Skocz do zawartości
artoni

wspomaganie zetor 6245

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
artoni    0

Witam

czytam i czytam ale nigdzie nie mogę znaleźć mojego problemu ze wspomaganiem, wiem że duzo jest tu napisane o problemach ze wspomaganiem ale mojej konkretnej przypadłości nie mogę znaleźć:

 

w moim zetorku od jakiś 2 mcy  wspomaganie zaczeło cięzej chodzić i to nie w jedną czy drugą stronę tak jak tu czytam, tylko tak jakby  miało małe skoki,  że trochę popuszcza zacina się, znowu popuszcza  (mozna powiedzieć że tnie się jak film) i to są takie mikro skoki co skutkuje tym że cieżej się kreci kierownicą.

 

i teraz moje pytanie brzmi od czego tu zacząć szukać przyczyny żeby się niepotrzebnie nie narobic, czy tak jak tu się doczytałem zacząc od:

 

1)sprawdzenia pompy wspomagania (ciśnienia)tylko musicie mi powiedzieć gdzie ona się znajduje, bo pompa oleju to wiem ze jest na samym dole pod traktorem ale to chyba nie o nią chodzi. ..

 

2) sprawdzić serwomechanizm ale wydaje mi się że tu powinno być ok bo prowadzi się dobrze nic nie sciąga tylko cieżej chodzi kierownica.

 

3) amortyzator drgań

 

4)a może łożysko slizgowe bo też czytałem ze komuś pomogło nasmarowanie go

proszę o pomoc od czego tu zaczac i z góry dziekuję

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

artoni    0

w moim jest serwomechanicm i standardowy tłumnik drgań

 

Zetorka12 tak smarowałem wstrzykujac olej strzykawką w to łozysko ale bez odkrecania śrób i pamietam ze kiedys mi ti pomogło ale teraz nie chce

 

wojtal24 a powiedz mi najpierw gdzie tego filtra szukać :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    94

podnies przod na podnosniku i zobacz na zgaszonym ciagniku jak chodzi, jesli sie zacina to wina silownika, jesli chodzi normalnie to pompy. jesli silownik to go wywal i zaloz orbitrol szkoda kasy,nerwow i roboty na naprawe tego genialnego wynalazku B) , jesli pompa to bym sie zastanowil bo jest duzo tansza. daruj sobie wszelkie regeneracje-polska firma raczej tego dobrze nie zrobi.

na poczatek wymien olej i filtr-szukaj po wezach wtedy znajdziesz pompe i zbiornik oleju z filtrem . :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
artoni    0

podnies przod na podnosniku i zobacz na zgaszonym ciagniku jak chodzi, jesli sie zacina to wina silownika, jesli chodzi normalnie to pompy. jesli silownik to go wywal i zaloz orbitrol szkoda kasy,nerwow i roboty na naprawe tego genialnego wynalazku B) , jesli pompa to bym sie zastanowil bo jest duzo tansza. daruj sobie wszelkie regeneracje-polska firma raczej tego dobrze nie zrobi.

na poczatek wymien olej i filtr-szukaj po wezach wtedy znajdziesz pompe i zbiornik oleju z filtrem . :lol:

 

Dzieki jacus za rady napewno to sprawdzę ;)  ale niech mi jeszcze ktos powie gdzie ja mam szukać tej pompy i tego zbiorniczka na płyn do wspomagania wiem ze jest mały zbiorniczek pod maską koło filtra powietrza ale on chyba słuzy tylko do obsługi tego tłumika drgań, przynajmniej tak mi się wydaje :huh:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dewro    16

Na niebiesko zaznaczona jest pompa. Zbiorniczek na płyn jest u góry przed chłodnicą. Nie da się go nie zauważyć.

post-9638-0-40192400-1441722466_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
artoni    0

Na niebiesko zaznaczona jest pompa. Zbiorniczek na płyn jest u góry przed chłodnicą. Nie da się go nie zauważyć.

 

oki tyle ze ja mam zetora 6245 ale jesli uklad pompy jest taki sam to dzieki wielkie ;) :rolleyes:

Edytowano przez artoni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
artoni    0

Dziekuje wszystkim za dobre rady i pomoc :) 

u mnie wystarczyło wymienić olej którego dosć że  było za mało, to jeszcze była to jakaś maź a nie olej i wspomaganie działa jak jeszcze nigdy do tąd ;)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    94

myslalem ze tylko poprzedni wlasciciel mojego zetora to 'MOCARZ' bo jak go kupilem to przy wymianie filtrow zobaczylem na wkladzie filtru oleju hydraulicznego napis "made in czechoslovakia"- takie panstwo przestalo istnie 23 lata temu i nie chce mi sie wierzyc ze ktos mial wklad na stanie i niedawno zalozyl, przy zakupie uzywanego ciagnika wymiana filtrow i oleju to podstawa, chocby je handlarz wymienil niedawno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×