Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Systemy oczyszczania spalin to bardzo duża zaleta Deutza i Lamborghini,w Valtrze jest AdBlue które trzeba dolewać no i zawsze może tam paść jakaś pompa czy sensor a w Deutzu jest tylko EGR i DOC.

EGR czasem sie psuje ale jest tanie i proste w naprawie a DOC to zwyczajny katalizator w którym nie ma żadnego wypalania itp. jak przy filtrze cząstek.

Jeszcze weź pod uwagę ciągniki Same bo to to samo co Deutz i Lamborghini a może będzie tańsze.

Opublikowano

Adblue jest może awaryjne w niektórych ciężarówkach, ale jak np. valtra ma na podzespołach Boscha to z adblue, nie ma co się martwić, zresztą wyłączenie jest bardzo proste i nie jakieś mocno drogie a wtedy masz już w ogóle czysty ciągnik bez żadnych "udoskonalanień", Każdy katalizator czy to EGR czy DOC czy DPF(jeśli filtr cząsteczek można nazwać katalizatorem) będzie truł silnik jakby nie patrzeć więc moim zdaniem lepszy jest adblue, dolewanie nie jest uciążliwe a koszt jego też jest śmieszny, szczególnie jak kupisz bańkę tysiączkę, wtedy około 70-90 gr zależnie od terenu, na stacji jest około 1,5-1,6 ale trafiają się wyjątki że adblue i po 5 zł ale to już ździerstwo :D

Opublikowano

Full-powershift jest wygodniejszy, ale ma więcej elektroniki no i na pewno trochę krócej wytrzyma niż Semi-powershift który ma mechaniczne biegi z 3 czy 4 półbiegami. Taka mechaniczna skrzynia jest i wytrzymalsza ale i dużo tańsza...

Opublikowano

 będzie truł silnik jakby nie patrzeć więc moim zdaniem lepszy jest adblue, dolewanie nie jest uciążliwe a koszt jego też jest śmieszny, szczególnie jak kupisz bańkę tysiączkę, wtedy około 70-90 gr zależnie od terenu, na stacji jest około 1,5-1,6 ale trafiają się wyjątki że adblue i po 5 zł ale to już ździerstwo :D

 

na 25ha 1000l adblue? co on z tym zrobi, przecież takiej ilości nie zużyje przez 5 lat, a po 2 latach adblue nadaje sie do utylizacji

 

a co do samego ciągnika mają taki wybór jak tu to postawił bym jednak na valtre

 

Opublikowano (edytowane)

Z Valtry bym polecił model N143 . A z Deutz-Fahra model serii 6 ale 6160 i one zupełnie ci wystarczą . 

 

Jeżeli pomogłem to proszę o strzałkę w górę . Pozdrawiam

Post bez argumentacji + 1 punkt ostrzeżeń

Edytowane przez danielhaker
Opublikowano

na 25ha 1000l adblue? co on z tym zrobi, przecież takiej ilości nie zużyje przez 5 lat, a po 2 latach adblue nadaje sie do utylizacji

 

a co do samego ciągnika mają taki wybór jak tu to postawił bym jednak na valtre

 

Z tą utylizacją to bym podyskutował, byłem przy braniu do badania 4 letniego adblue, w wyniku niczym nie odstawało od świeżego, więc ten termin przydatności to chyba pic na wodę. Z tą tysiączką to w sumie fakt, biorąc nawet pod uwagę że valtra bierze te 7-8% adblue, to i tak jest na 15tys.l ON więc na jeden ciągnik zbyt długo mu się zejdzie z opróżnieniem tego

Opublikowano

dlaczego valtra?

 

po pierwsze silnik w valtrze mamy 4.4 a nie jak w deutzu 3,6, co przy poźniejszym ewentualnym podniesieniu mocy może być juz problemem, jednym słowem z valtry bedzie można później sporo więcej wycisnąć.

Opublikowano

większy rozstaw osi i lepsza hydraulika,

 

ale tak czy inaczej ja jestem za valtrą z powodu silnika, jakos pojemność poniżej 4l w ciągniku 120KM do mnie nie przemawia

 

a jakbym miał sam wybierać ciągnik takiej mocy to wybrałbym to co wybrałem czyli żaden z powyższych

Opublikowano

na pewno silnik, 4.5l 110KM znamionowo max 121 a z boostem max do 143KM, oszczędny,  ciężki bo waga ok 5300-5500kg, zwrotny i mocna hydraulika bo 113 na pompie tłoczkowej, a przemawia do mnie to że od prawie 3 lat jest u nas w gospodarstwie i bez wahania jakbym miał dzis wybierać jeszcze raz to wybór byłby taki sam

Opublikowano

 ludzie porównajcie sobie maxxuma z seria 6 a nie z seria 5  <_<

 

moim zdaniem nasz kolega majac 25ha potrzebuje kompaktowego ciągnika z niskim spalaniem i pasującego z zapasem mocy do parku maszynowego  

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Michał6180
      Witam zastawiam się na zakupem kosiarki dyskowej deutz fahr na centralnym zawieszeniu powyżej 2010 roku mam już jedną na oku i chciałbym się zapytać czym się różnią dyski tnące na 3 nozyki od tych na 2 wady i zalety za wszelkie odp bardzo szokuje 
    • Przez sebarr
      Witam, ciągnik valtra n123 z 2014 i 600h przebiegu po włączeniu park i chwili postoju nie chce ruszyć, ani do przodu ani do tyłu. Żadnej reakcji na ruchy rewersem. Wyświetla się książka i błędy 8101 031 003 i 8103 031 003. Jest to skrzynia 4 biegi i na każdym 3 połbiegi. Nie wiem jak  się nazywa skrzynia, bo to nie moja valtra piszę w imieniu starszego sąsiada. 
      Ktos umie coś pomóc? Znany komuś problem? 
    • Przez DamianDF
      Witam. Może ktoś spotkał się z podobno sytuacja i jest w stanie coś podpowiedzieć.
      Mianowicie, posiadam deutza fahra 5110G z adblue, którego zabrakło kilometr od domu. Po uzupełnieniu adblue w domu cały czas świeci się trójkąt (żółte ostrzeżenie z wykrzyknikiem) i dioda od adblue, w żaden sposób nie mogę tego wyłączyć, nie kasuje się to też kiedy odlacze prąd. Ktoś coś jest w stanie podpowiedzieć? Czy wgl można z tym jeździć, czy można jeździć bez adblue. Pozdrawiam 
    • Przez sebo92
      Witam. Chciałem się dowiedzieć opinii użytkowników na temat tego ciągnika. Konkretnie interesuje mnie roczniki 1990-1993 ze skrzynią 18x6 z jednym polbiegiem. O silniku wiem, najbardziej interesuje mnie skrzynia i hydraulika. Naprawiał ktoś taką skrzynie?
    • Przez Czaaro


×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v