News
Piotrek6630

Case 5150- czujnik prędkości jazdy.

Polecane posty

Piotrek6630    0

Witam, post skierowany głównie do ludzi znających się na Case 51xx, interesuje mnie czujnik prędkości jazdy, chodzi mi oto, czy jest to czujnik typu NO, czy NC, prościej mówiąc, na kole w skrzyni jest wypustka na którą reaguje czujnik, czy dziura na której czujnik przerywa sygnał?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macin87    69

Musowo jeszcze określić czy jest to czujnik PNP czy NPN?

Typ NO oznacza że po kontakcie czujnika z metalem (wypustką metalową) wysyła impuls elekt., a w momencie braku kontaktu nie ma impulsu, a w NC jest odwrotnie tz. podczas kontaktu z metalem nie ma impulsu a w trakcie braku kontaktu jest impuls

Akurat jak podłączysz nieodpowiedni NC lub NO to tragedii nie będzie- nieprawidłowy będzie oszukiwał. Gorzej jak pomylisz PNP z NPN

PNP- wysyła impuls elektryczny dodatni coś zazwyczaj ok 5V

NPN- wysyła impuls zerowy (masa)

 

Czujnik ile ma przewodów przy wtyczce? 

Edytowano przez macin87

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

macin87    69

Jeżeli dwa to w gre wchodzi tylko starego typu czujnik indukcyjny (podczas kontaktu z metalem otwiera obwód) lub jeszcze starsze rozwiązanie to kontaktron  ale tu w zestawie musi być magnes lub magnesowana wypustka (tj. liczniki w owijarkach)

 

A sprawdzałeś w ogóle czy ten czujnik działa?

Edytowano przez macin87

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
96Zetor41    0

Witam,

Mam nadzieję, że tutaj mogę uzyskać odpowiedź. W trakcie jazdy po szosie traktorem (Case 5150) "wyskakuje mi bieg", zapala się żółta kontrolka po lewej stronie od kierownicy, wystarczy nacisnąć sprzęgło i jedzie się dalej. Co może być przyczyną tej awarii? 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotrek6630    0

Mi ta kontrolka się zapala jak np. na niskich obrotach jednocześnie skręcam, mam włączoną jazdę i obracam pług, gdy kontrolka się zapala automatycznie rozłącza mi jazdę ale tak jak mówisz, po wciśnięciu sprzęgła kontrolka gaśnie i wszystko jest ok, u mnie przyczyną jest najwyraźniej już trochę wyjechana pompa oleju i przy niskich obrotach nie daje rady wszystkiego ogarnąć, jednak co do twojego przypadku nie mam pojęcia, dziwne że na wysokich obrotach podczas jazdy po szosie kontrolka się zapala.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek5140    0

co do tej kontrolki to sygnalizuje ona błąd, licząc liczbę mrugnięć tej kontrolki na postoju przy wciśniętym sprzęgle można określić jaki to błąd, w tej chwili nie bardzo pamiętam procedurę i kody błędów, musiał bym sobie to odświeżyć.
skrzynię rozłącza na wszystkich połówkach, czy na jakiejś konkretnej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jeżeli dwa to w gre wchodzi tylko starego typu czujnik indukcyjny (podczas kontaktu z metalem otwiera obwód) lub jeszcze starsze rozwiązanie to kontaktron  ale tu w zestawie musi być magnes lub magnesowana wypustka (tj. liczniki w owijarkach)

 

A sprawdzałeś w ogóle czy ten czujnik działa?

Coś słyszałeś ale nie wiesz c z tym zrobić. Dwuprzewodowe czujniki wcale nie są jakimś starym typem, tylko normalnym typem czujnika włączanym szeregowo. I nie jest powiedziane, że tylko otwiera obwód, bo może być typu NO i zamykać obwód przy wzbudzeniu. Poza tym jest jeszcze czujnik typu Namur, też dwuprzewodowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
perezek21    0

Witam wszystkich. Ostatnio pojawił się pewien problem w moim casie 5150. Mianowicie przestała działać regulacja tylnego tuza. Dokładniej to nie działa prędkość opuszczania (mniejsze pokrętło), programy pracy (duże pokrętło) i dźwignia która odpowiada za ustawianie wysokości pracy. Gdy z pozycji Neutralnej w joysticku przełączam w tryb opuszczania do zadanej głębokości, maszyna opada z dużą prędkością i do samego końca, natomiast gdy ustawię program pracy na najwyższą wysokość (czyli nie powinno opuszczać w ogóle) maszyna opada, ale z mniejszą prędkośćią. Dodam że guziki w błotnikach działają, czasem się zdarzy że nie podnosi (żółta kontrolka na każdej pozycji joysticka), ale poruszam guzikami z tyłu i wszystko jest ok. Czy wie ktoś jaka może być przyczna problemu? Gdy kupowałem ciągnik miał 185-190 atm ciśnienia na wyjściu. Stan oleju hydraulicznego również się zgadza, w najbliższym czasie zostanie wymieniony. Ogólnie słychać jak coś syczy, gdy ustawię dźwignię regulacji głębokości do pozycji tuz wysoko. Proszę o pomoc. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lisu84    0

Witam wszystkich. Ostatnio pojawił się pewien problem w moim casie 5150. Mianowicie przestała działać regulacja tylnego tuza. Dokładniej to nie działa prędkość opuszczania (mniejsze pokrętło), programy pracy (duże pokrętło) i dźwignia która odpowiada za ustawianie wysokości pracy. Gdy z pozycji Neutralnej w joysticku przełączam w tryb opuszczania do zadanej głębokości, maszyna opada z dużą prędkością i do samego końca, natomiast gdy ustawię program pracy na najwyższą wysokość (czyli nie powinno opuszczać w ogóle) maszyna opada, ale z mniejszą prędkośćią. Dodam że guziki w błotnikach działają, czasem się zdarzy że nie podnosi (żółta kontrolka na każdej pozycji joysticka), ale poruszam guzikami z tyłu i wszystko jest ok. Czy wie ktoś jaka może być przyczna problemu? Gdy kupowałem ciągnik miał 185-190 atm ciśnienia na wyjściu. Stan oleju hydraulicznego również się zgadza, w najbliższym czasie zostanie wymieniony. Ogólnie słychać jak coś syczy, gdy ustawię dźwignię regulacji głębokości do pozycji tuz wysoko. Proszę o pomoc. Pozdrawiam.

 

Sprawdź czy mnie masz włączonego docisku (to większe pokrętło). U mnie jak jest włączony docisk to też nie działa regulacja wysokości i prędkości opuszczania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez grego
      Bawił sie już ktoś w te sprawy w MX? Mam dwa problemy w ciągniku, wentylator nie działa na pierwszy biegu, na pozostałych owszem, przełącznik sprawdzony. Uwalony rezystor? Nie miał bym wątpliwości gdyby działał tylko 3 bieg czyli pomijający rezystor. Oczywiście najłatwiej sprawdzić..., tylko czy ide w dobrym kierunku bo trzeba dach ściągać i sporo rozkręcać.
      Druga sprawa, klima słabo mi działała, więc został dobity czynnik, ale jak się okazało winny był zalepiony skraplacz w kabinie. Wyczyściłem go i dopiero powietrze zaczeło dmuchać. Klima się załącza, słychać pstryknięcia tylko po chwili włącza się kontrolka i klima nie działa. Działa za to na pierwszym uwalonym biegu gdy powietrze nie dmucha, gdy zacznie to moment i się rozłącza... WTF? Elektryka czy jednak coś z układem?
    • Przez alvaroalvaro78
      Witam

      Są tu użytkownicy tych ciągników ? Kupiłem MX220 parę dni temu i czekam na transport. Rozeznaję ilości potrzebnych olejów i filtrów. Ktoś podzieli się wrażeniami z użytkowania? Jak kalibruje się skrzynie, podnośnik i wom ? Jest on bliźniakiem serii TG w NH czy tylko mi się wydaje?
    • Przez johny
      Witam czy miał ktoś z was styczność z ciągnikami tej serii JX a szczególnie chodzi mi o JX 90 a jak wiał to jakaś opinia jak wygląda itd >??
    • Przez roxor
      Witam panowie mam do was taka prośbę chce kupić case mx 135 to mój pierwszy case i nie wiem na co trzeba zwrócić uwagę w tym ciągniku jeżeli ktoś wie coś na temat tego ciągnika to proszę o wasze rady dzięki i pzdr.
    • Przez Bodzix89
      Witam. Mam problem z przednim napędem w moim Case mx 100c a polega on na tym że go nie rozłącza cały czas czuć że ciągnie. W czasie przełączania przycisku na pozycję 0 lub 1 słychać że przekaźnik reaguje. Nie bardzo wiem gdzie znajduje się elektrozawór od napędu może ktoś pomoże? Z góry dziękuję 
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.