Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

ja wlasnie juz wczesniej szukalem objasnienia w jaki sposob sa przeprowadzane pomiary dla danych parametrow jakie metody jakie obciazenie itd itp i jakos nie moge znalezc moze ktos takie cos posiada albo link bo widac ze testy tych ciagnikow sie roznia i to moze wywolywac watpliwosci

 

co do interpretacji zawartej w rpt ktora mozna zwac tez artykulem to zawsze uwazalem iz pisza to ludzie bardziej swiatli odemnie (poprostu nie uwazam sie za jakiegos specjaliste z jakiejkolwiek dziedziny techniki rolniczej nawet studia w calkowicie odmiennym kierunku kontynłuje) zawsze mozna napisac do rpt i sie dowiedziec co to za kwiatki

Opublikowano
ale większa moc nie zastąpi nam przyczepności.

Link do artykułu http://www.rpt.pl/index.php?content=944 , nie cały ale większość

Zgoda-ale i przyczepność nie pomoże jak potrzebujesz w takich warunkach pod górkę podjechać-a może lepiej kupić większy ciągnik-albo mniejsze maszyny-no niestety w tym konkretnym przypadku pisałem o Case MX 240 i czymś tam od Vaderstadta-braciak mi sytuację opisywał(w normalnych warunkach radził sobie bez problemów z tym sprzętem)-chyba lepiej zatem czasem pojeździć na owe 100 i więcej procent :D niż zaraz kupować nowe maszyny.

@Timasz-gdzieś chyba miałem opisaną metodologię badań przeprowadzanych przez DLG-jak znajdę to mogę podesłać.

PS.Ciekawe testy (ze szwajcarską precyzją :D) robi też FAT Tanikon http://www.services.art.admin.ch/traktor/d/tt2009d.html

Opublikowano
@b0gdan właśnie takie jest zamierzenie skrzyni vario, AP czy dyna VT by rezerwy nie było (w tescie wszystkie ciągnik miały bezstopniówki) czyli darmowego spalania oraz nalezy dobierać ciągnik do odpowiedniej pracy - dużo typów z różnymi zakresami mocy.

Jeśli gON/kW są mylące to nie wiem co jest bardziej miarodajne, bo napewno nie zuzycie w l/godz. Każda praca w polu potrzebuje konkretnej ilości energi czyli defakto kW na wykonanie konkretnej pracy. Spalanie w l/godz jest dopiero pochodną wynikającą z wielkości maszyny dającej energię i czasu jej działania. A w tej materi bardzo dużo zalezy od umiejetności operatora a nie samej maszyny - warunki na polu, ogumienie itp. itd.

 

Obejrzyjcie dokładnie linki z testów DLG (dokładnie wykresy zuzycia) maksymalne uzycie paliwa JD nigdy nie przekracza 42l/godz a fendta dochodzi do 60 l/godz !!!!!!

 

EDIT: W tym wykresie splania l/godz fendta chyba jest napewno błąd, złe wyskalowanie, tam gdzie jest 60 powinno być 40 a tam gdzie jest 40 powinno być 20.

no i właśnie tu wychodzą te właśnie teoretyczne kwiatki, wyjdzie mało w gON/kW a dużo w litrach, jednak każdy woli aby ciągnik zrobił to samo a mniej spalił w literkach :D Może właśnie Fendt ma lepiej dobierane ogumienie, może jest bardziej przyjazny w obsłudze i dlatego mniej pali od tego JD.

Każdy będzie dorabiał teorie do tego co mu wygodne...

Opublikowano

podajac w l/h musisz zaznaczyc areal jaki zrobil, czyli wydajnosc pracy, wynik w g/kWh juz to uwzglednia i nie trzeba nic podawac, mozna bezposrednio porownywac wyniki.

co mi z tego ze np. ciagnik A spali 2 l mniej na godzine pracy, jak zrobi o 5% mniejszy areal od ciagnika B i np. w sumie wyjdzie to samo paliwo, ale oszczedze czas :D

Opublikowano

o mój temat żyje :D

 

aż sobie przeczytałem to coś...

 

- podstawowe pytanie, jakie mi sie nasuwa po przeczytaniu: to, o czym wogóle jest ten artykuł? bo napewno nie jest to porównanie bezstopniówek, ani nawet porównanie maszyn - bo zawarte tam dane to radosna twórczość autora...

 

- autor chyba zapomniał, albo nawet i nie wie (?) że norma ECE R24 to nie to samo, co pomiar mocy na WOM i że na efekt końcowy takiego pomiaru ma wpływ skrzynia. Co z kolei jest sprzeczne z opisem, że silnik Deutz najlepiej wygenerował moc. Silnik wygeneruje taką moc jaką sie mu zaprogramuje, a sęk tkwi w tym, że skrzynia Vario ma najmniej strat jeśli chodzi o przejście na WOM bo na koła juz niekoniecznie (zależnie od prędkości jazdy)

 

- jak jeszcze mogę zrozumieć to że autor źle przetłumaczył sobie niemiecki i napisał że 29l/h dla JD ,24,5l/h dla MF to średnia spalona ilość ON w czasie testu,( co jest całkowitą nieprawdą - bo jest to średnia z 6 punktów pomiaru spalania, co oznacza tylko tyle, że JD pali podobnie czy ma 40% obciążenia czy 60% bo ma płaski wykres) tak nie mogę z nikąd znaleźć tego pomiaru dla Fendta... bo w badaniu DLG tego nie określono, a 21,4l/h jest to ostatnia pozycja z tabeli testów, co nijak sie ma do owych 6 średnich punktów. Ciekawe, czemu akurat autor napisał 21,4 a nie 30,5l/h? czysta wybiórczość.

 

wole żeby mi ciągnik spalił o 2l/h więcej a żeby mi wyjechał pod wzniesienie. Bo nie potrzebuje ciągnika, który sobie poprostu z maszyną nie poradzi. Bo go uduszę w połowie wzniesienia, albo nie wyjedzie bo jest za lekki.W skrzyniach bezstopniowych nie wyjedzie sie z wzgledu na malejącą prędkość - im mniejszy silnik tym szybciej predkosc spada. A i z rozumów z kolegami po fachu wiem, że nie jeden by dopłacił do wiekszej mocy, gdyby tylko wiedział to co wie po zakupie :D

 

jak ktoś porównuje spalanie silników o tak różnej pojemności (bez odniesienia co silnik potrafi) to sie chyba albo źle czuje, albo jest humanistą.... to tak jak porównywać spalanie samochodów o pojemności 1,4l i 1,9l i jeszcze na dodatek różnych generacji.

 

a już normalnie szczytem wszystkiego jest gloryfikowanie spalania. Z tego co zauważyłem czy to właściciele tak paliwożernych ciągników jak MF czy JD, NH itp. nie bankrutują z tego tytułu. Mało tego jest to sytuacja czysto identyczna do tej z wykorzystaniem maszyn. Jak to mówią chytry 2 razy traci.

Moc jest w baku i co kto by nie robił, i jakie technologie nie powymyślał to przy max obciążeniach wszystkie te ciągniki o tych samych mocach będą palić podobnie.

 

Ciągniki o mocy 200KM i więcej nie są przeznaczone do oszczędzania czy też udawania ciągnika 120KM, tylko do wykonania określonego zadania, np. orki z 6 skibowym pługiem. I np. teraz wypadałoby te ciągniki zapiąć do dynamometru i podać kN a potem do owego pługa i wpuszczeniu w ciężką ziemie pod gorę i porównania, dokąd który dojedzie. Bo sie może okazać, że jeden bedzie ciągnął 6 skib a drugi bedzie musiał chodzić jednak z 5. Ja rozumie, że moc na kołach czyli w testach DLG max uciąg to jest podawana w KW. Ale co z tego jak na uciąg ma jeszcze wpływ nacisk i rozmieszczenie masy, oraz owa skrzynia, która to nagle nabrałaby sensu, pomijając czynnik ludzki.

 

 

Reasumując,

Autor artykułu chyba go nie czytał przed wydrukowaniem, no i brak tu elementów kogoś, kto by sie faktycznie na tym znał. Czyli nikt tego nie sprawdzał.

Opublikowano

Nie pierwszy raz. RPT ma problem z niesprawdzonymi informacjami. Jeśli chodzi o nowości i inne przepisane z neta onformacje to jest ok, ale z artykułami dotyczącymi maszyn jest już znacznie gorzej... A poziom błędów zależy już jedynie do fantazji autora.

Opublikowano

a ja nawet zadalem sobie trud i napisalem do autora tego artykulu zeby nam wytlumaczyl co i jak i jakimi kryteriami kierowal sie przy pisaniu tego artykulu

wyslalem temu Panu maila w niedziele i do dzis sie nie odezwal na forum moze nam wytlumaczy a moze i nie hehhe

Opublikowano

Witam All

Wracajac do tematu to jesli chcesz miec Ciagnik ktory malo pali i jest DUZO nieudanych modeli to bierz fenda <chociaz jesli juz to lepiej sie oplaca renault ktory tez jest na takim samym silniku> a jezeli wolisz ciagnik bezawaryjny ktory wiecej spala bierz John deer'a

Co do filmiku na oko widac ze fendt jest duzo ciezszy i dlatego przeciagnol claasa i tylko dlatego tak samo tego fenda przeciagnol by ursus 1924 lub fortshritt 325 kwestia wagi co oznacza w sumie nic bo liczy sie wydajnosc ciagnika a nie uciag

Co do JD kontra Fendt minimum musial by byc JD serii 70 zeby przeciagnac tego fenda

Opublikowano

no tak Marco184 twoj post ma niezwykle ciekawa tresc nie wiedzialem ze w najwiekszym ursusie lub forszaju dzemia takie mozliwosci hahaha jeszcze napisz ze c 360 dalo by mu rade :(

 

co do filmiku to uwazam ze niewiele wnosi on do tematu no widac kto wygral ale wydaje mi sie ze Claas byl slabszy i mial miejsza wage

 

co do wypowiedzi typu jesli zamiast Claasa bylby Jd to fend z pewnoscia by przegral to poprostu rece opadaja juz bylo sporo filmikow na ktorych jd przeciagaly inne ciagniki

Gość Profil usunięty
Opublikowano

w filmiku jest pokazany Claas MT765 260-270 KM. Czyli co nieco 100km roznicy. W dodatku Fendt ma obciazniki na felgach,przod i ogolnie jest ciezszy. Fendt wazy 11T a Claas napewno o wiele mnie.

Opublikowano

@brzozak2 chętnie bym się założył, miałbym golfa :(

 

myślicie że tu o moc chodzi?

 

wystarczy że JD 7930 będzie ważył 14t, a Fendt 11t.. I cała moc Fendt-a na nic się zda... Zresztą czy ktoś udusił ciągnik na najniższym przełożeniu jadąc z prędkością 2km/h? To jest niemożliwe bez WOM-u, bo nie ma takiego, podłoża ani rodzaju ogumienia które by przy tak małej masie przeniosło by moc na podłoże... nawet gąsienice wpadną w poślizg.

 

czyli prosta zasada, w 99% przypadków wygra cięższy jeśli ogumienie i warunki mają takie same.... w innych sytuacjach gdzie masa jest zbliżona znaczenia nabierze rozstaw osi, miejsce zaczepienia, rozłożenie masy.

 

a biorąc pod uwage dane prospektowe, Fendt 936 waży 1080kg, a JD 8130 - 11770kg :) I fendtowi 100KM więcej nie pomoże. Dlatego napisałem 8130 :) równie dobrze poradziłby sobie z nim NH T8030 o masie 11,5t i każdy jeden ciągnik cięższy. Oczywiście z tym samym ogumieniem.

 

moc dopiero nabiera znaczenia przy wyższych prędkościach.. nie wiem ile, ale myślę że powyżej 5 km/h jeżeli chodzi o uciąg a nie moc przekazywaną na maszynę aktywną

 

zresztą wystarczy zobaczyć przy jakich prędkościach DLG bada (wychodzi im) max uciąg... 7-12km/h bo poprostu przy mniejszym przełożeniu czytaj prędkości w stosunku do masy, koła mają poślizg bo nie są wstanie przenieść takiej mocy przy tej wadze na podłoże. No chyba że założą silnik 200KM do maszyny o masie 200 ton, no to wtedy może byc problem z silnikiem już przy 2km/h--chyba? :)

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Jak już chcemy być tacy dokładni, to koła przy każdej prędkości przenoszą taką samą moc. Co innego moment obrotowy na kołach.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez zadenrolnik
      Cześć, chcialbym sie przywitać i jednocześnie zadać pytanie. 
      Po pierwsze w ogole nie znam sie na ciągnikach ale musze kupić. 
      Potrzebuje sprzęt który bedzie miał tura o udzwigu 1600kg żeby czasem rozładować palety z tira oraz potrzebuje go do odśnieżania placu, podłączyć solarke, obowiązkowo 4x4. Musze podłączyć zamiatarke zeby umyć droge po budowie i może pociągnąć zwykłą przyczepę. 100% pracy na utwardzonym terenie. Nie bedzie w ogole wykorzystywany w polu. Chyba w okolicy 90-100KM 
      Powiedzcie co wybrać, czego szukać. Nie chcę wydawać ogromnych pieniedzy bo sprzet bedzie używany sporadycznie. Chcialem zeby mial klimę ale w sumie mozna dołożyć aftermarketową.
      Póki co patrze na MF 390, 3090, Deutz dx85, 6.31, case 5130, cs78, renault ergos 100km, pronar 85, 
      Nawet nie wiem czy dobrze patrze. Chcialbym prosty sprzet zeby jak najmniej sie mogło posypać. raczej wole coś do 5t wagi zeby nie trzeba bylo balastu jak bedzie rozładowywał ciężką palete.
      Budżet zakladalem 40000 ale juz jestem czy 70000. A wolałbym wybadać mniej bo ani to nie bedzie zarabiać ani nic. To tylko na własny użytek w kole komina. 
      Bede wdzieczny za wszystkie rady, sugestię itd 
      Pozdrawiam 
    • Przez zadenrolnik
      Cześć, chcialbym sie przywitać i jednocześnie zadać pytanie. 
      Po pierwsze w ogole nie znam sie na ciągnikach ale musze kupić. 
      Potrzebuje sprzęt który bedzie miał tura o udzwigu 1600kg żeby czasem rozładować palety z tira oraz potrzebuje go do odśnieżania placu, podłączyć solarke, obowiązkowo 4x4. Musze podłączyć zamiatarke zeby umyć droge po budowie i może pociągnąć zwykłą przyczepę. 100% pracy na utwardzonym terenie. Nie bedzie w ogole wykorzystywany w polu. Chyba w okolicy 90-100KM 
      Powiedzcie co wybrać, czego szukać. Nie chcę wydawać ogromnych pieniedzy bo sprzet bedzie używany sporadycznie. Chcialem zeby mial klimę ale w sumie mozna dołożyć aftermarketową.
      Póki co patrze na MF 390, 3090, Deutz dx85, 6.31, case 5130, cs78, renault ergos 100km, pronar 85, 
      Nawet nie wiem czy dobrze patrze. Chcialbym prosty sprzet zeby jak najmniej sie mogło posypać. raczej wole coś do 5t wagi zeby nie trzeba bylo balastu jak bedzie rozładowywał ciężką palete.
      Budżet zakladalem 40000 ale juz jestem czy 70000. A wolałbym wybadać mniej bo ani to nie bedzie zarabiać ani nic. To tylko na własny użytek w kole komina. 
      Bede wdzieczny za wszystkie rady, sugestię itd 
      Pozdrawiam 
    • Przez juras390
      John Deere 7600
      Czy ktoś jest posiadaczem bo ja jestem i będę potrzebował porady
      Proszę 
    • Przez raffik4
      Witam zwracam się z prosbą o doradzemie mi jaki mam wybrać ciagnik do 60km na co prawda małà działke 2h na ktorej uprawiam warzywa,jest sad ciagnik miałby słuzyc do ogolnych zastosowań ziemia jest ciezka duzo pracy nie bedzie orka,glebogryzarka,kultywator,czasem koszenie trawy,zalezy mi na prostocie ,trwałosci i dobrego dostepu do czesci dodam iz mam na mysli ciagnik uzywany.
    • Przez lukaszgg
      Witam. Stoję przed wyborem ciągnika na gospodarstwo, wolę kupić coś nowego. I tutaj moje pytanie skierowane do was, co aktualnie polecacie? Coś co by mnie interesowało to przedział w granicach 80 - 110 KM  cena 200 netto 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v