Skocz do zawartości
marmar

Grzanie się oleju w tylnym moście i skrzyni biegów - zetor 5341

Polecane posty

marmar    0

Cześć. Mam problem z moim zetorem 5341.

Podczas dłuższej jazdy (10 - 15 km) na najwyższym biegu strasznie grzeje mi się olej w skrzyni biegów i w tylnym moście.

Podczas normalnej pracy w polu, wszystko jest ok. Nie mogę nigdzie dalej podjechać bo olej łapie wysoką temperaturę.

 

Podejrzewałem, że może chodzi o hamulce, że za wysoko podciągnięte, ale to nie to.

 

Kompletnie nie mam pomysłu co może być przyczyną takiego stanu rzeczy.

Macie jakieś pomysły, sugestie ? Za wszystkie będę wdzięczny.

 

Pozdrawiam,

Marek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

marmar    0

może któreś łożysko się zaciera??? albo olej stary??? a może ktoś zły dolał?

 

Cześć Panowie.

 

Co chodzi o olej to nie mogę mieć 100% pewności bo sam go nie zalewałem. Jakiś rok temu kupiłem traktor i sprzedawca zapewniał mnie, że olej zmieniał i zalał właściwy.

Może zrobię tak, że po prostu wymienię go na nowy, żeby mieć pewność, że to nie jest powodem takiego stanu rzeczy. Zaszkodzić to nie zaszkodzi, tylko trochę będzie kosztowało.

Co chodzi o łożyska.., to nie będzie to prosta sprawa, bo nie wiem jak mam stwierdzić o które chodzi.

Sprawa jest tym dziwniejsza, że w normalnej pracy polowej, czasami z dużym obciążeniem, olej się nie grzeje, a przy dłuższej jeździe na biegach "szosowych" tak.

 

W każdym bądź razie dzięki Wam za odpowiedz. Jeżeli macie jeszcze jakieś sugestie, to chętnie wysłucham

Pozdrawiam.

 

a jak to stwierdzasz olej może osiągnąć 80stopni a ty już przy 50ciu ręki nie utrzymasz na korpusie

 

 

Stwierdzam to tak jak mówisz, czyli przez przyłożenie ręki do korpusu.

Przy czym, przy długiej ciężkiej pracy ciągnika w polu problemu grzania się oleju do tak wysokiej temperatury nie obserwuje.

Natomiast po przejechaniu kilkunastu kilometrów po szosie (na szybkim biegu) grzeje on się tak, że strach dalej jechać.

 

Nie powiem, żebym był specjalistą w tym temacie, bo ciężko znać się na wszystkim, ale wydaje mi się to sytuacją nieprawidłową.

Dlatego proszę Was o poradę. Może, ktoś już tak miał i wie co może być przyczyną.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Więc zaczął bym od zmierzenia temperatury oleju-skrzyni i sprawa by się wyjaśniła, może uchronić Cię przed sporym wydatkiem na olej, który akurat jest dobry.

Pomiar temperatury ręką jest mało miarodajny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×