Skocz do zawartości

Docisk sprzęgła TD 5050 VALEO CZY LUK ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zostałem zmuszony do zakupu nowego docisku sprzęgła w moim td 5050 . Mam do wyboru docisk Valeo ( taki jak oryginalny ) za cenę 2500 zł , lub docisk Luk za cenę 2350 zł . Z tego co się orientuję do samochodów osobowych zalecany jest Luk ale nie wiem jak z to jest z ciągnikami . Ciągnik jest intensywnie eksploatowany cały rok , więc żywotność docisku jest dla mnie bardzo ważną sprawą .

Opublikowano

Właśnie miałem awarię przez rozwalone łożysko oporowe aż się łapki pokrzywiły . Policzyłem że regeneracja docisku będzie niewiele mniej kosztowała jak nowy . Ja też myślę kupić Luka ale lepiej spytać fachowców .

Opublikowano

kolego @alvaroalvaro78 możesz coś powiedzieć więcej na temat wzmacniania sprzęgła w NH TD bo osobiście posiadam TD5030 z przebiegiem ok 2000h dużo w ładowaczu i liczę się z tym że w niedalekiej przyszłości może wystąpić konieczność wymiany sprzęgła... Po jakim przebiegu wystąpiła u was awaria sprzęgła i raczej rozlatuje się ono czy kończy okładzina ?

Opublikowano

teraz to już po ptokach bo sprzęgło pewnie kupione ale skoro różnica w cenie tylko 150pln to ja nie wiem nad czym te dywagacje? Logika podpowiada że lepiej kupić części identyczne z tymi na pierwszy montaż

Opublikowano

właśnie logika podpowiada żeby zrobić coś innego bo 2-3 tyś. godzin pracy to nie jest tak dużo i może warto spróbować czegoś innego jak oryginał co wytrzyma dłużej. 

Opublikowano (edytowane)

Założone sprzęgło Luk , nie ma już odwrotu . Rozmawiałem z gościem od zetorów na temat tarcz sprzęgłowych i powiedział mi ciekawą rzecz . W zetorach zamiast tarcz ze spieków zakładają swykłe tarcze . Żywotność takiej tarczy jest zbliżona a regeneracja tarczy i docisku kosztuje sporo mniej . Może ktoś to stosował w New Hollandach ? Osobiście uważam że regeneracja i wzmocnienie suchego sprzęgła może nie powodować zamierzonych efektów .Ostateczna cena Luka to 2200 zł . Valeo było tańsze 100 zł .

Edytowane przez stan1122

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Gość
      Przez Gość
      Witam. Chciałbym kupić sprzęgło przeciążeniowe do rębaka. Producent podaje, że zalecana moc ciągnika powinna wynosić 35kM i sprzęgło przeciążeniowe powinno mieć wartość 1000Nm. Na forum znalazłem temat w jaki sposób można wyliczyć wartość w Nm wałka wom w ciągniku. I w moim przypadku wychodzi tak:
      W ciągniku maksymalny moment obrotowy silnika wynosi 160Nm przy 1500obr/min.
      I teraz 1500:540=2,77
      160x2,77=443Nm Tyle wynosi u mnie w ciągniku moment obrotowy wałka WOM.
      Czyli, żeby nie uszkodzić czegoś w ciągniku powinienem zastosować sprzęgło wom o wartości mniejszej niż 443Nm ? Bo jak wstawię sprzęgło 1000Nm to ciągnik po prostu zdechnie, ponieważ nie będzie miał takiej siły, żeby zadziałało sprzęgło ? 
      Mam zamiar kupić sprzęgło przeciążeniowe cierne, myślę, że to by był najlepszy wybór. Czekam na odpowiedź kogoś kto się w tym orientuje.
      A obliczenia wziąłem z tego tematu:
       
    • Przez robertrolnik27
      Witam, rok temu wymieniałem sprzęgło w zetorze forterra 11441 teraz czuje że się ślizga jaka może byc tego przyczyna? Nie ma tam żadnej regulacji? 
    • Przez pawelll66692
      Witam mam problem z New holland td5050 chodzi o to że słabo podnosi pług który waży 1300 kg.
      Jeśli olej w skrzyni jest zimny to podniesie do końca bez problemu ale gdy się rozgrzeje muszę dawać dużo gazu żeby go wyrwać, dodam że ma założony dodatkowy siłownik wspomagający (który miał dać 1000kg dodatkowego udźwigu) lecz on nic nie pomógł. 
      Zauważyłem , że grubera który mam też zaczyna mieć problemy (1200 kg) . Pytanie czy to wina pompy czy raczej zawór przeciążeniowy? 
      Przyczepy unosi bez problemu więc wyjścia zewnętrzne chyba są ok...może ktoś wie czy da się zawór przeciążeniowy jakoś podkręcić?proszę o pomoc 
    • Przez zaxson
      Witam forumowiczów
      Jest tutaj jakiś na forum szpec od skrzyń powerschift (dwusprzeglowa) 
      Mianowicie mam jeden problem w ładowarce teleskopowej manitou , skrzynia po rozgrzaniu oleju(przejechanie jakiegoś dystansu ok 5 km) nie chce ciągnąć na biegach nieparzystych czyli 1,3,5 Na biegach parzystych(2.4.6) jest ok I na wszystkich wstecznych  też, obstawiać zużyte tarczki I przekładki sprzegieł? Czy może to coś innego , dodam że olej zmieniony w tamtym roku I filtr skrzyni *org manitou 
    • Przez Kondzio55
      Witam. Wlasnie zrobiliśmy remont sprzęgła ponieważ łożysko poszlo sie.. Wymienilismy cale tuleje, oby dwie tarcze i 3 lopatki. Oke zlozylismy, wysprzeglik odpowietrzony a biegi nie chca wejść. Nacisniemy sprzeglo a biegi zgrzytaja tak jak wgl by sprzęgła nie bylo. Gdzie szukac przyczyny bo 3 raz rozjezdzac sie nie chce zbytnio. Tarcze oczywiscie dłuższym do silnika, lopatki wyregulowane.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v