Skocz do zawartości
ArekDziedzic

6930 p, problem 1172.03 ecu

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

Taki blad 1172.03 i 1569.31 oba sa ECU, cos z temperatura, pomozcie, nie.da.sie.pravowac, brak mocy. Plyn w chlodnicy jest ok, trzymam miedzy min a max, filtry powietrza nowe, paliwowe tez. Nie wiem ktiey to czujnik sie wali.
Jakies sugestie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jedna: podłączyć tester diagnostyczny i zobaczyć parametry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Chl9dniczka EGR sie delikatnie przepalila. Ona przepuszczala plyn na turbine.
Serwis podejrzewal ze uszczelka pod glowica przepuszcza.
efek to planowanie i uszczelka pod glowica wogole nie potrzebne. Nowa chlodnica egr nowe turbo i aktywator. Koszt 16000 tys zl.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie po to EGR został zamontowany żeby go usuwać. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Axial    7

Oczywiście, że po to. Układy egr należy wyłączać, zaślepiać, zaspawać ew. zakopać. Brednie na temat "łagodniejszego" i bardziej czystego  procesu spalania pozostawić naukowcom i nawiedzonym teoretykom.

Pozdrawiam,

Praktyk.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    483

Skoro wymienił chłodnicę spalin to po co dalej kasę pchać. Za darmo i tak nikt egr nie odłączy. A poza tym ten zabieg w jd polega na ingerencji w elektronikę. Chłodnica spalin i egr dalej w silniku zostaje. Tylko, że spaliny przez niego nie idą. Może ciągnik z wyłączonym egr mniej spali. Ale wyłączenie też kosztuje. Zresztą xx20 to dość nie udana seria. Sporo problemów z elektroniką słyszałem i widziałem. Lepiej wybrać xx10 lub xx30.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Axial    7

Temat dotyczy serii 6x30, w serii 6x20 układ egr nie występuje. Wyłączenie to ok. 1000 pln. Inwestycja wg mnie bardzo opłacalna /i nie chodzi o zmniejszenie zużycia paliwa/. Wystarczy zajrzeć do kolektora ssącego...

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    179

Wyłączenie EGR odbywa się programowo czy potrzebna jest również ingerencja mechaniczna?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Axial    7

Programowo, plus /dla własnej pewności/ można zastosować blachę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianzbr    977

Odświeżam. Czy nie szczelna chłodnica układu EGR może powodować podczas pracy polowej wzrost temperatury cieczy chłodzącej?

Hubertus ty taki bystrzacha z polityki jesteś może i na nowoczesnych układach praktykujesz i masz doświadczenie bo ja tylko teoria. A mam problem z 6630 premium.

 

W poprzednim tyg. wywaliło mi błąd z EGR, ale temperatura cieczy już od jakiegoś czasu wzrosła (ponad rok). Gdy ciągnik był nowy rzadko kiedy przekroczyło 85 st. mogłeś orać  glinę pod górę w upał 40st.

A teraz byle trochę słońca to i z przyczepą jak lecisz na pełen gwizdek to i 92 st łapie.

 

Już dmuchałem chłodnicę przez 3 godz. Myłem specjalnym płynem, zmieniałem ciecz na nową. A żadnej poprawy nie było. Zero reakcji.

Jest minimalny ubytek cieczy, ale raczej nie podczas pracy tylko raczej po dłuższym przestoju.

 

Podczas pracy kilka razy zaśmierdziało mi petrygiem i komora silnika była delikatnie mokra, jednak nie można było jednoznacznie stwierdzić miejsca wycieku gdyż wentylator natychmiast wszystko rozdmuchał i wysuszał. Do tej pory podejrzewałem że po protu przelewem wywalało gdyż zrobiła się zbyt duża temperatura cieczy i ciśnienie wzrosło.

 

Ale teraz po tym błędzie EGR, gdy tak wszystko na spokojnie przeanalizowałem dużo jest za tym że winowajcą tego wszystkiego do tej pory mogła być nie szczelna chłodnica EGR. Czy spaliny które wydaje mi się mają większe ciśnienie niż ciecz w układzie chłodzenia, spaliny wdmuchiwane do tego układu (chłodzenia) mogły znacząco podnosić temperaturę cieczy?

 

Jakie byście się odnieśli do mojego problemu?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianzbr    977

Nikt nic nie wie, nikt nic nie słyszał?

 

EGR odłączony, sterownik go nie widzi i nie chce widzieć. W cenie odłączenia EGR, zaślepiony dolot spalin tuż przed samym zaworem EGR. (tam gdzie najlepszy dostęp, dwie śrubki na baczność kręcone) ale dobre i to. I przynajmniej chłopaki znali się na robocie, bo chcąc ich sprawdzić, na głupkowate pytanie ,,a które to chłodnica EGR?,, szybko wskazali odpowiednią część. Może wam się to wydawać dziwne, ale ostatnio serwisant z  autoryzowanego JOHN DEERE SERWIS nie wiedział że intercooler to intercooler. Także na głupkowate pytanie: ,,ee panowie czemu tu jest czarno, co to za nieszczelność?,, Jeden z nich zaczął się zastanawiać, właśnie czemu, co to jest że tu jest nieszczelność czegoś co brudzi ciągnik na czarno, aż drugi zaśmiał się z niego i szyderczo zapytał: ,,na serio nie wiesz co to jest?,, Nadmienię że intercooler w 6630 premium jest wodny z boku silnika tuż nad kolektorem ssącym. I nieszczelność występuje między chłodnicą powietrza a kolektorem.

Nieszczelność jest do dziś dnia, czy to może mieć wpływ na moje problemy, mimo to że nie mam błędu z czujnika ciśnienia doładowanego powietrza?

 

We własnym zakresie zaślepiony wylot spalin z kolektora wydechowego do chłodnicy EGR.

Co w efekcie końcowym dało nam odciętą chłodnicę spalin EGR z obu stron.

 

Dzisiejsza praca z agregatem bezorkowym na głęboko w pełnym słońcu dała efekt taki że temperatura cieczy chłodzącej oscylowała w przedziale 83 - 86 st. Raz tylko złapał 88st.

Przed tą ingerencją co powyżej temperatura grubo by przekraczała 90 st. Podejrzewam że byłoby to 92 - 95 st.

 

Ale to nadal nic nie wyjaśnia. Temperatura mogła spaść gdyż spaliny nie ogrzewały chłodnicy EGR...

 

Po pracach letnich odkręcam kolektor wydechowy (on przysłania chłodnicę EGR) i wyciągam całkowicie chłodnicę, aby sprawdzić czy była dziurawa, czy też nie, aby wiedzieć czy dalej szukać problemu z zbyt wysoką temperaturą. Ktoś może się orientuje jakim maksymalnie ciśnieniem mogę ją sprawdzić tak aby było co sprawdzać i jej nie rozerwało?

 

A może ta temperatura jest normalna i ja szukam dziury w całym?

Edytowano przez damianzbr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianzbr    977

Moje doświadczenie opiera się na troszeczkę starszej epoce BIZON, Jelcz, ifa, maluch, ursus i w tamtych czasach z termostatem problem zazwyczaj był taki że nie dogrzewał zimą, ewentualnie natychmiast zagotował wodę.

 

Ale tutaj co włożyli to ciort ich wie, może jakiś komputerowy termostat, ale raczej wątpię żeby aż tak się wygłupiali.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szarywilk    62

przedmuch spalin do układu chłodzenia to było by gotowanie i zapowietrzanie układu - a nie podwyższona temp. chociaż coś jest na rzeczy bo moim zdaniem 7430 premium też się lekko grzeje coraz bardziej jak go się do cięższej roboty zagonii - w ubiegłym sezonie przy 37 stopniach w cieniu - chłodnica przy siewie poplonów co godzine czyszczona bo tylko cokolwiek wpadło na siatkę odrazu temp pod 97 - a co do serwisów to nie wiedzieli jaką temp pracy ma 7r - bo zgłaszam że pod obciążeniem pokazuje mi 104 stopnie - i wielki szok serwisu - po tygodniu oddzwaniają że tak ma być :) tydzień czasu :)))) - 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AchimR    0

 

Ktoś może się orientuje jakim maksymalnie ciśnieniem mogę ją sprawdzić tak aby było co sprawdzać i jej nie rozerwało?

Ciśnienie max dla układu chłodzenia to 1,2-1,3bar

Chłodnica 1,5-2bar musi wytrzymać. Sprawdzałem kilka z cisnieniem 1,5-1,7bar.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×