Skocz do zawartości

Case 5150- czujnik prędkości jazdy.


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam, post skierowany głównie do ludzi znających się na Case 51xx, interesuje mnie czujnik prędkości jazdy, chodzi mi oto, czy jest to czujnik typu NO, czy NC, prościej mówiąc, na kole w skrzyni jest wypustka na którą reaguje czujnik, czy dziura na której czujnik przerywa sygnał?

Opublikowano (edytowane)

Musowo jeszcze określić czy jest to czujnik PNP czy NPN?

Typ NO oznacza że po kontakcie czujnika z metalem (wypustką metalową) wysyła impuls elekt., a w momencie braku kontaktu nie ma impulsu, a w NC jest odwrotnie tz. podczas kontaktu z metalem nie ma impulsu a w trakcie braku kontaktu jest impuls

Akurat jak podłączysz nieodpowiedni NC lub NO to tragedii nie będzie- nieprawidłowy będzie oszukiwał. Gorzej jak pomylisz PNP z NPN

PNP- wysyła impuls elektryczny dodatni coś zazwyczaj ok 5V

NPN- wysyła impuls zerowy (masa)

 

Czujnik ile ma przewodów przy wtyczce? 

Edytowane przez macin87
Opublikowano (edytowane)

Jeżeli dwa to w gre wchodzi tylko starego typu czujnik indukcyjny (podczas kontaktu z metalem otwiera obwód) lub jeszcze starsze rozwiązanie to kontaktron  ale tu w zestawie musi być magnes lub magnesowana wypustka (tj. liczniki w owijarkach)

 

A sprawdzałeś w ogóle czy ten czujnik działa?

Edytowane przez macin87
Opublikowano

Witam,

Mam nadzieję, że tutaj mogę uzyskać odpowiedź. W trakcie jazdy po szosie traktorem (Case 5150) "wyskakuje mi bieg", zapala się żółta kontrolka po lewej stronie od kierownicy, wystarczy nacisnąć sprzęgło i jedzie się dalej. Co może być przyczyną tej awarii? 

 

 

Opublikowano

Mi ta kontrolka się zapala jak np. na niskich obrotach jednocześnie skręcam, mam włączoną jazdę i obracam pług, gdy kontrolka się zapala automatycznie rozłącza mi jazdę ale tak jak mówisz, po wciśnięciu sprzęgła kontrolka gaśnie i wszystko jest ok, u mnie przyczyną jest najwyraźniej już trochę wyjechana pompa oleju i przy niskich obrotach nie daje rady wszystkiego ogarnąć, jednak co do twojego przypadku nie mam pojęcia, dziwne że na wysokich obrotach podczas jazdy po szosie kontrolka się zapala.

Opublikowano

co do tej kontrolki to sygnalizuje ona błąd, licząc liczbę mrugnięć tej kontrolki na postoju przy wciśniętym sprzęgle można określić jaki to błąd, w tej chwili nie bardzo pamiętam procedurę i kody błędów, musiał bym sobie to odświeżyć.
skrzynię rozłącza na wszystkich połówkach, czy na jakiejś konkretnej?

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Jeżeli dwa to w gre wchodzi tylko starego typu czujnik indukcyjny (podczas kontaktu z metalem otwiera obwód) lub jeszcze starsze rozwiązanie to kontaktron  ale tu w zestawie musi być magnes lub magnesowana wypustka (tj. liczniki w owijarkach)

 

A sprawdzałeś w ogóle czy ten czujnik działa?

Coś słyszałeś ale nie wiesz c z tym zrobić. Dwuprzewodowe czujniki wcale nie są jakimś starym typem, tylko normalnym typem czujnika włączanym szeregowo. I nie jest powiedziane, że tylko otwiera obwód, bo może być typu NO i zamykać obwód przy wzbudzeniu. Poza tym jest jeszcze czujnik typu Namur, też dwuprzewodowy.

Opublikowano

Witam wszystkich. Ostatnio pojawił się pewien problem w moim casie 5150. Mianowicie przestała działać regulacja tylnego tuza. Dokładniej to nie działa prędkość opuszczania (mniejsze pokrętło), programy pracy (duże pokrętło) i dźwignia która odpowiada za ustawianie wysokości pracy. Gdy z pozycji Neutralnej w joysticku przełączam w tryb opuszczania do zadanej głębokości, maszyna opada z dużą prędkością i do samego końca, natomiast gdy ustawię program pracy na najwyższą wysokość (czyli nie powinno opuszczać w ogóle) maszyna opada, ale z mniejszą prędkośćią. Dodam że guziki w błotnikach działają, czasem się zdarzy że nie podnosi (żółta kontrolka na każdej pozycji joysticka), ale poruszam guzikami z tyłu i wszystko jest ok. Czy wie ktoś jaka może być przyczna problemu? Gdy kupowałem ciągnik miał 185-190 atm ciśnienia na wyjściu. Stan oleju hydraulicznego również się zgadza, w najbliższym czasie zostanie wymieniony. Ogólnie słychać jak coś syczy, gdy ustawię dźwignię regulacji głębokości do pozycji tuz wysoko. Proszę o pomoc. Pozdrawiam.

Opublikowano

Witam wszystkich. Ostatnio pojawił się pewien problem w moim casie 5150. Mianowicie przestała działać regulacja tylnego tuza. Dokładniej to nie działa prędkość opuszczania (mniejsze pokrętło), programy pracy (duże pokrętło) i dźwignia która odpowiada za ustawianie wysokości pracy. Gdy z pozycji Neutralnej w joysticku przełączam w tryb opuszczania do zadanej głębokości, maszyna opada z dużą prędkością i do samego końca, natomiast gdy ustawię program pracy na najwyższą wysokość (czyli nie powinno opuszczać w ogóle) maszyna opada, ale z mniejszą prędkośćią. Dodam że guziki w błotnikach działają, czasem się zdarzy że nie podnosi (żółta kontrolka na każdej pozycji joysticka), ale poruszam guzikami z tyłu i wszystko jest ok. Czy wie ktoś jaka może być przyczna problemu? Gdy kupowałem ciągnik miał 185-190 atm ciśnienia na wyjściu. Stan oleju hydraulicznego również się zgadza, w najbliższym czasie zostanie wymieniony. Ogólnie słychać jak coś syczy, gdy ustawię dźwignię regulacji głębokości do pozycji tuz wysoko. Proszę o pomoc. Pozdrawiam.

 

Sprawdź czy mnie masz włączonego docisku (to większe pokrętło). U mnie jak jest włączony docisk to też nie działa regulacja wysokości i prędkości opuszczania.

Opublikowano
Dnia 14.08.2016 o 13:39, perezek21 napisał:

Witam wszystkich. Ostatnio pojawił się pewien problem w moim casie 5150. Mianowicie przestała działać regulacja tylnego tuza. Dokładniej to nie działa prędkość opuszczania (mniejsze pokrętło), programy pracy (duże pokrętło) i dźwignia która odpowiada za ustawianie wysokości pracy. Gdy z pozycji Neutralnej w joysticku przełączam w tryb opuszczania do zadanej głębokości, maszyna opada z dużą prędkością i do samego końca, natomiast gdy ustawię program pracy na najwyższą wysokość (czyli nie powinno opuszczać w ogóle) maszyna opada, ale z mniejszą prędkośćią. Dodam że guziki w błotnikach działają, czasem się zdarzy że nie podnosi (żółta kontrolka na każdej pozycji joysticka), ale poruszam guzikami z tyłu i wszystko jest ok. Czy wie ktoś jaka może być przyczna problemu? Gdy kupowałem ciągnik miał 185-190 atm ciśnienia na wyjściu. Stan oleju hydraulicznego również się zgadza, w najbliższym czasie zostanie wymieniony. Ogólnie słychać jak coś syczy, gdy ustawię dźwignię regulacji głębokości do pozycji tuz wysoko. Proszę o pomoc. Pozdrawiam.

Witam udało się po tylu latach to.rozwiacac

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez roxor
      Witam panowie mam do was taka prośbę chce kupić case mx 135 to mój pierwszy case i nie wiem na co trzeba zwrócić uwagę w tym ciągniku jeżeli ktoś wie coś na temat tego ciągnika to proszę o wasze rady dzięki i pzdr.
    • Przez kada2k
      Witam, wyświetliło mi się ostrzeżenie w Case Farmall 85C w instrukcji znalazłem że odpowiada to za zbyt niskie ciśnienie w przekładni i układzie kierowniczym. Poziom oleju się zgadza, hydraulika działa jak wcześniej, wspomaganie tak samo, płynność rewersu i półbiegu również. Ktoś miał podobny przypadek lub ma jakiś pomysł co mogło się stać, jutro jeśli będzie dalej to samo dzwonie do serwisu ale z uwagi na godzinę chciałem się tutaj dopytać.
    • Przez masacase
      Witam Proszę o radę czy w Case mx gdy wyświetla się błąd od sensora położenia ramienia( miga na przemian 5 i 1) da radę poprowadzić sygnał z tylko tego dobrze dzialacego sensora tj lewego (chyba) i przytym wykasować błąd z wyświetlacza? Z góry dziękuję za pomoc
    • Przez siwy10071
      Witam. Mam problem z licznikiem prędkości. Pokazuje cały czas 0000 i do tego te zera migają cały czas. Gdzie szukać przyczyny? Czujnik prędkości wymieniony na nowy. Nie mam już pomysłu gdzie szukać dalej przyczyny 
    • Przez krzychuvx
      Pacjent: Case Maxxum 115 Pro: przy przełączaniu biegów przód Tył wyrzuca na neutral, z komunikatem CP na wyświetlaczu, ze sprzęgłem wciśniętym przerzuca bez błędu. Jaką może być przyczyna? Zaczęło się tak po prostu w trakcie pracy przy entym nawrocie... Może ktoś już coś takiego przerabiał?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v