Skocz do zawartości

Problem z podnoszeniem motowideł w Classie Dominator 88s


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mam problem z siłownikiem podnoszenia motowideł w Classie Dominator 88s. Prawy siłownik nie podnosi zaś lewy robi to beż żadnego problemu. Próbowałem odpowietrzać lecz nic nie daje efektów. W siłowniku który przestał działać wymieniłem uszczelniacze bo puszczały i po tym zaczęły się problemy. Jaka może być przyczyna? Uszczelniacze są dobrze zaożone gdyż robiłem to nie pierwszy raz. Nie wiem już gdzie może być problem awarii...

Opublikowano

 Nie wiem już gdzie może być problem awarii...

A ja wiem. Prześledź dokładnie skąd idzie zasilanie do tego siłownika to się pewnie zdziwisz. Zasilanie idzie z górnej części drugiego sił. jest to naczynie połączone, w którym olej i jego ubytki nie są uzupełniane a jak to rozkręciłeś i wypuściłeś olej to nie może działać.

Opublikowano

Próbowałem też zrobić to tak jest u bizona i zasilić oba siłowniki przy pomocy jednego przewodu. Założyłem trójnik ale sytuacja się nie zmieniła i prawy siłownik nie działa. 

Opublikowano

Dokładnie nie wiem jak jest w classie, wiem jak jest w moim ale pewnie zasada jest ta sama że jeden siłownik napędza drugi, zauważ że jedna strona jest cięższa i siłowniki pewnie też są różnej średnicy i proste zmostkowanie trójnikiem się nie sprawdzi, nie ma co poprawiać fabryki tylko zrobić jak było. Takie skomplikowanie układu ma konkretny cel i spełnia swoją rolę.

Opublikowano

Ale w moim jeden jest faktycznie grubszy, ten po lewej stronie. Muszę jeszcze popracować jutro nad tym. Może uda się ustawić wszystko.

Opublikowano

Czyli masz dokładnie jak w moim, lewa strona cięższa i jest grubszy siłownik który od dołu dostaje zasilanie z hydrauliki i jednocześnie olej z górnej części jest przepychany do prawego siłownika w dolną część. Prawy pewnie ma jedno przyłącze a lewy dwa? Jeżeli masz tak to cała sztuka polega na napełnieniu olejem tej prawej strony, którą naprawiałeś i spuściłeś olej.

Opublikowano

Witam
Chciałbym podpiąć się pod temat ponieważ u mnie występuje następujący problem. Przy podnoszeniu  motowideł jeden siłownik wysuwa się szybciej niż drugi. W przypadku opuszczania motowideł siłownik znajdujący się po lewej stronie( z napędem motowideł) opada szybciej przez co następuje skoszenie motowideł, podczas pracy zapewne skończy się zrzuceniem łańcucha . Po kilkukrotnym odpowietrzaniu problem nadal występuje. Chciałbym zaznaczyć że oba siłowniki nie opadają. 

Opublikowano (edytowane)

A jak odpowietrzyłeś (dostarczyłeś olej). Nie robiłem tego jeszcze przy swoim i może się kiedyś przyda wiedzieć

 

 

Jednak nie rozwiązaliśmy problemu nierównych motowideł :(

 

 

Moda poproszę o połączenie postów.

Edytowane przez marek3080
Opublikowano

Witam, Czy ktoś może mi pomóc w rozwiązaniu problemu z podnoszeniem motowidła w Dominatorze. Po regeneracji siłowników, motowidło nie podnosi się równo, najpierw podnosi się prawa strona (lżejsza), następnie jak chce opuścić to najpierw opada strona lewa (cięższa). Odpowietrzałem kilka razy i dalej to samo, co może być przyczyną? 

Opublikowano

Podpinam, prawy sam się wysuwa w czasie jazdy. Trzeba co chwilę opuszczać i podnosić żeby je wyrownac. W czym problem? 

Opublikowano

Podnoszenie motowideł Dominator. Zasada działania jest taka: zasilany jest tylko jeden siłownik  (dwustronnego działania) od dołu, natomiast od góry ten siłownik jest połączony z siłownikiem po drugiej stronie który jest jednostronnego działania. Ten układ jest zamknięty (zasada naczyń połączonych) nie jest zasilany. W przypadku wycieku oleju z tego układu, następuje opóźnienie wysuwu siłownika jednostronnego działania.                      Trzeba uzupełnić olej w tym układzie poprzez opuszczenie motowideł, następnie podnosimy ręcznie tą stronę motowideł gdzie jest siłownik jednostronnego działania najwyżej jak się da i blokujemy na tej wysokości. Następnie odkręcamy korek odpowietrzający siłownik i strzykawką uzupełniamy brakujący olej w siłowniku. Zakrętami korek i opuszczamy podniesioną stronę motowideł. Jeśli motowidła nie opadną na sam dół trzeba upuścić oleju. Natomiast jeśli nadal jeszcze nierówno podnoszą się motowidła, czynnoś powturzyć podnosząc jeszcze wyżej i zwiększając ilość dolewam ego oleju. Myśle że pomogłem. Pozdrawiam

  • Like 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez 4pakplus
      Witam
      Wiecie może Panowie jaka jest średnica wału jezdnego od tej strony co zakłada się koło jezdne - czapka chińczyka?
      to chyba coś takiego:
      https://agro-serwis24.pl/pl/p/WAL-GLOWNY-JAZDY-CLAAS-MERCATOR-ZESTAW-LOZYSK-630179/1558
    • Przez Adamek001
      Witam serdecznie, mam pytanie czy ktoś może naprawiał blokowanie kolumny kierowniczej w kombajnie claas dominator? W zeszłym tygodniu zakupiłem bardzo dobrze utrzymany egzemplarz, a skoro jest już po sezonie postanowiłem zabrać się za małe remonty. Mam pytanie jak się do tego zabrać, ponieważ nigdy tego nie robiłem i nie wiem czego się spodziewać. Kolumna czy zablokowana czy nie, lata góra dół. 
    • Przez janek884
      Do sprzedania 
      Dominator 118 SL maxi 1992r. Heder 6m z 1999r na grubym ślimaku, kosa na śrubki. Silnik V6 mercedes 270 koni. Zadbany, klimatyzacja sprawna. Kamera cofania, poziomowanie hedera w joysticku. Hydrostat. 2 kosy boczne elektryczne. Elektroniczny dokładny pomiar prędkości. Oświetlenie Led 9 szt. Zawsze garażowany. Cena 133 tysiące. Dolnośląskie 57-160. Tel 500132349

    • Przez Pawel1344
      Witam, tak jak w temacie mam problem z tym urządzeniem mianowicie nie włącza mi się ta zielona lampka w prawym górnym rogu, która sygnalizuje, że heder jest w pozycji roboczej i powinno rozpocząć się naliczanie hektarów, (na wyświetlaczu też nic się nie pokazuje oprócz 0.00) do tego nie pokazuje też długości przejechanej trasy. Wiecie może gdzie znajduje się czujnik odpowiedzialny za włączanie położenia roboczego w bordinformatorze, a może trzeba szukać gdzie indziej przyczyny. Proszę o pomoc
    • Przez PrzemoO
      Mam problem z komputerem odpaliłem kombajn było ok a po chwili coś takiego




×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v