Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

 

Witam.

Muszę dokonać wymiany hamulca w Zetorze 5711.

 

Przystąpiłem do demontażu.

 

Po odkręceniu kabiny od pochwy oraz wszystkich niezbędnych rzeczy mam kolejny problem.

 

 

 

Nie może odejść pochwa od mostu.

 

 

Jak wyciąga się półoś z zwolnicą i pochwą z mostu?

 

 

 

 

Opublikowano

Witam ja u siebie zciagalem w całości razem z zwolnica . Może to tylko chamulec ręczny trzyma tam z tylu mostu masz taki dekielek na cztery śruby m 10 odkrec je zawsze będzie lżej zrzucić taśmę.

Opublikowano

Odkręciłem śruby, a taśma luźno chodzi po bębnie.

Nadal nic to nie zmienia.

Możliwe jest  że od nowości nie było demontażu i wszystko jest zapieczone?

 

Powinno się to lekko demontować?

Pochwa powinna lekko odejść od mostu?

 

Próbowałem lekko stukać przecinakiem w paru dostępnych miejscach w pochwę aby oddzielić od mostu, lecz nie przyniosło to skutku.

 

Co może jeszcze przeszkadzać w demontażu?

 

 

Opublikowano

Nie ma możliwości żeby półoś zapiekła się w dyferencjale.  Zwolnica wyjdzie tylko razem z pochwą więc jeśli odkręciłeś ją od tylnego mostu, popuściłeś ręczny hamulec co już nic nie powinno trzymać. Musisz próbować.

Opublikowano

Witam.

Prawa strona zdemontowana.

Mam teraz pytanie odnośnie koło koronowe półosi.

Czy ono powinno mieć duży luz?

Na fotografii dwa skrajne położenia. Wychyla się w lewo i w prawo. Nieznacznie w górę, w dół, do przodu i do tyłu.  

 

 

 

 

post-138319-0-78955300-1437349279_thumb.jpg

 

post-138319-0-42772900-1437349314_thumb.jpg

 

Gość BestZetor
Opublikowano (edytowane)

Nie martw się o to, później  przy skręcaniu sobie ustawisz. 

Edytowane przez BestZetor
Opublikowano

Jeśli jest przerwa pomiędzy mostem a pochwą to wkładasz tam nakrętki, przez otwory w pochwie śruby i ciągniesz na chama. 

Trzeba się liczyć z tym że możesz zniszczyć to co blokuje demontaż.

Opublikowano

robilem raz zetora dla goscia to też mialem problem ale odkrecilem wszystkie sruby i zaczolem lewarkiem podnosic za zwolnice i sie odkleiła od mostu

 

 

Podnoszę lewarkiem  zwolnicę i cały tył się podnosi. To nic nie daje. Nie zrobiła się szczelina na mm nawet. Po prawej stronie po paru próbach zrobiła się szczelina i za pomocą śrubokręta oddzieliłem.

 

A między pochwą a mostem nie mam żadnej szczeliny.

 

Próbowałem w szczelinie mostu od góry za bęben wypchnąć półoś. Bez efektu.

Opublikowano

Podnoszę lewarkiem  zwolnicę i cały tył się podnosi. To nic nie daje. Nie zrobiła się szczelina na mm nawet. Po prawej stronie po paru próbach zrobiła się szczelina i za pomocą śrubokręta oddzieliłem.

 

A między pochwą a mostem nie mam żadnej szczeliny.

 

Próbowałem w szczelinie mostu od góry za bęben wypchnąć półoś. Bez  efektu.

 

 

Problem rozwiązany.

Między zwolnicę a tylny most wstawiłem podnośnik (próbowałem wcześniej samochodowy śrubowy ale się skrzywił) słupkowy do 3t.

Zadziałało i oddzieliłem pochwę z zwolnicą od mostu.

 

Po obu stronach sprężyny były pourywane. Próbuje  teraz odkręcić śruby od cylinderków, ale łby są poobrabiane i muszę wd40 nalać żeby puściły i cęgami spawalniczymi móc odkręcić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez kubotam
      Problem polega na :
      ścieło nity na trybie, który przenosi napęd na tylny most ( wałek ze skrzyni na tylny most )
      oto pytanie ? Czy jest konieczność wyjmowania obydwu zwojnic ?
    • Przez tomek5747
      Witam. Mam taki problem, ostatnio zaczął ciec olej na koło ze zwolnicy. Odkręciłem koło, zdjąłem zwolnice i co tam trzeba wymienić? w pochwie zaraz przy zwolnicy jest olej, powinien tam być czy nie? a i jeszcze jak wyciągałem zwolnice to spadła blokada oczywiście i jeszcze takie kólko białe plastikowe z rowkami wewnątrz- co to może być? proszę o pomoc!
    • Gość marmar
      Przez Gość marmar
      Cześć. Mam problem z moim zetorem 5341.
      Podczas dłuższej jazdy (10 - 15 km) na najwyższym biegu strasznie grzeje mi się olej w skrzyni biegów i w tylnym moście.
      Podczas normalnej pracy w polu, wszystko jest ok. Nie mogę nigdzie dalej podjechać bo olej łapie wysoką temperaturę.
       
      Podejrzewałem, że może chodzi o hamulce, że za wysoko podciągnięte, ale to nie to.
       
      Kompletnie nie mam pomysłu co może być przyczyną takiego stanu rzeczy.
      Macie jakieś pomysły, sugestie ? Za wszystkie będę wdzięczny.
       
      Pozdrawiam,
      Marek
    • Przez ireneusz112
      Witam. Mam luz w prawym tylnem kole w moim MF. Chciałbym się odowiedzieć coś na temat tylnego mostu w moim MF. Jakie tam są łożyska chciałbym się coś dowiedzieć na temat budwy tylnego mostu zwolnic itp i co dokładnie znajduje się na zaznaczonych elementach na zdjęciu które dołączam. Z góry dzięki za pomoc.

    • Przez sonet21
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć jak dobrze ustawić luz międzyzębny w ursus c 330 żeby podczas jazdy nie "wyło" w tylnym moście. Pozdrawiam.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v