Skocz do zawartości
DariuszKumierzak

Rozrusznik MTZ 82 czy warto zmieniać??

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

jak w temacie czy warto zakupić rozrusznik od kamaza na 24V 7,8Kw w cenie 300zł

na zimę bedzie świeca płomieniowa ISKRA 12V

mtz słabo pali na 12V,rozrusznik mam orginalny na 12V(gdy podłącze akumulator w szereg=24V to wogóle nie kręci,chyba jest jakieś zabezpieczenie)

co myślicie zmniejszyć luz zaworowy i przyśpieszyć go na pompie wtryskowej(wtryskiwacze były robione na zime)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Rozrusznik nie ma żadnego zabezpieczenia. Jak nie działa to znaczy, że jest uszkodzony. Co do luzów to jaki cel ma ich zmniejszenie wg Ciebie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 

To, dlaczego mój 12v nie działa na 24v, a na 12v odpali. Co do luzów i pompy wtryskowej, to tyle co słyszałem od kolegi, że tak ma u siebie zrobione, i lepiej pali. Warto taki od kamaza 24v? Czy po prostu jakiś nowy akumulator kupić, i dać do mtz-a

 

Jaki powinien byc akumulator do MTZ 82

pojemność i prąd rozruchowy

 

co będzie ważniejsze,wyższa pojemność czy prąd rozruchowy ??

 

Edytowano przez DariuszKumierzak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

To, że na 12V odpali nie oznacza, że jest sprawny, bo z tego co opisujesz to nie jest. Żeby Ci dobrze palił to musisz i tak go naprawić, bo to że całkowicie się rozleci jest tylko kwestią czasu. A czy warto od kamaza to już musisz sobie sam przeliczyć, bo może warto naprawić ten co masz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    586

Chcesz coś przekombinować. Nikt nie pokaże ci magicznej śrubki którą jak pokręcisz zacznie pięknie chodzić.

Silnik ustaw według książki jak ma być: zawory, kąt wtrysku paliwa a jeśli trzeba daj nawet do sprawdzenia wtryskiwacze. 

Rozrusznik daj do sprawdzenia komuś kto się na tym zna znajdzie usterkę w kilka minut bo ty nie wiesz jak się za to zabrać.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dyfuzorr    0

     U  mnie  jest   magneton  rozrusznik  i  akumulator   120   amper    centra   plus    {  grzalka  płynu   chlodzacego =  traktor  wyjechany } .  centre   plus  mam  w  samochodach  benzynowych   i  wytrzymuja  ok  7   lat  przy  sprawnej  instalacji  elektrycznej  .    jesli   masz  alternator z  dobrym  pradem  ładowania  przy   mtz-cie  to   bez  problemu  mozesz  zainstalować  akumulator   ok   150   amper   

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja mam orginalny rozrusznik i akumulator 110Ah 750A 5 lat juz ma

może stracił swoją moc akumulator,używany sporadycznie

na żniwa do bizona na jesień do mtz-a i na wiosne w polu zrobić(orka,siew)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Widzę, że kombinujesz ze wszystkim oprócz rozrusznika. A to on jest przyczyną większości Twoich problemów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    586

To samo gdyby było odwrotnie. Szczotki, komutator, tulejki, oporności. Osobo która się zna  oceni to wszystko w kilka chwil, naprawi i po sprawie a ty siedzisz przed kompem, wypisujesz mecyje  myślisz że ktoś poda ci magiczne rozwiązanie gdzie kombinerkami wszystko ślicznie naprawisz. 

Ludzie nie są wstanie wiedzieć wszystkiego dla tego każdy szkoli się w jakimś określonym kierunku. Idź do takiego co uczył się o rozruszniku, naprawi za stówkę a ty zamiast gapić się w monitor zarobisz ją sprawnym ciągnikiem. Proste?

Edytowano przez seweryn20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianraki3    6

Ja mam iskrę 24 V w firmie leśnej co im poprawiam to Magnetony 24 V dwa lata już wytrzymują tysiące odpaleń. Były chińczyki po 2 miesiące i do kosza. Przerób na 24 kolego i będzie spokój. Łatwo Ci Pali?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kukum    7

Ja mam oryginalny rozrusznik na 12 v i nie narzekam, podgrzeje płomieniówkę i dawaj, do -20 st jeszcze sobie radzi akumulatory 2x 205ah 1100A 6 V spiete w szereg , ale powyżej tu sie zaczyna katorga traktor zalewany woda wiec na kuchenke garczek i lanie goracej wody w układ i z bieda odpala, a tak przy okazji jakie luzy zaworowe ma miec Mtz 82 silnik d-240 i jakie cisnienie powinnymieć wtryski bo chyba po 15 tys roboty się po rozregulowało wszystko a pompiarz nie za bardzo chce bo juz sie spotkał z tymi ruskami to mówi ze lepiej jest wiedziec na 100% jak pózniej gdybac czemu to nie działa  :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    5

Luz zaworowy na rozgrzanym silniku 0,25 - 0,30 mm na ssących i wydechowych , ciśnienie początku otwarcia wtryskiwacza 175 - 180 kG/cm2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
    • Przez dzony9203
      Mam problem. Od niedawna nie mogę załączyć przedniego napędu w belarusie 920. Przedni napęd na krzyżakach, załączany dźwignią.
      Dźwigienka jest w jednej pozycji, jakby zablokowana i nie można jej przestawić. 
      Co może być przyczyną?
      Pozdrawiam.
    • Przez marka
      Kilka wieczorów poświęciłem na przejrzenie forum dotyczące MTZ i Belarusa i stwierdziłem że każdy ciągnik jest z innej bajki więc postanowiłem otworzyć własny temat na którym będę opisywał własne kłopoty z belarusem 820.3 rocznik 2008 i rozwiązania problemów, zwłaszcza że dzięki forum rozwiązałem już dwie "awarie"patrz problem z WOM w MTZ - Agrofoto.pl Forum - strona 2 i mtz nie odpala - Agrofoto.pl Forum
      A na dzisiaj nowy problem czyli niedziałający wentylator nagrzewnicy oraz prawdopodobnie świeca żarowa .studiując schemat doszedłem do wniosku że za wentylator odpowiada przekaźnik pierwszy licząc od strony kierowcy i na kostce powinno być napięcie idące od bezpiecznika .Czy z tą awarią mogą mieć związek bezpieczniki zabezpieczające ładowanie i gdzie one są fizycznie w ciągniku ?
×