Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

jak w temacie czy warto zakupić rozrusznik od kamaza na 24V 7,8Kw w cenie 300zł

na zimę bedzie świeca płomieniowa ISKRA 12V

mtz słabo pali na 12V,rozrusznik mam orginalny na 12V(gdy podłącze akumulator w szereg=24V to wogóle nie kręci,chyba jest jakieś zabezpieczenie)

co myślicie zmniejszyć luz zaworowy i przyśpieszyć go na pompie wtryskowej(wtryskiwacze były robione na zime)

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Rozrusznik nie ma żadnego zabezpieczenia. Jak nie działa to znaczy, że jest uszkodzony. Co do luzów to jaki cel ma ich zmniejszenie wg Ciebie?

Opublikowano (edytowane)

 

To, dlaczego mój 12v nie działa na 24v, a na 12v odpali. Co do luzów i pompy wtryskowej, to tyle co słyszałem od kolegi, że tak ma u siebie zrobione, i lepiej pali. Warto taki od kamaza 24v? Czy po prostu jakiś nowy akumulator kupić, i dać do mtz-a

 

Jaki powinien byc akumulator do MTZ 82

pojemność i prąd rozruchowy

 

co będzie ważniejsze,wyższa pojemność czy prąd rozruchowy ??

 

Edytowane przez DariuszKumierzak
Gość Profil usunięty
Opublikowano

To, że na 12V odpali nie oznacza, że jest sprawny, bo z tego co opisujesz to nie jest. Żeby Ci dobrze palił to musisz i tak go naprawić, bo to że całkowicie się rozleci jest tylko kwestią czasu. A czy warto od kamaza to już musisz sobie sam przeliczyć, bo może warto naprawić ten co masz.

Opublikowano

Chcesz coś przekombinować. Nikt nie pokaże ci magicznej śrubki którą jak pokręcisz zacznie pięknie chodzić.

Silnik ustaw według książki jak ma być: zawory, kąt wtrysku paliwa a jeśli trzeba daj nawet do sprawdzenia wtryskiwacze. 

Rozrusznik daj do sprawdzenia komuś kto się na tym zna znajdzie usterkę w kilka minut bo ty nie wiesz jak się za to zabrać.  

Opublikowano

     U  mnie  jest   magneton  rozrusznik  i  akumulator   120   amper    centra   plus    {  grzalka  płynu   chlodzacego =  traktor  wyjechany } .  centre   plus  mam  w  samochodach  benzynowych   i  wytrzymuja  ok  7   lat  przy  sprawnej  instalacji  elektrycznej  .    jesli   masz  alternator z  dobrym  pradem  ładowania  przy   mtz-cie  to   bez  problemu  mozesz  zainstalować  akumulator   ok   150   amper   

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Widzę, że kombinujesz ze wszystkim oprócz rozrusznika. A to on jest przyczyną większości Twoich problemów.

Opublikowano (edytowane)

To samo gdyby było odwrotnie. Szczotki, komutator, tulejki, oporności. Osobo która się zna  oceni to wszystko w kilka chwil, naprawi i po sprawie a ty siedzisz przed kompem, wypisujesz mecyje  myślisz że ktoś poda ci magiczne rozwiązanie gdzie kombinerkami wszystko ślicznie naprawisz. 

Ludzie nie są wstanie wiedzieć wszystkiego dla tego każdy szkoli się w jakimś określonym kierunku. Idź do takiego co uczył się o rozruszniku, naprawi za stówkę a ty zamiast gapić się w monitor zarobisz ją sprawnym ciągnikiem. Proste?

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano

Ja mam iskrę 24 V w firmie leśnej co im poprawiam to Magnetony 24 V dwa lata już wytrzymują tysiące odpaleń. Były chińczyki po 2 miesiące i do kosza. Przerób na 24 kolego i będzie spokój. Łatwo Ci Pali?

Opublikowano

Ja mam oryginalny rozrusznik na 12 v i nie narzekam, podgrzeje płomieniówkę i dawaj, do -20 st jeszcze sobie radzi akumulatory 2x 205ah 1100A 6 V spiete w szereg , ale powyżej tu sie zaczyna katorga traktor zalewany woda wiec na kuchenke garczek i lanie goracej wody w układ i z bieda odpala, a tak przy okazji jakie luzy zaworowe ma miec Mtz 82 silnik d-240 i jakie cisnienie powinnymieć wtryski bo chyba po 15 tys roboty się po rozregulowało wszystko a pompiarz nie za bardzo chce bo juz sie spotkał z tymi ruskami to mówi ze lepiej jest wiedziec na 100% jak pózniej gdybac czemu to nie działa  :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v