Skocz do zawartości
marcin80wlkp

MF 3080 ciężko wchodzące biegi a przyspieszacz

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

Wiem, że tematów o podobnej tematyce jest tutaj wiele, jednak nigdzie nie znalazłam rozwiązania mojego problemu. Przy zimnym oleju wszystkie biegi wchodzą dość dobrze. Gdy olej się rozgrzeje jest już dużo gorzej. Problem jednak ustaje gdy wcisnę przycisk przyspieszacza. Powoduje to, że biegi wchodzą jak w masełko. Co to może oznaczać? Problemy z pompą, czy jakaś nieszczelność w układzie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sadek9    45

mam takiego mf-a zacznij od filtra hydrauliki bo sprzeglo jest hydrauliczne a przyspueszacz jest z nim bezpisrednio powiazany no i jak wyglada olejbo te mf-y sa cholernie wrazliwe na czystosc oleju

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam ten traktor od 10 lat i wiem na co jest wrażliwy. Wiem, że dobry olej i czysty filtr to podstawa. Zastanawia mnie tylko jak możliwe jest to, iż wciśnięcie przyspieszacza powoduje lekkie wkleszczanie biegów, podczas gdy w momencie jak jest on wyłączony ciężko się je wrzuca. Jak to jest powiązane i czy można zrobić coś aby biegi wchodziły tak samo gdy przyspieszacz jest wyłączony?  Czy w układzie jest jakaś nieszczelność, a olej który jest pompowany przy włączonym przyspieszaczu to niweluje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

rafik256    19

W "którą stronę" działa u Ciebie ten przyspieszacz?? wciśnięcie przycisku/otwarcie elektrozaworu przyspiesza czy spowalnia ciągnik (max prędkość 30 czy 40km/h)??  Może pytanie banalne ale znaczenie zasadnicze i dużo wyjaśniające.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wciśnięcie przycisku, czyli otwarcie elektrozaworu przyspiesza ciągnik. Domyślam się, iż ma to wielkie znaczenie, ale nie potrafię znaleźć rozwiązania, a raczej nawet nie wiem gdzie się zahaczyć aby próbować go znaleźć. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
soltys13    37

najprawdopodobniej problem tkwi w skrzyni biegów   gubi ci  ciśnienie oleju    powodem jest  słaba pompa 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pompa sprawdzona i daje ciśnienie 170 atm na hydr zewnętrzną i ok 130-140 atm na wspomaganie. Jeśli daje tyle tzn że trójdział tłumi do 17 atm i powinno na skrzyni być ok. Czy źle to rozumiem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaslukas    65

Masz racje z tym ciśnieniem... te 170atm to idzie tylko na wspomaganie. Przy 130 wspomaganie dobre masz? Pytam z ciekawości bo mam 90-100 i na ciepłym gorzej skręca a reszta chodzi dobrze... Dalej tłumi na 17atm i tyle musi utrzymywać niezależnie od tego co włączysz obsługiwanego z tej małej sekcji pompy... Więc pompę masz dobrą...

Pewno jakaś usterka przyspieszacza, bo tez miałem podobny przypadek choć u mnie przyspieszacz działał odwrotnie i przy spowolnieniu gorzej biegi wchodziły...

napisz do rafik256 bo widać jedyny ma pojecie o tym, tylko coś nie ma czasu podzielić się wiedzą ;) a sam jestem ciekawy o co biega

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No u mnie tez tak działa, że jak przyspieszacz jest wyłączony( guzik wyciśnięty i wolniejsza jazda ciągnika) to biegi wchodzą trudno, a jak tylko wcisnę przyspieszacz to wszystkie biegi wchodzą gładko.  Podpowie ktoś coś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odświeżam temat. Założyłem nową pompę, ale biegi na AB do przodu i tyłu wchodzą bardzo kiepsko. Wyraźnie czuć że biegi wkleszczają się przy samym końcu i czasami trzeba zrobić dwie, trzy próby aby dało się wkleszczyć bieg. Co może być przyczyną?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    552

Może sprzęgło nie rozłącza, może widełki od poszczególnych biegów wywalone, może luzy na przegubach pod kabiną, może pierścień synchronizatora albo współpracujące z nim ząbki nie są już tak ostre jak powinny, może wyciek na speedshift i oba półbiegi tak jakby ciągnęły razem a może liche ciśnienie na magistrali 17 bar bo zawór zacięty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    140

Od biegów AB, jak je nazywasz jest jeden synchronizator (rewers) i to on jest winny, jak kolega pisze: ząbki są już przytępione i trafia ząb na ząb, co w dobrym synchro nie może mieć miejsca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale u mnie nie ma zgrzytu, tzn jeśli jest to bardzo rzadko. U mnie biegi po prostu łapią na samym końcu, lub w ogóle nie można ich wkleszczyć. Musze próbować dwa, trzy razy, aby zaskoczyło. Tak samo przód jak i tył  i tak samo A i B.  Czy wymiana synchronizatora może się odbyć, bez rozpoławiania ciągnika?


A nie huczy Ci skrzynia jak na postoju właczasz A B przód czy tam tył?

 Gdy 1234 mam na luzie i wkleszczę AB, to słychać że coś się kręci, ale taki odgłos jest od zawsze i nie jest on inny niż od tego sprzed kilku lat, gdy skrzynia chodziła płynniej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    552

hehe chyba nie mamy za bardzo o czym rozmawiać. Zaprowadź go do mechanika jeśli myślisz cokolwiek naprawić bez rozpoławiania. Tu trzeba cały rewers wyszarpać i zweryfikować

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    140

Jak pisałem za to wszystko jest odpowiedzialny jeden i ten sam synchronizator (od rewersu), może masz tam dodatkowo jakieś luzy na rewersie. Trzeba się do tego dobrać i sprawdzić, niestety bez rozpołowienia nic nie zdziałasz. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    552

Powiem tak.... ja naprawiałem z kolega @ptaszyna oczywiście zdalnie i... działa. Wcześniej żadnych skrzyń nawet c330 nie otwierałem i... jakoś to poszło a rewers miałem rozwalony praktycznie cały  ;) tak więc do dzieła ;) tylko jakąś instrukcje napraw sobie załatw.

Jeszcze na wstępie pomiar ciśnienia na lini 17 bar z włączonym i wyłączonym speedshift, żeby wykluczyć te blokowanie obu półbiegów

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Zet7211MF6140
      Witam. Jest taki problem że ciągnik nie ma tak jak by siły. Na postoju wchodzi normalnie na obroty a już przy małym obciążeniu max 1500 złapie, nawet jak sie jedzie samym ciągnikiem to nie można go rozpędzić. Dodam że dopiero była robiona pompa wtryskowa i przed naprawą było to samo. Co może być nie tak?
    • Przez marcin80wlkp
      Witam. Dziś po godzinnej pracy w polu sprawdziłem ciśnienie na pompie. Jeden obieg, który idzie na hydraulikę zewnętrzną pokazuje 170-180 atm, drugi przy skręconych kołach, rozgrzanym oleju i ok 1000obr/min pokazuje 80 atm. Wspomaganie ciężko mi chodzi, do tego coraz ciężej wchodzą mi biegi i obstawiam że to przez to, że padła druga sekcja pompy. Czy bez zastanowienia mogę zamawiać nową, czy jest możliwe, że jeszcze coś innego może być nie tak?
    • Przez kevin25
      Witam pacjent MF 3050 z 1989r zaczęło słabnąc wspomaganie na wolnych obrotach szczególnie zauważalne przy pracy z ładowaczem. I słabiej działające hamulce. 
      Ciśnienie na tylnych złączkach 180bar przy 1tys i przy 2tys rpm 
      Ciśnienie na punkcie pomiarowym 2 sekcji na wspomaganie na wolnych obrotach 145bar przy 2 tys rpm 170bar 
      I z tego co wyczytałem pompa do wymiany. Chce się tylko upewnić czy na pewno ?
      Jest możliwość wsadzenia mocniejszej pompy na Sekcji hydrauliki zewnętrznej ? 
       
    • Przez Michał6180
      witam mam problem z ciągnikiem 6180 polega on na tym ze traktor nie chce jezdzic po rozgrzaniu ostatnio prasowałem słome ok 8ha po przepracowaniu 4 hektarów traktor ustał na polu nie chciał jeździć biegi bez sprzegła wchodziły po jakimś czasie traktor zaczął jezdzić cały czas sie to działo wymieniłem pompkę sprzęgła był jakiś czas spokój a później przyszedł czas na kukurydzę woziłem nim jakiś czas był spokój po paru godzinach traktor na pusto nie dawał rady podjeżdżać pod z górkę na drodze silnik nie tracił obrotów tylko było czuć jak traktor spowalniał a wjazd na pryzmę nie było mowy zebym wjechał szosowymi biegami traktor stawał w miejscu i nie chciał jechać z terenowymi miał nawet problemy wjezdzać zdecydowałem wymienić pompę w skrzyni wymieniłem ale okazało sie ze nadal ciężko podjeżdża pod górę i teraz stoi na podwórku i nie chce jezdzić biegi wchodzą bez sprzęgła i nie wiem co robić więc prosze was o pomoc co z tym robić za wszelkie odpowiedzi Bardzo Dziękuję :)
    • Przez Mariano126
      Witam wszystkich jestem nowy na forum i równocześnie nowym użytkownikiem MF 3060 czytałem dużo na forum na temat EHR ale nie znalazłem odpowiedzi która pomogła by mi rozwiązać mój problem z EHR a jest on następujący po zapaleniu ciągnika i po przygazowaniu (włączenie ładowania) zaswieca sie dolna kontrolka EHR (opuszczanie) mimo iż przełącznik jest w pozycji neutralnej powiem jeszcze ze ta kontrolka swieci Ciągle nawet po zgaszeniu ciągnika nawet gdy przełącze na pozycje dzwigania zaswieca sie górna kontrolna ale swieci również dolna a podnośnik ani drgnie podnosnik mozna podnieś jedynie odpinająć przednią wtyczke od jednego z elektrozaworu a wciskająć recznie drugi które znajdują sie z tyłu ko lewego tylniego koła
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.