Skocz do zawartości

Polecane posty

agrofan98    3

Witajcie Koledzy. 
Wiadomo to jeszcze nie czas aby zacząć przygotowania do żniw, ale chce się zabrać właśnie teraz, bo potem mogę nie mieć czasu a pracy przy moim kombajnie jest sporo. Mianowicie, chciałbym się dowiedzieć co mi morze się przytrafić w takim kombajnie z 93' roku, jakie bywają najczęstrze usterki, co ewentualnie można poprawić lub wymienić. 
Obecnie mam do wymiany łożysko w zbiorniku przy żmijce tam od rury wyładowczej, oraz przekładnię Schumachera przy kosie, panewki na wytrząsaczach, wymieniałem noże w sieczkarni oraz palce na ślimaku.
Na co jeszcze  mam zwrócić uwagę, abym przepracował ok 100 ha bez napraw ;)
Pochwalcie się swoimi doświadczeniami oraz co Wy macie zamiar przeprowadzić w tym sezonie ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nunu85    82

odpalic, właczyc wszystkie mechanizmy na jakies 20-30 minut przy pełnych obrotach, wyłączyc i macac wszystkie łozyska, czy aby ktores nie jest bardzo ciepłe czy wręcz gorące.

 

przejrzec dobrze pasy i podejrzane wymienic (albo przynajmniej kupic naq zapas i niech sobie wisza w garazu, zeby w zniwa nie było problemu z czekaniem na zamówienie)

Edytowano przez nunu85

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hiszpi    4

Proponuję zajrzeć na łańcuchy podajników. Sprawdź na napinaczu czy jest możliwość naciągnięcia a jeśli nie ma już to skróć o jedno oczko a napinacz popuść. Ja przed każdym sezonem wyjmuję sita i podsiewacze, czyszczę je i jeśli trzeba to maluję minią. Sprawdź pasy przedmuchaj chłodnice i filtry, wymień paliwowe i sprawdź wężyki paliwowe. Bezpieczniki sprawdź i dobrze, żeby w centrali było czysto. Wyczyść filtry w kabinie żeby dmuchawa po garach nie dostawała. Sprawdź obroty wentylatora oraz bębna (elektrycznie) i klepiska (hydraulicznie) ciśnienie w oponach sprawdź. Zerknij też w jakim stanie są osłony przy podajnikach - ziarnowym i kłosowym - te "zewnętrzne" oraz te podłużne pod spodem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Uziu92    1506

łancuchy wszelakie posprawdzaj tez, w razie potrzeby mozna skrocic, sprawdz jeszcze przekladnie w zbiorniku, tam sie lubi lozysko zacierac z kurzu ze zboza , to ta ktora napedza ta zmijke co idzie do niej podajnik ziarnowy, obudowane to jest w oslonach.


Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus C-330, Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96

Kupię opony 480/65/R28

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1506

no tam jest taka przekladnia, w niej 2 zebatki i 2 lozyska, jest kalamitka, i mozna nasmarowac ale trzeba rozebrac blachy zeby sie do niej dostac, lubi to sie zatrzec, lozyska pasuja polskie , kosztuja grosze , ale przestoju kilka godzin gwarantowane, bo jest problem z odkreceniem tej przekladni , klucze nie podchodza, trzeba kombinowac.


Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus C-330, Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96

Kupię opony 480/65/R28

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez farmer120ha
      Chciałbym się dowiedzieć gdzie zaopatrujecie się w części zamienne do swoich Massey Fergusonów..???Gdzie można kupić tańsze zamienniki...?? Prosiłbym o adresy,strony www,numery telefonów...??
       
      P.S Potrzebuje fragmentu maski ("trapez"lewa,dolna,przednia część) do Massey Fergusona 3095!!!PILNIE
    • Przez Arek3125
      Witam wszystkich AgroFotowiczów.
       
       
      Przenoszę do "Zielonkowe"
    • Przez BaRtEk7710
      Witam koledzy Planuję w tym roku zmienić rekorda na claasa mege 204 5.1 m heder .Zwracam się z prośbą o wypowiedź na temat tego kombajnu jak się sprawuje , ile jest w stanie skosić w godzinę , jak się ma z serwisem czy jest drogi  w utrzymaniu ?Poprostu wszystko co wiecie o nim 
    • Przez AnnaKrl
      Witam.
      Chciałabym prosić Was o pomoc w ocenie oferty jaką mi przedstawiono i dowiedzieć się jakie ceny udało się Wam osiągnąć za podobne oferty po negocjacjach oraz na co warto zwrócić uwagę podczas negocjacji.
      Na wstępie chciałabym scharakteryzować co wpłynęło na dobranie parametrów ciągników przedstawionych w ofertach. Rozważany ciągnik będzie pracował na 120 ha (docelowo w przyszłości 140 ha) gleby klasy IVb i IVa ze sporadycznymi kawałkami klasy III jako ciągnik do orki i siewu agregatem. Przez ostatnie dwa lata sezon żniwny jest niezwykle ulewny w mojej okolicy i ciężko jest wykrzesać więcej niż 6 dni pod rząd bez deszczu i posiadany ciągnik w takich warunkach zaczyna sobie nie radzić a nic nie zapowiada by w kolejnych latach pogoda miała się jakoś znacząco poprawić.
      Pierwsze ceny "katalogowe" które mi zaoferowano za opisane poniżej ciągniki mają rozpiętość od 390 000 do 406 000 netto.
      New Holland T7.250 : przekładnia Full PowerShift eco 40km/h (19 X 6), tylny WOM 540E/1000 sterowany mechanicznie, podłokietnik SideWinder II, przednia oś 4 klasy amortyzowana, pompa hydrauliczna 150 l/min CCLS, joystick EHR z 3 przyciskami, 4 pary zaworów mechanicznych, automatyczne stabilizatory tylnego TUZ, przedni TUZ podłączany pod zawory środkowe, radio z bluetooth, mechaniczna amortyzacja kabiny, manualna klimatyzacja, lusterka wsteczne mechaniczne, przednie błotniki dynamiczne, ogumienie 710 tył i 600 przód, "kogut".
      Case Puma 200 Multicontroller: przekładnia Full PowerShift 40 km/h (18 X 6), WOM 540/540E/1000/1000E sterowany elektronicznie, oś przednia z aktywnym układem zawieszenia, układ pneumatycznych hamulców przyczep, pompa hydrauliczna 150 l/min CCLS, 4 pary zaworów sterowanych EHR, przedni TUZ zasilany z tylnego zaworu hydrauliki, automatyczne stabilizatory tylnego TUZ, mechaniczna amortyzacja kabiny, pneumatyczny fotel operatora, klimatyzacja manualna, radio, przednie błotniki dynamiczne, ogumienie 710 tył i 600 przód, monitor AFS 700, "kogut".
      Massey Ferguson 7722: przekładnia Dyna-6 (24 X 24) 40 km/h ECO + hydrauliczna przekładnia nawrotna, WOM 540/540E/1000, oś przednia amortyzowana, mechanicznie amortyzowana kabina, układ pneumatycznych hamulców przyczep, dźwignia zmiany biegów "T", 2 pary zaworów EHR + 2 pary mechaniczne, manualna klimatyzacja, pompa hydrauliczna 110 l/min LS, radio, przednie błotniki dynamiczne, ogumienie 710 tył i 600 przód, pneumatyczny fotel operatora, "kogut".
      Claas Axion 820: przekładnia Hexashift 40 km/h, 2 pary zaworów sterowanych EHR + 1 para mechanicznie, WOM 540/540E/1000, amortyzowana oś przednia, mechanicznie amortyzowana kabina, układ pneumatycznych hamulców przyczep, CEBIS, manualna klimatyzacja, pompa hydrauliczna 150 l/min LS, aktywna regulacja poślizgu tylnego podnośnika, przedni TUZ, TELEMATICS na rok, ogumienie 710 tył i 600 przód, pneumatyczny fotel operatora, "kogut".
      Valtra T214: przekładnia Versu 40 km/h (30 X 30), WOM 540/540E/1000, 4 pary zaworów sterowanych EHR, pompa hydrauliczna 160 l/min LS, tylny podnośnik z kontrolą poślizgu, układ pneumatycznych hamulców przyczep, Valtra SmartTouch, manualna klimatyzacja, podgrzewania bloku silnika, amortyzowana oś przednia, mechaniczna mortyzacja kabiny, przedni TUZ, radio, pneumatyczny fotel operatora z podgrzewaniem, wycieraczka przedniej szyby 270 stopni, przednie błotniki dynamiczne, złącze ISOBUS, automatyczne stabilizatory tylnego podnośnika, ogumienie 710 tył i 600 przód, "kogut".
      John Deere 6215R: przekładnia Direct Drive, WOM 540/540E/1000, 4 pary zaworów SCV, pompa hydrauliczna 155 l/min LS, tylny podnośnik z kontrolą poślizgu, radio, złącze ISOBUS, amortyzowana oś przednia, amortyzowana kabina, pneumatyczny fotel operatora, przedni TUZ sterowany przez tylni zawór SCV, układ pneumatycznych hamulców przyczep, manualna klimatyzacja, automatyczne stabilizatory tylnego podnośnika, przednie błotniki dynamiczne, konsola CommandArm, ogumienie 710 tył i 600 przód, "kogut".
      Deutz-Fahr 6215: przekładnia RCShift 40 km/h (30 X 15), WOM 540/540E/1000/1000E, 4 pary zaworów, pompa hydrauliczna 160 l/min LS, tylny podnośnik z kontrolą poślizgu, złącze ISOBUS, radio, automatyczne stabilizatory tylnego podnośnika, przedni TUZ, joystick wielofunkcyjny, terminal iMonitor2, amortyzowana oś przednia, mechaniczna amortyzacja kabiny, manualna klimatyzacja, układ pneumatycznych hamulców przyczep, przednie błotniki dynamiczne, ogumienie 710 tył i 600 przód, "kogut".
      Interesuje mnie wasze zdanie na temat tych ciągników (w szczególności ich posiadaczy i ludzi którzy mieli je na testach), jaką ostateczną cenę udało Wam się wynegocjować za te ciągniki, czy zdarzyły się Wam jakieś poważniejsze awarie? Jeżeli byście mieli (miały) kupować jeszcze raz to czy wybralibyście (wybrałybyście) tak samo czy może Wasz wybór padłby na inną maszynę? Muszę przyznać, że mam pewne obawy przed ciągnikami, które mają zamontowane zarówno AdBlue, DPF i EGR.
    • Przez BaRtEk7710
      Kontynuując moje pytanie o medze . Cz lepszy silnik jest ten 200 konny czy prawie 230 konny na pompo wtrysku . Młucił ktoś koniczynę czerwoną jak zakłada się lub zaciąga blachy pod młocarnią ?
×