Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam wszystkich użytkowników,czy to normalne że po załadunku koło 5 ton po 15km opony 400/60-15,5 firmy Deli Tire grzeją się strasznie w dośc chłodny dzień,asfalt po deszczu,do tego strasznie śmierdzą czy to normalne,czy to może jest jakaś wada opon i dzwonić do dealera niehc coś z tym robi??

Opublikowano (edytowane)

Nie no prędkość tego zestawu do 20km/h-25km/h więcej nie,hamulce sprawdzone nie trzymają i ciśnienie też takie jak powinno być ;)

 

Dlatego mnie zastanawia dlaczego tak się dzieje?

Edytowane przez proximaplus
Opublikowano

 

 

Tylko nie za dużo najlepiej tyle co pisze na oponie może trochę więcej. 

 

po pierwsze "jest napisane" a nie "pisze", moderatorzy chyba tylko ortografię poprawiają, bez urazy  ;)

 

po drugie na oponie jeśli już jest to max. ciśnienie

 

a wracając do tematu, szeroka i niska opona, więc co się dziwić że się grzeje przy ładunku  ;)

Opublikowano

Ja mam w domu kilka pojazdów i nigdzie na oponie nie mam podane jakie powinno być jej ciśnienie.

Ten piktogram obrazujący przekrój opony i ciśnienie (najczęściej 2,5 bara) to informacja o ciśnieniu montażowym- przy podanym na rysunku ciśnieniu opona powinna się już prawidłowo osadzić na feldze. Ciśnienie robocze opony jest dopasowywane do obciążenia z jakim ma pracować.

Dla przykładu w przyczepie Pronar T653/2 (6t) opony 11.5/80-15.3 mają na boku opony podaną informację "Max 2,5 bar" a wg instrukcji ciśnienie robocze powinno wynosić ok 4,1 bar i jest jak najbardziej prawidłowe, więc kierowanie się informacją na oponie jest po prostu błędne.

 

Dla przyczepy T022 ciśnienie powinno wynosić  3,5 bara. Kwestia tego jak się grzeje? Jest po prostu ciepła czy nie idzie dotknąć jej ręką?

Opublikowano

Typowe zjawisko w oponach niskociśnieniowych - co dobre na polu, na drodze /niestety/ już nie za bardzo...

Rozwiązanie: zmienić opony na radialne ;)  lub zwiększyć ciśnienie do maksimum /+kilka%/ podczas transportu po drogach utwardzonych.

 

Ja mam w domu kilka pojazdów i nigdzie na oponie nie mam podane jakie powinno być jej ciśnienie.

Ten piktogram obrazujący przekrój opony i ciśnienie (najczęściej 2,5 bara) to informacja o ciśnieniu montażowym- przy podanym na rysunku ciśnieniu opona powinna się już prawidłowo osadzić na feldze. Ciśnienie robocze opony jest dopasowywane do obciążenia z jakim ma pracować.

Dla przykładu w przyczepie Pronar T653/2 (6t) opony 11.5/80-15.3 mają na boku opony podaną informację "Max 2,5 bar" a wg instrukcji ciśnienie robocze powinno wynosić ok 4,1 bar i jest jak najbardziej prawidłowe, więc kierowanie się informacją na oponie jest po prostu błędne.(...)

 

Ja też mam w domu kilka pojazdów /jakiś rower, hulajnoga, taczka/ i prawie na każdej jest podane maksymalne ciśnienie. Drobnym drukiem szukamy napisu w stylu: MAX LOAD xxx KG AT xxx kPa, co można przetłumaczyć jako: MAKSYMALNE OBCIĄŻENIE xxx kg PRZY /ciśnieniu/ xxx kPa. Napisy mogą różnić się treścią i jednostkami ale są b. często umieszczane przez producentów opon. Napis dotyczy rynku Kanady i USA ale u nas również działa. Wymieniona przez Ciebie opona "przyczepowa" 11.5/80-15.3 produkcji Mitasa 12PR /najsłabsza/ może pracować przy ciśnieniu 4 bar, natomiast ten sam rozmiar ale  w wykonaniu16PR, może pracować z ciśnieniem 5,4 bar. Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Famer21
      Szukam przyczepy 8-10ton na co patrzeć jaką najlepsza bedzie?
      Gdzie mogę znaleźć przyczepe jakąś w necie poza allegro, bo nic nie widać same takie "zrób to sam".
    • Przez Arturo1610
      Witam. szukam przyczepy wywrotki, taka do wozenia obornika zboża cos zeby bylo stabilne głównie przy wożeniu obornika jak jest mokro. Głównie ogladam na olx hl bss i brandys szukam czegos co bedzie mialo minimum 5m dlugosci i 2,3-2,4 szerokosci zeby w zniwa wozić też baloty. I teraz moje pytanie. Czy ktoś by mi mogł podać jakie wymiary ma hl 8011? i jak to jest z tymi czeszkami, ilu sa tonwe? i od jakiego to modelu zależy ? moze ktoś sie orientuje jakie sa rodzaje tych przyczep. bo widze 7,8 i 9 i 10 a nawet 12 ? modeli tez jest mnóstwo bo i p93s i agro i jeszcze inne i sam juz nie wiem czego szukac zeby spełniała moje warunki ;/ podpowie ktoś jak to jest z tymi czeszkami głownie ? danych technicznych tez nie mozna nigdzie znależć. prosze o pomoc.
       
      ps. jakby ktos mial w rozsadnej cenie to kupie tez dokumenty do hl 6011 sztywnej
    • Przez Radan
      Witam.
       
      Miał ktoś styczność z tą maszyną w warunkach polowych.
      Pytam bo zamierzam kupić a interesuje mnie sprzęt zarówno do zastosowań w transporcie sieczki jak i rozrzutnik obornika.
      Fliegl ASW 391 w identycznej konfiguracji jest prawie dwa razy droższy.
    • Przez koyack
      Witam wszystkich. Zastanawiam się nad zakupem przyczepy uniwersalnej  ściana przesówna. Służyła by do transportu zboża, kiszonki z qq oraz jaka rozrzutnik obornika. Przeglądając oferty różnych firm trafiłem na ogłoszenie firmy Agrotechnology z Rzeszowa. Ale nigdzie nie mozna znaleźć informacji o ich produktach. Interesujące jest uniwersalne podwozie do różnych przeznaczeni np można po ściągnięciu zabudowy przyczepy zamontować na podwoziu beczkowoz.  Czy ktoś miał doczynienia z tą firmą? Jakieś opinie? Z góry dziękuję za wszelkie informacje.  Załączam link do ogłoszenia. 
      https://www.otomoto.pl/maszyny-rolnicze/oferta/agrotechnology-przyczepa-ze-sciana-przesuwna-up-pza-27-jedna-rama-wiele-narzedzi-ID6Gg380.html
    • Przez pawi
      Witam kolegów, orientuje się  ktoś  czy  główna  rama  w tych przyczepach  się  czymś  różni? Czy w D55 była inna lub mocniejsza względem przyczep sztywnych? D46 względem d47 to całkiem inna konstrukcja  a jak to wygląda  w szóstkach? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v