Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
matmixmix    0

witam. co odpowiada za zmiane kontrolek dynashiftu? nie swieci mi A a teraz tez B. nie raz B sie zaswieci ale rzadko. C i D swieca normalnie.  to idzie przez komputer czy jakis czujnik jest odpowiedzialny za to? polbiegi dzialaja normalnie tylko te kontrolki nie swieca. wiem ze to czesta przypadlosc w serii 6100 6200 itp ale nigdzie nie ma informacji czemu tak sie dzieje i co za to odpowiada. nie piszcie sprawdz zarowki albo czy kostki nie zasniedziale.  bo tyle to sam potrafie zrobic bez szukania po forum.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pewnie nie pomogę ale w tych ciągnikach komputer jest dość skąplikowany i wszystko możliwe że z komputera jęśli sprawdzałeś kostki to raczej wiesz czy sterowanie podchodzi z kąputera czy z innego miejsca tam komputer jest raczej pod podłogą i właśnie często potrafi coś niełączyć ale trzeba przesledzić kable dokąd jdą . tak na marginesie kolega mi mówił że ruscy jak w kosmos lecieli to komputer nie był tak zaawansowany jak właśnie w tych ciągnikach .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolego sygnały na kontrolki idą z komputera pod podłogą z prawej strony, jeżeli czasem się zaświeci i sprawdziłeś kostki przy kompie i żarówki w licznikach to prawdopodobnie masz zimne luty na płycie głównej na komputerze, musisz wyjąć kompa i w miejscu nad kostkami wyciąć okienka w metalowej obudowie i wydłubać tą czarną zalewę, tylko delikatnie żeby nie uszkodzić ścieżek i przylutować piny od kostek. mam właśnie taki sterownik w naprawie z tą samą przypadłością, zrobisz to beż problemy w domu sam. Dla ułatwienia dodam że grubość aluminiowej blachy to ok 2mm i z 3mm czarnej zalewy.


Elektronika  Maszyn i Urządzeń Rolniczych

Naprawy Sterowników, Liczników, Modułów, czujników itp

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

w tej serii mf autotronic ma obudowę skręcaną, tak ze wystarczy ją rozkecić. chyba ze się mylę i wychodziły jeszcze jakieś inne:P 


Diagnostyka komputerowa i naprawa ciągników rolniczych

Części do polskich i zachodnich ciągników rolniczych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matmixmix    0

Kolego sygnały na kontrolki idą z komputera pod podłogą z prawej strony, jeżeli czasem się zaświeci i sprawdziłeś kostki przy kompie i żarówki w licznikach to prawdopodobnie masz zimne luty na płycie głównej na komputerze, musisz wyjąć kompa i w miejscu nad kostkami wyciąć okienka w metalowej obudowie i wydłubać tą czarną zalewę, tylko delikatnie żeby nie uszkodzić ścieżek i przylutować piny od kostek. mam właśnie taki sterownik w naprawie z tą samą przypadłością, zrobisz to beż problemy w domu sam. Dla ułatwienia dodam że grubość aluminiowej blachy to ok 2mm i z 3mm czarnej zalewy.

 dzieki za info, wkoncu jakas konkretna informacja na ten temat.. jak bedzie chwila to wyciagne go i sprawdze. dam znac  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matmixmix    0

a mam jeszcze pytanie. w ktorej kostce ida te kable od lampek? bo z tego co pamietam tam jest chyba 4 kostki do komputera. jedna ta dluga i 3 male chyba

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

w wtyczce A, to ta szeroka z pinami w dwóch rzędach.


Elektronika  Maszyn i Urządzeń Rolniczych

Naprawy Sterowników, Liczników, Modułów, czujników itp

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez marcin90
      Witam serdecznie, chciałbym zapytać wszystkich użytkowników ciągników Massey Ferguson z końcówki lat 80 i początku 90 jak to jest z ta awaryjnością tak na prawdę. Bo dużo się czyta o awariach skrzyni, hydraulik , elektrozaworach itp.
      Generalnie chodzi o to, że szukam dla taty traktora z przednim napędem w kwocie do max 40-50 tys o mocy około 80-110 km.  Jako że gospodarstwo jest nie duże ( na stale około 10 sztuk bydła, i około 35-50 sztuk trzody chlewnej) areał jaki posiada to około 6 ha łąk, około 20 ha zbóż i około 5 ha kukurydzy na ziarno. Ja na stałe pracuje w warsztacie i jedynie pomagam przy grubszych robotach to chciałbym, by Ojciec ( już prawie 60 letni) miał choć odrobinę wygody, ciszy i namiastkę komfortu przy pracy. A to w tych pieniądzach oferuje chyba jedynie massey. ( nie urażając posiadaczy innych ciągników) 
      Co prawda tata chyba wolałby jakiegoś zetorka ( boi się awaryjności, a właściwie kosztów napraw wszystkiego co nie jest zetorem lub ursusem) ale ja myślę że przyjemniej i wygodniej byłoby Fergusonem. Myslę o modelach bodajże 3060-3095. Prosiłbym forumowiczów o odpowiedź jak to jest z waszymi Masseyami , co już Wam się zepsuło i jakie ewentualnie były koszty napraw. Jak ktoś sprawdzał to jeszcze spalanie w orce bym poprosił . Pozdrawiam , Marcin
       
    • Przez Zdzisiu97
      Witam,
      Od niedawna jestem właścicielem Fergusona 6180, dzisiaj jadąc sobie spokojnie z przyczepą usłyszałem dziwny dźwięk coś takiego jak by z wąż spadł z przyczepy i tarł o asfalt tą metalową końcówką, lecz po wstępnych oględzinach zauważyłem, że owy dźwięk wydobywa się z tyłu traktora.
      Słychać to tylko jadąc z prędkością wyższą od 10km/h. Bez różnicy czy mam "żółwia" czy "zająca" czy to wsteczny czy nie. Próbowałem nawet 4x4 włączyć ale dźwięk nie znikał.
      Po głębszych oględzinach zauważyłem też, że przy puszczaniu sprzęgła (przy samej końcówce) jest takie lekkie stuknięcie jak by w skrzyni (co do miejsca nie jestem na 100% pewny)
      Sprawdziłem poziom oleju hydraulicznego i jest ok.
      Bardzo proszę o pomoc, bardzo mi na tym zalezy.
      Dodam, że jestem zielony jeśli chodzi o Massey Fergusona (nie wiem jeszcze co gdzie i jak) posiadam go dopiero niecały miesiąc.
      Wcześniej wszystko poza tak jak by przeskokiem po puszczania sprzęgłą (przy końcówce gdy ciągnik zaczynał ruszać to tak jak by znowu wciskało się sprzęgło i dopiero potem znowu ruszał. nie wiem jak to wytłumaczyć, po prostu była taka "dziura" w sprzęgle)
       
      Jeśli ktoś potrzebuje więcej informacji to postaram się pomóc. Liczę na szybką odpowiedź z Waszej strony.
       
      Pozdrawiam
    • Przez sznajdik
      Jak w temacie wie ktoś jak fachowo ustawić prawidłowy kąt wtrysku tu akurat mf 3060
    • Przez Masejek3060
      witam wszystkich mam pytanie odnośnie ustawienia zaworów. Wiem jakie luzy powinny być tylko w którym momencie ustawiać luzy są jakieś znaki ???
    • Przez krzyfo
      Witam Panów 
      Posiadam traktor massey 3085 i nastała dziwna usterka do zdjagnozowania.
      Mianiowicie traktor posiada dynashift i po zimie 2016 roku zaczał sie slizgac na połbiegach B i D  co zwłaszcza widac pod obciazeniem nie daje sobie rady slizga sie i staje w miejscu na polbiegach A i C jedzie i ciagnie normalnie i pracuje do tej pory. 
      Tarczki dynaschift zostały wymienione i nie dało to zadnego rezultatu.
      Elektrozawory do dynaschift tez były wymienione na nowe i tez nie pomogło. Traktor po odlaczeniu pradu na elektrozawory podobno powinien pozostac na polbiegu D ale pozostaje na połbiegu A.
      Komputer został przerobiony na przekazniki i tez nie pomogło.
      Moze ktos miał lub domysla sie co za usterka nastapilą ze traktor slizga się na połbiegu B i D lub poleca dobrego mechanika (jestem z lubuskiego) z gory dziekuję
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.