Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam

czytam i czytam ale nigdzie nie mogę znaleźć mojego problemu ze wspomaganiem, wiem że duzo jest tu napisane o problemach ze wspomaganiem ale mojej konkretnej przypadłości nie mogę znaleźć:

 

w moim zetorku od jakiś 2 mcy  wspomaganie zaczeło cięzej chodzić i to nie w jedną czy drugą stronę tak jak tu czytam, tylko tak jakby  miało małe skoki,  że trochę popuszcza zacina się, znowu popuszcza  (mozna powiedzieć że tnie się jak film) i to są takie mikro skoki co skutkuje tym że cieżej się kreci kierownicą.

 

i teraz moje pytanie brzmi od czego tu zacząć szukać przyczyny żeby się niepotrzebnie nie narobic, czy tak jak tu się doczytałem zacząc od:

 

1)sprawdzenia pompy wspomagania (ciśnienia)tylko musicie mi powiedzieć gdzie ona się znajduje, bo pompa oleju to wiem ze jest na samym dole pod traktorem ale to chyba nie o nią chodzi. ..

 

2) sprawdzić serwomechanizm ale wydaje mi się że tu powinno być ok bo prowadzi się dobrze nic nie sciąga tylko cieżej chodzi kierownica.

 

3) amortyzator drgań

 

4)a może łożysko slizgowe bo też czytałem ze komuś pomogło nasmarowanie go

proszę o pomoc od czego tu zaczac i z góry dziekuję

Opublikowano

w moim jest serwomechanicm i standardowy tłumnik drgań

 

Zetorka12 tak smarowałem wstrzykujac olej strzykawką w to łozysko ale bez odkrecania śrób i pamietam ze kiedys mi ti pomogło ale teraz nie chce

 

wojtal24 a powiedz mi najpierw gdzie tego filtra szukać :rolleyes:

Opublikowano

podnies przod na podnosniku i zobacz na zgaszonym ciagniku jak chodzi, jesli sie zacina to wina silownika, jesli chodzi normalnie to pompy. jesli silownik to go wywal i zaloz orbitrol szkoda kasy,nerwow i roboty na naprawe tego genialnego wynalazku B) , jesli pompa to bym sie zastanowil bo jest duzo tansza. daruj sobie wszelkie regeneracje-polska firma raczej tego dobrze nie zrobi.

na poczatek wymien olej i filtr-szukaj po wezach wtedy znajdziesz pompe i zbiornik oleju z filtrem . :lol:

Opublikowano

podnies przod na podnosniku i zobacz na zgaszonym ciagniku jak chodzi, jesli sie zacina to wina silownika, jesli chodzi normalnie to pompy. jesli silownik to go wywal i zaloz orbitrol szkoda kasy,nerwow i roboty na naprawe tego genialnego wynalazku B) , jesli pompa to bym sie zastanowil bo jest duzo tansza. daruj sobie wszelkie regeneracje-polska firma raczej tego dobrze nie zrobi.

na poczatek wymien olej i filtr-szukaj po wezach wtedy znajdziesz pompe i zbiornik oleju z filtrem . :lol:

 

Dzieki jacus za rady napewno to sprawdzę ;)  ale niech mi jeszcze ktos powie gdzie ja mam szukać tej pompy i tego zbiorniczka na płyn do wspomagania wiem ze jest mały zbiorniczek pod maską koło filtra powietrza ale on chyba słuzy tylko do obsługi tego tłumika drgań, przynajmniej tak mi się wydaje :huh:

Opublikowano (edytowane)

Na niebiesko zaznaczona jest pompa. Zbiorniczek na płyn jest u góry przed chłodnicą. Nie da się go nie zauważyć.

 

oki tyle ze ja mam zetora 6245 ale jesli uklad pompy jest taki sam to dzieki wielkie ;) :rolleyes:

Edytowane przez artoni
Opublikowano

Dziekuje wszystkim za dobre rady i pomoc :) 

u mnie wystarczyło wymienić olej którego dosć że  było za mało, to jeszcze była to jakaś maź a nie olej i wspomaganie działa jak jeszcze nigdy do tąd ;)

 

Opublikowano

myslalem ze tylko poprzedni wlasciciel mojego zetora to 'MOCARZ' bo jak go kupilem to przy wymianie filtrow zobaczylem na wkladzie filtru oleju hydraulicznego napis "made in czechoslovakia"- takie panstwo przestalo istnie 23 lata temu i nie chce mi sie wierzyc ze ktos mial wklad na stanie i niedawno zalozyl, przy zakupie uzywanego ciagnika wymiana filtrow i oleju to podstawa, chocby je handlarz wymienil niedawno.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez MUMINEK2000
      Koledzy postanowiłem przerobić wspomaganie przy zetorze z mocowaniem orbitrola nie ma problemu ale nie wiem jaki ma być orbitrol, jaki jest orginalnie bo musi być zgrane z pompą.Najwarzniejsze jak umocować siłownik, wiem że niektóre miały orginalnie ale jak żeby to wszystko wytrzymało. Może ktoś takiego ma to prześle mi zdjęcie będę wdzięczny, niechce odwalić lipy.
    • Przez ziooober88
      Witam, z racji tego, że moje stare wspomaganie strasznie zaczęło cieknąć stwierdziłem, że oddam je do regeneracji. Regeneracja polegała na zdaniu starego siłownika i wzięciu po regeneracji. Przy okazji remontu postanowiłem wymienić wszystkie końcówki drążków. Poskładałem wszystko w całość, mniej więcej ustawiłem zbieżność, podniosłem przód ciągnika. Wymieniłem filtr oleju i zalałem nowy olej. Odpaliłem ciągnik i kręciłem w prawo i w lewo. I jakie wnioski? Jak kręcę w prawo to siłownik dochodzi ładnie do samego końca. Natomiast jak kręcę w lewo to przy samym końcu jest takie przełamanie mocne siłownika. Dlaczego tak się dzieje? Dodatkowo w momencie jak np koła są na wprost i kręcę w prawo i nagle chcę dać w lewo to jest takie przełamanie. Czemu tak się dzieje? Dodam, że kół nie ściąga ani w prawo ani w lewo. Gość od którego to kupiłem kazał kilka razy pokręcić w lewo i w prawo i ma być. Tylko moje stare wspomaganie działało dużo lepiej. Ktoś coś podpowie?
    • Przez szumrak
      Mam pytanie czy opłaca się montować elektryczne wspomaganie do ursusa c 330 bo jest tanie podug hydraulicznego 
    • Przez Zetor-Team-7711
      Witam czy wie ktoś jak sie nazywa ta zaznaczona część tej dźwigni i czy można ją kupić osobno bez wymiany całej dźwigni? Czy może jest jakaś możliwość zamienienia tego elementu na jakieś łożysko?
    • Przez ziooober88
      Witam, posiadam Zetora 7211 i mam problem z luzem na kierownicy, nie jest on jakiś duży ale jest. W innym wątku wyczytałem, że można go skasować. Rozkręciłem kolumnę kierowniczą i jakie mam wnioski. Wszędzie piszą, że luz można wykasować tymi nakrętkami. Rozkręciłem te nakrętki i pod nimi jest taka tulejka, którą można wkręcić lub wykręcić i teraz pytanie jak ona ma być ustawiona? Bo pod tymi nakrętkami jest tam dwie śrubki, je jak odkręciłem to wykręciłem ten pierścień i pod nim jest następny i jak go dokręciłem delikatnie to kierownica ciężko się kręciła. Więc wróciłem do wersji pierwotnej. Interesuje mnie to czy tą tulejką pod nakrętkami można coś wykasować?

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v