Skocz do zawartości
Karol599

System LOAD SENSING

Polecane posty

Karol599    3

Witam mam pytanie co to jest system load sensin o co w tym chodzi ?? jest on potrzebny do pługa jak sprawdzić czy mam go w swoim ciągniku??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawel156    15

To układ hydrauliki z funkcja sterowania ilości i ciśnienie oleju podawanego do odbiornika (współpracującej maszyny).

Maszyna sama daje impuls do układu ciągnika ze w danym momencie potrzebuje odpowiedniego ciśnienia i ilości oleju .

 

Wytłumaczę na przykładzie prasoowijarki FUSION 2 . Podczas zwijania beli zapotrzebowanie tej maszyny na ciśnienie i przepływ oleju jest minimalne. Jednak podczas owijania beli folią jest odwrotnie, potrzeba dużego przepływu oleju pod odpowiednim ciśnieniem ponieważ owijanie jest napędzane dwoma silnikami hydraulicznymi. Przy czym cykl owijania trwa 20 tylko sekund a zwinięcie nowej beli ok. minuty. Więc jeśli maszyna da impuls do ciągnika na zwiększone zapotrzebowanie na olej tylko na czas owijania to, przez pozostałe 40 sekund, pompa nie jest obciążona.

 

Przez co mamy mniejsze zużycie paliwa, bo popa hydrauliczna jest obciążona tylko wtedy kiedy jest taka potrzeba. Olej nie krąży non stop przez

(długi obieg) przewody i układ zaworów maszyny, przez co nie nagrzewa się niepotrzebnie. Ma to znaczenie podczas pracy w letnie upały.

 

Mamy więc oszczędność paliwa , mniejsze zużycie pompy i nieprzegrzany olej.

 

Do sterowania tym układem wykorzystywany jest przewód hydrauliczny tylko mniejszej średnicy.

 

Jednak niewiele ciągników na polski rynek (nawet tych nowych, znanych marek) posiada taki bajer.

 

Jeśli masz dodatkowe pojedyncze gniazdo hydrauliki mniejszej średnicy niż reszta to najprawdopodobniej masz w ciągniku układ LS.

Edytowano przez Pawel156

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

dexterek    83

tak, 6930 posiada load sensing. z reszta juz wszystkie ceniace sie marki w ciagnikach powyzej 100km montuja ten uklad. w starszych (do 8 lat) ciagnikach tez zazwyczaj jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez jacek83
      Witam. W marcu 2010 kupiłem 6630 Confort, zrobiłem nim 450 mth, od początku użytkowania, po rozgrzaniu wyje hydraulika i orbitrol wydaje dziwne odgłosy podczas szybkiego obrotu kierownicą. Mam wrażenie, że ten ciągnik nie ma 130 km. Co o tym sadzicie i czy ktoś z was miał takie problemy. Czekam na odp.
    • Przez dexter00
      Witam. Nie znalazłem nic na ten tema więc piszę. W moim 6830P przy zaprogramowanym hms podczas pracy kiedy jestem na końcu pola i wciskam przycisk czasami wyskoczy mi blad i wylacza hms. Dzieje się to coraz częściej i nie ma znaczenia co jest zaprogramowane. I zawsze przy podnoszeniu. Proszę o pomoc 

    • Przez maciejrol
      Witam.

       

      Jestem uzytkownikiem john deere 6630.

       

      1. Przy zmianie kierunku rewersem wciskanie pedalu rozsprzeglania nie jest konieczne, natomiast zmiana polozenia rewersu moze odbyc sie momentalnie z jazdy w przed na jazde w tyl, czy najpierw napolozenie N, a nastepnie w przeciwna strone? Jak najlepiej uzytkowac skrzynie Power Quad plus?

       

      2 Czy z powodu zdyt duzych wychelen przedniej osi tls moze dojsc do uszkodzenia?

       

      3 Przy obrotach okolo 1600 slychac dziwny dzwiek w okolicy przyrzadow sterowniczych. Jakby syczenie czy szumienie.

       

      Prosze o pomoc i informowanie o mankamentach john deere 6x30

       

      Pozdrawiam

       

       
    • Przez john_deere7430
      Witam , mam problem w swoim jelonku , pod obciążeniem kiedy temperatura dochodzi do 85 stopni , wyrzuca mi komunikat ecu 1180.00 , zapala się on z czerwoną kontrolką stop , wyczytałem że może być to czujnik temperatury dolotowej do turbiny , ale wiadomo samemu nic się nie da zrobić ,więc przyjechał serwis , no i sprawdzali czujniki , zakładali nowe a komunikat dalej się wyświetla ,no i w sumie nic nie naprawili i dalej nie wiemy co do czego , może ktoś z was miał taki problem , dodam że w ciągniku jedyne co było robione to odłaczenie EGR które wykonała firma tuning44 , także jest zrobione konkretnie i ciągnik chodził , no i jak ktoś by widział czy z tym błędem można wgl pracować ciągnikiem czy lepiej go zrobić jak należy od razu , pod rzepaki pasowałoby już ryć a tu ręce związane . Z góry dzięki za odpowiedzi .
    • Przez Dominik
      Witajcie drodzy koledzy miłośnicy rolniczej motoryzacji. Potrezebuje Waszej pomocy. Otóż przede mna zakup Johna Deera i mam poważny dylemat. Który wybrać...?? W dużej mierze używałbym go do transportu a poza tym do typowych upraw polowych. Myślałem o JD 6230. Co o tym myślicie?? Co ewentualnie możecie mi polecic. Z góry wielkie dzięki. Pozdrawiam
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.