Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam. Szukam opinii o tym właśnie potworku. Czy warto się za nim oglądać, plusy i minusy, stosunek cena - jakość, moc w porównaniu do innych ciągników itp. Ciągniki dobrze się prezentują a mało jest o nich opinii a chciałbym się czegoś dowiedzieć :)

Połączone

Edytowane przez danielhaker
Opublikowano

moim zdaniem niema co patrzeć na markę tylko na podzespoły jakie stosuje, z tego co wiem maja znakomite silniki moim zdaniem najlepsze jedyne co to trzeba zadbać o w miarę dobre paliwo

Opublikowano

Robiłem na serwisie zetora wiec trochę wiem co tam jest, dużo przypadków było ze silniki 500 mth nie wytrzymywały hydraulika ciekła gorzej niż w ruskim a to nowe ciągniki, i wiele wiele wiecej więc nigdy w życiu nowego zetora...!!

Opublikowano

Osobiście kupiłem proximę z 2015r (jako nową z salonu te dwa lata temu) do tej pory nawet kropelka oleju mi nie znikła. Ciągnik chodzi jak marzenie i oby tak do końca (ponad 2tyś mth) Jakość plastików może i nie jest na najwyższym poziomie ale nie trzeszczą i nie pękają temu czego chcieć więcej? Ciągnik wtedy kosztował 120tyś w porównaniu z innymi markami kupowało go się za darmo więc nie należy oczekiwać kokosów w środku. Za to proxima jest silna i oszczędna w paliwie i do tej pory jeszcze mnie ani razu nie zawiodła temu jestem zadowolony :) Nowy Crystal ma bardzo oszczędny i silny silnik DF plus skrzynia 30/30 do tego mosty i reszta jest dobrych marek a przednia miękka oś jest jedną z najlepszych na rynku. Szukam opinii ludzi którzy mają ten ciągnik i nim robią, a nie (bez obrazy) kogoś kto teoretycznie robił w serwisie zetora i naprawiał czyjś błąd popełniony przy składaniu owego ciągnika... 

Opublikowano

Matrix1753 siedziałeś w tym ciągniku? Jeżeli nie to podjedź do dealera, mają bardzo słabą widoczność do przodu. Ciężko stwierdzić gdzie się kończy, a zapięcie w pojedynkę coś na przedni tuz to musi być masakra...

Opublikowano (edytowane)

Tak siedziałem i jakieś tam tragedii nie ma w tym Crystalu jak się potrafi to się zapnie o to się nie boje. Chodzi o opinię jak to będzie chodzić. 

Edytowane przez matrix1753
Opublikowano

Ten zetor nigdy nie będzie miał uciagu jak stary 15letni Johny o mocy 160km. Zresztą km, a km podawane w innych normach. Wg Din ten zwtorek ma pewnie 140 kucy. Zaczepcie do niego 5x50.

Opublikowano

skończyły się stare dobre zetory  .To co mamy dziś to badziewie np.oberwana łapka tarczy w zetorze 120hd przy 1600 mtg koszt z robocizną 4000 tyś .następny 140 wymiana tarczy od WOMu koszt 7500 .następy to też zetor 140km obróciło koło zębate od napędu pompy olejowej co ciekawe koło jes nasadzone termicznie na wale bez klina czy jakiego kolwiek zabezpieczenia koszt 6800 w tym nowa turbina bo przyłapała następny to zetor proxima 100 sprzęgło naprawiamy w nim co roku kompletne koszt 3000 zł a zetorek ma 3 lata i 1700mtg dodam że nie widział tura to są naprawy z ostatnich 4 miesięcy .Mieliśmy teraz FENDA 308 z 98 roku na blacie 9800 pierwsza wymiana sprzęgła koszt 7400 części 6400 może duża jak za sprzęgło ale ile lat ma ciągnik i jake wskazania licznika, to na razie na tyle z opowieści garażowych jeżeli ciągnik to tylko do roku 2002 a potem to schody.pozdrawiam

Opublikowano

Moim zdaniem Zetor się za bardzo ceni, jak na wykończenie, spasowanie i tą klasę ciągników tej półki cenowej. Mój wujek ma Zetora 3011 diesel i to jest prawdziwy Zetor. Osobiście uważam że era prawdziwych i bezawaryjnych Zetorów się skończyła w 2005 roku.

Opublikowano

Firma wykorzystuje renomę marki wśród poPRLowskich chłopów i tyle.... A młody i tak posłucha ojca chociaż JD mu się marzy bo kto mu dołoży?. Pamiętam jak na jakiejś imprezie rolniczej stał nowy major a obok nowy ursus - chłopy po 50-tce oblegli majora i słychać tylko teksty - zetor to zetor, nie jakiś chińczyk... Taka jest świadomość społeczna. Z drugiej strony jaki ciągnik potłuczesz kilka lat i znajdziesz jelenia który zapłaci za niego tyle ile dałeś ? Tak jak kiedyś skody 

Opublikowano

Paweł. Ursus po pierwsze jest bardziej doświadczony od Zetora i wcale nie jest gorszy bo jest budowany na renomowanych podzespołach. Zetor tak myśli że są lepsi i mają renomę i dlatego one są tak drogie.

Opublikowano

Ursus może mieć większe doświadczenie w upadaniu. Gdzie ta większa renoma podzespołów? Szczegóły poproszę. Czy wy oczekujecie produktu za pół darmo ?

Opublikowano (edytowane)

Perkins, Carraro, Bosch itp. To są firmy które dostarczają części do Ursusów. Więc mają części renomowanych firm. Nie mam nic do zetorów ale jak mi ktoś mówi że Ursus to badziewie a Zetor jest ok, to niech pomyślą że Zetor współpracował z Ursusem i wcale nie jest lepszy.

Edytowane przez Valtra123
Opublikowano

Carraro i Bosch znajdziesz i w Zetorze, więc wyższości tu nie ma Ursusa. Bardziej skłaniam się ku wersji że Ursus współpracował z Zetorem. Dawna współpraca nie ma tu nic do rzeczy, tak jak obecnie marka nie ma znaczenia. Możesz trafić na Ursusa który serwisu nie opuści, możesz na takiego Zetora, a możesz na takiego Fendta

Opublikowano

Carraro i Perkins obecnie to nic ciekawego ani dobrego nie wnosi. Paliwożerny perkins i rowy na półosiach carraro powycinane przez simeringii corteco po 1500 godzinach pracy i związane z tym wycieki. Do tego renomowany podnośnik mita w proximie który może więcej podnieść jak opuścić bo nawet instrukcja mówi że ma się zaciąć i nie opuścić. Takie są renomowane nowe podzespoły z których budowane są ciągniki nie tylko zetor. W proximie power świetnie działająca skrzynia biegów nie stabilna w użytkowaniu do tego mgliście działająca preselekcja przełożeń jak taka sama technologia jest w crystalu to ten traktor jest  świetny na 40 ha bo nie zdąży się zepsuć.

Opublikowano

50%, ludzi na tym forum to nie powinno się wypowiadać, bo potrafi tylko krytykować, a nie doradzić... Polaczki, którzy twierdzą że tańsze maszyny to złom, i nie mają pojęcia o rolnictwie. Opowiadanie niczym nie popartych faktów, do niczego nie prowadzi, ewentualnie do robienia wody z mózgu czytelników...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Dariusz123456789
      Witam nie mogę uzyskać wysokiego pedału hamulca prawego zetor 72 11 ( nowa pompka,wyrównywacz, przewód cylinderek i szczęki proszę o pomoc
    • Przez ZimowyZolnierz
      mam problem z zetorem 9540 jak w tytule traktor po wciśnięciu pedału sprzęgła hamuje, od czego zacząć poszukiwania? Dodatkowo jak obsługiwać wzmacniacz momentu obrotowego (pierwszy traktor z tego typu bajerami) skrzynia 4 biegowa.
    • Przez toobek
      Witam. Mam taki problem, mianowicie orałem zawsze moim Zetorem 7211 pługiem 3 skibowym Unia Grudziądz. Orałem zawsze na trybie pracy hydrauliki POZYCYJNA i ustawiałem głębokość kołem pługa. Wszystko szło pięknie orka ładnie szła. Niestety mam bardzo zakamienione pola i postanowiłem przetestować pług z jakimś zabezpieczeniem. I tak przetestowałem już 3 pługi. Problem polega na tym że te pługi były cięższe, brały szerzej na skibę i na POZYCYJNEJ i kole podporowym ciągnik nie mógł uciągnąć nawet mój obecny pług Unię TUR 35. Przestawiłem więc tryb pracy hydrauliki na MIESZANA i ciągnik bez problemu ciągnie pług nawet przy głębokiej orce tylko nie mogę ustawić głębokości orki. Raz głębiej raz płyciej. Gdy przednie koła wpadną w dołek to pług potrafi wyskoczyć gdy wjadą na górkę to pług zagłębia się po ramę. Proszę o radę czy da się coś z tym zrobić czy jednak muszę wrócić do starej uni Grudziądz. Myślę nad pługiem obrotowym chociaż 2 skibowym ale boję się że będzie to samo. A pola mam nie regularne zakamienione i teren górzysty. Jest jakaś rada na to z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v