Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No właśnie test a rzeczywistość to duża rozbieżność: wiele zależy od traktorzysty, rodzaju gleby, szerokości maszyn itd.

 

Moje zdanie jest takie: Przy jakieś robocie A ciągnik X spali mniej od ciągnika Y, a już w pracy B ciągnik Y spali mniej od X. :D

Opublikowano

Ale i tak jak zsumujemy ilość paliwa jaką spalił ciągnik w różnych pracach to na pewno spalanie wyjdzie podobne w każdym. Bo na pewno każdy z nich będzie oszczędniejszy w innej pracy.

Opublikowano

"Akurat tu sie nie zgodzę bo jak widać większość gospodarstw i to nie tylko z polski posiada to najciężejszych prac właśnie Fendty"-z tą "większością" to musiałbyś to bardzo dobrze umotywować-od ładnych paru lat Fendt w ciut większych ciągnikach stosuje jedynie skrzynie Vario-właśnie ostatnio wyprodukowano 50 tysięczny egzemplarz-w 10 lat 50 tysięcy Vario-podczas gdy JD w samym Mannheim produkuje ponad 40 tys ciągników rocznie-to gdzie one są-w mniejszej liczbie gospodarstw ?Fabryk w USA czy we Włoszech nawet już nie biorę pod uwagę-podejrzewam ,że tych najcięższych ciągników JD produkuje jakieś 5 razy więcej niż Fendt-a mniejszych być może nawet dziesięć razy.

@MF 2007-kpisz waść czy o drogę pytasz ?-albo czytasz tekst rozumiejąc go-albo postępujesz w myśl zasady-jeżeli fakty nie przystają do teorii-tym gorzej dla faktów :D

Opublikowano
"Akurat tu sie nie zgodzę bo jak widać większość gospodarstw i to nie tylko z polski posiada to najciężejszych prac właśnie Fendty"-z tą "większością" to musiałbyś to bardzo dobrze umotywować-od ładnych paru lat Fendt w ciut większych ciągnikach stosuje jedynie skrzynie Vario-właśnie ostatnio wyprodukowano 50 tysięczny egzemplarz-w 10 lat 50 tysięcy Vario-podczas gdy JD w samym Mannheim produkuje ponad 40 tys ciągników rocznie-to gdzie one są-w mniejszej liczbie gospodarstw ?Fabryk w USA czy we Włoszech nawet już nie biorę pod uwagę-podejrzewam ,że tych najcięższych ciągników JD produkuje jakieś 5 razy więcej niż Fendt-a mniejszych być może nawet dziesięć razy.

@MF 2007-kpisz waść czy o drogę pytasz ?-albo czytasz tekst rozumiejąc go-albo postępujesz w myśl zasady-jeżeli fakty nie przystają do teorii-tym gorzej dla faktów :D

Jeżeli się nie myle to fendty były przedtem w skrzyni vario jako opcja nawet te największe. To co mi się w nich nie za bardzo podoba to że mają silnik deutza, poprzedni silnik mana był według mnie lepszy i trwalszy. :D
Opublikowano

CVX/TVT/CVT z fabryki w austri rocznie schodzi 12tyś sztuk a robią juz na pewno więcej jak 4 sezony to właśnie mijają Fendta.

 

Wystarczy jechać do stanów i policzyć na ile JD przypada Fendt. Może co 50 by sie znalazł. A tam jest znacznie więcej gospodarstw dużych w których ciagniki są do własnie cięzkiej roboty. Mało tego jak w angli przebywałem, to na 20 ciagników jednego małego Fendta z seri 700 widziałem a 5 JD z seri 8000.

 

 

@Pavel

ma radar (oczywiście jest to opcja)

6920s z AP50 powinien jechać max 50km/h. Ale on ma inną skrzynie niż w 7020.

I nie jestem tego na 100% pewien bo wiem ze na AP40 w serii 6020 dało sie jechać 44km/h. Wiec kto wie czy na AP50 nie szedłby 54km/h

 

ile sec do 50 :D? nie wiem czy ktoś sie bawi w to, prócz tych w TVN Turbo :D

Opublikowano
Wystarczy jechać do stanów i policzyć na ile JD przypada Fendt. Może co 50 by sie znalazł. A tam jest znacznie więcej gospodarstw dużych w których ciagniki są do własnie cięzkiej roboty. Mało tego jak w angli przebywałem, to na 20 ciagników jednego małego Fendta z seri 700 widziałem a 5 JD z seri 8000.

 

Masz racje w stanach to praktycznie same John deere jeżdżą a tam to gospodarstwa maja po setki ha wiec jak by Fendt był na prawdę aż tak dobry to by niejeden sprowadził sobie fendta z europy bo tam raczej ich nie produkują.

Opublikowano

przeciez to nie ma znaczenia gdzie są robione ciagniki.

Sam mam z stanów. I jak on do mnie dotrze to mnie nie interesuje.

Tak samo w USA jest diler Fendta który zciaga ciagniki na ich kontynent.

 

Wszystkie JD seri 7000, 8000, 9000 i pochodne są robione w USA. I jakoś więcej ich chodzi w europie niż Fedntów z serii 800, 900 mimo tego ze są robione na miejscu.

Opublikowano

od lutego tego roku wszystkie ciągniki mają ograniczenie do 44km/h

 

 

dając przykład JD ze stanów zjednoczonych mozna też zwrócić uwagę na samochody, które tam mają gigantyczne silniki nie liczące sie z ilością spalanego paliwa... ciągniki pewnie to samo :D :D :) :)

Opublikowano

Ja mogę pochwalić Fendta za solidność wykonania i wysokiej jakości podzespoły itp. Nie wiem jak jest w Jelonkach czy innych ciągnikach ale np. w mojej 511 po 12 latach pracy wszystkie przyciski, włączniki i dźwigienki działają i chodzą bez problemu, a np. jak oglądałem kiedyś MF 8110 z 97 czyli o 2 lata młodszego to obsługa podnośnika na błotniku nie działała, dźwignie od wyjść hydrauliki bardzo ciężko chodziły może jeszcze by coś znalazł ale w końcu oglądałem go tylko z 30min.

Opublikowano
Ja bym brał na pewno FENDA bardzo dobre ciągniki a jd tez jest spoko ale FENdzik wymiata :D

 

A ja bym brał kubote bo ma ciekawy kolor.. Dlaczego Fendta ? Bo ma ładniejszy odcień zieleni hehe?

Opublikowano

też mam takie odczucia jak kizo.

 

inna sprawa teraz chciałbym się przejechac jakims JD z AP i amortyzowaną przednią osia bo ostatnio śmigałem 716 Vario to mmm...

Opublikowano

@mav

''Sam z własnego doświadczenia z Fendt 926 wiem ze ten ciagnik pod żadną górę nie chce iść a Case 270 Magnum o tej samej mocy idzie jak burza.

Masa użyteczna w Fendt wygląda tak, ze po założeniu wszystkiego ciagnik ledwo osiąga 10,5t wagi. W moim terenie to śmiechu warte.

Jak JD czy Case po dociążeniu ponad 13t wazy.

 

Ciekawy jestem ilu z was ma doświadczenie zdobyte na własnym podwórku z takimi ciągnikami. Bo ja znam to z praktyki u siebie a nie od znajomego ze mi opowiadał itp.

Jazda ciągnikami 140KM to zupełnie inna bajka niż tymi po 200KM, juz nie wspominając o prawie 300KM.''

 

mh nie chcial pod zadna gore isc... to co piszesz jest wrecz niemozliwe, slizgal sie czy dusil?

Opublikowano

silnik 6,8l w Fendt wykazywał takie objawy, że w pewnym momencie gwałtownie słabnął. Ale nie to było głównym powodem nie radzenia sobie.

 

Po prostu jest za lekki, co przekłada sie na jego uciąg. I jest efekt w postaci twojego ślizgania sie. Więcej sie kopie niż jedzie. Po prostu widać ze sobie nie radzi.

 

dlatego każdy Fendt tej wielkości , ma obciążnik z przodu. W dodatku te obciążniki są nie takie małe bo 1,5 - 2,5t. Do tego stopnia jest lekki ze obciążnik jest w standardzie. Bo bez niego to już wogole lipa.

Nawet w transporcie musi miec ten obciążnik bo przód jest tak lekki ze go przy większych ładunkach podbija. A akurat widziałem jak w zeszłym tygodniu przywoził do mieszalni po 35t kukurydzy takim Fendtem 926 to mi to samo jego użytkownik powiedział.. ze musi miec obciążnik. Wziął Rapida 6m na testy do siebie to go wzięli zpowrotem bo nie poszedł z nim. Ciągnik 270KM ciąga 5 skibowy pług jak w podobnych (a nawet cięższych) warunkach radzi sobie z nim ciągnik 200KM.. to nie mój wymysł.

Opublikowano
ja bym wybrał fenda bo ma mniejszą pojemność i będzie mniej palił

a co jd to nic niemam :(

 

He ale głupota :) To jakby JD założył zamiast silnika 6,8 l silnik 2 litrowy to paliłby jeszcze mniej :)

Fendt ma 5,7 litra czy to lepiej dla niego?

 

Niezły z Ciebie teoretyk. Jak wytłumaczysz swoją teorię? :)

Opublikowano
silnik 6,8l w Fendt wykazywał takie objawy, że w pewnym momencie gwałtownie słabnął. Ale nie to było głównym powodem nie radzenia sobie.

 

Po prostu jest za lekki, co przekłada sie na jego uciąg. I jest efekt w postaci twojego ślizgania sie. Więcej sie kopie niż jedzie. Po prostu widać ze sobie nie radzi.

 

dlatego każdy Fendt tej wielkości , ma obciążnik z przodu. W dodatku te obciążniki są nie takie małe bo 1,5 - 2,5t. Do tego stopnia jest lekki ze obciążnik jest w standardzie. Bo bez niego to już wogole lipa.

Nawet w transporcie musi miec ten obciążnik bo przód jest tak lekki ze go przy większych ładunkach podbija. A akurat widziałem jak w zeszłym tygodniu przywoził do mieszalni po 35t kukurydzy takim Fendtem 926 to mi to samo jego użytkownik powiedział.. ze musi miec obciążnik. Wziął Rapida 6m na testy do siebie to go wzięli zpowrotem bo nie poszedł z nim. Ciągnik 270KM ciąga 5 skibowy pług jak w podobnych (a nawet cięższych) warunkach radzi sobie z nim ciągnik 200KM.. to nie mój wymysł.

 

 

zauwazylem ze nowe Fendty 900 TMS sa teraz ciezsze z silnikami deutza? 927 wazy troszke ponad 10 t bez obciazenia tak? poprawcie jesli sie myle?

Opublikowano
zauwazylem ze nowe Fendty 900 TMS sa teraz ciezsze z silnikami deutza? 927 wazy troszke ponad 10 t bez obciazenia tak? poprawcie jesli sie myle?

 

Fendt 927 waży 10080kg wg normy DIN 70020 w której ciągnik jest ważony:

 

-w wersji standardowej dla danego modelu (czyli w Fendt jest to wersja prawie full w której znajduje sie przedni TUZ + obciążnik przedni (1,5t))

-z kierowcą

-90% napełnionym zbiornikiem paliwa

-wszystkimi płynami

 

 

a teraz jak sie to ma np do JD

 

mój ciagnik ma podaną minimalną masę przy wysyłce 7980kg a po wjechaniu na wagę z prawie pełnym bakiem bez kierowcy i z wszystkimi płynami oraz tylko 1t obciążenia na przodzie waży 11t

 

wiec można sobie wyobrazić ile musi ważyć np JD 8330 w takim samym wyposażeniu jak Fendt 927 ( bo JD ma dużo dużo mniej w standardzie, i na 100% nie ma przedniego TUZ który też juz coś waży oraz jest bez przedniego obciążnika) i według tej samej normy co Fendt, jeżeli ma podaną minimalną masę przy wysyłce 11770kg.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez zadenrolnik
      Cześć, chcialbym sie przywitać i jednocześnie zadać pytanie. 
      Po pierwsze w ogole nie znam sie na ciągnikach ale musze kupić. 
      Potrzebuje sprzęt który bedzie miał tura o udzwigu 1600kg żeby czasem rozładować palety z tira oraz potrzebuje go do odśnieżania placu, podłączyć solarke, obowiązkowo 4x4. Musze podłączyć zamiatarke zeby umyć droge po budowie i może pociągnąć zwykłą przyczepę. 100% pracy na utwardzonym terenie. Nie bedzie w ogole wykorzystywany w polu. Chyba w okolicy 90-100KM 
      Powiedzcie co wybrać, czego szukać. Nie chcę wydawać ogromnych pieniedzy bo sprzet bedzie używany sporadycznie. Chcialem zeby mial klimę ale w sumie mozna dołożyć aftermarketową.
      Póki co patrze na MF 390, 3090, Deutz dx85, 6.31, case 5130, cs78, renault ergos 100km, pronar 85, 
      Nawet nie wiem czy dobrze patrze. Chcialbym prosty sprzet zeby jak najmniej sie mogło posypać. raczej wole coś do 5t wagi zeby nie trzeba bylo balastu jak bedzie rozładowywał ciężką palete.
      Budżet zakladalem 40000 ale juz jestem czy 70000. A wolałbym wybadać mniej bo ani to nie bedzie zarabiać ani nic. To tylko na własny użytek w kole komina. 
      Bede wdzieczny za wszystkie rady, sugestię itd 
      Pozdrawiam 
    • Przez zadenrolnik
      Cześć, chcialbym sie przywitać i jednocześnie zadać pytanie. 
      Po pierwsze w ogole nie znam sie na ciągnikach ale musze kupić. 
      Potrzebuje sprzęt który bedzie miał tura o udzwigu 1600kg żeby czasem rozładować palety z tira oraz potrzebuje go do odśnieżania placu, podłączyć solarke, obowiązkowo 4x4. Musze podłączyć zamiatarke zeby umyć droge po budowie i może pociągnąć zwykłą przyczepę. 100% pracy na utwardzonym terenie. Nie bedzie w ogole wykorzystywany w polu. Chyba w okolicy 90-100KM 
      Powiedzcie co wybrać, czego szukać. Nie chcę wydawać ogromnych pieniedzy bo sprzet bedzie używany sporadycznie. Chcialem zeby mial klimę ale w sumie mozna dołożyć aftermarketową.
      Póki co patrze na MF 390, 3090, Deutz dx85, 6.31, case 5130, cs78, renault ergos 100km, pronar 85, 
      Nawet nie wiem czy dobrze patrze. Chcialbym prosty sprzet zeby jak najmniej sie mogło posypać. raczej wole coś do 5t wagi zeby nie trzeba bylo balastu jak bedzie rozładowywał ciężką palete.
      Budżet zakladalem 40000 ale juz jestem czy 70000. A wolałbym wybadać mniej bo ani to nie bedzie zarabiać ani nic. To tylko na własny użytek w kole komina. 
      Bede wdzieczny za wszystkie rady, sugestię itd 
      Pozdrawiam 
    • Przez juras390
      John Deere 7600
      Czy ktoś jest posiadaczem bo ja jestem i będę potrzebował porady
      Proszę 
    • Przez raffik4
      Witam zwracam się z prosbą o doradzemie mi jaki mam wybrać ciagnik do 60km na co prawda małà działke 2h na ktorej uprawiam warzywa,jest sad ciagnik miałby słuzyc do ogolnych zastosowań ziemia jest ciezka duzo pracy nie bedzie orka,glebogryzarka,kultywator,czasem koszenie trawy,zalezy mi na prostocie ,trwałosci i dobrego dostepu do czesci dodam iz mam na mysli ciagnik uzywany.
    • Przez lukaszgg
      Witam. Stoję przed wyborem ciągnika na gospodarstwo, wolę kupić coś nowego. I tutaj moje pytanie skierowane do was, co aktualnie polecacie? Coś co by mnie interesowało to przedział w granicach 80 - 110 KM  cena 200 netto 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v