Skocz do zawartości
Lukas85

Dominator problem z hydrauliką

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Lukas85    13

Koledzy mam problem z hydrauliką w swoim dominatorze 96. Oddałem do regeneracji rozdzielacz sekcyjny oraz elektrozawory do podnoszenia hedra. Całość działała tylko przepuszczała olej. Zostały one zregenerowane w firmie zajmującej sie tego typu podzespołami z której usług już nie raz korzystałem. Kombajn obecnie ma heder zdemontowany. Po ponownym wkręceniu zaworów mam takie oto objawy: 

- przy próbie podnoszenia gardzieli podnoszenie działa bardzo wolno, a po puszczeniu dźwigni rozdzielacza hardziel natychmiast sama sie opuszcza do samego dołu. Tak samo jest przy próbie podnoszenia elektrozaworami. Nie sprawdzałem jak i czy działa podnoszenie motowideł bo heder mam obecnie zdemontowany

- odkładanie rury hydraulicznej działa jak należy

 

Czy ktos wie co moze być przyczyną takiego działania? Byl też problem ze wspomaganiem ale wydaje mi sie ze teraz jest ok. Czy to mozliwe ze układ jest zapowietrzony? 


Ursus C-330, New Holland TD90D, Case MX120, Claas Dominator 96, quad Honda Rubicon 500

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukas85    13

Wczoraj dokładnie wszystko posprawdzałem i wydaje mi sie ze jest jakis problem z rozdzielaczem mechanicznym. Podłaczyłem motowidła z hedera, odpowietrzyłem ukłąd i działanie jest takie że podnoszenie działa tylko przez chwilkę jak przycisnę dźwignie podnoszenia motowideł. Trzymanie tej dźwigni nie powoduje podnoszenia. Jak przycisne ja w pozycje podnoszenie motowidła trosze sie podniosą ale tylko na  kilka centymetrów. Co ciekawe w odróznieniu od hedera tu po puszczeniu dźwigni motowidła sie nie opuszczaja.

W tym kombajnie wyjście pompy jest kierowane bezpośrednio na wejscie rozdzielacza elektrohydraulicznego, a dopiero z niego wyjście leci na zasilanie rozdzielacza mechanicznego. Podnoszenie hedera przyciskami tez nie działało tylko widac było delikatne jego dygnięcie. Zasilanie do siłowników hedera jest jakby podwójne tj albo z rozdzielacza mechanicznego albo z elektrycznego. Zaślepiłem wyjście z rozdzielacza mechanicznego tak aby wyeliminować możliwosc uciekania tą droga oleju (zakładajac ze w rozdzielaczu mechanicznym jest cos nie tak) ale i to nic nie dało. Heder dalej nie chce sie podnosic tylko widac delikatne dygniecie. Rozkładanie rury działa ale bardzo powoli.

Gdzieś wyczytałem ze na wyjsciu z pompy jest tzw tłumik cisnienia i rzeczywiscie znalazłem u siebie cos takiego ale nie zauwazyłem tam nic czy mozna by było je regulować. Z drugiej strony skoro wszystko działało przed demontażem moze i w rozdzielaczu elektrohydraulicznym jest cos nie tak?

Wydaje mi sie jakby ciśnienie z pompy było zbyt niskie czy w rozdzielaczu też jest jakis zawór regulacyjny? 


Ursus C-330, New Holland TD90D, Case MX120, Claas Dominator 96, quad Honda Rubicon 500

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Masz podłączony ten przycisk na lewarku od hydrostatu ? Bo mi nie działa i chciałbym się właśnie dowiedzieć jak go podłączyć :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukas85    13

Koledzy problem z hydrauliką został rozwiazany. Winnym okazał sie rozdzielacz a właściwie firma która go regenerowała. Został on ponownie zawieziony do sprawdzenia i okazało sie że w środku uszkodziła się jakaś sprężynka od zaworku zwrotnego i jeszcze "coś" przez co rozdzielacz nie trzymał ciśnienia. Po naprawie i załozeniu wszystko działa jak należy. 

Jeszcze jedna informacja dotycząca odpowietrzania - układ ODPOWIETRZA SIĘ SAM, nie trzeba odkręcać żadnych dodatkowych przewodów. Gdy żaden siłownik nie pracuje rozdzielacze są ustawione na przelew dzięki czemu układ sam wypchnie powietrze do zbiorniczka wyrównawczego.

Odnośnie zapytania MF6180Dynashift obok dźwigni hydrostatu masz taki wyciagany przełacznik. Przyciski podnoszenia/opuszczania hedra działają tylko w jednym połozeniu tego przycisku. 

 

Dziękuje wszystkim za udzielone podpowiedzi.


Ursus C-330, New Holland TD90D, Case MX120, Claas Dominator 96, quad Honda Rubicon 500

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukas85    13

Nie bardzo rozumiem, chcesz sobie sam dorobić sterowanie przyciskami czy jak?


Ursus C-330, New Holland TD90D, Case MX120, Claas Dominator 96, quad Honda Rubicon 500

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukas85    13

Jak rozumiem masz zamontowany rozdzielacz elektrohydrauliczny z elektrycznymi cewkami tylko nie masz do tego podłaczonych przewodów tak? W oryginale sterowanie jest zrobione na przekaźnikach (przynajmniej u mnie tak jest) W tej skrzynce w kabinie do której masz przymocowaną dźwignie hydrostatu na dole powinny być dwa przekaźniki. Zasada działania jest bardzo prosta. Przy naciśnięciu ktoregoś przycisku podawane jest zasilanie na jedną z cewek. Jak puścisz przycisk zasilanie jest odłaczane od sekcji cewki i zawór powraca w połozenie spoczynkowe odcinając dopływ oleju. Jeżeli nie masz instalacji kup dwa przekaźniki, podkradnij zasilanie gdzieś po stacyjce i podłacz do przekaźników przycisk z dźwigni.   


Ursus C-330, New Holland TD90D, Case MX120, Claas Dominator 96, quad Honda Rubicon 500

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołączę się do tematu, otóż w moim Dominatorze 96 założyłem nową pompę hydr., nowe okute węże, regeneracja rozdzielacza(tego pod kabiną od strony schodków), regeneracja orbitrola i pare innych dupereli. Dziś odpalam żeby sprawdzić czy działa hydr. jak powinna a tu pochodził może 1-2minuty i wywaliło mi olej z tego 2 rozdzielacza w którym nic nie było robione. Cały czas lewarek był przyciągany do tyłu jakbym chciał podnieść heder. Zaś jak chce opuścić jest bardzo duży opór. Od czego takie się robi ciśnienie, dlaczego wywala mi olej i nic niedziała ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez mateusz1995
      Mógłby ktoś wrzucić fotke gazu ręcznego w claasie consulu. ma ktoś może do sprzedania albo jakieś namiary na sieczkarnie do claasa consula.Jakie oleje lejecie do niego.
    • Przez classmercator
      Mam zamiar kupic kombajn Claas Mercator z roku 1988 co sądzicie o tym kombajnie??
    • Przez Krisman1985
      Witam, czy ktoś z obecnych forumowiczów jest w posiadaniu Instrukcji Napraw do 108 Sl. Najlepiej w pdf. Istnieje coś takiego jak katalog części do tego kombajnu?
    • Przez DEVBOL
      Witam, elektronikowi udało się postawić mojego bordinformatora w kombajnie CLAAS 108SL, jak kupiłem juz nie właczał się, teraz odpala się, reaguje na przyciski, reaguje na czujnik odpuszczania hederu, ale nie liczy chyba czasu, tzn. mialem wlaczonego chyba z kilka minut na niby opuszczonym hederze i caly czas sa wszystkie wartosci 0:00 i 0.00, kombajnu jeszzce nie odpalałem, sprawdzałem na właczonym zapłonie, jeśli by ktoś był bardziej w tym temacie lub w temacie elektroniki w tym kombajnie proszę o kontakt lub odp.
    • Przez jonybrawo8
      Witam czytalem na forach i probowalem znalezc odpowiedz ale żaden z tematow nie dotyczyl do konca mojego problemu. Mam silnik mercedesa ok 160km problem polega na tym ze na zimn dymin mocno na biało podobno jest to normalne w mercedesie ok ale jak sie rozgrzeje po 10 min bialy dym znika i pojawia sie niebieski dymek. Podczas jazdy po szosie pod gore dymienie sie nasila. W polu jeszcze nim nie pracowalem. Czy niebieski dym to wina ukladu zasilania: pompa, wtryski itp czy moze pierścionki. Nie wiem gdzie szukac
×