Skocz do zawartości
Karol599

System LOAD SENSING

Polecane posty

Karol599    3

Witam mam pytanie co to jest system load sensin o co w tym chodzi ?? jest on potrzebny do pługa jak sprawdzić czy mam go w swoim ciągniku??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawel156    15

To układ hydrauliki z funkcja sterowania ilości i ciśnienie oleju podawanego do odbiornika (współpracującej maszyny).

Maszyna sama daje impuls do układu ciągnika ze w danym momencie potrzebuje odpowiedniego ciśnienia i ilości oleju .

 

Wytłumaczę na przykładzie prasoowijarki FUSION 2 . Podczas zwijania beli zapotrzebowanie tej maszyny na ciśnienie i przepływ oleju jest minimalne. Jednak podczas owijania beli folią jest odwrotnie, potrzeba dużego przepływu oleju pod odpowiednim ciśnieniem ponieważ owijanie jest napędzane dwoma silnikami hydraulicznymi. Przy czym cykl owijania trwa 20 tylko sekund a zwinięcie nowej beli ok. minuty. Więc jeśli maszyna da impuls do ciągnika na zwiększone zapotrzebowanie na olej tylko na czas owijania to, przez pozostałe 40 sekund, pompa nie jest obciążona.

 

Przez co mamy mniejsze zużycie paliwa, bo popa hydrauliczna jest obciążona tylko wtedy kiedy jest taka potrzeba. Olej nie krąży non stop przez

(długi obieg) przewody i układ zaworów maszyny, przez co nie nagrzewa się niepotrzebnie. Ma to znaczenie podczas pracy w letnie upały.

 

Mamy więc oszczędność paliwa , mniejsze zużycie pompy i nieprzegrzany olej.

 

Do sterowania tym układem wykorzystywany jest przewód hydrauliczny tylko mniejszej średnicy.

 

Jednak niewiele ciągników na polski rynek (nawet tych nowych, znanych marek) posiada taki bajer.

 

Jeśli masz dodatkowe pojedyncze gniazdo hydrauliki mniejszej średnicy niż reszta to najprawdopodobniej masz w ciągniku układ LS.

Edytowano przez Pawel156

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

dexterek    83

tak, 6930 posiada load sensing. z reszta juz wszystkie ceniace sie marki w ciagnikach powyzej 100km montuja ten uklad. w starszych (do 8 lat) ciagnikach tez zazwyczaj jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez vegeta23
      Witam.
      Jestem nowym posiadaczem John Deere 6330 Premium ze skrzynią AutoQuad. Jest to mój pierwszy JD.
      Piszę z zapytaniem o to czym powinienem zająć się po zakupie. Ciągnik jest z 2009r i ma 6000mth.

      Oleje i filtry to wiadomo. Z tego co znalazłem na forum do wymiany mam
      Filtry:
      1. Filtr oleju
      2. Filtr hydrauliczny
      3. Filtr hydrauliczny skrzyni biegów
      4. Filtr paliwa wstępny
      5. Filtr paliwa
      6. Filtr powietrza główny
      7. Filtr powietrza bezpiecznik
      8. Filtr kabinowy x2
      Oleje:
      1. Olej silnikowy
      2. Olej hydrauliczny.
      3. Olej w skrzyni biegów
      4. Olej w zwolnicach
      5. Olej w mostach.

      Czy zgadzacie się z tymi pozycjami?
      Tutaj też moje pytania
      1. Czy olej w TLS się wymienia?
      2. Czy olej w skrzyni biegów i hydraulice jest ten sam i wlewany jednym wlewem czy są oddzielnie?
      3. Jakie oleje zastosować do danych podzespołów:
      - silnik
      - hydraulika
      - skrzynia biegów
      - zwolnice
      - mosty
      - TLS?
      4. Czy w grę wchodzą jedynie oryginalne oleje JD czy może możemy stosować zamienniki lub oleje innych producentów.
      5. To samo pytanie do filtrów. Czy zamienniki są wystarczające? Znalazłem na forum tę rozpiskę:


      Z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi i pomoc i proszę o wyrozumiałość. Jestem świeży w temacie JD i chciałbym zadbać o nowy nabytek jak najlepiej lecz może z zachowaniem rozsądnych kwot za części zamienne bo wiadomo że jak czasami sypną cenami z serwisu to aż się włos na głowie staję dęba.
      Pozdrawiam.
    • Przez zyz1o
      Witam ktoś posiada ? Bo szukam po pl może być w wersji elektronicznej
    • Przez czaku
      witam
      w 2012 r kupiłem jd 6630 przed zniwami tego samego roku dodanie mocy z 119 na 150 km przez 44 tuning z pod opola wszystko pieknie i kolorowo aż do tego roku kiedy to zaczęła się podnosić temp płynu chłodzącego o ile to nie wiem ale użytkownicy tych ciągników będą wiedziec o czym teraz napiszę znaczy tak od nowośći temperatura oscylowała na 5 kresce w tym roku wiosną w uprawce wskaznik wskoczył na 6 i 7 kreche (oczywisćie tylko w cięzkiej robocie )znaczy się bardziej się nagrzewa ,nie będę pisać  że filtry i płyny wymieniane regularnie chłodnice też błysk .jak się zachowują wasze jd te z z chipem podzielcie się opiniami może jakieś rady ?????
    • Przez zyz1o
      Witam kupiłem używanego 7930 wszystko pięknie ładnie tylko przy prędkości 20-28 na godz strasznie drzy ale jak jadę powyżej lub po nizej tych prędkości to jest spoko ktoś miał takie cuda ?
       
    • Przez zyz1o
      witam tak jak w temacie mam dziwna sytuacje z siedzeniem active seat tzn spuszcze sobie powietrze zeby bylo nizej to zaraz powoli samo sie napompuje i tak w kolko jakies rady ??
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.