artoni

wspomaganie zetor 6245

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor
artoni    0

Witam

czytam i czytam ale nigdzie nie mogę znaleźć mojego problemu ze wspomaganiem, wiem że duzo jest tu napisane o problemach ze wspomaganiem ale mojej konkretnej przypadłości nie mogę znaleźć:

 

w moim zetorku od jakiś 2 mcy  wspomaganie zaczeło cięzej chodzić i to nie w jedną czy drugą stronę tak jak tu czytam, tylko tak jakby  miało małe skoki,  że trochę popuszcza zacina się, znowu popuszcza  (mozna powiedzieć że tnie się jak film) i to są takie mikro skoki co skutkuje tym że cieżej się kreci kierownicą.

 

i teraz moje pytanie brzmi od czego tu zacząć szukać przyczyny żeby się niepotrzebnie nie narobic, czy tak jak tu się doczytałem zacząc od:

 

1)sprawdzenia pompy wspomagania (ciśnienia)tylko musicie mi powiedzieć gdzie ona się znajduje, bo pompa oleju to wiem ze jest na samym dole pod traktorem ale to chyba nie o nią chodzi. ..

 

2) sprawdzić serwomechanizm ale wydaje mi się że tu powinno być ok bo prowadzi się dobrze nic nie sciąga tylko cieżej chodzi kierownica.

 

3) amortyzator drgań

 

4)a może łożysko slizgowe bo też czytałem ze komuś pomogło nasmarowanie go

proszę o pomoc od czego tu zaczac i z góry dziekuję

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

artoni    0

w moim jest serwomechanicm i standardowy tłumnik drgań

 

Zetorka12 tak smarowałem wstrzykujac olej strzykawką w to łozysko ale bez odkrecania śrób i pamietam ze kiedys mi ti pomogło ale teraz nie chce

 

wojtal24 a powiedz mi najpierw gdzie tego filtra szukać :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    254

podnies przod na podnosniku i zobacz na zgaszonym ciagniku jak chodzi, jesli sie zacina to wina silownika, jesli chodzi normalnie to pompy. jesli silownik to go wywal i zaloz orbitrol szkoda kasy,nerwow i roboty na naprawe tego genialnego wynalazku B) , jesli pompa to bym sie zastanowil bo jest duzo tansza. daruj sobie wszelkie regeneracje-polska firma raczej tego dobrze nie zrobi.

na poczatek wymien olej i filtr-szukaj po wezach wtedy znajdziesz pompe i zbiornik oleju z filtrem . :lol:


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
artoni    0

podnies przod na podnosniku i zobacz na zgaszonym ciagniku jak chodzi, jesli sie zacina to wina silownika, jesli chodzi normalnie to pompy. jesli silownik to go wywal i zaloz orbitrol szkoda kasy,nerwow i roboty na naprawe tego genialnego wynalazku B) , jesli pompa to bym sie zastanowil bo jest duzo tansza. daruj sobie wszelkie regeneracje-polska firma raczej tego dobrze nie zrobi.

na poczatek wymien olej i filtr-szukaj po wezach wtedy znajdziesz pompe i zbiornik oleju z filtrem . :lol:

 

Dzieki jacus za rady napewno to sprawdzę ;)  ale niech mi jeszcze ktos powie gdzie ja mam szukać tej pompy i tego zbiorniczka na płyn do wspomagania wiem ze jest mały zbiorniczek pod maską koło filtra powietrza ale on chyba słuzy tylko do obsługi tego tłumika drgań, przynajmniej tak mi się wydaje :huh:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dewro    16

Na niebiesko zaznaczona jest pompa. Zbiorniczek na płyn jest u góry przed chłodnicą. Nie da się go nie zauważyć.

post-9638-0-40192400-1441722466_thumb.jpg


Zetor 7745 Turbo
Ursus C-355

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
artoni    0

Na niebiesko zaznaczona jest pompa. Zbiorniczek na płyn jest u góry przed chłodnicą. Nie da się go nie zauważyć.

 

oki tyle ze ja mam zetora 6245 ale jesli uklad pompy jest taki sam to dzieki wielkie ;) :rolleyes:

Edytowano przez artoni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
artoni    0

Dziekuje wszystkim za dobre rady i pomoc :) 

u mnie wystarczyło wymienić olej którego dosć że  było za mało, to jeszcze była to jakaś maź a nie olej i wspomaganie działa jak jeszcze nigdy do tąd ;)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    254

myslalem ze tylko poprzedni wlasciciel mojego zetora to 'MOCARZ' bo jak go kupilem to przy wymianie filtrow zobaczylem na wkladzie filtru oleju hydraulicznego napis "made in czechoslovakia"- takie panstwo przestalo istnie 23 lata temu i nie chce mi sie wierzyc ze ktos mial wklad na stanie i niedawno zalozyl, przy zakupie uzywanego ciagnika wymiana filtrow i oleju to podstawa, chocby je handlarz wymienil niedawno.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.
Uwaga: Twój wpis będzie wymagał zatwierdzenia moderatora, zanim będzie widoczny.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez ADAS2810
      zetor7540
      Witam, mam pytanie gdzie sprawdzic stan oleju w układzie kierowniczym?bo czasami przy skrecaniu szybszym pojawia się opór w kierownicy.  jeśli ktos posiada ten model prosze o kontakt, nowy nabytek i chętnie dowiem sie czegos.pozdrawiam
    • Przez Strogonow
      Witam Panowie, Posiadam w swoim 7745 wspomaganie na orbitrolu z siłownikiem po prawej stronie osi (poprzeczny). Jako że sporo cofam z przyczepami itp. owy siłownik mi tego nie ułatwia, praca w polu też nie jest niczym przyjemnym i nie chodzi mi tu o trudności z obrotem kierownicą bo w porównaniu do serwa to niebo a ziemia. Chodzi mi głównie o różnicę obrotów w lewą i prawą stronę, jak i różnice w maksymalnym skręcie w obie strony. Jeżdżę już tak od dwóch lat i ni cholery nie mogę się do tego przyzwyczaić. Przechodząc do sedna, czy montował ktoś z was siłownik do wspomagania taki jak w zetorach z młodszych serii typu 7340/5340? Znalazłem takie rozwiązanie do ciągników typu C385/912 ale tylko dla tych bez przedniego napędu. Czy montaż dla ciągnika z przednim napędem nie przystosowanym do tego typu rozwiązania będzie mieć jakieś negatywne skutki?
    • Przez Moorgi
      Witam koledzy, ja z zapytaniem co to jest ten orbitrol? Krótko jak by ktoś mogł mi wytłumaczyc, bo planuje to załozyc do zetora bo podobno sie kreci paluszkiem? Ponad rok temu wymieniłem wspomaganie (siłownik i pompe)na nowa ale wraz w miejscu sie nie da krecic... a i tura mam na nim jeszce, Wkurza mnie to bo ani cofnac ani nic.. I dlatego pytam was o ten cały ORBITROL,jaki to wgl koszt? Prosze o pomoc.
       
      Pozdrawiam
    • Przez Marcian1234
      Witam 
       
      Zregenerowałem serwomechanizm wspomagania kierownicy w Zetorze 5211 bo był mocny luz na kierownicy  również wymieniłem uszczelniacze na siłowniku. Po włożeniu do ciągnika okazuje się że nie działa. Co mogłem zrobić nie tak ? Czy sworzeń o nr 8 powinien być mocno dokręcony czy tak z wyczuciem ?  Co może być przyczyna ? Dodam ze na powrocie w przewodzie jest olej z powietrzem. 
       

    • Przez focusst
      Witam wszystkich,
      Jakiś czas temu kupiłem zetora model 7211, rok 1985 z myślą zamontowania na nim ładowacza trzysekcyjnego. Jest to już drugi ciągnik tej marki w naszym gospodarstwie, od nowości mamy też 7211 z 1990 r. Zastanawiam się jak rozwiązać problem wspomagania ponieważ od wszystkich użytkowników słyszę iż fabryczny serwomechanizm nie poradzi sobie ze sprawnym manewrowaniem z ciężkim, obciążonym ładowaczem czołowym. Zacząłem się zastanawiać nad montażem orbitrola ponieważ fabryczna kolumna i tak nadaje się do remontu. Aby nie niszczyć i przeciążać przedniej osi chciałem zamontować siłownik poprzeczny dwustronnego działania zamontowany na belce taki jak montowano w nowszych zetorach 3320, 5320 itp. I tu się pojawia problem z tego co widziałem na aukcjach z tymi ciągnikami to każdy miał sztywną nieresorowaną przednią oś. Modele z przednią osią resorowaną mają klasyczne serwo nawet te wyprodukowane w 1997. Pytanie moje jest takie czy miękki przód stanowi przeszkodę w montażu siłownika poprzecznego dwustronnego działania ?
      Może jest na forum ktoś kto przerabiał podobne dylematy i potrafi mi coś pomóc, podpowiedzieć.
      Mam świadomość tego że podczas pracy z ładowaczem i tak muszę zablokować zwrotnice, ale podczas pracy bez niego chciałbym jeździć na miękkim przodzie.
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.