DariuszKumierzak

Rozrusznik MTZ 82 czy warto zmieniać??

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

jak w temacie czy warto zakupić rozrusznik od kamaza na 24V 7,8Kw w cenie 300zł

na zimę bedzie świeca płomieniowa ISKRA 12V

mtz słabo pali na 12V,rozrusznik mam orginalny na 12V(gdy podłącze akumulator w szereg=24V to wogóle nie kręci,chyba jest jakieś zabezpieczenie)

co myślicie zmniejszyć luz zaworowy i przyśpieszyć go na pompie wtryskowej(wtryskiwacze były robione na zime)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Rozrusznik nie ma żadnego zabezpieczenia. Jak nie działa to znaczy, że jest uszkodzony. Co do luzów to jaki cel ma ich zmniejszenie wg Ciebie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 

To, dlaczego mój 12v nie działa na 24v, a na 12v odpali. Co do luzów i pompy wtryskowej, to tyle co słyszałem od kolegi, że tak ma u siebie zrobione, i lepiej pali. Warto taki od kamaza 24v? Czy po prostu jakiś nowy akumulator kupić, i dać do mtz-a

 

Jaki powinien byc akumulator do MTZ 82

pojemność i prąd rozruchowy

 

co będzie ważniejsze,wyższa pojemność czy prąd rozruchowy ??

 

Edytowano przez DariuszKumierzak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

To, że na 12V odpali nie oznacza, że jest sprawny, bo z tego co opisujesz to nie jest. Żeby Ci dobrze palił to musisz i tak go naprawić, bo to że całkowicie się rozleci jest tylko kwestią czasu. A czy warto od kamaza to już musisz sobie sam przeliczyć, bo może warto naprawić ten co masz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    798

Chcesz coś przekombinować. Nikt nie pokaże ci magicznej śrubki którą jak pokręcisz zacznie pięknie chodzić.

Silnik ustaw według książki jak ma być: zawory, kąt wtrysku paliwa a jeśli trzeba daj nawet do sprawdzenia wtryskiwacze. 

Rozrusznik daj do sprawdzenia komuś kto się na tym zna znajdzie usterkę w kilka minut bo ty nie wiesz jak się za to zabrać.  


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dyfuzorr    0

     U  mnie  jest   magneton  rozrusznik  i  akumulator   120   amper    centra   plus    {  grzalka  płynu   chlodzacego =  traktor  wyjechany } .  centre   plus  mam  w  samochodach  benzynowych   i  wytrzymuja  ok  7   lat  przy  sprawnej  instalacji  elektrycznej  .    jesli   masz  alternator z  dobrym  pradem  ładowania  przy   mtz-cie  to   bez  problemu  mozesz  zainstalować  akumulator   ok   150   amper   

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja mam orginalny rozrusznik i akumulator 110Ah 750A 5 lat juz ma

może stracił swoją moc akumulator,używany sporadycznie

na żniwa do bizona na jesień do mtz-a i na wiosne w polu zrobić(orka,siew)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Widzę, że kombinujesz ze wszystkim oprócz rozrusznika. A to on jest przyczyną większości Twoich problemów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    798

To samo gdyby było odwrotnie. Szczotki, komutator, tulejki, oporności. Osobo która się zna  oceni to wszystko w kilka chwil, naprawi i po sprawie a ty siedzisz przed kompem, wypisujesz mecyje  myślisz że ktoś poda ci magiczne rozwiązanie gdzie kombinerkami wszystko ślicznie naprawisz. 

Ludzie nie są wstanie wiedzieć wszystkiego dla tego każdy szkoli się w jakimś określonym kierunku. Idź do takiego co uczył się o rozruszniku, naprawi za stówkę a ty zamiast gapić się w monitor zarobisz ją sprawnym ciągnikiem. Proste?

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianraki3    7

Ja mam iskrę 24 V w firmie leśnej co im poprawiam to Magnetony 24 V dwa lata już wytrzymują tysiące odpaleń. Były chińczyki po 2 miesiące i do kosza. Przerób na 24 kolego i będzie spokój. Łatwo Ci Pali?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kukum    8

Ja mam oryginalny rozrusznik na 12 v i nie narzekam, podgrzeje płomieniówkę i dawaj, do -20 st jeszcze sobie radzi akumulatory 2x 205ah 1100A 6 V spiete w szereg , ale powyżej tu sie zaczyna katorga traktor zalewany woda wiec na kuchenke garczek i lanie goracej wody w układ i z bieda odpala, a tak przy okazji jakie luzy zaworowe ma miec Mtz 82 silnik d-240 i jakie cisnienie powinnymieć wtryski bo chyba po 15 tys roboty się po rozregulowało wszystko a pompiarz nie za bardzo chce bo juz sie spotkał z tymi ruskami to mówi ze lepiej jest wiedziec na 100% jak pózniej gdybac czemu to nie działa  :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    16

Luz zaworowy na rozgrzanym silniku 0,25 - 0,30 mm na ssących i wydechowych , ciśnienie początku otwarcia wtryskiwacza 175 - 180 kG/cm2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez I_LOVE_MTZ
      witam co może być przyczyną słabo świecą lampy na wyjściu przy lampie ma 9v
    • Przez corejack
      Mój pierwszy post, zatem witam wszystkich serdecznie.
      Od niedawna jestem właścicielem mtz 82 z 1979r.
      Technicznie ok, ale dość mocno zaniedbany optycznie, elektrycznie.
      W wolnych chwilach doprowadzam go powoli "do ładu"
      Użytkowany będzie głównie jesienią i zimą, więc chcę opanować również ogrzewanie.
      I tu moje pytanie i prośba o pomoc:
      Gdzie przy silniku podłącza się nagrzewnicę - jedno wyjście jest od strony kabiny, wspominane nieraz tu na forum (pełni również rolę kranu), ale nie wiem, gdzie jest drugie.
      Podejrzewam korek 3/8 w pompie wody, ale nie jestem pewien, obdzwoniłem też kilka sklepów i nikt nie ma ewentualnie króćca w to miejsce, więc jestem w przysłowiowej kropce.
       
      Używałem szukajki, ale nie znalazłem taj informacji. Jeśli ktoś mógłby wrzucić fotkę z tym wyprowadzeniem, byłoby super.
    • Przez BAD80
      Witam,
      posiadam mtz-82 z 96r. jestem jego drugim włascicielem. W ciągniku po dokonaniu zakupu zauwazyłem, że brakuje na spodzie ciągnika pokrywy tu pod tarczą sprzegłową.
      Dopiero podczas pracy uświadomiłem sobie z jakiego powodu - ciągnik jak się rozgrzeje to przez ten otwór wycieka olej. Jak chwilę postoi to pod spodem tworzyła się mała kałuża z oleju bo kapało. Widocznie nie ma tej pokrywy bo inaczej olej by się gromadził i by zaolejał tarcze sprzegłową ( tak myslę sam) Ostatnio musiałem zrobić przegląd, więc postanowiłem dorobić tą pokrywę tymczasowo, tak by nie nakapało na stacji;) Po powrocie i krótkiej pracy w polu zauważyłem, że olej zaczyna wyłazić naokoło szczeliny tu gdzie jest złączony przód ciągnika z tyłem ( tak myśle, że pewnie obracające się sprzegło tak rozbryzgało aż szczelinami olej wyszedł?), postanowiłem wykrecić tą pokrywe pod sprżegłem i wtedy wylało się sporo oleju i dosłownie ciurem się leje teraz jak jest rozgrzany i zwłaszcza wtedy gdy jest załączony WOM, natomiast na tej pokrywce zostało sporo syfu - tylko po jednym dniu. Moje pytanie jest takie skąd on się tam bierze i co mogło puścić? najpewniej przedostaje się ze skrzyni biegów bo tam stwierdzam ubytek oleju. Od spodu widzę, że olej gdzieś z góry wycieka i chyba bez rozpoławiania ciągnika nie da się stwierdzić gdzie jest defekt. Czy ktoś się już spotkał z czymś takim? Może ktoś posiada jakieś rysunki/katalog części gdzie jest narysowane co tam po kolei jest? W załączeniu kilka fotek... Z gory dziękuję za pomoc, mam ten ciągnik od niedawna, więc dopiero się go "ucze"

    • Przez Mateusz95
      Witam. jestem zainteresowany kupnem belarusa. i czytałem ze jedne maja taka skrzynie a drugie taka. czym sie rózni skrzynia zsynchronizowana od niezsynchronizowanej. i która jest lepsza?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.