DariuszKumierzak

Rozrusznik MTZ 82 czy warto zmieniać??

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

jak w temacie czy warto zakupić rozrusznik od kamaza na 24V 7,8Kw w cenie 300zł

na zimę bedzie świeca płomieniowa ISKRA 12V

mtz słabo pali na 12V,rozrusznik mam orginalny na 12V(gdy podłącze akumulator w szereg=24V to wogóle nie kręci,chyba jest jakieś zabezpieczenie)

co myślicie zmniejszyć luz zaworowy i przyśpieszyć go na pompie wtryskowej(wtryskiwacze były robione na zime)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Rozrusznik nie ma żadnego zabezpieczenia. Jak nie działa to znaczy, że jest uszkodzony. Co do luzów to jaki cel ma ich zmniejszenie wg Ciebie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 

To, dlaczego mój 12v nie działa na 24v, a na 12v odpali. Co do luzów i pompy wtryskowej, to tyle co słyszałem od kolegi, że tak ma u siebie zrobione, i lepiej pali. Warto taki od kamaza 24v? Czy po prostu jakiś nowy akumulator kupić, i dać do mtz-a

 

Jaki powinien byc akumulator do MTZ 82

pojemność i prąd rozruchowy

 

co będzie ważniejsze,wyższa pojemność czy prąd rozruchowy ??

 

Edytowano przez DariuszKumierzak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

To, że na 12V odpali nie oznacza, że jest sprawny, bo z tego co opisujesz to nie jest. Żeby Ci dobrze palił to musisz i tak go naprawić, bo to że całkowicie się rozleci jest tylko kwestią czasu. A czy warto od kamaza to już musisz sobie sam przeliczyć, bo może warto naprawić ten co masz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    800

Chcesz coś przekombinować. Nikt nie pokaże ci magicznej śrubki którą jak pokręcisz zacznie pięknie chodzić.

Silnik ustaw według książki jak ma być: zawory, kąt wtrysku paliwa a jeśli trzeba daj nawet do sprawdzenia wtryskiwacze. 

Rozrusznik daj do sprawdzenia komuś kto się na tym zna znajdzie usterkę w kilka minut bo ty nie wiesz jak się za to zabrać.  


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dyfuzorr    0

     U  mnie  jest   magneton  rozrusznik  i  akumulator   120   amper    centra   plus    {  grzalka  płynu   chlodzacego =  traktor  wyjechany } .  centre   plus  mam  w  samochodach  benzynowych   i  wytrzymuja  ok  7   lat  przy  sprawnej  instalacji  elektrycznej  .    jesli   masz  alternator z  dobrym  pradem  ładowania  przy   mtz-cie  to   bez  problemu  mozesz  zainstalować  akumulator   ok   150   amper   

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja mam orginalny rozrusznik i akumulator 110Ah 750A 5 lat juz ma

może stracił swoją moc akumulator,używany sporadycznie

na żniwa do bizona na jesień do mtz-a i na wiosne w polu zrobić(orka,siew)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Widzę, że kombinujesz ze wszystkim oprócz rozrusznika. A to on jest przyczyną większości Twoich problemów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    800

To samo gdyby było odwrotnie. Szczotki, komutator, tulejki, oporności. Osobo która się zna  oceni to wszystko w kilka chwil, naprawi i po sprawie a ty siedzisz przed kompem, wypisujesz mecyje  myślisz że ktoś poda ci magiczne rozwiązanie gdzie kombinerkami wszystko ślicznie naprawisz. 

Ludzie nie są wstanie wiedzieć wszystkiego dla tego każdy szkoli się w jakimś określonym kierunku. Idź do takiego co uczył się o rozruszniku, naprawi za stówkę a ty zamiast gapić się w monitor zarobisz ją sprawnym ciągnikiem. Proste?

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianraki3    7

Ja mam iskrę 24 V w firmie leśnej co im poprawiam to Magnetony 24 V dwa lata już wytrzymują tysiące odpaleń. Były chińczyki po 2 miesiące i do kosza. Przerób na 24 kolego i będzie spokój. Łatwo Ci Pali?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kukum    8

Ja mam oryginalny rozrusznik na 12 v i nie narzekam, podgrzeje płomieniówkę i dawaj, do -20 st jeszcze sobie radzi akumulatory 2x 205ah 1100A 6 V spiete w szereg , ale powyżej tu sie zaczyna katorga traktor zalewany woda wiec na kuchenke garczek i lanie goracej wody w układ i z bieda odpala, a tak przy okazji jakie luzy zaworowe ma miec Mtz 82 silnik d-240 i jakie cisnienie powinnymieć wtryski bo chyba po 15 tys roboty się po rozregulowało wszystko a pompiarz nie za bardzo chce bo juz sie spotkał z tymi ruskami to mówi ze lepiej jest wiedziec na 100% jak pózniej gdybac czemu to nie działa  :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    16

Luz zaworowy na rozgrzanym silniku 0,25 - 0,30 mm na ssących i wydechowych , ciśnienie początku otwarcia wtryskiwacza 175 - 180 kG/cm2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Massey294s
      Proszę o pomoc. Ciągnik lekko dymił na czarno więc tata wyjął wtryski,kupił nowe końcówki i dał do regulacji (trochę przechulały istwierdził że nie będzie żałował). Po wymianie dymi jak z lokomotywy. Pompiarz ustawił wtryski na początek otwarcia 180( jednostki nie pamiętam). Czy to nie za mało? Tylko to mi przychodzi na myśl. Nigdzie nie mogę znaleźć wartości odpowiadającej temu silnikowi. Przypomnę że chodzi o mtz 952.3 turbo
       
      Dodam, że problem występuje przy zmianie obrotów lub już przy najdelikatniejszym obciążeniu, przy biegu jałowym bez zmiany obrotów wcale nie widać spalin. Spaliny są koloru czarnego.
    • Przez zbyszekbrzuze
      Dzisiaj przeglądając internet trafiłem na coś ciekawego.
      REWERS DO MTZ!!
      Kiedyś o tym wspominałem, ale teraz zakłądam specjalny temat.
      **Zwykły rewers zastępujący nasz reduktor:.
      Oczywiście synchroniazowany.


      zestaw kpl Р70-1721020

      Do tego dochodzi wałek wejściowy do skrzyni Р70-1701032:

      Dochodzi parę innych elementów, na dole załączam link do katalogu
       
      **Jest też wersja Rewers + Reduktor. Piszą, że to pasuje również do mechanicznej niesynchronzowanej skrzyni:
      Przeróbka polega na wmontowaniu kompletnego zestawu, dzięki któremu mamy rewers i jeszcze dodatkowo synchronizowany reduktor. W połączeniu z normalną skrzynią daje to 22 biegi do przodu (jeśli nie wyjmiemy zębatki biegu wstecznego).
      Dla chętnych linki.
      Sam rewers:
      http://www.autoopt.ru/auto/catalog/tractor/mtz/mtz-570/87/
      http://mytraktor.by/Pages/Rednarev.html
      Rewers z reduktorem:
      http://mytraktor.by/Pages/Kombinirovany.html
      http://mytraktor.by/Pages/Korpysa.html
      http://mytraktor.by/Pages/Revnakomb.html
      http://mytraktor.by/Pages/Revnakombpr.html
      http://mytraktor.by/Pages/kombinirovany_redyktor.html
      http://mytraktor.by/Pages/kombinirovany_redyktor_pr.html
      http://mytraktor.by/Pages/kombinirovany_redyktor_pr_pr.html
      http://mytraktor.by/Pages/Remont_B-923_part-3.html
      Fajna strona, pokazują nawet jak wzmocnic ruska żeby nie pękał:
      http://mytraktor.by/Pages/Treschina.html
      Więcej mi się nie chce szukać, jeśli ktoś coś znajdzie, to zapraszam do dyskusji.
    • Przez Shogun
      Witam. Mam problem od jakiegoś czasu z moim Belarusem 952, wesja zdaje się 1, z 2010r, w metalu i na podnośniku z jednym siłownikiem.
      Zaczął strasznie kopcić jak lokomotywa, Po sprawdzeniu turbo okazało się dobre, za to w wydechu było pełno oleju, odkręciłem kolektor i okazało się że po zaworach olej ścieka. Powymieniałem uszczelniacze zaworowe, co ciekawe w fabryce pozakładali je palcami bez dociskania i 3 latały luźno na trzonkach zaworów a reszta praktycznie się nie trzymała. 
      Po wymianie uszczelniaczy kopcenie minimalnie się tylko zmniejszyło, oleju w  wydechu już nie było więc na stół poszły wtryski, no i okazało się że leją wszystkie i ciśnienie otwarcia mają 130bar a mają mieć 220. Końcówki wtrysku chciałem zamówić Polskie ale tu na forum wyczytałem że do tego modelu lepiej org bo jak będą mialy  inny kąt to będzie kopcił na czarno mimo że nie będą lały. Końcówki to 174-02, szukalem w necie i tylko w jednym sklepie były, w dodatku 72zł za szt. 
      Poskładałem ustawiłem i ku mojemu zdziwieniu ciągnik dalej kopcił tylko teraz na niebieskawo czarno. Wymieniłem jeszcze uszczelkę dolną pokrywy zaworów bo była gumowa i okazało się ze wypchlo ją wewnątrz na tych okularach dolotu i nie dość że olej trochę się dostawał to ciśnienie z turbo uciekało. Poskładałem wszystko, ciśnienie turbo nawet sprawdziłem, dmucha do 0,4 bara. Tylko dymienie nie ustało. 
      Wkurwiłem się, ściągnąłem glowicę bo myślę sobie albo pierścień pękł, zapiekły się, albo tuleja porysowana. No i zonk, w silniku wszystko jak nowe, tylko troszkę nagaru na tłokach bo wtryski lały. 😨
      Analizując sytuację po obejrzeniu głowicy wróciłem do wtrysków (szkoda że nie wcześniej), bo zauważyłem że chociaż nowe to zwłaszcza jeden jest strasznie oblepiony sadzą a zrobił może z 2mtg. Po sprawdzeniu okazało się że dobrze pyli, ciśnienie ma 220, może 225bar tylko że strasznie dziwny kąt pylenia, jest tak szeroki że prawdopodobnie paliwo nie jest wtryskiwane do komory wirowej tylko rozbryzguje się o głowicę i krawędź komory.
      Co radzicie, końcówki odeślę, tylko jakie teraz zamówić, czy te Polskie Wuzetem-y się nadadzą bo pisze na aukcji że nie są do wersji turbo, a tych ruskich to już bym wolał nie zamawiać bo ciągnik potrzebny już pilnie i nie chce mi się bawić ciągle. Głowicę zdecydowałem się ściągnąć bo itak miałem wyciek spod misy olejowej więc skoro itak miałem ją ściągnąć to postanowiłem dokładnie wszystko sprawdzić żeby się drugi raz nie bawić, a uszczelka pod glowicę to 40 zł.
    • Przez arsz63
      Hej. Ostatnio wymieniałem uszczelkę zaworów tak zwany okular . Dałem na to masę uszczelniająca i uszczelkę wszystko ładnie złapało i trzyma . Tylko teraz muszę jednak jedną śrube wymienić i mam pytanie czy jak idkrece ta śrubę to nie puści ten silikon ? Z góry dzięki za odpowiedzi 🙂
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.