Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam problem z hamulcami, a dokładniej z ich brakiem, tzn gdzieś wyparował olej z układu hamulcowego i z początku hamulce były słabe, a teraz całkiem zginęły. Przejrzałem cały układ widoczny z zewnątrz, tzn zbiorniczek, pompy hamulcowe, przewody i nigdzie niema śladów wycieku. W instrukcji napraw jest pokazane urządzenie hamulcowe zamontowane pod kabiną, ale niema żadnego opisu jak się do niego dostać i ewentualnie zdemontować. Stąd też moje pytanie, czy ktoś juz miał okazję dokonywać podobnej naprawy i wie jak wydobyć zacisk hamulcowy lub też może mieć inna teorię w zaistniałej usterce?? Ciągnik jest z 2001 roku, posiada też hamulce hydrauliczne do przyczep. Dzieki za wszelką pomoc

Opublikowano

na każde koło masz po trzy takie t arczki zaciskane olejem i pewnie one się wytarly i przez to nie ma hamulce ale na początku uzupełnij płyn i zacznij odpowietrza może znajdziesz jakąś nie szczelność w układzie

Opublikowano

Tak ale zacznij od dolania oleju i odpowietrzenia układu.

Jak cały olej wyleciał to po nalaniu trzeba odpowietrzyć najpierw pompy hamulcowe a później cylinderki ( i zapewne hydrauliczne sterowanie hamulcem przyczep).

Opublikowano

Wczoraj się wziąłem za te hamulce, dolałem oleju i odpowietrzyłem, póki co hamulce są, ale dziś już prawy pedał coś jakby słabiej hamował. Okazało sie że niema hamulców hydraulicznych, tylko pneumatykę. Sprawdzę w jakim tempie będzie tego płynu ubywać, bo żadnego wycieku nie widać wiec albo sie ten płyn sączy gdzieś pod kabiną, albo puszcza tłoczek hamulcowy. Miałeś Arek okazje naprawiać coś takiego??

Opublikowano

Tak, wymieniałem ten dynks pod kabiną (wg. katalogu nazywa się to "działanie"). Jak oleju ubywa to musisz zlokalizować wyciek, cały układ jest na zewnątrz więc bez problemu powinno być widać wyciek.

Opublikowano

Na zewnątrz to tak tylko wygląda, poupychane to wszystko pod tą kabiną ze za bardzo niema jak zajrzeć. Z odpowietrzeniem hamulca miałem problem bo przewody od przedniego TUZa są puszczone obok zacisku więc cięzko tam z kluczem podjechać. A w kwesti tego dynksa pod kabiną, to żeby go wyciągnąć to wystarczy odkręcić przewody hydrauliczne, odpiąć hamulec ręczny i odkręcić te nakrętki regulacyjne z góry???Bo na rysunku w instrukcji napraw jest tylko pokazane że ten dynks łączy sie z urządzeniem hamującym za pomocą cięgna którym można wyregulować siłę hamulca, czyli chyba te dwie nakrętki od góry...Dobrze rozumuje?

Opublikowano

Podstawa jest przykręcona na 3 śruby i te nakrętki do regulacji. Ale wyjąc to wcale nie jest tak łatwo bo podnośnik przeszkadza.

A odpowietrzniki przecież są wyprowadzone na rurkach przy wspornikach podnośnika i w miarę łatwo się to odpowietrza.

Opublikowano

Ten z lewej strony to ok, ale przy prawym napchali przewodow hydraulicznych i ciezko to bylo kluczem chwycic, ale jakos sie udalo. Jest mozliwosc zeby ten plyn z cylinderka wyciekal do mostu? Mozna takie cos zregenerowac czy trzeba wymieniac cale to urzadzenie hamujace?

Opublikowano

Do mostu nie wycieknie tylko na wierzch.

Jak poszły tylko uszczelki to zapewne da się je dorobić lub dobrać z motoryzacyjnych bo serwis nie oferuje samych uszczelniaczy.

U mnie pękła gumowa osłona i porobiły się wżery na cylinderku, zdecydowałem się na wymianę kompletnego "działania".

Opublikowano

Pewnie nie byla to tania impreza;) Wlasnie w serwisie powiedzieli ze uklad hamulcowy jest zalany olejem a nie zwyklym plynem hamulcowym np DOT 4, zeby w przypadku nieszczelnosci plyn nie zmieszal sie z olejem w moscie bo moze stracic swoje wlasciwosci smarne, albo sie "zwazyc" mowiac potocznie...

Opublikowano

Wolalbym uniknac takiego wydatku. Skoro do srodka nie wcieknie, na zewnatrz nic nie widac to moze bedzie mozna zalozyc ze te dynksy sa sprawne i szukac innej przyczyny. Wczoraj zalalem do pelna oleju i sprawdze jak szybko go ubywa. Olej wymienial serwis w listopadzie, zaraz po kupnie ciagnika i niewiadomo czy od tamtego czasu sie gdzies powolutku nie ulatnial.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez hubertg7
      Witam! Ciągnik Agrotron 150 2008r. nie pracował dwa dni, dzisiaj go odpaliłem i wyskoczył kod błędu 90, oczywiście nie było mowy o jeździe. po wyłączeniu hebla i włączeniu wyskoczył błąd EE. Czy ktoś jest w stanie podpowiedzieć co zrobić? w okolicy nie ma zbyt dobrego serwisu:/
    • Przez Michał6180
      Witam zastawiam się na zakupem kosiarki dyskowej deutz fahr na centralnym zawieszeniu powyżej 2010 roku mam już jedną na oku i chciałbym się zapytać czym się różnią dyski tnące na 3 nozyki od tych na 2 wady i zalety za wszelkie odp bardzo szokuje 
    • Przez DamianDF
      Witam. Może ktoś spotkał się z podobno sytuacja i jest w stanie coś podpowiedzieć.
      Mianowicie, posiadam deutza fahra 5110G z adblue, którego zabrakło kilometr od domu. Po uzupełnieniu adblue w domu cały czas świeci się trójkąt (żółte ostrzeżenie z wykrzyknikiem) i dioda od adblue, w żaden sposób nie mogę tego wyłączyć, nie kasuje się to też kiedy odlacze prąd. Ktoś coś jest w stanie podpowiedzieć? Czy wgl można z tym jeździć, czy można jeździć bez adblue. Pozdrawiam 
    • Przez sebo92
      Witam. Chciałem się dowiedzieć opinii użytkowników na temat tego ciągnika. Konkretnie interesuje mnie roczniki 1990-1993 ze skrzynią 18x6 z jednym polbiegiem. O silniku wiem, najbardziej interesuje mnie skrzynia i hydraulika. Naprawiał ktoś taką skrzynie?
    • Przez Crazyalert
      Witam!
      Dotyczy filtra Deutz (nie SDF), o nr 04131596, filtr paliwowy dokładny common rail.
      Filtr nowy zanieczyszczony opiłkami poprodukcyjnymi na gwincie wewnętrznym. Inne filtry z tej partii na półce w sklepie podobnie.
      Przedstawicielstwo sdf w Polsce reklamacji nie uznaje.
      Miał ktoś podobny problem, zazwyczaj użytkownicy nie sprawdzają co montują a serwisanci wcale, tylko zdjąć zaślepkę i wkręcić. później układy siadają ponieważ dbając i wymieniając filtry możemy zajechać układ paliwowy.
      Najlepiej gdyby filtry Deutz były zapakowane w folii zgrzewalnej i pudełku a nie tylko z zaślepką.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v