Skocz do zawartości

Polecane posty

norgeg75    0

 

Witam.

Muszę dokonać wymiany hamulca w Zetorze 5711.

 

Przystąpiłem do demontażu.

 

Po odkręceniu kabiny od pochwy oraz wszystkich niezbędnych rzeczy mam kolejny problem.

 

 

 

Nie może odejść pochwa od mostu.

 

 

Jak wyciąga się półoś z zwolnicą i pochwą z mostu?

 

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebastian84    5

Witam ja u siebie zciagalem w całości razem z zwolnica . Może to tylko chamulec ręczny trzyma tam z tylu mostu masz taki dekielek na cztery śruby m 10 odkrec je zawsze będzie lżej zrzucić taśmę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

norgeg75    0

Odkręciłem śruby, a taśma luźno chodzi po bębnie.

Nadal nic to nie zmienia.

Możliwe jest  że od nowości nie było demontażu i wszystko jest zapieczone?

 

Powinno się to lekko demontować?

Pochwa powinna lekko odejść od mostu?

 

Próbowałem lekko stukać przecinakiem w paru dostępnych miejscach w pochwę aby oddzielić od mostu, lecz nie przyniosło to skutku.

 

Co może jeszcze przeszkadzać w demontażu?

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

A która strona? Zdarza się że z prawej strony skręci wieloklin pomiędzy satelita a przesuwką blokady. Wtedy jedyny sposób to ciągnąc na chama śrubami aż wyrwie pokrywkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Nie ma możliwości żeby półoś zapiekła się w dyferencjale.  Zwolnica wyjdzie tylko razem z pochwą więc jeśli odkręciłeś ją od tylnego mostu, popuściłeś ręczny hamulec co już nic nie powinno trzymać. Musisz próbować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
norgeg75    0

Witam.

Prawa strona zdemontowana.

Mam teraz pytanie odnośnie koło koronowe półosi.

Czy ono powinno mieć duży luz?

Na fotografii dwa skrajne położenia. Wychyla się w lewo i w prawo. Nieznacznie w górę, w dół, do przodu i do tyłu.  

 

 

 

 

post-138319-0-78955300-1437349279_thumb.jpg

 

post-138319-0-42772900-1437349314_thumb.jpg

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BestZetor    20

Nie martw się o to, później  przy skręcaniu sobie ustawisz. 

Edytowano przez BestZetor

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

To nie żadne koło koronowe półosi tylko sprzęgło kłowe blokady. Goni bo musi jak nie ma półosi. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
norgeg75    0

Prawa strona oddzielona bez większych problemów.

Nadal nie mogę oddzielić lewej strony. Jak to zrobić na siłę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Jeśli jest przerwa pomiędzy mostem a pochwą to wkładasz tam nakrętki, przez otwory w pochwie śruby i ciągniesz na chama. 

Trzeba się liczyć z tym że możesz zniszczyć to co blokuje demontaż.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
padre1989    9

robilem raz zetora dla goscia to też mialem problem ale odkrecilem wszystkie sruby i zaczolem lewarkiem podnosic za zwolnice i sie odkleiła od mostu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
norgeg75    0

robilem raz zetora dla goscia to też mialem problem ale odkrecilem wszystkie sruby i zaczolem lewarkiem podnosic za zwolnice i sie odkleiła od mostu

 

 

Podnoszę lewarkiem  zwolnicę i cały tył się podnosi. To nic nie daje. Nie zrobiła się szczelina na mm nawet. Po prawej stronie po paru próbach zrobiła się szczelina i za pomocą śrubokręta oddzieliłem.

 

A między pochwą a mostem nie mam żadnej szczeliny.

 

Próbowałem w szczelinie mostu od góry za bęben wypchnąć półoś. Bez efektu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
norgeg75    0

Podnoszę lewarkiem  zwolnicę i cały tył się podnosi. To nic nie daje. Nie zrobiła się szczelina na mm nawet. Po prawej stronie po paru próbach zrobiła się szczelina i za pomocą śrubokręta oddzieliłem.

 

A między pochwą a mostem nie mam żadnej szczeliny.

 

Próbowałem w szczelinie mostu od góry za bęben wypchnąć półoś. Bez  efektu.

 

 

Problem rozwiązany.

Między zwolnicę a tylny most wstawiłem podnośnik (próbowałem wcześniej samochodowy śrubowy ale się skrzywił) słupkowy do 3t.

Zadziałało i oddzieliłem pochwę z zwolnicą od mostu.

 

Po obu stronach sprężyny były pourywane. Próbuje  teraz odkręcić śruby od cylinderków, ale łby są poobrabiane i muszę wd40 nalać żeby puściły i cęgami spawalniczymi móc odkręcić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×