Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

mateo105    1

Witam wszystkich uzytkownikow planuje kupic tylne opony do mojego mf. ciagnik nie posiada przedniego napedu wiec jakie mam wybrac opony. Aktualnie posiada 16,9 r38 -szerokosc opony wynosi ok 420mm czy istnieje mozliwosc zalozenia szerszych opon nie zmieniajac felgi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


corrado    217

Zmieścić się zmieści i to będzie max rozmiar jaki można będzie tam założyć nic nie zmieniając. Pytanie ile chcesz przeznaczyć na te opony polecił bym radialne wtedy za leprze to w granicach 7,5tys do 9tys. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl



corrado    217

Nie ma czegoś takiego jak zamiennik opony 16,9 tylko szersza, szersza jest właśnie 18.4 albo 460/85. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach





rafal4610    54

może niektórych zaskocze, ale nawet w danym rozmiarze, opony mogą sie różnić szerokością :P W Fordzie mam 13.6/38 i 1 mi pękła, więc musiałem kupić. Jestem w Sitnie i są takie, ale były węższe niż te co mam na Fordzie. Troche poszukałem po sklepach i znalazłem szersze, czyli takie jakie miałem :D Znajomy w tym MF 690 też ma 13,6/38 ale są węższe i aż nie wierzył, że też mam ten sam rozmiar. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kris14    259

Zamiast 16,9R38 możesz zamontować opony 480/70R38, wtedy opona jest szersza ale ma tą samą wysokość.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

qba333    9

Do czego ? 

 

no do mf 690 z przodu ma 13,4 24r a z tylu 15.5 38r Nie zauwazylem tego przy kupnie ale naped sie zgrywa bo tylne opony sa wysokie jak 16.9 34r

Edytowano przez qba333

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mateo105    1

witam moj mf 690 bez przedniego napdu posiada teraz opony 16,9 38 diagonalne i chce wymienic na radialne tylko jak moge najszersze zalozyc bo szerkosc felgi wynosi tylko okolo 30cm???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

akmaly    185

Wg. Mitasa minimalna obręcz dla opony 460/85 R 38 (18,4-R38) to W14 (szerokość osadzenia ok 35cm). Zatem prawdopodobnie pozostaje Ci to co masz - jeśli chcesz zwiększyć przyczepność to zdecydowanie lepsze będą opony radialne ( są też szersze (nie wiem dlaczego teraz opony diagonalne są z reguły węższe niż podaje oznaczenia) - radialna inaczej się układa ).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


akmaly    185

420/85 to jest własnie 16,9. Co do tej firmy to nie miałem kontaktu. Ukształtowanie bieżnika wygląda całkiem fajnie. W tej cenie możesz jeszcze popatrzeć za Cultor (Serbskie prducent z grupy Mitas) lub BKT RT 855 TL ( co prawda Indyjska ). Mitasa będzie o ok 400-500 zł droższa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mateo105    1

witam mam pytanie jaka jest roznica miedzy 16,9 r34 a 16,9 r38 poniewaz musze kupic opony i nie wiem czy kupic opony na te felgi co mam r38 czy najpierw zmienic felgi na r34 aby ciagnik mial lepszy uciag ktore beda lepsze??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

akmaly    185

Ale o jaką różnicę Ci chodzi? Szerokość opony taka sama. Jedynie średnica się zmienia. Będzie wolniejszy = większy uciąg. Jeśli chcesz poprawić mu uciąg to proponuję - zmień felgi na r 34 regulowane ciężkie ( gwiazda odlana a nie tłoczona ) i załóż opony 18,4 ( przeważnie felgi r34 stosowane w MF są W14 czyli w osadzeniu ok 35cm). Do tego wszystkiego jeszcze można stosować płyn w dętkach. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mateo105    1

a gdzie mogę takie felgi r34 nabyć i ile może taka felga kosztować? Bo czy jest sens kupować felgi i pieniądze wydawać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

akmaly    185

Allegro, olx itp. Najszybciej dostaniesz na składnicach używanych maszyn co na części rozbierają.

Koszt raczej spory - choćby z tego powodu że są ciężkie i raczej mało ich w sprzedaży ( ja bym się ich nie pozbył:))

Czy jest sens - tu już musisz sobie sam odpowiedzieć. 

Jedynie co mogę Ci zasugerować to standardowe felgi R34 nie są drogie a do tego łatwo dostępne. Opony będą tańsze 34 niz 38 i możesz założyć 18,4. Resztę kasy przeznaczyć na obciążniki:). 

Ewentualnie pojeździj po handlarzach w okolicy to może odkupisz całe koła z ładnymi oponami - np. Kleber itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Marciness    15

Kupuj opony na te felgi co masz. Większa średnica opony poprawi uciąg, bo będzie większe przyleganie do ziemi. Nie tylko szersza opona poprawia uciąg ale i wyższa. Różnica w cenie to ok. 200 zł. Na pewno taniej niż za felgi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez tomas318
      witam naprawiam pompy i inne części hydrauliki siłowej nie tylko do kazdego modelu traktora komabjnu lub innego sprzetu rolniczego . W razie pytanie prosze pisac prywatna wiadomosc . Pozdrawiam 
    • Przez Barm03
      Szanowni agrofotowicze :), nabyłem ostatnio bardzo ciekawy egzemplarza masseya fergusona 152 ze skrzynią multipower. Niestety po oględzinach okazało się, że półbieg nie działa, przerzucałem wajchą góa dół i nie było żadnego efektu. Ktoś miałł z tym do czynienia ? Mógłby się coś na ten temat wypowiedziec ?
    • Przez Pablo1992
      Witam. Kupilem MF 399, 1996 r. I wydaje mi sie ze nie dzialaja niektóre kontrolki na konsoli i mialbym prozbe ze moze komous by sie chcialo zrobic zdjecia kontrolek wszystkich jakie sa w swoim MF i wrzucic do galeri lub wysac mi na e-maila. Z góry dziekuje.
    • Przez lexiflexi
      4 raz przez 12 lat urwał mi się wał korbowy w mfie 560... po 3 razie zmieniłem cały blok nowy wał i po 3 latach znowu urwał się ... robili to mechanicy w zakładzie nie miałem wglądu takiego jak to było robione a kasę wzieli dużą... jedyne co widzialem to już złożony silnik i specjalnie umalowali go bo blok był żólty i nie ładny ... teraz dopiero okazało się że oprócz bloku wsadzili mi pompe wtryskowa od tamtego nie wiadomo jak było z wałem ... na panewkach jest jakiś symbol 01 a na oryginalnych jaki jest ? Teraz tak... czy warto robić silnik ( koszt ok 4000-5000 zł) czy kupić silnik ( do 4500 zł) ... Był z nim tez problem że nawet jak stał nieruchomo to jak się wcisneło gaz w podłogę to dymił na czarno ... co było tego przyczyną ? odpowiedzcie na te 2 pytania ... z góry dziękuję ...
    • Przez przemek230591
      Witam mam problem z podnośnikiem u mojego mf 394f. Problem polega na tym iż po osiągnięciu przez ramiona górnej pozycji ciagnik jest jakby przyduszany jakby coś go blokowało, wygląda mi to tak jakby nie działał zawór przelewowy miał ktoś podobny problem? Poza tym za siedzeniem po odkreceniu zaślepki znalazłem dwie dźwignię jak by od regulacji, wiecie do czego służą 
      Doraźnie zastosowałem taki ogranicznik na dźwigni jak na drugim zdjęciu


×