Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

zresztą na hamulce jest pomniejszone. Jak miałem rozebrane to wymieniałem oring na tłoku od tej przekładni i siłownik jest cofany sprężyną. Napewno u siebie wydłubywałem ten czarny syfz zaworu i zmieniłem mu uszczelnienie i to pomogło na sto procent.

Opublikowano

bierzesz klucz 24 nasadowy i odcinasz sześciokąt od. gniazda 1/2 cala pomiędzy wspawujesz 50 mm rurkę i tak przygotowanym narzędziem po odkręceniu cewki odkręcasz trzpień zaworu...

Opublikowano

zresztą na hamulce jest pomniejszone. Jak miałem rozebrane to wymieniałem oring na tłoku od tej przekładni i siłownik jest cofany sprężyną. Napewno u siebie wydłubywałem ten czarny syfz zaworu i zmieniłem mu uszczelnienie i to pomogło na sto procent.

 

Ale czy to ma coś wspólnego z ciężko wchodzącymi biegami?

Opublikowano

może mieć tyle, że jak zawór utrudni zwrot oleju to będziesz miał zapięte przez tarczki częściowo dwa biegi na speedshifcie. Jest jeszcze opcja zatartych satelit ale zawór łatwiej sprawdzić. Z tym że speed shift jest na początku i jego wpływ na biegi jest taki że schamowuje wałek główny przez co klinuje się to wszystko z synchronizatorami. Ciągnik może też sam hamować - mieć bardzo krótki wybieg.
zhamowuje - coś mi korekcja błędów ostatnio siada

Opublikowano

pompla sprzęgła zasilana jest pod ciśniniem smarowania czyli ok 1,5 atm z tego jak go mazwaliście trójdziału i musoałoby nyć coś grubo nie tak żeby zabrakło tam oleju. Nawet gdyby siłownik speedshifta był zupełnie nieszczelny to po delikatnym wciśnięciu sprzęgła kanał dostarczający olej jest zamykany i pompa wytwarza ciśnienie bezpośrednio bez udziału uzupełnienia. Ale gdyby pompka była podłączona niewłaściwie i jednocześnie zbufana to kto wie.... dobrze masz w tych przewodach?
tzn weź gwoździa i wciśnij przyłączw pomiarowe sprzęgła i obserwuj wypływ oleju. Ma być spokojnym ciurkiem spływający w dół a ktoś drugi Ci niech spedshifta włącza i wyłącza. Przyobserwuj co będzie - powinien olej się tylko lekko zawahać.

Opublikowano (edytowane)

"dziurawy" speedshift  po otwarciu zaworu wywoła spadek ciśn na linii 17 bar max do 12-13 i raczej ma to nikły wpływ na działanie sprzęgła. Miałem to u siebie bo mi jakiś amator oringi założył zamiast pierścieni teflonowych :D

A czy sprzęgło sprawne to po pierwsze, by musiał sprawdzić jak mu wysprzeglik chodzi... tzn o ile się przesuwa ( była  w książce konkretna miara) a po drugie trzeba by sprawdzić stan elementów sprzęgła. U mnie po wymianie tarczy i przetoczeniu docisku oraz zamachu wydaje się, że biegi lepiej chodzą. Tak sobie tłumacze, że te wszystkie nierówności powierzchni utrudniały rozłączanie

Edytowane przez lukbold
Opublikowano

u mnie był oring i z katalogu przyszedł także oring a zamawiany oeyginał w pewnej bardzo drogiej firmie na K.
W każdym razie potwierdzasz moją wersję ale żeby sprawdził ro nie zaszkodzi. Fakt - powinien jeszcze zobaczyć czy siłownik nie cieknie ale to jak będzie otwierał okno rewizyjne to się zorientuje.

Opublikowano

czy siłownik nie cieknie i czy ma odpowiedni skok pedału co by określony ruch siłownika wywołać... założyłem swego czasu zamiennik pompki i okazał się cieńszy... już to inaczej działało

Opublikowano

Panowie wy trochę dłużej siedzicie w mf, u mnie też biegi dobrze wchodzą na niższym półbiegu a na wyższym gorzej ( skrzynia 30km/h). Sprzęgło ok wszystko inne zasilane z niskiego ciśnienia działa ok tylko te biegi nie tak. Podejrzewam że coś z koszem speed shift, macie pomysły jak to sprawdzić.?

Opublikowano

Wydaje mi się że winna może być tuleja z tyłu obudowy speedshift, dzięki której przekładnia obraca się na wałku rewersu. Jak jest tam zbyt duży luz to przekładnia może się "klinować" na wałku rewersu... to takie moje podejrzenia jeśli już żaden mechanik nie chce się wypowiedzieć

Opublikowano

Dzięki za podzielenie się podejrzeniami, trzeba to rozebrać i przejrzeć calutki speedshift ale teraz jeszcze trochy roboty massey ma. Co do hamulcy po wymianie oringów na tłokach hamulcowych jak ręką odjął.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez marcin80wlkp
      Mam wyciek z pompy paliwowej z elementu zaznaczonego na zdjęciu na żółto. Można tym obracać dookoła i wtedy paliwo wylatuje mniej lub bardziej. Za co jest on odpowiedzialny? Czy dostanę gdzieś coś takiego, nowego? Czy można to ewentualnie wykręcić i zaślepić? Z góry dziękuję za pomoc.


    • Przez xzibit0000
      Czesc. Mam problem z wałkiem wom. Podczas jazdy z rozrzutnikiem nagle wałek wom sie zatrzymał i zaczął zgrzytac. Po zdjęciu przekaźnika i wlaczeniu wom walek zaczął sie kręcić i zgrzytal i na ,,oko,, nie kręcił z ta prędkością co powinien kręcić patrząc na obroty silnika. Dzisiaj za każdym włączeniem walka zgrzytal i po wyłączeniu go tez zgrzytal dopiero po chwili przestawał.
      Za co sie zabrać? Kosz WOM czy cos innego? Dzięki za podpowiedzi
       
    • Przez darkowe1
      Pany da radę wymienić w rozdzuelaczu od ponosnika suwak na linkę? Teraz jest na panel ehr jednak sa z nim straszne problemy . Ostatnio przestał działać był jakis elektronik stwierdził ze panel jest dobry . Przerobiliśmy podnosnik na krótko nowe kable gura dół i tez się zacina ... chciałem przerobić sterowanie na linkę tylko czy da radę...
    • Przez szymon628
      Mam problem ponieważ rozebrałem przedni most w mf 3050 i zauważyłem że jedna półos jest dluzsza od drugiej czy ktoś wie z której strony powinna być 
    • Przez Sadownik3650
      Witam . Posiadam MF 3650 sadownik, co może być przyczyna takich objawów:?
      Przy pracy ze siewnikiem ciągnik wszedł w tryb migającej kontrolki oleju. Stracił moc, po kilku minutach odcina zapłon. Po ponownym odpaleniu objawy są podobne nieregularna praca. 
      Filtry paliwa są wymienione pompka działa tłoczy paliwo, filtr oleju nowy jak i olej. 
      proszę o jakaś podpowiedz...
       
       
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v