Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano (edytowane)

?

Edytowane przez mieszko-123
Opublikowano

Panowie mam problem z moja Proxa plus 90 mianowicie jak postoi dłużej nawet 2dni to mimo iż nie jest zaciągnięty ręczny (powietrze trzyma bez problemu) jest taka toporna przy ruszaniu szybko się zatrzymuje i na 4 biegu np z pusta przyczepa pronara 6t nie może osiągnąć max prędkości przejade 1km na pełnym gazie z max prędkościa problem znika szybko się rozpędza i nie hamuje jakby był delikatnie ręczny zaciągnięty co może być przyczyna?? przez to mam też wrażenie że więcej pali

Też tak miałem w 90 Plus, okazało się że hamulce blokowały, nie pamiętam , czy były zapowietrzone, czy zbyt ciasne, ale dostęp był z kabiny otworami w podłodze obok fotala- serwis poprawił i jest git

Opublikowano

witam  mam taki problem   z proximo 90  a dokładnie z skrzynią biegów   poczas jazdy   był straszne stuki  az do dziś   chciałem cofnąć  i nie mogłem   coś  grzmotneło  i  koło wału  który wychodzi do  przedniego most   pękła obudowa  skrzyni biegów  wleciał   cały olej   i tryb  wyszedł   kawałek   czy ktoś  morze  wymienia  ktoś miał podobną  awarie    bo chciałbym sie dowiedzieć  ile coś takiego  morze kosztować  serwis za na prawe  życzy se 1000 tys 

Opublikowano (edytowane)

Kolego Interpunkcja! Trzeba się dobrze wczytać by wiedzieć o co chodzi.

 

Trochę przykra awaria.

Skoro słyszałeś wcześniej jakieś stukanie i pukanie to trzeba było to sprawdzić. Na pewno taniej by cię to kosztowało niż naprawa teraz jak się wystukało i wypukało.

Jeżeli 1000 zł to nie dużo jak za taką awarie jak opisujesz. Z reguły serwis się ceni. Dopytaj się czy to z częściami czy może sama robocizna?

Edytowane przez sebastian264
Opublikowano

witam, zastanawiam się nad zakupem proximy 90, może 100. Potrzebuję ciągnika do transportu i na 15h gospodarstwo. W grę wchodzi tylko skrzynia 40 i tu pytanie- ile faktycznie rozpędza się na takiej skrzyni? Do transportu dostanie przyczepę i 10ton ładunku, i tu pytanie jak sobie będzie radziła? jak może wyglądać spalanie? Dealer za golasa proxima 100 zaproponowal 120tys netto,troszke to dla mnie dużo. Wiem że to może inna klasa ale zastanawiam się pomiędzy zetorem a ursusem 382. Ursusie sporo tańszy. co Wy o tym sądzicie? Dobrze znać opinie użytkowników. Z góry dziękuję. Pozdrawiam ☺️

Opublikowano (edytowane)

Cóż mogę Ci powiedzieć... Mamy 2 zetory i jesteśmy z nich zadowoleni. 7340 ma skrzynię 30 a Fortepian 130 40, przy pełnym gazie jedzie według licznika 44 km/h, ale w ekonomicznych obrotach jest jakieś 35 km/h powyżej rośnie znacznie spalanie. Wadą jest to że trochę skaczą na nierównościach. 7340 ma 77,5 km ciąga czasami zestaw metaltech db6 + autosan d 732 z nakładkami 30cm zasypane do pełna pszenicą i fakt czuje że ma co ciągnąć ale idzie i nie pęka :) Kiedyś 2 przyczepy węgla parę razy wiózł 80km w jedną i nie było problemu. Także i taka proxa będzie sobie spokojnie jeździć z 10 tonami z tyłu. A i do pola bdb traktor. Grunt to dobrać obciążenie i idzie jak przecinak

Edytowane przez STIG0013
Opublikowano

u mnie głównie będzie w transporcie, bo w gospodarstwie ziemię słabe i sprzęty tylko pod C360, ale jak się zdecyduje to chociaż uprawowo siewny zakupie. Właśnie o to mi chodzi, że jak wezmę skrzynie 40 to na umiarkowanych obrotach spokojnie 30 poleci. Zastanawia mnie ile w takim zestawie spali, tak ok 10 na godz jazdy wystarczy?

Opublikowano (edytowane)

Ja gdybym miał jeszcze raz kupować to plusa bo bez połówki to i w transporcie i w polu trochę nie wykorzystana moc
A co do spalania to ostatnio w orce 25cm w pługi 3*16" spalanie wyszło na poziomie 18l

Edytowane przez karolci13
Opublikowano

Ja zobaczyłem w galerii pokrowce i dywanik to też sobie sprawiłem, świetna sprawa. Przyjemniej się jeździ z dywanikiem bo jak jest brudno to moment i wyczyścisz z ziemi. Tak samo pokrowce. Wyprać i od razu się lepiej jeździ zetorkiem. :D

Opublikowano

Powiedzieliśmy żeby serwis wziął na przegląd i dokooptowali te wszystkie duperele do faktury. Raz mi nie przywieźli bo podobno na stanie aż brakowało takie zejście. :D

 

Ja też jestem zadowolony. Może innymi było by lepiej ale to co mnie najbardziej interesuje to to że ciągnik musi być bezawaryjny i żeby dawał sobie radę w polu a to robi więc warto się zastanowić nad sensem takiej wypowiedzi bez argumentu że to słaby ciągnik. A tym bardziej czy się go odpowiednio użytkuje chociaż mi się wydaje że ja tam katuje go czasem ale jednak są lepsi skoro narzekają że sprzęt nie wytrzymuje B)

Opublikowano

ja mam zetora proxime 100 i juz jest dwa lata i pracuje w polu w pługu agregat siewy zbóż prasowanie worzenie obornika cięcie orkanem kiszonek kopanie buraków oraz w dużej wycinarce do kiszonek jakos przez dwa lata jak na 25 ha sam raz ciągnik  

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez matixtex
      Witam, posiadam Zetora 9540. Przeciekał mi siłownik pomocniczy, wymieniłem uszczelniacze, ale dalej cieknie. Chcę go wymienić na nowy ale pan w sklepie powiedział mi że są 2 rodzaje jedne o skoku 300 drugi o skoku 280.  mówił że zakładają teraz te krótsze bo są lepsze . Wymieniał ktoś u siebie? Jak założę 280( bo mój miał 300)wszystko będzie grało czy coś się upierniczy?
    • Przez wesley
      Witam, mam problem z mocowaniem dźwigni rewersu. Tulejka w której osadzona jest dźwignia była trzykrotnie spawana i znów się urwała. Myślę żeby wymieniać całe obramowanie na nowe bo ciężko będzie to pospawać ale nie wiem czy można to kupić nie znam numeru w katalogu. Może ktoś miał z tym do czynienia i mógł mi pomóc byłbym wdzięczny. 


    • Przez Kuba1302
      Witam, potrzebuję założyć lampy ostrzegawcze w Zetorze Forterra 11741. Tak więc przychodzę z zapytaniem jak macie je zamontowane bo ja kupiłem go bez lamp i niewiem jak je założyć żeby niedziurawic kabiny.
      Ps. Będę wdzięczny za zdjęcia i porady 
    • Przez Tikuś
      Witam, 
      Poszukuję schematu do tego ciągnika jak skalibrować tą skrzynie i sprzęgła, podczas szukania dowiedziałem się, że istotny jest sterownik pod kierownicą jeśli chodzi o własnie kalibrację, numery tego sterownika to SW: 1.5.1.
      Liczę na pomoc, z góry dziękuję!
      Pozdrawiam, Tikuś
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v