Skocz do zawartości

Świeca płomieniowa 310 LSA


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam

 

Wiecie może gdzie znajduje się dokładnie świeca płomieniowa w Fendzie 310 LSA?Szukałem i nie mogłem znaleśc,a należałoby ją wymienić :D

Opublikowano

Witam, kontrolka od swiecy plomieniowej zapala się od jakiejś temperatury czy jak? Bo u mnie się nie świeci wgl dopiero po rozpaleniu silnika i zgaszeniu to ta kontrolka zaczyna mrygac... i drugie moje pytanie jak dostaje paliwo ta świeca płomieniowa? Bo u mnie jest jak by to była taka mala pompka elektryczna i od niej jest przewód do pompy wtryskowej i drugi od niej do świecy płomieniowa ale jak go odkrecilem to nie było tam żadnego paliwa to jak to działa?

Opublikowano

To nie działa jak świece żarowe z automatu kiedy jest zimno... świece uruchamia sie trzymając stacyjke na 2 pozycji i czeka aż sie nagrzeje-przekaźnik czasowy jest i po jakimś czasie kontrolka zgaśnie wtedy zaczynasz kręcić silnikiem i paliwo podawane jest do świecy, po drodze jest elektrozawór, który otwiera ów dopływ paliwa do świecy i jest on uruchamiany takze jeżeli stacyjka jest na 2 i 3 pozycji...

Opublikowano

No właśnie trzymałem na drugiej pozycji ale ta kontrolka od swiecy mi się nie świecila na poczatku dopiero jak ciągnik rozpalilem troszkę się rozgrzalas i wtedy jak zagasilem to dopiero zaczęła mrygac a na zimnym silniku nie świeci dlaczego? Prąd sprawdzałem na swiecy po przekreceniu stacyjki na pozycje 1 jest.

Opublikowano

No ale dotykam do kabla na pierwszej pozycji i jest prąd dopiero po 30 sekundach gdzieś prąd ginie czyli przekaźnik czasowy rozlacza na 1 pozycji, a gdy sama świecie się nagrzeje to będzie czuć ze jest ciepło jak się ją dotknie z zewnątrz? I drugi problem teraz to nie dochodzi mi prąd do tego elektrozaworu co podaje paliwo, ten elektrozaworu otwiera się dopiero w pozycji trzeciej jak się kręci tak? Bo tak robiłem i prądu było brak w tym kablu...

Opublikowano

Po pierwsze ja to opisuje na przykładzie 312 na nowej budzie ale na starej może być tak sama budowa... Elektrozawór troche słychać i otwiera się na 2 pozycji na trzeciej tez jest otwarty tak samo swieca na drugiej i trzeciej pozycji grzeje. Jak chcesz sprawdzić świece to wykręć nia i przyłóż do kolektora wtedy bedziesz widział co sie dzieje. Przekaźniki są dwa jeden czasowy(w kabinie) a drugi od podania prądu na świece(przed kabiną).

Opublikowano

Ok dzięki za info, będę musiał najpierw dojść czemu na 2 pozycji nie ma prądu na elektrozaworze no i drugi elektrozawor musze bo ten na krótką podłączyłem i zero reakcji
i wtedy zobaczę co ze świecą. Tylko dziwi mnie to że jak przyjdę go z rana palić to nie świeci mi ta kontrolka od swiecy, dopiero jak po rozpaleniu rozgrzeje się silnik zgasze i przekrece kluczyk na 1 pozycję to wtedy kontrolka od swiecy tylko mryga... wiesz o co z tym chodzi? Dlatego pytałem wcześniej czy ta świeca załącza się od jakiejś temperatury...

Opublikowano (edytowane)

No ja tego niewiem właśnie jak to jest, sprawdzałem świece tak jak napisałeś ale świeca nie grzeje, sprawdził bym prosto z akumulatora ale żeby jej nie spalić jak dobra bo pisze na niej 11v...
Dorzucam zdecia gdzie znajduje się świeca płomieniowa i elektrozawor od swiecy bo nigdzie na forum tego nie ma...

post-99824-0-04977600-1479400368_thumb.jpg

post-99824-0-26149700-1479400466_thumb.jpg

Edytowane przez grzesiek1524
Opublikowano (edytowane)

Możesz sprawdzić świecę bezpośrednio z akumulatora tylko podłącz na nie więcej jak 10 sekund, a jeżeli chodzi o elektrozawór to powinno być słychać wyraźne cyknięcie w momencie podania prądu. Możesz też go sprawdzić poluzowując przewód paliwowy przy świecy. Następnie zakręć silnikiem kilka razy, jeżeli paliwo popłynie to elektrozawór jest dobry. Co do świecy to ja mam 9,5v i jak kupowałem nową to widziałem że ten model idzie do wszystkich fendtów serii 3xx i do deutz fahra. W moim przypadku za świecę w sklepie  chcieli 150zł, a na allegro jest do dostania za 45. Ta sama świeca jest też montowana w Iveco i Ducato.

 

Ps. Jeżeli zasilanie na świecy masz na 1 pozycji to najpierw to napraw. Z tego co piszesz to ktoś uprawiał kowalstwo artystyczne na twojej instalacji.

Edytowane przez piotrkrk25
Opublikowano

No świece sprawdzę jutro, elektrozawor sprawdzałem dzisiaj pod akumulatorem i nic nie slychac czyli musze kupić nowy, instalacja wszystko jest w oryginale nic nikt nie grzebal, a prąd w pozycji 1 jest ale tylko przez 10 -20 sekund i rozlacza, w pozycji 2 słychać na początku ze jak by przekaźnik załączyl to świece i po 10 sekundach słychać jak rozlacza... ale mam pytanie... Czy kontrolka od świecy powinna świecić na zimnym nie zależnie od tego czy świeca jest dobra czy spalona czy jak spalona będzie to i kontrolka nie będzie się świecić?

Opublikowano

Elektrozawór to koszt ok 150-200zł (ewentualnie używki ze szrotu od samochodów które wymieniłem). W moim kontrolka uruchamia się za każdym razem, niezależnie od temperatury i stanu świecy, a nawet po odpięciu przewodu od świecy również świeci. Raz tylko zaczęła szaleć, ale to była wina niełączącego bezpiecznika.

Opublikowano

Świece teraz sprawdzałem pod aku i tez nie działa czyli spalona. Teraz zagadka czemu mi ta kontrolka nie świeci, dopiero na rozgrzanym silniku ale to tylko mryga... a ty masz też 312 lsa? Który to bezpiecznik od góry?

Opublikowano

no to jutro jeszcze włożę inny bezpiecznik albo gniazdo przeczyszcze bo bezpieczniki wszystkie dobre... a może wiesz czy elektrozawór ma też bezpiecznik? bo w tym kablu co leci do elektrozaworu to nie ma w nim prądu w żadnej pozycji stacyjki..

Opublikowano

Wszystkie urządzenia są zasilane przez bezpieczniki. Który jest od elektrozaworu to nie wiem, ale radzę wyjąć wszystkie bezpieczniki z całą skrzynką, wyczyścić gniazda, styki na kostkach i przekaźnikach.

A tak w ogóle z którego roku jest twój Fendt?

Opublikowano

W moim nie ma przekaźników przy stacyjce, a dostęp jest łatwy. Zdejmujesz półbiegi i odkręcasz 4 śrubki. Najprawdopodobniej i tak będziesz musiał tam zajrzeć, bo jeśli operacja przy bezpiecznikach się nie powiedzie to winna będzie właśnie stacyjka.

Opublikowano (edytowane)

No jak nie znajdę innego rozwiązania to będę musiał zajrzeć i do stacyjki, dam znać jak coś co było...
a świeca może być z iskry ta 9.5 v? I dzięki za informacje.

Edytowane przez grzesiek1524
Opublikowano

Witam ponownie, zakupiłem ową świecę i zawór i chciałbym to już zamontować ale mam problem z tym że w kablu idącym do elektrozaworu nie ma prądu, bezpieczniki wszystkie dobre, w czym wina? Dodam ze kontrolka od świecy (na zimnym silniku) po przekręceniu kluczyka się nie świeci ale na rozgrzanym silniku gdy przekręce kluczyk kontrolka mryga... I druga sprawa po przekręceniu stacyjki na pozycje 1 grzeje mi się świeca tak przez około 10 sekund i rozłacza ją przekaźnik (lecz kontrolka nie świeci)..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez okejas
      Mam pytanie odnośnie ceny części zamiennych i naprawy skrzyni biegów tak jak w temacie w fendzie 309,mianowicie chodzi o to,ze wyskakują biegi(2 oraz półbiegi),a 3 podczas szybkiej zmiany zgrzyta....ile mógłby wynieś całkowity koszt naprawy??????
    • Przez szympek
      Witam mam problem mianowicie w ciągniku po dodaniu gazu i jego odpuszczeniu chwilę po tym jak chodzi na wolnych obrotach puści dymka niebieskiego i czuć olej, z miarki centymetr ubyło pracował 6 godzin przy kombajnie na wysoki obrotach po dodaniu gazu nie dymi ani nic tylko chwilę po na wolnych puści raz czy dwa
    • Przez adam8211
      Witam wszystkich.
      Problem dotyczy Fendta 312lsa z 1991 roku. Skończyło się sprzęgło, tarcza zupełnie się rozpadła. 
      Ciągnik już po wymianie docisku z tarczą LUK, podstawą tarczy oraz wałka tego co wchodzi do turbosprzęgła. Wszystkie łozyska w sprzęgle suchym i turbomatiku włożone nowe. Zmieniony olej w turbosprzęgle. Nowa pompka sprzęgłowa i wysprzęglik.
      Problemem są ciężko wchodzące biegi. Tak jakby nie wysprzęglał do końca. Wysokie biegi jakoś wchodzą ale czym niższe tym gorzej. Gdzie szukać problemu ?
    • Przez kBieszczad
      WITAM
      Pilnie potrzebuje instrukcji obsługi lub ksiązki pojazdu dla traktora Fendt 311 lsa r 91.
      Gdzie można kupić lub czy ktoś ewentualnie wie gdzie można ściągnąć w wersji elektronicznej.
    • Przez PolExit
      Panwie, 
      zakupiłem w ostatnim czasie Fendt 306 LS Turbomatik, proszę o podpowiedź w sprawie biegów i półbiegów bo mam ich mieć teoretycznie 21 + wsteczne a w praktyce wychodzi że mam ich mniej lub coś nie działa prawidłowo.
      Pytanie podstawowe, bo czytam i trafiam na sprzeczne informacje. Czy po włożeniu np. pierwszego biegu i ustawieniu dźwigni półbiegów na "0" ciągnik powinien ruszyć czy nie? 
      Bo według książki do Fenda którą posiadam powinien ruszyć, a stoi w miejscu. Biegi działają tylko po ustawieniu dźwigni półbiegów na "S" lub "L", czyli tak jak by ruszał tylko na półbiegach. 
      W książce na dźwigni od półbiegów ma dodatkowy przycisk którego ja nie posiadam. 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v