Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam problem z moim ciągnikiem. Traktor został zakupiony nie dawno w dość rozsądnej cenie, ale ma on kilka mankamentów. 

Mianowicie, nie załącza się przedni napęd, na zimnym oleju wspomaganie kierownicy bardzo słabo działa. Nie załączają się szybkie biegi,

Podnośnik działa poprawnie. Dzisiaj przy orce okazało się jeszcze, że przy duzym obciążeniu ślizga się sprzegło oraz dziwnie wyje.

Zaraz po kupnie w ciągniku wymieniłem olej w skrzyni oraz filtr. Nie chciał bym wymieniać pompy, bo może się okazać, że wyrzucę pieniądze w błoto. Prosił bym o jakieś sensowne porady ewentualnie jakiś katalog do tego ciągnika lub instukcje napraw. 

 

PS Witam wszystkich forumowiczów w moim pierwszym poście. Wasze forum przeglądam juz od dłuższego czasu.

 

Opublikowano

Witaj na agrofoto kolego. Zacznij od sprzegla, moze da sie go jescze uratowac. W zadnym wypadku nie jezdzij na silizgajacym sie sprzegle, sprobuj wyregulowac,bo nowe kosztuje nie malo. Sprawdz cisnienie na orbitrolu. Jak silnik zdrowy to mozna wlozyc z 10tys. i jeszcze pojezdzisz.

Opublikowano

A czy te usterki nie będą ze sobą połączone? Jak olej się rozgrzeje to wspomaganie działa dobrze. Moim zdaniem pompa hydrauliki daje zbyt niskie ciśnienie, lub gdzieś jest jakaś nieszczelność. Na zimnym oleju palii się kontrolka od ciśnienia oleju w skrzyni, kiedy olej się rozgrzewa to kontrolka gaśnie. Chciałby zmierzyć ciśnienia, tylko nie wiem jeszcze jakie powinny być w danym punkcie.

Opublikowano

ciagnik jak się kupuje okazyjnie to trzeba sprawdzić dlaczego jest okazja i wcześniej sprawdzić co za model czy naprawa będzie łatwa czy trudna teraz to juz się stało i trzeba inwestować co by nie było.

kolego czy to napewno sprzęgło może kosz któregoś biegu nie trzyma jak masz problemy z chydrauliką to jest możliwe za niskie ciśnienie równa sie poślizg kosza wielotarczowego i równa się glośnej pracy równiwe prawdopodobne jak samo sprzęgło.

Opublikowano (edytowane)

Masz racje z tym koszem. Tez mi się tak wydaje. W naszych ursusach ślizgał się żółw jak był niski poziom oleju, ale w tym przypadku to coś innego.

Edytowane przez lampard
Opublikowano

masz problem z multii powerem tak zwany półbieg bez sprzęgła wymień olej w wspomaganiu bo polak jest uzdolniony i pewnie nalał superolu a pod wpływem temp olej jest gęsty w zimę nie ukręcisz masz nieszczelność na układzie pewnie uszczelnienia masz do wymiany od biegów czy na zimny chodzą szybkie biegi ??? ta masz 2 pompy od podnośnika masz tłoczkową a od womu napędu i biegów i wywrotu masz zębatą ale wątpię by była do wymiany bo może być wiele przyczyn uszczelnienia tarczki sklejone lub  nadszedł ich koniec lub na wałku z pierścieni zostały żyletki lub w koszyczku od tarczek uszczelnienie puściło jak wom ci chodzi ?? jak wywrot ci działa ??? najprostszy sposób wkręcić manometr na gniazdo wywrotu i sprawdzić ale nie ma co sugerować się wynikiem bo może być pompa lub nieszczelność i ci nie okaże a jak kipruję to pompa dobra

Opublikowano

Kolego Volvo olej we wspomaganiu i skrzyni biegów to ten sam układ. Chciałbym żeby ktoś podpowiedział jakie powinny być ciśnienia w poszczególnych punktach,

Opublikowano

mozesz mi powiedziec cos wiecej na temat tego slizgania na przyspieszaczu? mam podobny problem tyle ze w mf 690 ze na wlaczonym przyspierszaczu zaczyna mi wyc cos w tylnym moscie i jak robi cos ciezkiego to na przyspieszaczu nie daje rady.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez karol_365
      Witam. Może ktoś podpowie, czy mam słuszne podejrzenie odnośnie wycia w skrzyni i ewentualnie doradzi jak to zlikwidować. Jakieś 2 lata temu zakupiłem MF 698 w tanich pieniądzach z niesprawnym wzmacniaczem momentu ( dźwigienka pod kierownicą, czyli skrzynia na 2 wajchy). Wzmacniacz ogarnąłem. Były pęknięte pierścienie w nim i przy okazji zregenerowałem kosz wzmacniacza. Przed remontem nie było praktycznie ciśnienia na skrzyni z jazdą, więc dla spokojności wstawiłem nową pompę hydrauliczną. Podczas wymiany zauważyłem że na przekładni pompy hydraulicznej na takiej płycie ( dołączam na zdjęciu) jedne koło zębate było luźne( strzałka na zdjęciu) . Niestety zignorowałem to i złożyłem wszystko do kupy. Efekt? Wszystko działa jak żyleta, wzmacniacz ,wom , podnośnik, cisnienia są luks. Jedynie pozostało głośne wycie. Wycie pojawia się tylko i wyłącznie wtedy gdy załączony jest wzmacniacz momentu, tzw. przyspieszacz. I moje pytanie brzmi, czy te wycie może powodować te małe koło zębate, które miało luz , które ja zignorowałem i zostawiłem? Ciągnikiem dużo nie jeżdżę ale jak już coś robię , to mnie szlak trafia , bo wyje to głośniej niż c360 z kosiarką 😅 W wolnej chwili chciałbym to zrobić ale przed tym wolę się upewnić czy dobrze myślę. Pozdrawiam 




    • Przez kuna9977
      Zastanawiam się nad opryskiwacza wpadł ładny pilmet 1215 używany. Tylko mam górzysty teren i zastanawiam się czy MF 255 z pełnym da radę na 2 biegu. Też mam kilka kawałków w klin jak wygląda sprawa ze zwrotnością? Czy lepiej kupić 800l. Na Zetora 7340. Mf mały zwinny mało pali chodzi również z rozsiewaczem. 
    • Przez Mateusz0110
      Witam
      Niedlugo zaczynam remont mojego MF 255 , może ktoś podpowie jak I czy wg da się przerobić hydraulika w MF 255 żeby hydraulika była niezależna z podnosnikiem, było by to milion razy wygodniejsze. 
      Dzięki za informacje 
      Np jakbym zalozyl dwa takie rozdzielczego jeden z lewej strony do hydrauliki a drugi po prawej do podnośnika żeby nietrzebabylo przekręcać tej dźwigni pod siedzeniem jets to uciążliwe przy rozsiewaczu do nawozu gdzie jest otwierany hydraulicznie 

    • Przez Clark
      Witam. Jestem na etapie wymiany instalacji w MF255. Poza kontrolkami od kierunków wszytko niby działa ale jest jeden podstawowy problem- brak ładowania. Jeśli wzbudzę alternator to wszystko hula jak złoto. Teraz pytanie w jaki sposób w oryginalnej instalacji poprowadzone jest wzbudzenie. Instalacja którą kupiłem ma tylko dwa przewodu. Jeden główny i drugi od kontrolki. Ten od kontrolki nie podaje plusa więc wzbudzenia nie ma. Jeśli podam plus wszystko działa. Co najważniejsze- nowa instalacja jest zrobiona na wzór oryginału a ja mam alternator przerzucony na drugą stronę i jest to on od samochodu. Nie wiem jak w oryginalnym było rozwiązane wzbudzenie. Poprzednio alternator zakładał mi elektryk ale zrobił to metodą gospodarczą i po linii najmniejszego oporu (sama kontrolka od początku nie działała). W necie znalazłem informację, że przez przewód kontrolki chwilowo powinien być podawany plus ale tak się nie dzieje. Czy w oryginale jest jakiś dodatkowy przewód?     
    • Przez kiken
      Witam ogólnie szukam opinii na temat MF 264 najlepiej użytkowników wady i zalety kto co wie i na co zwrócić uwagę przed kupnem ? Jak radzi sobie z turem ten konkretnie jest z napędem 4x4  był plan założyć turą do 3p a teraz zastanawiam się nad takim rozwiązaniem pozdrawiam 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v