Karol599

System LOAD SENSING

Polecane posty

Karol599    3

Witam mam pytanie co to jest system load sensin o co w tym chodzi ?? jest on potrzebny do pługa jak sprawdzić czy mam go w swoim ciągniku??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawel156    15

To układ hydrauliki z funkcja sterowania ilości i ciśnienie oleju podawanego do odbiornika (współpracującej maszyny).

Maszyna sama daje impuls do układu ciągnika ze w danym momencie potrzebuje odpowiedniego ciśnienia i ilości oleju .

 

Wytłumaczę na przykładzie prasoowijarki FUSION 2 . Podczas zwijania beli zapotrzebowanie tej maszyny na ciśnienie i przepływ oleju jest minimalne. Jednak podczas owijania beli folią jest odwrotnie, potrzeba dużego przepływu oleju pod odpowiednim ciśnieniem ponieważ owijanie jest napędzane dwoma silnikami hydraulicznymi. Przy czym cykl owijania trwa 20 tylko sekund a zwinięcie nowej beli ok. minuty. Więc jeśli maszyna da impuls do ciągnika na zwiększone zapotrzebowanie na olej tylko na czas owijania to, przez pozostałe 40 sekund, pompa nie jest obciążona.

 

Przez co mamy mniejsze zużycie paliwa, bo popa hydrauliczna jest obciążona tylko wtedy kiedy jest taka potrzeba. Olej nie krąży non stop przez

(długi obieg) przewody i układ zaworów maszyny, przez co nie nagrzewa się niepotrzebnie. Ma to znaczenie podczas pracy w letnie upały.

 

Mamy więc oszczędność paliwa , mniejsze zużycie pompy i nieprzegrzany olej.

 

Do sterowania tym układem wykorzystywany jest przewód hydrauliczny tylko mniejszej średnicy.

 

Jednak niewiele ciągników na polski rynek (nawet tych nowych, znanych marek) posiada taki bajer.

 

Jeśli masz dodatkowe pojedyncze gniazdo hydrauliki mniejszej średnicy niż reszta to najprawdopodobniej masz w ciągniku układ LS.

Edytowano przez Pawel156

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

dexterek    83

tak, 6930 posiada load sensing. z reszta juz wszystkie ceniace sie marki w ciagnikach powyzej 100km montuja ten uklad. w starszych (do 8 lat) ciagnikach tez zazwyczaj jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez groszek
      Witam naprawiam silnik od jd 6430 silnik 4045hl283 potrzebuje informacji jakim momentem dokręcić śruby korbowodowe oraz jak dokręcać głowice momenty w poszczególnych stopniach dokręcania oraz kąt na końcu dokręcania i ewentualnie moment dokrecenia pokrywy zaworów 
    • Przez aress
      Witam.
      zakupiłem nie dawno John deere 7600 z skrzynią Powershift 1994r
      Pytanie jest następujące
      Przy dłuższym przytrzymaniu sprzęgła zaświeca mi się na żółto kontrolka (zębatka) i rozłącza skrzynie muszę ponownie uruchomić silnik by można było jechać. 
      wie ktoś o co z tym chodzi ?
      Pozdrawiam     
       
          
       
    • Przez Piters182
      Witam. Mam pytanie odnośnie ceny takiego ciągnika ile kosztował nowy, co prawda ten model nie jest już dawno dostępny jako nowy, ale gdy był w tych latach produkcji jako nowy, to jaką miał cenę w wyposażeniu podstawowym, standardowym??
    • Przez Daniel6930
      Witam mam pytanie czy ktoś miał taki problem w 6930 premium, wyłaczaja się gasna zegary i włączają się awaryjne  komunikat taki wyskakuje co to może być często na poprzeczniakach, orke jak robiłem to się włącza  teraz jeszcze jeden komunikat kiedyś tak samo miałem i ponad rok był spokuj normalnie było między czasie wyskakuje komunikat o świat łach dachowych nie można włączyć na raz tył i przód nie mam pojęcia co to jest bezpieczniki ok przekaźniki 


    • Przez Marecki6830
      Witam, jestem nowym posiadaczem john deere 6830 premium.
      Po zakupie ciągnika na drugi dzień po odpaleniu i przejechaniu się pokazały mi się kody:
      103,31 Brak sygnału prędkości Turbo 
      103,08 Nieprawidłowy sygnał prędkości Turbo
      641,04 Napięcie zasilania siłownika VGT poza zakresem niskim
      1569,31 Występuje warunek obniżenia mocy silnika 
      2795,07 Siłownik VGT nie osiąga oczekiwanej pozycji
        i tsc 523976,04 
      Gdzie zacząć szukać przyczyny tych kodów?
      Pozdrawiam
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.