Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie.
Mam problem ze skrzynią biegów zetora 5340
Problemy sa dwa
1 wyrzuca mi na luz dźwignię od biegow polowo szosowych zwłaszcza na 3 biegu z włączonym napędem
2 czesto mam problem z 5 biegiem nie dam rady go wrzucać gdy ciagnik jendzie np pod górkę

Zwiazku z tym kilka pytań do bardziej doświadczonych
Musze zrzucać kabinę? aby dostać się do skrzyni biegów
Jak do tego sie zabrać?
Znacie może jakiegoś mechanika w powiecie piskim grajewskim lub kolneńskim?
Problem pilny za tydzień ciagnik musi pracować przy grabarce

Opublikowano

kabiny jako takiej demontować nie musisz ,wystarczy podwiesić jak wypadnie rozpołowić .  Nie wiem czy 5-tkę masz zwykła czy na synchronizatorze ,u mnie wywalało bo siadło łożysko igełkowe w wałku sprzęgłowym  . Jak nie ma kołatania to tryby całe .  Po zdjęciu górnej pokrywy i widełek biegów będzie wszystko jasne . Wymiana kół zębatych to konieczność rozjechania silnikiem i tylnym mostem

 
 
 
Opublikowano

spusc olej zebys mial lepszy oglad, w wersji optymistycznej moze wystarczy wymiana dociskow. bo na to wyglada ze one szwankuja. jesli kola i lozyska sa nieuszkodzone

Opublikowano

@pawek885 nie wiem czy miałeś kiedyś okazję pracować na takim sprzęcie ale jak tak piszesz wnioskuje że wozisz się c360 a tego nie ma co porównywać może i części są droższe ale za sam komfort pracy c360 odpada na starcie. Nie rozumiem takiego typu komentarzy to normalne że występują awarie bo to nie nieuniknione podczas eksploatacji :-P

Opublikowano

Nie mam ursusa ani zetora, ale zawsze każdy przy wyborze ciągnika zachwala te marki bo części tanie i łatwa naprawa a zachodnie to nie wiadomo jak skomplikowane i znajomy znajomego słyszał od szwagra że jego kuzyn dał 5000 euro za trybik do renówki  ;) A co się okazuje to w warsztatach ciągle właśnie zetory stoją i cena części porównywalna do zachodu jak chcesz coś dobrej jakości..... 

Opublikowano

Wyrzucanie dźwigni na luz może być spowodowane uszkodzeniem łożyska igiełkowego na wałku w skrzyni. U mnie to było problemem.

Wlasnie tego sie spodziewam. Bo ciagnik duzo pracował przy mieszadle defakto przeciążeny na biegu wstecznym i jedynce z zależnymi obrotami wom . Tak dla jasności ciagnik ma prawie 13 tys godzin. wiec ma prawo do awari

Opublikowano

Nie mam ursusa ani zetora, ale zawsze każdy przy wyborze ciągnika zachwala te marki bo części tanie i łatwa naprawa a zachodnie to nie wiadomo jak skomplikowane i znajomy znajomego słyszał od szwagra że jego kuzyn dał 5000 euro za trybik do renówki  ;) A co się okazuje to w warsztatach ciągle właśnie zetory stoją i cena części porównywalna do zachodu jak chcesz coś dobrej jakości..... 

 

to jakim Ty ciągnikiem pracujesz ?  Wiadomo , nie porównujeny jakości wykonania,trwałości  , komfortu obsługi  i kosztu części maszyn budowanych na zachodzie do  Zetora  i analogicznie nie porównuj w tych kategoriach prehistorycznej 60-tki ,której proces modernizacji zatrzymał się  w momencie zakupu licencji Fergusona !!!!

 

Opublikowano

Jeśli nie ogarnia ktoś jego naprawy i oszczędza na częściach to sam jest zacofany a nie konstrukcja silnika.... Polacy nie ogarneli technologi i tyle, tak jak i ruski, chociaż byli zawsze o tyle mądrzejsi że kradli technologię a nie płacili milionów za licencje 

Opublikowano

Jaka technologia? Według ciebie kombinowanie z silnikiem wcale nie młodszym ani lepszym do tego słabszym było postępem czy modernizacją? W życiu. Gdyby założyli czwórkę perka czy zmodernizowali ten co był jak Czesi swojego zetora można by było mówić o jakimś ulepszeniu.

A co kupili Polacy? Zdechloka który w wózku widłowym kiepsko sobie radził a każda inna próba włożenia do czegokolwiek kończyła się tym samym. Taka sama zagrywka jak dzisiejsze zakupy amerykańskiego szrotu.

Ruską może postęp kiepsko idzie ale jak już coś włożyli innego i to dopiero w dzisiejszych czasach to nie pogorszyli tylko polepszyli. Więc kto był mądrzejszy?

Opublikowano

Ma 5 koni mniej to nie dziwne że jest słabszy, ale ekonomiką zostawia ursusowski silnik daleko w tyle, pompa rotacyjna to inna epoka... 60-tka nie wytrzymała by 4cyl silnika >60 koni, trzeba by było wszystko modernizować, a tak to stała się bardziej uniwersalnym ciągnikiem, może w orce zużycie paliwa nie było wiele niższe ale w lekkich pracach śmiem twierdzić że nawet 50% mniej spalił 3P - np zgrabiarka, kopaczka czy wożenie świnek do rzeźni dwukółką 

Opublikowano

I tu trafiłeś w sedno mówiąc MODERNIZOWAĆ. Jeśli podniesienie mocy silnika wymagało jego przekonstruowania to mieli to zrobić. To właśnie modernizacja. Czesi tak zrobili i to z powodzeniem.W żaden sposób nie zmodernizowano 60-ki i ani jednej części z jakiej jest zrobiona, zmiana na słabszy silnik zaniżający możliwości ciągnika nie jest modernizacją. 

Zmodernizowano 4011 zmieniając układ, kierowniczy czy podnosząc moc silnika. Już zmiana osi z okrągłej na płaską nie jest żadną modernizacją wpływającą na lepsze a zwykłym zabiegiem ursusa obniżającym koszty produkcji osi. Zmodernizowano 325 czy 330.

 

W sumie to polecam skupić się na temacie.

Opublikowano

przecierz większość z nas pamięta czasy słusznie czy nie słusznie minione i kolejki po przydział na jakikolwiek nowy ciągnik . Myślę ,że z tego powodu dalej klepano 60-tki i 30-tki choć już zakupiono licencję Fergusona . Dobrze ,że i tak cokolwiek modernizowano pomimo ,że rynek chłonął każdy produkt

 
 
 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez rabit500
      Witam
      Mam do Was pytanie przymierzam się do kupna Tm 190 z lat ok 2006. I w związku z tym ze będzie pracował w większości z mulczerem leśnym potrzebuje jeśli ktoś ma rozpiske prędkości na poszczególnych biegach w szczególności jazda do tył w zależności od skrzyni jaka jest zamontowana. Więc jeśli ktoś ma taką rozpiske proszę o wrzucenie.
    • Przez wrodarek
      Witam
      Mam problem ze skrzynią w traktorze władimirec t-25. Otóż po wbiciu biegu szosowego sprzęgło nie odbija do końca, zatrzymuje sie w połowie, po przejechaniu ok 10,15 metrów bieg wyskakuje i słychać tylko zgrzyt. Po rozłożeniu skrzyni okazało sie ze na ruchoma zębatka na wałku głównym nie zazębia sie do końca w tej od przełożenia szosowego. Co może być tego przyczyną ?
    • Przez macius11157
      Witam czytałem trochę o tym ale nigdzie nie ma dokladnie wyjasnionego czy każdy dx posiada blolade 6 biegu po przez zabezpieczenie srubka. Przerabial ktoś taki temat ?chciałbym mieć pewność że nie narobie się na darmo.
      Ciągnik to dx 4.50 1987r
      Z góry dziękuję i pozdrawiam.
    • Przez Piotrekk9540
      Witam, mam problem ze skrzynia biegów w ares 710 2000r rewers mechaniczny. przy zmianie polbiegow słychać uderzenie w skrzyni podobne do uderzenia młotkiem w metal. najsilniejszy dźwięk wydaje przy zmianie z 3 na 2. gdy zmieniam na większe polbiegi uderzenie to jest cichsze. miał ktoś podobny problem ?
    • Przez Maikel1987
      Chce się dowiedzieć jak się spisuje  skrzynia w tym modelu 5120 ? Drogi koszt naprawy skrzyni jak coś siadzie ?  Ona jest na tarczkach  czy jak ? Ogólnie ile wytrzymują ? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v