Skocz do zawartości
arturwojtowicz

Same Silver 90 problem- kopci

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Same

Witam użytkowników, pisze z nadzieją że ktoś mi coś poradzi :)  Otóż dwa tygodnie temu zakupilem sama silvera 90, 1998 rok z uszkodzoną turbiną, liczyłem sie z tym bo wiedziałem o usterce przy zakupie, spadek mocy i ostre dymienie z wydechu. Po przywiezieniu ciągnika zaraz na nastepny dzien wymontowalem  ją i zawiozłem do regeneracji ( miała takie luzy że aż wirnik po brzegach pogieło ), między czasie wymieniłem olej w silniku, filtr oleju, filtry powietrza, przeregulowałem zawory i drobny przegląd. Odbieram naprawioną turbine, montuje i odpalam iii nadal dymi...  pojezdzilem wokół budynków i kopcenie jest cały czas. Nie takie jak przed remontem turbiny, kopci mniej ale nadal troche przykopca i po dodaniu gazu wiecej. Dodam że nie wchodzi na obroty jak powinien, tak jakby lekko przymulony był, ale silnik pracuje równo i dobrze. Kopci więc myśle co dalej robić, wyjąłem wtryski i wioze do regeneracji bo mówie pewnie leją i dlatego. Jestem w warsztacie mechanik sprawdza i rzeczywiście wszystkie 4 d*pa, leją. Ok zostawiłem u mechaniora za dwa dni przyjezdzam po gotowe naprawione. Załozylem i mówie teraz musi być ok, odpalam i co... to samo, kopci. Ręce opadły, dzwonie do "szpeca" od samów, kazał przywiezc pompowtryski, zawiozłem sprawdził wszystkie są ok, powiedział że może być przestawiony na zapłonie? Stwierdziłem żeby on to ustawił i ma przyjechać w tygodniu zerknąc na traktor, ustawić zapłon i sprawdzic ciśnienie w cylindrach. Myślalem ze moze góra silnika do roboty, głowica ale odmą/odmom nie dmucha także juz sam nie wiem :wacko: Troche sie rozpisalem ale chciałem problem opisać dość dokładnie. A więc, turbina zregenerowana, wtryski też, pompowtryski wporządku a ten kopci i nie specjalnie szybko na obroty wchodzi, poradzicie ludzie gdzie dalej grzebac i szukac przyczyn ? :wacko:  Z góry dzieku na wszelkie odpowiedzi i Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na jaki kolor kopci?

Edytowano przez Agrotech1111

Diagnostyka komputerowa i naprawa ciągników rolniczych

Części do polskich i zachodnich ciągników rolniczych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kristoffer    4

Nie wiem czy to dobry kierunek ale czy sprawdzałeś drożność układu ssącego i wydechu. Poodkrecaj niech na chwilę na próbę pochodzi pociagnie powietrze bezpośrednio na turbine i bezpośrednio spaliny bo jakby wydech sie zapchał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Agrotech1111- kopci na niebiesko

 

Kristoffer- ukladu ssącego nie sprawdzalem ale wydech i kolektor wydechowy tak, jak wyjmowalem turbine to mialem to wymontowane , ślady po oleju były na pierwszym kolektorze wydechowym od strony turbiny/ przodu ciągnika, poza tym sucho

 

Damianbor- tłumik wyjąłem i wydech i wszędzie sucho, jedynie były slady oleju jak wyżej napisałem.

 

Sam nie wiem co myśleć, wygląda to jakby za dużo paliwa dostawał i nie przepalał tego bo nie dość że kopci to jakby dobrze na obroty nie wchodził, nie jezdzi żwawo jak powinien :mellow:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikruss    125

Niebieski to olej. Ściągnij caly wydech zaraz za turbina i odpal i zobacz jaki dym z turbo poleci. Może tez być tak ze turbo po regeneracji ale będzie musiało wrócić z powrotem xo często sie zdarza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak kopci na niebiesko to przepala olej. Jak byial za duzo paliwac to by kopcil na czarno


Diagnostyka komputerowa i naprawa ciągników rolniczych

Części do polskich i zachodnich ciągników rolniczych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kristoffer    4

A jak ten silnik pracuje ma taki zdrowy wydech czy tak furcy jak by pluł.Czy turbine ładnie słychać jak pracuje .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dobra koledzy zdaje sie że problem prawie rozwiązany, przyjechal dzisiaj do mnie ten szpec i ustawił zapłon i teraz ładnie pracuje i wchodzi na obroty ale kopcić nadal przykopca po dodaniu gazu na czarno biało, może na niebiesko mi sie zdawało albo tez tak bylo juz teraz sam jestem skołowany. Co wiecej dopatrzył sie że pod wtryskami nie ma chłodniczek ( wysokie podkładki jakby kielichy ) który być powinny a ktoś sobie zastąpil je miedzianymi grubszymi podkładkami które są duże niższe. Z tego powodu wtrysk za nisko wchodzi i nie prawidlowo rozpyla rope co wiecej bez tych oryginalnych chlodniczek/kielichów na ktore sie go najpierw nasadza a potem w silnik wkłada w niedługim czasie przegrzewałby sie i popsuł na nowo. W poniedziałek bede miał załatwione używki i wtedy już powinno być ok. Nie wiedzialem o tym bo pierwszy raz skusiłem sie na sama. Widocznie poprzedni własciciel próbował już coś wczesniej rzezbić z pompowtryskami i zle je ustawił, wkrecił jak szło czyli zapłon poprzestawiał. Może na przyszłośc komuś sie to przyda też bo w poprzednich modelach czyli explorer antares tiger z tego co mechanik mówil są znaki na pompowtryskach jak ustawić a w silverach nie ma i trzeba przyrządem jakims z laserkiem mierzyc ( wyglada jak pistolet ) temperature na cylindrach i poszczególnie do każdego pompowtrysku na danym cylindrze przestawia sie go na śrubach na boki co za tym idzie ustawiacie dawke paliwa podłóg temperatury jakie nam ten przyrząd pokazuje. Pogmatfane troche no ale... podłaczył też go pod komputer i powiedział że wszystko wporządku. Zobaczymy co bedzie w poniedzialek jak założe te gówienka pod wtryski i pójdzie w pole <_<

Edytowano przez arturwojtowicz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez spuzon
      Witam kupiłem forda 8210 92rok mam z nim następujący problem na wyświetlaczu wyświetla się komunikat (OPEN) rpm. Wiec najprawodobniej jest coś nie tak z czujnikiem obrotów. Czy ten ciagnik ma obroty z alternatora czy gdzieś jest jakiś czujnik zamontowany.
    • Przez kaczor94
      Witam.
      Kupiłem niedawno 155.54 na skrzyni z rewersem elektro-hydraulicznym oraz z biegami pod obciążeniem. Ilość oleju w skrzyni mam prawie na minimum, ale okazuje się że przepuszcza mi siłownik i będę zapewne musiał dolać oleju prędzej niż przy uszczelnianiu siłownika. Nie mam specjalnie czasu aby teraz wziąć ciągnik na warsztat, a dodatkowo planowałem dopiero zimą się za niego zabrać i gruntownie przejrzeć. Nie wiem jaki powinien być olej, abym mógł chociaż na tą chwilę dolać?? Przepraszam jeśli powielam pytanie, ale jak wspomniałem mam bardzo napięty "grafik".
      Pozdrawiam
      Darek
    • Przez Pawliq
      Witam
      Dzisiaj pojechalem swoim M100 w pole z pługiem i jezdzilem z godzine i nagle ciagnik stracil moc i  delikatnie dymic na bialo. Zgasilem go i nieszlo go zapalic tak jak by sie zapowietrzyl. Sasiad mnie scholowal z pola i jak bylem pod domem zapalil mi bez problemow. Zaczelem nim gazowac i bo dwoch minutach znowu spadek mocy. I tak po kazdym odpaleniu. Dwa tygodnie temu wymienilem wszystkie filtry. Sprawdzilem rowniez pompke wspomagajaca ale podaje ona paliwo a zreszta w zeszlym roku wymienilem ja na nowa.
      Mam nadzieje ze ktos mi pomoze z tym problemem.
    • Przez sylwek1100
      Witam koledzy. posiadam od nie dawna fiata 70-90dt i potrzebne mi kilka wiadomości na jego temat.
      po pierwsze szukam instrukcji obsługi i katalogu części
      po drugie na jakiej zasadzie działa w tym ciągniku sprzęgło wałka bo ja mam z nim problem bo nie działa wogóle
      po trzecie to słabo działa mi w nim wspomaganie
      Koledzy pomóżcie bo mało informacji w necie moge znaleźć na temat tego ciągnika
    • Przez MiRol
      Piszcie wszystko co wiecie o tych ciągnikach
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.