Skocz do zawartości
leniek

Problem z podnoszeniem motowideł w Classie Dominator 88s

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
leniek    0

Witam.

Mam problem z siłownikiem podnoszenia motowideł w Classie Dominator 88s. Prawy siłownik nie podnosi zaś lewy robi to beż żadnego problemu. Próbowałem odpowietrzać lecz nic nie daje efektów. W siłowniku który przestał działać wymieniłem uszczelniacze bo puszczały i po tym zaczęły się problemy. Jaka może być przyczyna? Uszczelniacze są dobrze zaożone gdyż robiłem to nie pierwszy raz. Nie wiem już gdzie może być problem awarii...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    125

 Nie wiem już gdzie może być problem awarii...

A ja wiem. Prześledź dokładnie skąd idzie zasilanie do tego siłownika to się pewnie zdziwisz. Zasilanie idzie z górnej części drugiego sił. jest to naczynie połączone, w którym olej i jego ubytki nie są uzupełniane a jak to rozkręciłeś i wypuściłeś olej to nie może działać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

leniek    0

Próbowałem też zrobić to tak jest u bizona i zasilić oba siłowniki przy pomocy jednego przewodu. Założyłem trójnik ale sytuacja się nie zmieniła i prawy siłownik nie działa. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    125

Dokładnie nie wiem jak jest w classie, wiem jak jest w moim ale pewnie zasada jest ta sama że jeden siłownik napędza drugi, zauważ że jedna strona jest cięższa i siłowniki pewnie też są różnej średnicy i proste zmostkowanie trójnikiem się nie sprawdzi, nie ma co poprawiać fabryki tylko zrobić jak było. Takie skomplikowanie układu ma konkretny cel i spełnia swoją rolę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil496    39

W moim 88 classic, są 2 identyczne siłowniki zasilane przez trójnik, heder 3,90 m

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leniek    0

Ale w moim jeden jest faktycznie grubszy, ten po lewej stronie. Muszę jeszcze popracować jutro nad tym. Może uda się ustawić wszystko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    125

Czyli masz dokładnie jak w moim, lewa strona cięższa i jest grubszy siłownik który od dołu dostaje zasilanie z hydrauliki i jednocześnie olej z górnej części jest przepychany do prawego siłownika w dolną część. Prawy pewnie ma jedno przyłącze a lewy dwa? Jeżeli masz tak to cała sztuka polega na napełnieniu olejem tej prawej strony, którą naprawiałeś i spuściłeś olej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leniek    0

Wszystko zaczęło działać po odpowietrzeniu rurki i dostarczeniu oleju. Dziękuję za podpowiedź :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    125

A jak odpowietrzyłeś (dostarczyłeś olej). Nie robiłem tego jeszcze przy swoim i może się kiedyś przyda wiedzieć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
demo15    0

Witam
Chciałbym podpiąć się pod temat ponieważ u mnie występuje następujący problem. Przy podnoszeniu  motowideł jeden siłownik wysuwa się szybciej niż drugi. W przypadku opuszczania motowideł siłownik znajdujący się po lewej stronie( z napędem motowideł) opada szybciej przez co następuje skoszenie motowideł, podczas pracy zapewne skończy się zrzuceniem łańcucha . Po kilkukrotnym odpowietrzaniu problem nadal występuje. Chciałbym zaznaczyć że oba siłowniki nie opadają. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marek3080    4

A jak odpowietrzyłeś (dostarczyłeś olej). Nie robiłem tego jeszcze przy swoim i może się kiedyś przyda wiedzieć

 

 

Jednak nie rozwiązaliśmy problemu nierównych motowideł :(

 

 

Moda poproszę o połączenie postów.

Edytowano przez marek3080

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez classmercator
      Mam zamiar kupic kombajn Claas Mercator z roku 1988 co sądzicie o tym kombajnie??
    • Przez Lukasz82
      Szukam informacji na temat wydajności dominatora 56? Podajcie ile ton na godzinę skosi jakiego zboża albo ile ha/godz przy jakim plonie. Jakieś opinie też można dorzucić.
    • Przez adiksutil16
      Witam. Parę dni temu kupiłem Dominatora(jak w temacie) Jest to mój pierwszy Claas i nie wiem za bardzo co do czego służy. Mam prośbę, prześlę zdjęcia i jakby ktoś z was mógłby mi napisać co do czego służy.
       


       
      Jakbyście mogli pisać np.
      1. wajha od tego i tego
      2....
       
      A tak samo z kontrolkami np.
      L1 kontrolka od tego i tego
       
      Z góry dzięki za pomoc!
    • Przez stasek2
      silnik w moim clasie (perkins 6 cylindrowy-mercator 60) na pełnych obrotach cały czas dymi na czarno tak jakby szczelał tym dymem tak pyrkał na czarno, od połowy obrotów do pełnych. Na wolnych niema wcale dymu, nie bierze oleju , pali na dotyk. Kupiłem go 8 lat temu z niemiec i tak było od początku. 3 lata temu robiłem silnik nowe cylindry tłoki pierścienie, głowica podcierane zawory(szczelne nie wypalone), pompę i wtryski robiłem już u trzech fachofców i każdy mówi że jest ok.
       
      pomóżcie co to za przyczyna
    • Przez wojtek918
      Witam. Moim problemem są wibracje podczas jazdy na przyspieszeniu ( jak przyspieszacz jest na maksa lub w położeniu prawie na maksa) nie zależenie czy jest to 1 czy 2 czy 3 bieg a także niezależnie od tego jakie są obroty silnika. Wibracje te są strasznie wkurzające bo sprawiają wrażenie jakby kombajn miał się zaraz rozpaść. Jak pracuję bez przyspieszenia to wszystko jest w porządku. Co może być przyczyną takiego stanu. Kombajn to Claas dominator 86.
×