Skocz do zawartości
papryk

TD80D grzeje się

Polecane posty


papryk    0

Witajcie,

 

Czy ktoś z was miał problem z grzejącym się silnikiem? Od kilku sezonów mam problem z temperaturą, gdyż wskazówka w orce podchodzi pod czerwone pole i muszę stawać ciągnikiem po to, aby się schłodził. Problem jest szczególnie odczuwalny gdy jest gorąco. Kiedyś w takich samych warunkach ciężko go było rozgrzać do połowy zielonego pola. Wymieniłem termostat wyczyściłem chłodnicę, ale nic to nie pomogło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


papryk    0

Wydaje mi się, że tak. Jak próbuje odkręcić korek to idzie ciśnienie. Bez obciążenia trzyma normalną temperature.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


morfi81    30

jeszcze można by było sprawdzić pompę płynu chłodzącego, ale jak płyn w chłodnicy jest gorący przy obciążeniu to coś nie tak z silnikiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

papryk    0

Dodam, że po rozgrzaniu silnika np. orce albo transporcie czy nawet po pracy z agregatem słychać dziwny klekot w silniku, który kiedyś opisywałem tutaj na forum. Klekot się tłumi, gdy działam hydrauliką.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mateusz1122    12

olej bierze? jaki dym puszcza na zimnym i na cieplym? ubywa ci plyn chloddniczy? sprawdz czy nie masz wody w oleju

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


papryk    0

Mój nie miał zbiorniczka wyrównawczego ale teraz mu założyłem i nic to nie dało. Myślę, że problem jest jakiś w silniku, może jest to związane z tym klekotem? Nie wiem. Szukam po prostu osoby, która miała podobny problem do mojego. Zapomniałem dodać, że jeszcze olej zaczęło wypluwać do filtra powietrza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mateusz1122    12

sprawdz sobie uszczelke pod kolektorem ssacym bo u mnie razu jednego bylo tak ze do kolektora mi sie lal plyn bo uszczelka puscila

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

malkolm    23

. Zapomniałem dodać, że jeszcze olej zaczęło wypluwać do filtra powietrza.

no to masz problem i to duży, najprawdopodobniej turbina, 

wyczyść sobie też odmę, albo ściąg ją i jedz w pole , zobaczysz co się będzie działo, tylko zaślep dziurę w którą odma wchodzi a ten wąż wyprowadź w dół aby olej lał się nie po silniku 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach



papryk    0

Na czerwone nigdy nie weszło bo to kontrolowałem. Nawet jeśli to pierścienie powodują wywalanie oleju do filtra to co powoduje grzanie silnika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

bartekm66    25

zobacz czy z "odmy " olejem nie rzuca ... jesli tak to pewny znak że z pierścieniami nie halo ... a olej w filtrze może uciekać przez uszkodzony zawór w głowicy .. nie domyka i drobne ilości mogą być przez niego wydmuchiwane ...

Edytowano przez bartekm66

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

RYZYNH    3

Jakie że świeży temat może się dołącze tyle że mam inny problem. Mam ciągle problem z podnośnikiem opadającym na dół. 2 razy regenerowałem tuleję i raz wymieniałem ale po jakimś czasie problem wracał. Dzisiaj przy pracy z talerzówką jak olej się zagrzał to na wolnych obrotach opada od razu na dół. Wiecie może co zrobić żeby wkońcu się z tym uporać ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ralf    5

tak na chłopski rozum jak słychac klekot i olej leci do filtra to zawory zle ustawione

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

papryk    0

Zawory są dobrze wyregulowane, klekot dochodzi z okolic rozrządu i zaczyna go być słychać dopiero na rozgrzanym oleju. Gdy operuje hydrauliką skręcam kołami albo podnoszę maszynę klekot cichnie. Ale może się tak dzieje ponieważ temperatura oleju jest zbyt wysoka. Tego oleju w filtrze jest nie dużo ale jest. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kobra89    66

Wskaźnik wskaznikiem, według mnie albo uszczelka pod głowicą Ci padła albo z garami miesz biede, jak czytałem w Twoich wcześniejszych postach w chłodnicy masz spaliny czyli bedzie to uszczelka, spaliny Ci wałi do ukladu chłodzenia. A jak zdejmiesz głowice zobaczysz co z garami sie dzieje, bo może byc że Ci sie przyciera.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

papryk    0

Możesz mieć rację. Zdejmę głowicę i zobaczę jak wygląda sprawa od środka. Dzięki za wskazówki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


papryk    0

Z tego co pamiętam chyba jest cała, ale musiałbym zerknąć w katalog

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kobra89    66

U mnie cała, zapewne i tam tak samo, pokrywki od klawiatury bedą tylko dzielone, a co uszczelki powiem Ci że to będzie pewnie jego przyczyna, dziś w C 330 zdjełem głowice też myślałem że uszczelka lezy bo w chlodnicy ciśnienie sie robiło, po zdjeciu głowicy i zobaczenia na garki załamałem się 2 lata po remoncie i myślałem że kurwi***y dostane, zetorowskie tuleje i tłoki złom syf i czeski szajs, zaczynał sie przycierac, i tez w lekkiej pracy jakos siakoś, jak troche ciężej gotował sie ale chodził.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

romano82    4

na mój gust to ja bym szukał najpierw w uszczelce problemu skoro czuć spaliny w płynie. Może oddawałeś wtryski do regeneracji i złe ciśnienie masz ustawione?

Ewentualnie za ciężko ma w robocie;)

Pasek od pompy i wentylatora się nie ślizga?

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

papryk    0

Przy tym traktorze nic nie było robione poza uszczelnieniem pompy wtryskowej oraz zdemontowania pokrywy rozrządu w celu zdiagnozowania tego klekotu i ustawienia luzu zaworowego. Dodam jeszcze, że odpala normalnie moc ma oleju jest ok, wiadomo ucieka tyle co do tego filtra, nie kopci wcale, tylko przy odpaleniu i trochę na zimnym zakopci na niebiesko ale na ciepłym jest ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

CignikiPL    0

ja w pronarze też pokazwyalo ze się grzeje wszystko rozkrecilismy ale nic nie bylo ale okazało się ze czujnik sie zepsuł ale u cb to che nie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Lukas85
      Mam problem z podnosnikiem w moim TD90. Z podnoszeniem nie na zadnego problemu ale podczas opuszczania ramiona opuszczaja sie bardzo wolno. Nawet pod duzym, obciazeniem podnosnik opada bardzo powoli. Co dziwne nie zawsze tak sie dzieje ale ostatnio coraz czesciej. Przy podnoszeniu/opuszczaniu podnosnika za pomocą przycisku na prawym błotniku wszystko działa jak należy.
      Moze ktos ma pomysł dlaczego tak sie dzieje?
    • Przez pawlo694
      Witam. Chciałbym wam zaprezentować nowego New Hollanda TD5.115.










      Myślę ze jest ładniejszy od TD5000 troche dziwi mnie dlaczego zegarów nie zmienili no ale może to poprawią
    • Przez reazer
      witam
      miał ktoś taki przypadek że pekła mu sprężyna od pedału sprzęgła w td5050?
      jak sie zabrac za rozebranie tych plastików "deski rozdzielczej"?
      odkręcilem 2 sruby 17 z boku. i jedna 10tke z przodu i dalej wszytstko siedzi
       
    • Przez jurek195
      Witam jestem ciekawy czy można do NH TD5050 dołożyć siłowniki do tylnego podnośnika
    • Przez JanuszZiomek
      Posiadam ciągnik New Holland TD95D. Sprężarka w nim ładuje caly czas powietrze.W serwisie powiedzieli ze nie da sie jej wyłączyc. Może wiecie czy można ją wyłączyć jesli tak to gdzie dokupić sprzegło do wyłączena. Z góry dzieki za odpowiedż.
×