Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam problem z klmatyzacją, mianowicie po nabiciu ciągle się załącza i rozłącza. natomiast wiatraki na chłodnicy nie załączają sie by wychłodzić czynnik. Co może być tego przyczyną

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Jak to jaki wiatrak? Mówię o wentylatorach na chlodnicy. Myślicie że czujnik nie daje prawidłowego impulsu na wiatraki na chlosnicy?

Przecież żaden czujnik nie daje tam żadnego impulsu. Nie mający o niczym pojęcia szaman dał za dużą ilość czynnika i stąd problemy.

Opublikowano

Hymmmm.... no czujnik temperatury na chlodnicy jest chyba nie? I gdy się nagrzeje chłodnica na dachu to załącza wentylatory aby ostudzić czynnik. Fakt że moja wiedza opiera się na obserwacji jak działa klima w pierwszym sezonie. W aucie tak samo, jak nie ma przeplywu powietrza czyli jak jadę wolno lub parkuje to załącza się wiatrak i chłodzi czynnik w chlodnicy. A u mnie sprawdzałem. Układ się załącza i dziala puki nagrzany czynnik nie dojdzie w okokice czujnika przed osuszaczem a za chlodnica. Wtedy wyłącza sprężarke i od tej pory tak sobie co 10s załącza i po kolejnych 10s wyłącza. A może nawet szybciej. Kolego Elektrotechnik, jak mogę zbadać sterowanie tych wiatraków? Co odpowiada za ich załączanie?

Opublikowano

Przecież napisałem że klima świeżo nabita. 1,400g. Tyle wchodzi wedlug serwisu DF i tyłem mi "szaman" nabił. W okolicy poza tak zwanymi "szamanami" nikogo nie ma kto by się znał na tyle żeby znaleźć i rozwiązać problem. Każdy zakład pytany o klime odpowiada: my możemy nabić, nie ingerujemy w uklad.

Opublikowano (edytowane)

Wygląda na to że nie musi być wcale za dużo czynnika w układzie, tylko jest jakiś problem z uruchamianiem się wentylatora na skraplaczu, jeżeli wentylator nie chłodzi skraplacza to powstaje w nim coraz większe ciśnienie i na pewno presostat wyłącza sprężarkę aby zapobiec rozerwaniu układu a jak ciśnienie trochę zmaleje to ponownie załącza sprężarkę.

 

Szukaj przyczyny w wentylatorze skraplacza, podłącz go na "krótko" i sprawdź czy wentylator w ogóle działa.

 

Jak byś miał dalej problemy to pisz ;)

 

Natomiast ten kto uważa że jest za dużo czynnika wbite w układ to wyjaśniam, jeżeli będzie za dużo czynnika w układzie to dużo ciężej ma sprężarka, temperatura na parowniku może być wyższa(słabsze chłodzenie) ponieważ przy dużej ilości czynnika sprężarka nie jest wstanie uzyskać podciśnienia na niskiej stronie.

 

Tutaj winowajcą jest wentylator w tym układzie, o za dużej ilości czynnika mogli byśmy rozmawiać w przypadku gdy wentylator na skraplaczu by pracował i sprężarka była by nadal rozłączana przez presostat chociaż tylko mistrz potrafił by tyle władować czynnika w układ aby było go aż o tyle za dużo :)

Edytowane przez Kamil_NH
Opublikowano

No i mialem chyba. Racje. Wlasnie na szybko wpialem się we wtyczke wiatraka i potraktowalem go prądem z aku. Brak reakcji. Moze jeszcze odkręce oslone silnika i tam wepne kabel z zasilaniem. Ale swoją drogą mimo ze nie użytkowana klima dwa lata to obydwa wiatraki padly?

Opublikowano

W końcu jest czas aby rozwiać wszystkie wątpliwości.

Winowajców awarii było dwóch:

1. niesprawne wentylatory skraplacza ( silniki zardzewiały i spaliły się),

2. za duże ciśnienie w układzie, tu muszę wyjaśnić że ciśnienie było nabite do wartości zalecanej w tym układzie lecz przy temperaturach panujących tego lata ciśnienie mocno wzrosło. Kolega nabił czynnik i też nie chciała mu działać klima, serwisant z niedalekiej stacji kontroli pojazdów stwierdził że ujmie czynnika o 200g i klima ożyła.

Ten sam zabieg pomógł i u mnie. Niedawno słyszałem od jeszcze innego posiadacza agrofarma że u niego też nie chciała działać klima w szczytowych temperaturach tego lata.

Opublikowano

odkopię temat , czy przy prawidłowo działającej klimatyzacji powinny się włączać oba wentylatory ? Klimatyzacja działa lecz jest mało wydajna . podczas normalnej pracy chodzi tylko jeden wentylator lecz sprawne są oba bo po zamianie wtyczek chodzi również drugi . Przy dłuższym odłączeniu działającego wentylatora załącza się drugi który nie chodzi przy normalnej pracy . 

Opublikowano
Dnia 9.05.2024 o 21:31, Gwidon1701 napisał:

odkopię temat , czy przy prawidłowo działającej klimatyzacji powinny się włączać oba wentylatory ? Klimatyzacja działa lecz jest mało wydajna . podczas normalnej pracy chodzi tylko jeden wentylator lecz sprawne są oba bo po zamianie wtyczek chodzi również drugi . Przy dłuższym odłączeniu działającego wentylatora załącza się drugi który nie chodzi przy normalnej pracy . 

no u mnie też tak jest, jak rozwiążesz problem to daj znać 😂

Opublikowano

Drugi wentylator włącza się powyżej 15 bar po stronie wysokiego ciśnienia, normalnie wystarcza jeden. Inną sprawą jest to że faktycznie zalecana ilość czynnika to 1400g, ale po naładowaniu takiej porcji układ nie działa dobrze, dlatego sam też ujmuję ok 200g i jest ok.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez daizor
      Tak jak w temacie kompletna serwisów-ka w języku angielskim.
       
      Instrukcja do pobrania :
      http://www.wrzucaj.com/518069
       
      Proszę o wciśnięcie "głosuj na post do góry"
      W sprawie hasła do archiwum pisać na PW
    • Przez arty
      Jak prawidłowo używać tzw sprzęgło pięciominutowe WOM w ciągniku Deutz/Same/lamborghini?

      Mam z lewej strony dźwignie z pozycjami - Wałek WOM zależny od prędkości jazdy/luz/wałek zależny od obrotów silnika.
      Aby przełączyć dźwignię z luzu na zależne od prędkości jazdy mogę to zrobić przy pracującym silniku - nic nie zgrzyta - aby przełączyć z luzu na zależne od obrotów murze zgasić silnik bo w przeciwnym razie jest zgrzyt.... (sprzegło pieciominutowe cały czas wyłączone). Aby wałek zaczął się obracać muszę jeszcze przekręcić elektryczny przełącznik....  -nie znam sie na tym ale to chyba to sprzęgło pięciominutowe.... - tym też wyłanczam WOM np na nawrotach...
      Gdzieś słyszałem ze  aby nie zużywało się jakieś tam łożysko powinno sie po skończonej pracy z WOM wyłączyć sprzegło pieciominutowe - właczyć luz na dzwigni i następnie sprzegło pieciominutowe znow przelaczyc na pozycję załączone tak jak w trakcie pracy WOM. Nie wiem czy ta instrukcja dotyczy konkretnej marki czy w ciagnikach SDF też powinno sie tak robić???
    • Przez tomek3105
      witam mam problem z ciagnikiem lamborghini premium 1060 
      mianowicie problem polega na tym że ciezko wrzucic bieg roboczy szybkie wolne każdą serię jak przerzucę na jadę do przodu to jest troszkę ciszej tak samo do tyłu na luzie na rozłączonej skrzyni jest najciszej jest to wersja bez połbiegów
      pompa hydrauliczna nowa
      nie wiem już czego się złapać
      kalibracja zrobiona 
      tarczki sprzęglowe zrobione 
      brak błędów na komputerze
      jest taki objaw e stuka po lewej stronie skrzyni przy silniku na wysokości jak kończy się kosz sprzęgłowy ale w samym koszu nie  było nic uszkodzone poszły nowe uszczelniacze  nie wiem co jest 
      już dużo kasy włożone i nie wiadomo o co chodzi 
      proszę o pomoc 
    • Przez radek8817
      Witam posiadam deutz agrotron mk3 135 swieci mo się kontrolka emc ładnie zapala wszystko niby działa ma moc tempomat dziala od czego ona może byc. Kolejna kontrolka  to zolw cały czas swieci zokw Skrzynia 6biegow 4 polbiegi ciagnik jezdzi normalnie szybko jak ja wyłączyć?. Kolejna sprawa pokazuje mi włączony Przedni wom i obroty przedniego womu ciagnik nie posiada przedniego womu nawet włącznika do niego ktoś cos moze podpowie o co tu chodzi 
    • Przez Wojtas3c
      Posiadam Same Silver 100.6 i potrzebuję zrobić hamulec ręczny. Od dołu skrzyni jest okienko z dojściem do hamulca postojowego. Spuściłem olej ze skrzyni i tylnego mostu około 60l i mam wgląd na klocki hamulcowe, które znajdują się na wale, tylko nie mam pojęcia jak je zdemontować ponieważ są już zjechane. Klocki te są przełożone poprzez okrągłe tarcze hamulcowe tzn. zasada jest taka że jeżeli zaciągam ręczny to wtedy zaciskają klocki tarcze hamulcowe na wale skrzyni. Tarcze hamulcowe są frezem osadzone na wale i moje pytanie czy one są osadzone na stałe czy na frezie powinny się przesuwać. Oczywiście wszystko pracuje w oleju.
      Poglądowy schemat https://sklep-agroland.pl/CZESCI-DO-CIAGNIKOW/Sektor-klocek-hamulca-recznego-jednostronny-0.171.5451.2
       
      Proszę o podpowiedź w jaki sposób zdemontować klocki i czy tarcze hamulcowe są przesuwne czy stałe na wałku.
       
      Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v