Skocz do zawartości
artoni

wspomaganie zetor 6245

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor
artoni    0

Witam

czytam i czytam ale nigdzie nie mogę znaleźć mojego problemu ze wspomaganiem, wiem że duzo jest tu napisane o problemach ze wspomaganiem ale mojej konkretnej przypadłości nie mogę znaleźć:

 

w moim zetorku od jakiś 2 mcy  wspomaganie zaczeło cięzej chodzić i to nie w jedną czy drugą stronę tak jak tu czytam, tylko tak jakby  miało małe skoki,  że trochę popuszcza zacina się, znowu popuszcza  (mozna powiedzieć że tnie się jak film) i to są takie mikro skoki co skutkuje tym że cieżej się kreci kierownicą.

 

i teraz moje pytanie brzmi od czego tu zacząć szukać przyczyny żeby się niepotrzebnie nie narobic, czy tak jak tu się doczytałem zacząc od:

 

1)sprawdzenia pompy wspomagania (ciśnienia)tylko musicie mi powiedzieć gdzie ona się znajduje, bo pompa oleju to wiem ze jest na samym dole pod traktorem ale to chyba nie o nią chodzi. ..

 

2) sprawdzić serwomechanizm ale wydaje mi się że tu powinno być ok bo prowadzi się dobrze nic nie sciąga tylko cieżej chodzi kierownica.

 

3) amortyzator drgań

 

4)a może łożysko slizgowe bo też czytałem ze komuś pomogło nasmarowanie go

proszę o pomoc od czego tu zaczac i z góry dziekuję

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal24    261

a olej filtr sprawdziłes? w tych modelach to już nie serwo tylko na orbitrolu chyba.


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

artoni    0

w moim jest serwomechanicm i standardowy tłumnik drgań

 

Zetorka12 tak smarowałem wstrzykujac olej strzykawką w to łozysko ale bez odkrecania śrób i pamietam ze kiedys mi ti pomogło ale teraz nie chce

 

wojtal24 a powiedz mi najpierw gdzie tego filtra szukać :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    171

podnies przod na podnosniku i zobacz na zgaszonym ciagniku jak chodzi, jesli sie zacina to wina silownika, jesli chodzi normalnie to pompy. jesli silownik to go wywal i zaloz orbitrol szkoda kasy,nerwow i roboty na naprawe tego genialnego wynalazku B) , jesli pompa to bym sie zastanowil bo jest duzo tansza. daruj sobie wszelkie regeneracje-polska firma raczej tego dobrze nie zrobi.

na poczatek wymien olej i filtr-szukaj po wezach wtedy znajdziesz pompe i zbiornik oleju z filtrem . :lol:


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
artoni    0

podnies przod na podnosniku i zobacz na zgaszonym ciagniku jak chodzi, jesli sie zacina to wina silownika, jesli chodzi normalnie to pompy. jesli silownik to go wywal i zaloz orbitrol szkoda kasy,nerwow i roboty na naprawe tego genialnego wynalazku B) , jesli pompa to bym sie zastanowil bo jest duzo tansza. daruj sobie wszelkie regeneracje-polska firma raczej tego dobrze nie zrobi.

na poczatek wymien olej i filtr-szukaj po wezach wtedy znajdziesz pompe i zbiornik oleju z filtrem . :lol:

 

Dzieki jacus za rady napewno to sprawdzę ;)  ale niech mi jeszcze ktos powie gdzie ja mam szukać tej pompy i tego zbiorniczka na płyn do wspomagania wiem ze jest mały zbiorniczek pod maską koło filtra powietrza ale on chyba słuzy tylko do obsługi tego tłumika drgań, przynajmniej tak mi się wydaje :huh:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dewro    16

Na niebiesko zaznaczona jest pompa. Zbiorniczek na płyn jest u góry przed chłodnicą. Nie da się go nie zauważyć.

post-9638-0-40192400-1441722466_thumb.jpg


Zetor 7745 Turbo
Ursus C-355

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
artoni    0

Na niebiesko zaznaczona jest pompa. Zbiorniczek na płyn jest u góry przed chłodnicą. Nie da się go nie zauważyć.

 

oki tyle ze ja mam zetora 6245 ale jesli uklad pompy jest taki sam to dzieki wielkie ;) :rolleyes:

Edytowano przez artoni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
artoni    0

Dziekuje wszystkim za dobre rady i pomoc :) 

u mnie wystarczyło wymienić olej którego dosć że  było za mało, to jeszcze była to jakaś maź a nie olej i wspomaganie działa jak jeszcze nigdy do tąd ;)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    171

myslalem ze tylko poprzedni wlasciciel mojego zetora to 'MOCARZ' bo jak go kupilem to przy wymianie filtrow zobaczylem na wkladzie filtru oleju hydraulicznego napis "made in czechoslovakia"- takie panstwo przestalo istnie 23 lata temu i nie chce mi sie wierzyc ze ktos mial wklad na stanie i niedawno zalozyl, przy zakupie uzywanego ciagnika wymiana filtrow i oleju to podstawa, chocby je handlarz wymienil niedawno.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Grzesiek84
      Witam mam założone wspomaganie do zetora 6211 z Agricol na orbitrol i od samego początku widać że owy orbitrol przepuszcza olej bo ciągnik lekko trzeba kontrować podczas jazdy i zaczyna mnie to drażnić. Podczas siewu i orki jest podobnie trzeba go kontrolować. Końcówki drążków są nowe, na belce brak luzów. Czytałem że można włożyć dławik by ograniczyć przepływ oleju ale czy nie ograniczy to też wspomagania - jego siły, proszę o poradę czy ktoś miał podobny problem i jak sobie z nim poradzić ?
    • Przez aldanio
      Witam. Mam pytanie odnosnie wspomagania w moim zetorze niedawno go kupilem i nie wiem jak powino byc. Jak jade to wspomaganie dziala elegancko a jak sie zatrzymam to na miejcu nie moge skrecic mi sie wydaje ze tak nie powinno byc. co jest tego przyczna?? z góry dzieki.
    • Przez focusst
      Witam wszystkich,
      Jakiś czas temu kupiłem zetora model 7211, rok 1985 z myślą zamontowania na nim ładowacza trzysekcyjnego. Jest to już drugi ciągnik tej marki w naszym gospodarstwie, od nowości mamy też 7211 z 1990 r. Zastanawiam się jak rozwiązać problem wspomagania ponieważ od wszystkich użytkowników słyszę iż fabryczny serwomechanizm nie poradzi sobie ze sprawnym manewrowaniem z ciężkim, obciążonym ładowaczem czołowym. Zacząłem się zastanawiać nad montażem orbitrola ponieważ fabryczna kolumna i tak nadaje się do remontu. Aby nie niszczyć i przeciążać przedniej osi chciałem zamontować siłownik poprzeczny dwustronnego działania zamontowany na belce taki jak montowano w nowszych zetorach 3320, 5320 itp. I tu się pojawia problem z tego co widziałem na aukcjach z tymi ciągnikami to każdy miał sztywną nieresorowaną przednią oś. Modele z przednią osią resorowaną mają klasyczne serwo nawet te wyprodukowane w 1997. Pytanie moje jest takie czy miękki przód stanowi przeszkodę w montażu siłownika poprzecznego dwustronnego działania ?
      Może jest na forum ktoś kto przerabiał podobne dylematy i potrafi mi coś pomóc, podpowiedzieć.
      Mam świadomość tego że podczas pracy z ładowaczem i tak muszę zablokować zwrotnice, ale podczas pracy bez niego chciałbym jeździć na miękkim przodzie.
    • Przez Mateusz_320
      Witam. Panowie mam problem w swoim zetorze. Założyłem niedawno wspomaganie orbitrol. Przy jeździe 25-30km ciągnik z maszyną na tyle goni tańczy po drodze. Dodam że os remontowana żadnych luzow nigdzie. Da się skasować gdzieś luz lub coś żeby nie gonił tańczył. Kolumna wyrzucona. Proszę o pomoc. Dodam ma oś miękka i ma 50 kg tylko obciążenia. 
    • Przez garos
      Witam mam zetora 7245 i mam problem z kierowaniem tzn: jak jest olej zimny to kręci sie świetnie leciutko jednym palcem ale w prawo w lewo już troche ciężej a jak sie rozgrzeje to za nic nie moge skręcić kierownicą jak jade ulicą to jest jeszcze ok ale ma takie dziwne coś że sciąga go na prawo i jak chce odbic w lewo to tak jakby go troszke przycinało i dopiero koła skręcą. Problem sie zaczął jak go rozpoławiałem nic nie było ruszane przy kierowaniu olej jest jedyne co to były skasowane luzy i nic więcej pompa nowa i dalej tak samo. Stało sie to nagle nie że od czasu do czasu tak miał tylko nagle po remoncie wyjeżdżam z garażu, chce skręcić a tu bum nie da sie co może być nie tak? Jest to zwykłe nie na orbitrol kierowanie.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.