Skocz do zawartości
grzegorz_78

obroty mlocarni claas merkator 70

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Claas
grzegorz_78    2

Witam ,potrzebuje porady.Podczas koszenia obrotow na mlocarni nie moglem ustawic wiecej niz 800. Myslalem ze to przez podpieta sieczkarnie. Koszac jednak bez sieczkarni to obroty byly  na 800 i nie moglem zwiekszyc obrotow.Jakies sugestie? Od czego zaczac.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

romek6340    203

Tam pewnie jest normalna bezstopniowa przekładnia? Zobacz w jakiej pozycji masz pas na kołach przy maksymalnej prędkości obr. czy już jest na krawędzi czy w środku koła.

Może być zużyty tj. za wąski. Jest ścisło tylko za mało koła rozszerza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    44

Zdarte są pasy na młocarni po bokach, ja też tak kiedyś miałem że 900 to było max kupiłem nowe pasy i obroty zaraz poszły do góry ponadto i koła pasowe już są poddarte i jedno z drugim przynosi taki skutek, jest jeszcze jedno wyjście z sytuacji i już ten problem opisywałem w tym temacie, można podłożyć pod siłowniczki podkładki aby lepiej i dalej dociskały koła żaluzjowe co automatycznie zwiększy obroty młocarni ja tak zrobiłem zanim zmieniłem pasy i sporo poniosło obroty na mlocarni coś ponad tysiąc dokładnie nie pamiętam do ilu bo to już kawałek czasu temu ,ale to jedyna możliwość bez wymiany pasów na dorażnie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz_78    2

Tak byc raczej nie powinno, skoro jednego dnia kosze zboze i obroty  byly 110-1200.Drugiego dnia obroty max to 800 i nie da rady zwiekszyc,jesli byla by to wina pasa to moim zdaniem obiawialoby sie to stopniowo.Pas nie wydrze sie w ciagu paru godzin pracy w polu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    44

W takim przypadku jedyna myśl mi do głowy przychodzi w tej usterce że  nie chodzi płynnie wariator młocarni bo jest zapieczony na tulei, pewnie nie smarujesz kalamitki tej pod sprężyną na wariatorach osadzonych na wale młocarni, najczęściej tam zapieka na tej tulei, lub też wariator zapieka na wale jezdnym też tam jest tuleja ślizgowa wariatorów, to jedyna możliwość jeśli raz pozyskuje wymagane obroty a, innym razem już nie, a powinny płynnie chodzić te przekładnie i wtedy w całym zakresie obrotów masz płynną regulację .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
falcon83    0

Zapieczony wariator na 100%,przerobiłem to na młocarni, jezdnym a nawet na wariatorze motowideł tym na linkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×