Skocz do zawartości
News
Piotrek6630

Case 5150- czujnik prędkości jazdy.

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Case
Piotrek6630    0

Witam, post skierowany głównie do ludzi znających się na Case 51xx, interesuje mnie czujnik prędkości jazdy, chodzi mi oto, czy jest to czujnik typu NO, czy NC, prościej mówiąc, na kole w skrzyni jest wypustka na którą reaguje czujnik, czy dziura na której czujnik przerywa sygnał?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macin87    64

Musowo jeszcze określić czy jest to czujnik PNP czy NPN?

Typ NO oznacza że po kontakcie czujnika z metalem (wypustką metalową) wysyła impuls elekt., a w momencie braku kontaktu nie ma impulsu, a w NC jest odwrotnie tz. podczas kontaktu z metalem nie ma impulsu a w trakcie braku kontaktu jest impuls

Akurat jak podłączysz nieodpowiedni NC lub NO to tragedii nie będzie- nieprawidłowy będzie oszukiwał. Gorzej jak pomylisz PNP z NPN

PNP- wysyła impuls elektryczny dodatni coś zazwyczaj ok 5V

NPN- wysyła impuls zerowy (masa)

 

Czujnik ile ma przewodów przy wtyczce? 

Edytowano przez macin87

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

macin87    64

Jeżeli dwa to w gre wchodzi tylko starego typu czujnik indukcyjny (podczas kontaktu z metalem otwiera obwód) lub jeszcze starsze rozwiązanie to kontaktron  ale tu w zestawie musi być magnes lub magnesowana wypustka (tj. liczniki w owijarkach)

 

A sprawdzałeś w ogóle czy ten czujnik działa?

Edytowano przez macin87

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
96Zetor41    0

Witam,

Mam nadzieję, że tutaj mogę uzyskać odpowiedź. W trakcie jazdy po szosie traktorem (Case 5150) "wyskakuje mi bieg", zapala się żółta kontrolka po lewej stronie od kierownicy, wystarczy nacisnąć sprzęgło i jedzie się dalej. Co może być przyczyną tej awarii? 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotrek6630    0

Mi ta kontrolka się zapala jak np. na niskich obrotach jednocześnie skręcam, mam włączoną jazdę i obracam pług, gdy kontrolka się zapala automatycznie rozłącza mi jazdę ale tak jak mówisz, po wciśnięciu sprzęgła kontrolka gaśnie i wszystko jest ok, u mnie przyczyną jest najwyraźniej już trochę wyjechana pompa oleju i przy niskich obrotach nie daje rady wszystkiego ogarnąć, jednak co do twojego przypadku nie mam pojęcia, dziwne że na wysokich obrotach podczas jazdy po szosie kontrolka się zapala.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek5140    0

co do tej kontrolki to sygnalizuje ona błąd, licząc liczbę mrugnięć tej kontrolki na postoju przy wciśniętym sprzęgle można określić jaki to błąd, w tej chwili nie bardzo pamiętam procedurę i kody błędów, musiał bym sobie to odświeżyć.
skrzynię rozłącza na wszystkich połówkach, czy na jakiejś konkretnej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jeżeli dwa to w gre wchodzi tylko starego typu czujnik indukcyjny (podczas kontaktu z metalem otwiera obwód) lub jeszcze starsze rozwiązanie to kontaktron  ale tu w zestawie musi być magnes lub magnesowana wypustka (tj. liczniki w owijarkach)

 

A sprawdzałeś w ogóle czy ten czujnik działa?

Coś słyszałeś ale nie wiesz c z tym zrobić. Dwuprzewodowe czujniki wcale nie są jakimś starym typem, tylko normalnym typem czujnika włączanym szeregowo. I nie jest powiedziane, że tylko otwiera obwód, bo może być typu NO i zamykać obwód przy wzbudzeniu. Poza tym jest jeszcze czujnik typu Namur, też dwuprzewodowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
perezek21    0

Witam wszystkich. Ostatnio pojawił się pewien problem w moim casie 5150. Mianowicie przestała działać regulacja tylnego tuza. Dokładniej to nie działa prędkość opuszczania (mniejsze pokrętło), programy pracy (duże pokrętło) i dźwignia która odpowiada za ustawianie wysokości pracy. Gdy z pozycji Neutralnej w joysticku przełączam w tryb opuszczania do zadanej głębokości, maszyna opada z dużą prędkością i do samego końca, natomiast gdy ustawię program pracy na najwyższą wysokość (czyli nie powinno opuszczać w ogóle) maszyna opada, ale z mniejszą prędkośćią. Dodam że guziki w błotnikach działają, czasem się zdarzy że nie podnosi (żółta kontrolka na każdej pozycji joysticka), ale poruszam guzikami z tyłu i wszystko jest ok. Czy wie ktoś jaka może być przyczna problemu? Gdy kupowałem ciągnik miał 185-190 atm ciśnienia na wyjściu. Stan oleju hydraulicznego również się zgadza, w najbliższym czasie zostanie wymieniony. Ogólnie słychać jak coś syczy, gdy ustawię dźwignię regulacji głębokości do pozycji tuz wysoko. Proszę o pomoc. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lisu84    0

Witam wszystkich. Ostatnio pojawił się pewien problem w moim casie 5150. Mianowicie przestała działać regulacja tylnego tuza. Dokładniej to nie działa prędkość opuszczania (mniejsze pokrętło), programy pracy (duże pokrętło) i dźwignia która odpowiada za ustawianie wysokości pracy. Gdy z pozycji Neutralnej w joysticku przełączam w tryb opuszczania do zadanej głębokości, maszyna opada z dużą prędkością i do samego końca, natomiast gdy ustawię program pracy na najwyższą wysokość (czyli nie powinno opuszczać w ogóle) maszyna opada, ale z mniejszą prędkośćią. Dodam że guziki w błotnikach działają, czasem się zdarzy że nie podnosi (żółta kontrolka na każdej pozycji joysticka), ale poruszam guzikami z tyłu i wszystko jest ok. Czy wie ktoś jaka może być przyczna problemu? Gdy kupowałem ciągnik miał 185-190 atm ciśnienia na wyjściu. Stan oleju hydraulicznego również się zgadza, w najbliższym czasie zostanie wymieniony. Ogólnie słychać jak coś syczy, gdy ustawię dźwignię regulacji głębokości do pozycji tuz wysoko. Proszę o pomoc. Pozdrawiam.

 

Sprawdź czy mnie masz włączonego docisku (to większe pokrętło). U mnie jak jest włączony docisk to też nie działa regulacja wysokości i prędkości opuszczania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez drajwer12
      Witam . Chodzi mi o ustawienie docisku w case 845 xl nabiłem tarcze nową okładziną przetoczyłem docisk koło zamachowe i che to teraz ustawić żeby potem tylko wyregulować na linkach . Jak ktoś się orientuje jak to proszę  o odpowiedz
    • Przez KonradPazik
      Witam chciałbym dowiedzieć się czy ktoś wie jak dobrać się do sprzęgła w case 845 zł ? Z góry dziękuję.
    • Przez bartekandruszko
      Witam. W moim case pompa hydrauliczna znaczyna wyć przy obrotach około 800 później cichnie i znów zaczyna wyć od 1600 do 1700 a później znów cichnie, agregat podnosi biegów nie rozłancza niby wszystko ok, ale jak zacznę podnośić maszynę na tylnym tuzie przy tych obrotach co wyżej napisałem to się wycisza a jak podniesie do końca to znów wyje. Czyżby to były objawy umierajacej pompy? Pozdrawiam 
    • Przez johny
      Witam czy miał ktoś z was styczność z ciągnikami tej serii JX a szczególnie chodzi mi o JX 90 a jak wiał to jakaś opinia jak wygląda itd >??
    • Przez Szymekin
      Mam problem ze swoją maszyną, ostatnio zauwazyłem ze podnosnik nie działa tak jak potrzeba napoczątku gdy podniosłem go do góry słychać było jak ciągnik daje olej i by chciał podniesc jeszcze wyzęj choć ramiona były już w najwyższym położeniu, a teraz podnosnik wcale nie działa ani z kabiny ani z zewnątrz 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.