Skocz do zawartości
stan1122

Docisk sprzęgła TD 5050 VALEO CZY LUK ?

Polecane posty

WHATEVER

stan1122    0

Zostałem zmuszony do zakupu nowego docisku sprzęgła w moim td 5050 . Mam do wyboru docisk Valeo ( taki jak oryginalny ) za cenę 2500 zł , lub docisk Luk za cenę 2350 zł . Z tego co się orientuję do samochodów osobowych zalecany jest Luk ale nie wiem jak z to jest z ciągnikami . Ciągnik jest intensywnie eksploatowany cały rok , więc żywotność docisku jest dla mnie bardzo ważną sprawą .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

JANCZAK1176    39

Dołóż t  łożyska oporowe oby dwa razy nie rozbierać, wymienialiśmy w TD 95 to raczej weź LUKA

Edytowano przez JANCZAK1176
Pkt. 1.10 +1p. ostrzeżeń

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

stan1122    0

Właśnie miałem awarię przez rozwalone łożysko oporowe aż się łapki pokrzywiły . Policzyłem że regeneracja docisku będzie niewiele mniej kosztowała jak nowy . Ja też myślę kupić Luka ale lepiej spytać fachowców .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


Harnas88    12

A wiesz o tym że sprzęgła luka są regenerowane? Valeo jest fabrycznie nowy. Tak jest napewno w samochodach osobowych 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mtracz    71

Jeśli chodzi o jakość to bez różnicy co weźmiesz. To ten sam poziom. Z tego co da się zauważyć to nawet te firmy ze sobą kooperują.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


malkolm    23

jeśli oryginalnie jest luk to taki załóż a jeśli valeo to analogicznie, po co kombinować 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

stan1122    0

Oryginalne jest Valeo , a tego luka chcę kupić .

 

Edytowano przez kris14
Pkt. 1.1 +1p. ostrzeżeń

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


ursuss    12

kolego @alvaroalvaro78 możesz coś powiedzieć więcej na temat wzmacniania sprzęgła w NH TD bo osobiście posiadam TD5030 z przebiegiem ok 2000h dużo w ładowaczu i liczę się z tym że w niedalekiej przyszłości może wystąpić konieczność wymiany sprzęgła... Po jakim przebiegu wystąpiła u was awaria sprzęgła i raczej rozlatuje się ono czy kończy okładzina ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


ursuss    12

Stronę udało mi się odnaleźć ale jak to wygląda od strony praktycznej, kosztów i trwałości ? a 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ukaszPrzyby    20

teraz to już po ptokach bo sprzęgło pewnie kupione ale skoro różnica w cenie tylko 150pln to ja nie wiem nad czym te dywagacje? Logika podpowiada że lepiej kupić części identyczne z tymi na pierwszy montaż

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ursuss    12

właśnie logika podpowiada żeby zrobić coś innego bo 2-3 tyś. godzin pracy to nie jest tak dużo i może warto spróbować czegoś innego jak oryginał co wytrzyma dłużej. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

stan1122    0

Założone sprzęgło Luk , nie ma już odwrotu . Rozmawiałem z gościem od zetorów na temat tarcz sprzęgłowych i powiedział mi ciekawą rzecz . W zetorach zamiast tarcz ze spieków zakładają swykłe tarcze . Żywotność takiej tarczy jest zbliżona a regeneracja tarczy i docisku kosztuje sporo mniej . Może ktoś to stosował w New Hollandach ? Osobiście uważam że regeneracja i wzmocnienie suchego sprzęgła może nie powodować zamierzonych efektów .Ostateczna cena Luka to 2200 zł . Valeo było tańsze 100 zł .

Edytowano przez stan1122

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach



corrado    217

LUK ma szeroką game sprzęgieł i się tym zajmuję dlatego warto mu zaufać. Wiadomo czasem wyjdzie coś nie dorobionego ale generalnie jest w porządku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Ursusc385
      Zeby chodziło leciutko wystarczy załozyc przedłouzke do tego co wychodzi od silnika
      i załozyc łancuch jutro przesle zdjecia
    • Przez samesilver
      Mam problem z Same Silver 130, a mianowicie gdy wciskamy sprzęgło i dodamy gazu(np. przy ruszaniu) to po delikatnym puszczaniu sprzęgła zaczyna ono strasznie hałasować. Tak samo jest, gdy np. jedziemy ciągnikiem na wysokich obrotach i trzymając wciąż na gazie naciśniemy sprzęgło. Czasem nawet gdy ciągnik już ustanie, hałas nadal jest. Co może być tego przyczyną? Jak temu zaradzić? Z góry dziękuje za odpowiedzi.
    • Przez bugi
      Witam
      Strzasznie ciężko w mojej trzydziestce chodzi sprzęgło, słyszałem że nie tylko u mnie, ale słyszałem też że da się coś z tym zrobić ale nie słyszałem co i właśnie dlatego chcę coś z tym zrobić da się? Jak tak to co?
    • Przez wojo123
      Cześć jestem ciekaw jak się spisuje sprzęgło hydrokinetyczne w valtrach. Jakie są plusu tego sprzęgła w porównaniu ze zwykłym???
    • Przez Marcin91
      Witam.
       
      Mam problem ze sprzęgłem w kombajnie Fahr M922. Podczas koszenia kiedy chciałem wrzucić wsteczny bieg, nie udało się biegu wrzucić, a za to bardzo zgrzytało i działo się to przy próbie wrzucenia któregokolwiek biegu. Pedał sprzęgła wydawał się pracować jak zwykle. Odpaliłem więc kombajn na biegu trzymając wciśnięte sprzęgło, kombajn lekko ruszył po czym nagle przestał jechać i biegi dało się normalnie wrzucać, więc wróciłem nim do domu. Dzisiaj znowu się to stało, z tym, że już te numery z odpalaniem na biegu nie przeszły, więc dokosiłem kawałek co miałem, ale sprzęgło w ogóle nie rozsprzęglało - wciśnięte czy puszczone kombajn jechał. Co to może być za przyczyna? Czy uszkodzeniu uległ docisk? Tarcza? Dzisiaj wieczorem będziemy rozbierać, ale może ktoś miał podobny przypadek i wie czego już mógłbym się spodziewać.
       
      Dodam, że przy kole jezdnym sprzęgła zmienialiśmy części zaznaczone na czerwono, są to: część pływająca koła jezdnego, sprężyny oraz koło dociskające sprężyny.
       

×