Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przed założeniem do każdego łożyska czy to krytego czy nie krytego trzeba nałożyć smaru. A jeszcze lepiej przed nałożeniem smaru dokładnie umyć w ropie i wysuszyć. Bo to co jest w krytych łożyskach nałożone to żaden smar tylko prędzej rodzaj konserwacji.

Opublikowano

Jak ono już stuka to nadaje się do wymiany prędzej niż do nasmarowania, takie teraz mamy części zamienne. I popieram kolegę powyżej kryte łożyska trzeba rozebrać i nałożyć smaru bo to co tam jest to środek zapobiegający chwilowemu rdzewieniu żeby klient zdążył kupić.

Opublikowano

Zawsze wkładam ile się da z jednej i drugiej strony. Jak będziesz zakładał osłonki na krytych łożyskach to się wyciśnie ten cały nadmiar a reszta gdzieś wyjdzie podczas pracy. Tyle co będzie miało zostać to zostanie. Lepiej za dużo dać niż za mało. Podsumowując jeśli łożysko stuka to go wymień. Nałóż smaru, załóż nowe i ciesz się pracą.

Opublikowano

Jak dobrze włożysz to nie wyskoczy. Przynajmniej nigdy mi się to nie stało. Metalowe wyciągasz tak jak gumowe, jak najmniejszy płaski śrubokręt i wychodzi, odradzam jakieś cienkie druty itp bo za bardzo zaginają blaszkę. Zawsze troszkę się ugnie ta blaszka, ale jak masz ją na wierzchu to można kombinerkami podprostować chociaż ja nigdy nie widziałem takiej potrzeby. Później wciskasz na swoje miejsce i ma się trzymać. Zgarnąć nadmiar smaru co z pod niej wyszedł, wytrzeć szmatą i zakładać.

Opublikowano

smaru w krytym łożysku typu RS czy ZZ ma być 3/4 a nie pełno pod wpływem temperatury coś chyba rośnie a ładowanie do pełna jest złe bo smar wychodzi i nabiera brudu i kurz leci do środka mimo uszczelnienia . Jak stuka to jest wadliwe łożysko i szykuje się wymiana prawidłowa temperatura pracy łożyska krytego to do 70*C temperatura łożyska jak większa to się szybciej zużywa 

Opublikowano (edytowane)

mogłeś uszkodzić je podczas zakładania, ewentualnie jakis syf wlecial i łożysko uległo zużyciu lub wada fabryczna. Jezeli juz słychac prace łożyska to nadaje sie tylko do wymiany.

Edytowane przez bartas616
Opublikowano

smaru w krytym łożysku typu RS czy ZZ ma być 3/4 a nie pełno pod wpływem temperatury coś chyba rośnie a ładowanie do pełna jest złe bo smar wychodzi i nabiera brudu i kurz leci do środka mimo uszczelnienia . Jak stuka to jest wadliwe łożysko i szykuje się wymiana prawidłowa temperatura pracy łożyska krytego to do 70*C temperatura łożyska jak większa to się szybciej zużywa 

 

Nie jestem pewien ale kiedyś gdzieś czytałem i mówiło się że smaru ma być 20 % wolnej przestrzeni , bo z kolegi opisu to jesteśmy sprzeczni (ma kolega jakieś źródło tej opinii czy takie jak moje niepewne?).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez MarcinKa
      Witam
      Jakim wałem zastapić standardowego packera w aktywnym agregacie jak w tytule?
      Żeby w miarę równał pole ale nie było problemu z ciągłym zalepianiem.
      Może ktoś wymieniał?
    • Przez thesykacz
      Witam brona Niemeyer kr252 ma takie luzy i z jednego wirnika przecieka olej jak się zabrać za kasowanie luzów i wymianę uszczelniacza? Da się te luzy w miarę ogarnąć?
      IMG_0050.mov    
    • Przez dariusz86
      Cześć,
      Chciałbym się Was poradzić w kwestii agregatu, stricte do uprawy przedsiewnej. Aktualnie używam 3 metrowego agregatu na zębach sprężynowych (dokładnie takich jakiego zdjęcie załączam), szerokich, dość rzadko osadzonych z podwójnymi wałkami strunowymi. Ziemię mam 3 - 4 klasy. Nie jest to glina. Planuję w tym sezonie kupić coś, co lepiej będzie zagęszczało glebę. Niestety po tym moim agregacie jest bardzo miękko i to nie jest to, co chciałbym uzyskać. Słyszałem opinie, że bardzo fajnie w tego typu pracach, sprawdza się brona redlicowa czy jak inaczej ją zwą, brona ciężka. Oczywiście również z podwójnym wałkiem strunowym. Niestety na rynku, zwłaszcza wtórnym, nie ma zbyt wielu tych bron. A jeśli nie brona redlicowa to co byście mi polecili do tego typu uprawy? Zależy mi przede wszystkim na wyrównaniu pola przed siewem i na zagęszczeniu ziemii bo w tym momencie, podczas siewu, mam tak po tym swoim agregacie miękko, że redlica siewnika, w zasadzie nawet bez docisku, zagłębia się pod własnym ciężarem głębiej, niż powinna. Że już nie wspomnę że ciągnik to się zapada dobre kilka centymetrów. Owszem, pole jest w miarę ok wyrównane ale co z tego jak jest strasznie miękko. Żebyście mnie źle nie zrozumieli i zaraz nie napisali żebym sobie pole uwałował. Nie, nie chcę uzyskać efektu klepiska ale sami wiecie, że jak na polu jest miękko to też się słabo sieje. 



    • Przez Mateusz291992
      Witam. Użytkuje ktos agregat uprawowy firmy dziekan apollo kompakt z przednim wałem? Jak jest z dociskiem tylnych wałków w agregacie tego typu?
    • Przez dziki97
      Jaki polecali byście agregat do ciągnika 100 km zastanawiam się nad 3 metrowym agregatem UAC z Agro Masz http://www.agro-masz.eu/index.php?menu=oferta&kategoria=uprawa&podkategoria=AUC&tab=opis  lub Agro Tom http://www.agro-tom.eu/kompaktowy-agregat-uprawowy-up/ . Maci jakieś doświadczenie z tymi agregatami ? Agro Tom ma trzy wały i więcej zębów  lecz wydaje mi się ze jest delikatniejszy. Agro Masz ma solidniejszą konstrukcje ale tylko dwa wały. Co polecacie ????
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v