Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam szanowne Forum!
Mam klopot z ukladem kierowniczym w C-330. Kupilem ten ciagnik jakis czas temu i sciaga mi na prawa strone. Zbieznosc kol w porzadku i co jest powodem. Ponoc skrzywiona os? Ale gdzie?
Na sworzniu-raczej nie,bo jest solidna.
Rama tez prosta.
To moze polosie?
Drazki kierownicze ustawione dobrze z racji zbieznosci.
Dokuczliwe to jest gdy prawa strona kol ciagnika jest nizej,wtedy sciaga-np. W orce.
Natomiast gdy jedzie rowno po gruncie,lub lewa strona wyzej to nie sciaga...
Jestem ciekaw co to jest....
Z gory dziekuje za wszelkie podpowiedzi. Pozdrawiam

Opublikowano

Cisnienie w oponach! Moze i tak bo w prawym mi uchodzi powoli powietrze i co jakis czas musze doladowac kompresorem,ale wiele razy dopompowalem cisnienie i natychmiast wyjezdzalem a defekt pozostaje.
Musze ta dedke wymienic.

Opublikowano

Tu chodzi o "poziom 0". Jeśli prawa jest niżej ( czyli lewa na 0 ) to ściąga. A jak lewa wyżej ( czyli prawa na 0 ) to nie. O to koledze chodziło.

A co do pytanie to może opony ? Są takie same i po równo zużyte ?

Opublikowano

No ewentualnie jeszcze uszkodzone łożyska prawego przedniego lub tylnego koła i niewłaściwa regulacja hamulców z których prawy może przyhamowywać prawe tylne koło.

Opublikowano

Przepraszam za blad. Jesli prawa strona kol jedzie nizej np. Szosza,blisko prawej krawedzi jezdni jest nizej,bo Ciezarowki wgniataja-sciaga ciagnik na prawo.
Natomiast jak jest rowno na jezdni nie czuc tak tego sciagania.
A lewa strona kol jezeli jest nizej to jest ok! Tu popelnilem blad wczesnie piszac w pospiechu.
Hamulce sa dobre i nie sciagaja,zeby ktorys byl podciagniety.
Wkurza mnie to z tym skretem.
Dodam,ze kupilem ten ciagnik i po latach widze,ze oprocz felg i korpusow blokow,wszystko bylo zuzyte. Nawet jak mi zeszlo powietrze z tylnego kola dwa lata temu i pojechalem do wulkanizatora to po zdjeciu obaj stanelismy w oslupieniu-24 latki takie duze klejone na goraco na dedce. Jak ten ktos jezdzil to nie wiem. Artysta-kierowca po prostu Panowie.
Zastanawiam sie nad sugestia kolegi o loginie AgroinwestycjeWrblewski,czyli ramiona i drazki skretne.
Zauwazylem,ze ramiona w kolumnie kierowniczej mijaja sie,chyba o jeden zab na polksiezycach. Prawe jest o zab blizej kierowcy niz lewe,przy ustawieniu na wprost. Czy maja sie tak mijac te ramiona? Nie sa ustawione rowno?
Zagadka to jest z tym ukladem skretnym.
A co do lozysk to kola kreca sie swobodnie. Nie ma zatarcia ktoregos z nich.

Opublikowano (edytowane)

A oś okrągła czy płaska?

W okrągłej zdarza się że przekręci się na cybantach. Choć w 30-ce się z tym nie spotkałem. Wtedy zmienia się wyprzedzenie sworznia zwrotnicy. 

Pomierz przekątne dla upewnienia się że wszystko jest proste.

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano

Os plaska!
A co do ramion przy kolumnie kierownicy to prawe jest o zab do przodu od lewego,patrzac z siedziska kierowcy,przy kierownicy ustawionej na wprost.
Wczesniej napisalem zle!

Opublikowano

Do seweryna20! Jak sie mierzy te przekatne?
Jezeli sciaga na jedna strone to musi byc wyprzedzenie jednej z polosi-tak mi sie zdaje. Ktos musial uderzyc jednym przednim kolem w cos:sciane,drzewo itd. Bruzda w polu,czy nawet miedza to za miekko. Jest skrzywienie i wyprzedzenie osi. Po prostu rece opadaja na takich oszolomow,ktorzy doprowadzili ciagnik do wraku,a ja dalem 12000zl,a potem przez 10lat wydalem prawie tyle samo na remonty i wymiane prawie wszystkiego z wyjatkiem blokow zeliwnych i felg. A ze sciaganiem mecze sie od poczatku kupna...

Opublikowano

Zmierz odstępu od charakterystycznych, jednakowych dla obu stron punktów. Np. środek osi zwrotnicy do sworznia ramion podnośnika, lub centralny punkt pod ciągnikiem. 

To samo od sworznia zwrotnicy do środkowej części osi jeśli jest jednoznaczny lub innego wspólnego miejsca. 

Poziomicą możesz sprawdzić mniej więcej wyprzedzenie sworznia ustawiając do piony i mierząc odchyłkę zwrotnicy od pionu. 

Opublikowano

Aha! W ten sposob. Dobrze,sprobuje tak pomierzyc jak bede mial chwile czasu z ciagnikiem. Choc wydaje mi sie,ze to moga byc milimetry i trudno bedzie uchwycic roznice.
Dzieki za podpowiedz kolego:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Rafał2222
      Witam. Panowie która to śruba prawa czy lewa odpowiada za kasowanie luzu. I czy tam daje się jakieś podkładki? 

    • Przez xsardas18
      czy jest możliwe wspomaganie w C-330
    • Przez Aleksander4589
      Potrzebuje Schemat podłaczenia orbitrola OSTRA TGL 21534 16 MPa
    • Przez Damian3211
      Mam Ursusa C-330 z kolumną kierowniczą od C-360. Zalety to to, że się lekko kręci, a wady to to, że trzeba dużo kręcić, aby skręcić. Postaram się wrzucić fotki, choć nie obiecuję. Jeśli kogoś nurtują pytania, to czekam. Pozdrawiam
    • Przez qaz1
      witam Was.
      mam problem z przednimi kolami i kierowaniem moim ciapkiem problem polega na tym, ze prawe kolo skreca tak jak powinno podczas ruchu kierownica natomiast lewe kolo tez skreca ale czesto sie przestawia samo i nie jest rownolegle z tym kolem skrecajacym prawidlowo. Odkrecalem i ustawialem je tymi srubkami zakontrowanymi ktore sa umieszczone na kolumnie po obydwu stronach ale po ustawieniu i zakontrowaniu znowu samo sie przestawia. usterka pojawila sie jak zawadzilem o sciane na skreconych kolach i przez sile uwal sie ogranicznik przy kole i wykrzywilo sie za bardzo to kolo. Duzo to roboty zeby to naprawic? i co trzeba zrobic? prosze o pomoc jesli ktos wie.. dzieki..pzdr
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v