Skocz do zawartości
krzy24

Sciaganie ciagnika w jedna strone

Polecane posty

krzy24    0

Witam szanowne Forum!
Mam klopot z ukladem kierowniczym w C-330. Kupilem ten ciagnik jakis czas temu i sciaga mi na prawa strone. Zbieznosc kol w porzadku i co jest powodem. Ponoc skrzywiona os? Ale gdzie?
Na sworzniu-raczej nie,bo jest solidna.
Rama tez prosta.
To moze polosie?
Drazki kierownicze ustawione dobrze z racji zbieznosci.
Dokuczliwe to jest gdy prawa strona kol ciagnika jest nizej,wtedy sciaga-np. W orce.
Natomiast gdy jedzie rowno po gruncie,lub lewa strona wyzej to nie sciaga...
Jestem ciekaw co to jest....
Z gory dziekuje za wszelkie podpowiedzi. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
toorano    12

 gdy prawa strona kol ciagnika jest nizej,wtedy sciaga 

lub lewa strona wyzej to nie sciaga...
 to jest naprawdę zagadka 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

To jest ciężki temat toorano dopóki autor nie sprecyzuje swojego pytania ciężko będzie z odpowiedzią. ciśnienie w oponach A jak nie to wina leży raczej przy ciegnach / ramionach jeżeli ściąganie następuje tylko przy pracy polowej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzy24    0

Cisnienie w oponach! Moze i tak bo w prawym mi uchodzi powoli powietrze i co jakis czas musze doladowac kompresorem,ale wiele razy dopompowalem cisnienie i natychmiast wyjezdzalem a defekt pozostaje.
Musze ta dedke wymienic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
toorano    12

chodzi mi o to, że jak prawa jest niżej, to lewa musi być wyżej, bo inaczej to niemożliwe jest !!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luki530    0

Tu chodzi o "poziom 0". Jeśli prawa jest niżej ( czyli lewa na 0 ) to ściąga. A jak lewa wyżej ( czyli prawa na 0 ) to nie. O to koledze chodziło.

A co do pytanie to może opony ? Są takie same i po równo zużyte ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    365

No ewentualnie jeszcze uszkodzone łożyska prawego przedniego lub tylnego koła i niewłaściwa regulacja hamulców z których prawy może przyhamowywać prawe tylne koło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzy24    0

Przepraszam za blad. Jesli prawa strona kol jedzie nizej np. Szosza,blisko prawej krawedzi jezdni jest nizej,bo Ciezarowki wgniataja-sciaga ciagnik na prawo.
Natomiast jak jest rowno na jezdni nie czuc tak tego sciagania.
A lewa strona kol jezeli jest nizej to jest ok! Tu popelnilem blad wczesnie piszac w pospiechu.
Hamulce sa dobre i nie sciagaja,zeby ktorys byl podciagniety.
Wkurza mnie to z tym skretem.
Dodam,ze kupilem ten ciagnik i po latach widze,ze oprocz felg i korpusow blokow,wszystko bylo zuzyte. Nawet jak mi zeszlo powietrze z tylnego kola dwa lata temu i pojechalem do wulkanizatora to po zdjeciu obaj stanelismy w oslupieniu-24 latki takie duze klejone na goraco na dedce. Jak ten ktos jezdzil to nie wiem. Artysta-kierowca po prostu Panowie.
Zastanawiam sie nad sugestia kolegi o loginie AgroinwestycjeWrblewski,czyli ramiona i drazki skretne.
Zauwazylem,ze ramiona w kolumnie kierowniczej mijaja sie,chyba o jeden zab na polksiezycach. Prawe jest o zab blizej kierowcy niz lewe,przy ustawieniu na wprost. Czy maja sie tak mijac te ramiona? Nie sa ustawione rowno?
Zagadka to jest z tym ukladem skretnym.
A co do lozysk to kola kreca sie swobodnie. Nie ma zatarcia ktoregos z nich.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    658

A oś okrągła czy płaska?

W okrągłej zdarza się że przekręci się na cybantach. Choć w 30-ce się z tym nie spotkałem. Wtedy zmienia się wyprzedzenie sworznia zwrotnicy. 

Pomierz przekątne dla upewnienia się że wszystko jest proste.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzy24    0

Os plaska!
A co do ramion przy kolumnie kierownicy to prawe jest o zab do przodu od lewego,patrzac z siedziska kierowcy,przy kierownicy ustawionej na wprost.
Wczesniej napisalem zle!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzy24    0

Do seweryna20! Jak sie mierzy te przekatne?
Jezeli sciaga na jedna strone to musi byc wyprzedzenie jednej z polosi-tak mi sie zdaje. Ktos musial uderzyc jednym przednim kolem w cos:sciane,drzewo itd. Bruzda w polu,czy nawet miedza to za miekko. Jest skrzywienie i wyprzedzenie osi. Po prostu rece opadaja na takich oszolomow,ktorzy doprowadzili ciagnik do wraku,a ja dalem 12000zl,a potem przez 10lat wydalem prawie tyle samo na remonty i wymiane prawie wszystkiego z wyjatkiem blokow zeliwnych i felg. A ze sciaganiem mecze sie od poczatku kupna...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    658

Zmierz odstępu od charakterystycznych, jednakowych dla obu stron punktów. Np. środek osi zwrotnicy do sworznia ramion podnośnika, lub centralny punkt pod ciągnikiem. 

To samo od sworznia zwrotnicy do środkowej części osi jeśli jest jednoznaczny lub innego wspólnego miejsca. 

Poziomicą możesz sprawdzić mniej więcej wyprzedzenie sworznia ustawiając do piony i mierząc odchyłkę zwrotnicy od pionu. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzy24    0

Aha! W ten sposob. Dobrze,sprobuje tak pomierzyc jak bede mial chwile czasu z ciagnikiem. Choc wydaje mi sie,ze to moga byc milimetry i trudno bedzie uchwycic roznice.
Dzieki za podpowiedz kolego:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez jareko
      Poszperałem dzisiaj trochę po internecie i wyczytałem że do ciapka da rade założyć elektryczne wspomaganie kierownicy od renault clio 2.Wie ktoś może jakby to zrobić i czy zdaje to egzamin.A może od jakiegoś innego samochodu lepiej pasuje.
    • Przez luukisool
      Witam orbitrol to char lynn z oznaczeniami LT od strony kolumny i RP od dolu z czego na L jest jakis jakby zawor przeciazeniowy. jak to podlaczyc?
    • Przez lukasz9741
      Witam.
      Na początek chciał bym się przywita bo to mój pierwszy post na forum.
      Mam na imię Łukasz i posiadam ursusa c330m z1991r.
      W dniu dzisiejszym urwało mi się ramię kierownicze prawe coś takiego: http://allegro.pl/ramie-kolumny-kierowniczej-c330-ursus-oryginal-p-l-i5480372251.html
      Czy mógł by mi ktoś podpowiedzieć jak się do tego zabrać aby samemu to wymienić?
      z góry dziękuję i pozdrawiam.
    • Przez kurtz
      Czołem koledzy!!!
      Słuchajcie ostatnio przerobiłem składaka z silnikiem c-328 na całą c-328, głównym powodem był ciężki dostęp do części i tragicznie ciężko się kierowało. Teraz mam oś przednią fabryczną od c328 (ta kwadratowa ze wspornikami). Ale dalej dosyć ciężko mi się kręci:/ Napewno jest trochę lepiej, ale to jeszcze nie to. Mają kilka-kilkanaście lat często pomagałem wujkowi który ma m-kę i będąc sporo młodszy (pewnie i słabszy fizycznie), nigdy nie miałem najmniejszego problemu z kręceniem kierownicą. I tak się teraz zastanawiam czy mógłbym jakoś zmodyfikować delikatnie układ kierowniczy ażeby poprawić sobie komfort kierowania. Od razu mówię że nie mam ochoty bawić się we wspomaganie bo ciapka cenię sobie właśnie za prostotę, uprawiam niecały hektar i mam trochę lasu.
    • Przez Rychu332
      Witam, podczas pracy wyłamał mi się ogranicznik skretu z prawej strony i przestawiły się ramiona od kolumny. Ogranicznik wspawany na swoje miejsce ale za nic nie mogę ustawić kolumny żeby było dobrze...
      Macie jakieś sposoby lub porady?
×