Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich uzytkownikow planuje kupic tylne opony do mojego mf. ciagnik nie posiada przedniego napedu wiec jakie mam wybrac opony. Aktualnie posiada 16,9 r38 -szerokosc opony wynosi ok 420mm czy istnieje mozliwosc zalozenia szerszych opon nie zmieniajac felgi?

Opublikowano

Zmieścić się zmieści i to będzie max rozmiar jaki można będzie tam założyć nic nie zmieniając. Pytanie ile chcesz przeznaczyć na te opony polecił bym radialne wtedy za leprze to w granicach 7,5tys do 9tys. 

Opublikowano

może niektórych zaskocze, ale nawet w danym rozmiarze, opony mogą sie różnić szerokością :P W Fordzie mam 13.6/38 i 1 mi pękła, więc musiałem kupić. Jestem w Sitnie i są takie, ale były węższe niż te co mam na Fordzie. Troche poszukałem po sklepach i znalazłem szersze, czyli takie jakie miałem :D Znajomy w tym MF 690 też ma 13,6/38 ale są węższe i aż nie wierzył, że też mam ten sam rozmiar. 

Opublikowano (edytowane)

Do czego ? 

 

no do mf 690 z przodu ma 13,4 24r a z tylu 15.5 38r Nie zauwazylem tego przy kupnie ale naped sie zgrywa bo tylne opony sa wysokie jak 16.9 34r

Edytowane przez qba333
Opublikowano

witam moj mf 690 bez przedniego napdu posiada teraz opony 16,9 38 diagonalne i chce wymienic na radialne tylko jak moge najszersze zalozyc bo szerkosc felgi wynosi tylko okolo 30cm???

Opublikowano

Wg. Mitasa minimalna obręcz dla opony 460/85 R 38 (18,4-R38) to W14 (szerokość osadzenia ok 35cm). Zatem prawdopodobnie pozostaje Ci to co masz - jeśli chcesz zwiększyć przyczepność to zdecydowanie lepsze będą opony radialne ( są też szersze (nie wiem dlaczego teraz opony diagonalne są z reguły węższe niż podaje oznaczenia) - radialna inaczej się układa ).

Opublikowano

420/85 to jest własnie 16,9. Co do tej firmy to nie miałem kontaktu. Ukształtowanie bieżnika wygląda całkiem fajnie. W tej cenie możesz jeszcze popatrzeć za Cultor (Serbskie prducent z grupy Mitas) lub BKT RT 855 TL ( co prawda Indyjska ). Mitasa będzie o ok 400-500 zł droższa.

Opublikowano

witam mam pytanie jaka jest roznica miedzy 16,9 r34 a 16,9 r38 poniewaz musze kupic opony i nie wiem czy kupic opony na te felgi co mam r38 czy najpierw zmienic felgi na r34 aby ciagnik mial lepszy uciag ktore beda lepsze??

Opublikowano

Ale o jaką różnicę Ci chodzi? Szerokość opony taka sama. Jedynie średnica się zmienia. Będzie wolniejszy = większy uciąg. Jeśli chcesz poprawić mu uciąg to proponuję - zmień felgi na r 34 regulowane ciężkie ( gwiazda odlana a nie tłoczona ) i załóż opony 18,4 ( przeważnie felgi r34 stosowane w MF są W14 czyli w osadzeniu ok 35cm). Do tego wszystkiego jeszcze można stosować płyn w dętkach. 

Opublikowano

Allegro, olx itp. Najszybciej dostaniesz na składnicach używanych maszyn co na części rozbierają.

Koszt raczej spory - choćby z tego powodu że są ciężkie i raczej mało ich w sprzedaży ( ja bym się ich nie pozbył:))

Czy jest sens - tu już musisz sobie sam odpowiedzieć. 

Jedynie co mogę Ci zasugerować to standardowe felgi R34 nie są drogie a do tego łatwo dostępne. Opony będą tańsze 34 niz 38 i możesz założyć 18,4. Resztę kasy przeznaczyć na obciążniki:). 

Ewentualnie pojeździj po handlarzach w okolicy to może odkupisz całe koła z ładnymi oponami - np. Kleber itp.

Opublikowano

Kupuj opony na te felgi co masz. Większa średnica opony poprawi uciąg, bo będzie większe przyleganie do ziemi. Nie tylko szersza opona poprawia uciąg ale i wyższa. Różnica w cenie to ok. 200 zł. Na pewno taniej niż za felgi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez karol_365
      Witam. Może ktoś podpowie, czy mam słuszne podejrzenie odnośnie wycia w skrzyni i ewentualnie doradzi jak to zlikwidować. Jakieś 2 lata temu zakupiłem MF 698 w tanich pieniądzach z niesprawnym wzmacniaczem momentu ( dźwigienka pod kierownicą, czyli skrzynia na 2 wajchy). Wzmacniacz ogarnąłem. Były pęknięte pierścienie w nim i przy okazji zregenerowałem kosz wzmacniacza. Przed remontem nie było praktycznie ciśnienia na skrzyni z jazdą, więc dla spokojności wstawiłem nową pompę hydrauliczną. Podczas wymiany zauważyłem że na przekładni pompy hydraulicznej na takiej płycie ( dołączam na zdjęciu) jedne koło zębate było luźne( strzałka na zdjęciu) . Niestety zignorowałem to i złożyłem wszystko do kupy. Efekt? Wszystko działa jak żyleta, wzmacniacz ,wom , podnośnik, cisnienia są luks. Jedynie pozostało głośne wycie. Wycie pojawia się tylko i wyłącznie wtedy gdy załączony jest wzmacniacz momentu, tzw. przyspieszacz. I moje pytanie brzmi, czy te wycie może powodować te małe koło zębate, które miało luz , które ja zignorowałem i zostawiłem? Ciągnikiem dużo nie jeżdżę ale jak już coś robię , to mnie szlak trafia , bo wyje to głośniej niż c360 z kosiarką 😅 W wolnej chwili chciałbym to zrobić ale przed tym wolę się upewnić czy dobrze myślę. Pozdrawiam 




    • Przez kuna9977
      Zastanawiam się nad opryskiwacza wpadł ładny pilmet 1215 używany. Tylko mam górzysty teren i zastanawiam się czy MF 255 z pełnym da radę na 2 biegu. Też mam kilka kawałków w klin jak wygląda sprawa ze zwrotnością? Czy lepiej kupić 800l. Na Zetora 7340. Mf mały zwinny mało pali chodzi również z rozsiewaczem. 
    • Przez Mateusz0110
      Witam
      Niedlugo zaczynam remont mojego MF 255 , może ktoś podpowie jak I czy wg da się przerobić hydraulika w MF 255 żeby hydraulika była niezależna z podnosnikiem, było by to milion razy wygodniejsze. 
      Dzięki za informacje 
      Np jakbym zalozyl dwa takie rozdzielczego jeden z lewej strony do hydrauliki a drugi po prawej do podnośnika żeby nietrzebabylo przekręcać tej dźwigni pod siedzeniem jets to uciążliwe przy rozsiewaczu do nawozu gdzie jest otwierany hydraulicznie 

    • Przez Clark
      Witam. Jestem na etapie wymiany instalacji w MF255. Poza kontrolkami od kierunków wszytko niby działa ale jest jeden podstawowy problem- brak ładowania. Jeśli wzbudzę alternator to wszystko hula jak złoto. Teraz pytanie w jaki sposób w oryginalnej instalacji poprowadzone jest wzbudzenie. Instalacja którą kupiłem ma tylko dwa przewodu. Jeden główny i drugi od kontrolki. Ten od kontrolki nie podaje plusa więc wzbudzenia nie ma. Jeśli podam plus wszystko działa. Co najważniejsze- nowa instalacja jest zrobiona na wzór oryginału a ja mam alternator przerzucony na drugą stronę i jest to on od samochodu. Nie wiem jak w oryginalnym było rozwiązane wzbudzenie. Poprzednio alternator zakładał mi elektryk ale zrobił to metodą gospodarczą i po linii najmniejszego oporu (sama kontrolka od początku nie działała). W necie znalazłem informację, że przez przewód kontrolki chwilowo powinien być podawany plus ale tak się nie dzieje. Czy w oryginale jest jakiś dodatkowy przewód?     
    • Przez kiken
      Witam ogólnie szukam opinii na temat MF 264 najlepiej użytkowników wady i zalety kto co wie i na co zwrócić uwagę przed kupnem ? Jak radzi sobie z turem ten konkretnie jest z napędem 4x4  był plan założyć turą do 3p a teraz zastanawiam się nad takim rozwiązaniem pozdrawiam 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v