Skocz do zawartości
juzbond

Prototypy Ursus -testy

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Ursus
juzbond    0

Jestem nowy na Agrofoto, ale chciałbym podyskutować na temat testów prototypów Ursusa szczegolnie modelu c330 3p. Może znajdzie się ktoś na forum kto pracował z ZDCR Ursus lub w instytutach w Kłudzienku gdzie testowano prototypy lub jego pole było używane do owych testów. Mogli by sie podzielić wrażeniami z pracy tych maszyn-bardzo Mnie i innych to interesuje, a tematy choć podobne są na forach AF to sa poblokowane co uważam za kuriozum na tego typu stronie gdzie wielu szuka odpowiedzi na tak nurtujące pytanie: "Dlaczego?"!!!!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Landfarmer    3547

Ten ciągnik był niewypałem z powodu słabej skrzyni biegów te 35 km to było na nia za duzo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
valadin1    29

@landfarmer a skąd to wiesz że skrzynie nie wytrzymywały? możesz to poprzeć jakimiś danymi z testów czy coś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

juzbond    0

Pytając byłego pracownika o prototyp c-330 3p usłyszałem, że wada jaką pamięta z testów w ZDCR Ursus były wyskakujące biegi-to wada bardzo prawdopodobna bo wiele c330 wychodziło z ta wadą-inżynierowie z Ursusa nawet w jednym z wywiadów mówili nawet o kolejnej generacji skrzyń biegów do c330(tzw. IV generacja), która miała wyeliminować ten feler. Ale to nic  w porównaniu do nie wytrzymującej skrzyni biegów-to najczęściej wskazywany powód dla którego nie wprowadzono c330 3p do produkcji.Nawet słowa i oponie mechanika który montował c330 3p chałupniczo to potwierdzają-twierdzi, że skrzynia od zwykłej c330 wytrzyma obciążenia silnika Perkins a c330M to nawet w zwykłym S312c padała. Zatem uważam, że to prawda, że skrzynie w c330 3p padały bo miały zapewne parametry porównywalne do c330M(dodanie silnika Perkins do skrzyni c330 nic by nie dało oprócz lepszej kultury pracy i mniejszego zużycia paliwa-nie zwiększyło by wydajności tego sprzętu zatem podejrzewam,że zmieniono przełożenia w skrzyni by zwiększyć jego prędkośc a co za tym idzie wydajność tego ciągnika by jak Ja to ujmuję wykorzystać nowy silnik w dotychczasowym modelu w pełni).. Dziwi mnie jednak pewna wypowiedż, którą wypowiedział jeden z forumowiczów, że na jego polu były w 1988 roku testowane c330 3p i siadały w nich....sprzęgła!!!! To mnie bardzo zintrygowało dlatego poruszyłem ten temat, bo co jak co rozumiem nie wprowadzać c330 3p do produkcji bo trzeba popracować i dopracować skrzynię, która nie wytrzymywała obciążeń, ale sprzęgło?!-przecież wystarczyło sprzęgło od c360 3p wziąć i nie ma bata-bez problemu by wytrzymała. I tu zachodzę w głowę-co Ursus zmienił w modelu c330 3p z 1986 roku , który był prezentowany na 40-lecie produkcji ciągników Ursusa w stosunku do c330 3p z 1983 gdy pokazano go z okazji 90-lecia zakładow??? ...to sa dopiero instrygujące pytania na które szukam odpowiedzi od 3 lat. Sądzę, że pewna osoba, która dwa lata temu kupiła ten prototyp na jednej z aukcji zna odpowiedź i mam nadzieję, podzieli się wiedzą na temat tego modelu.Na to liczę:)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
valadin1    29

u mnie c330 chodzi z silnikiem od tarpana już chyba 3 lata i powiem tak raz na jakiś czas bieg wyskoczy no cóż zdarza się skrzynia ma już blisko 30tys godzin z jednym małym remontem dawno dawno temu poza tym nic skrzyni się nie stało... inne awarie to: przeciągnięty frez na półosi, i 2x zerwane sprzęgło ścina nity na sprzęgle od WOM od jazdy nic się nie dzieje ale to raczej wina tego, że troszkę za płytko na wałek wchodzi tarcza przez co może nie równo pracować. więcej awarii związanych z napędami nie było.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
juzbond    0

Ja się zastanawiam w przyszłości nad przeróbką ale chcę rozwiać swoje wszystkie wątpliwości techniczne bo chcę wykorzystywać ten sprzęt do raczej cięższej pracy typu orka na 3 skiby, kultywatorowanie(to byłyby najcięższe prace-gleby raczej piaski).Skrzynia w sprzęcie który aktualnie używam ma przerobione 1550 MTH od nowości rocznik 1981-nic nie zużyte, nic nie zniszczone.Chciałbym założyć silnik z ustawieniami pompy na 38KM by nie przeciążyć skrzyni za bardzo.Czy ty Kolego valadin 1 polecałbyś mi tę przeróbkę? Albo czy byś mi jej nie odradzał tak zapytam?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
valadin1    29

A opłaca Ci się przerabiać jak ciągnik ma zrobione zaledwie 1550 godzin??  ten ciągnik ledwo się dotarł :P Ja w Twojej sytuacji bym nie przerabiał tylko problemów sobie narobić możesz.... U mnie to ta cała przeróbka to była zrobiona przy okazji konieczności wymiany silnika (stary silnik 26 tys godzin!! pękł blok i nie było sensu tego robić)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
juzbond    0

Czyli raczej radziłbyć jakiegos "dawcę organów" wykorzystać do takiej przeróbki? Też się nad tym zastanawiałem, ale pomyslałem, że długo taki by nie pochodził i dlatego na tym forum sie udzielam by uzyskać info o awaryjności tego sprzętu.O c330M nie ma mowy bym przerabiał-to pewne.Myślałem też nad c335 jakiegoś za 12 tys,. kupić i wmontowac silnik a c330 który uzytkuje zostawić w spokoju, ale znowu sie obawiam, że ten c335 to długo nie pochodzi bo części jak na lekarstwo(podnośnik Agrocontrol) i to ciągniki sprowadzane w większości i z padniętymi podnośnikami:) p.s. apropos podnośnika-swoją drogą podobno prototyp c330 3p dźwigał 1350 kg na zwykłym podnośniku jaki seryjnie montowali w c330!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Landfarmer    3547

@valadin swego czasu duzo szukałem na temat tego ciągnika i gdzieś czytałem takie informacje spróbuje poszukac jeszcze raz i dam link jeśli znajdę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
valadin1    29

juzbond chyba najlepiej kupić jakiegoś trupa w cenie złomu i się baw w przerabianie jak masz czas :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
juzbond    0

No i Panowie wywołałem wilka z lasu-a jednak ktos się bawi w montaż silnika 3p w Ursusie c330M!!!!! Oto dowód:http://olx.pl/oferta/ciagnik-rolniczy-c-330m-3p-CID757-ID8OyM5.html#64666da7b5  Ciekawe ile taka maszyna pochodzi:) Ale bardzo ciekawie to wykonane-obudowa sprzęgła jest wielu znana ale połączenie silnika ze wspornikiem pierwszy raz spotykam!!!!! ładnie to wygląda ale przez to ciągnik jest nieco dłuższy niż c330 a Ja chciałbym by był porównywalny-największa przeszkoda jest jednak sworzeń wspornika osi przedniej który ogranicza przesunięcie całego wspornika czy to od c360 3p czy 330 w strone silnika niestety....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
juzbond    0

Widać, że na zdezelowanej c330 zbudowany. A ten c330M 3p to myslałem  w pierwszej chwili, że to c330 a nie c330M ale wystarczy spojrzeć na wyzłobienia ba obudowie skrzyni biegów w miejscach gdzie przykręca się śruby do mocowania obudowy sprzęgła(pod śrubami sa wyzłobienia by klucz do przykręcania tych śrub się zmieścił podczas montażu-takie wyżłobienia chyba dopiero od 1989 roku montowali).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZETOR_5320    0

Witam poszukuje przystawki łączącej silnik 3p z skrzynią c 330 za wszelkie informacje serdecznie dziękuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    62

juzbond z 3p w 330 nie wyszło nie tylko dlatego że coś nie wytrzymało ale z racji tego że był mf cały , to po co jeszcze 330 z 3p .

Dwa mam 330 m i skrzynia wcale nie siada, tylko skrzynia 330 od 330 M różni się  wałkiem od I stopnia i tu prawdopodobnie oprócz zwolnic jest inne przełożenie. No chyba że silnik zrywniejszy w Mce (tłoki inne to i pewnie głowica). A wracając do skrzyni luzuje się nakrętka od dolnej tulei-wałka i odpada no i brak biegów :P

 

A silnik 3p jest zrywniejszy i mocniejszy w pługu by szedł na tej skrzyni na pewno szybciej bez kombinacji po prostu bieg wyżej . Ale są inne problemy podnośnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Dosieg
      Witam formułowiczów!
      Otoż był już podobny temat, lecz chcę go wznowić i zadać ponownie to samo pytanie. 
      Mam Ursusa 3512 już tyle lat i niestety, ale jego moc już mi nie wystarcza i pomyślałem tak o zamianie silnika też z rodziny Perkinsa, coś z modelu 5312/14 lub 5714. Słyszałem, że mocowania są takie same a tył wzrokowo wygląda identycznie jak w 3512 tyle co na kołach jest wyższy. Ten zmodyfikowany ciągnik pracował by z belarką do kręcenia rocznie ok 700bel i w paszowozie 10m3 z przekładnią dwu biegowo, dodatkowo jeszcze to co jest w stanie zrobić 3512, rotacyjną, kultywator, talerzówka itp.
      Główne moje pytanie brzmi, czy to wytrzyma tak dużą moc bo niemalże 80km w ostateczności. No ten most, cały środek i skrzynia biegów jest identyczna. Wydaje mi się, że taniej jest właśnie z zamianą silnika niż kupować całkowity 53 bądź 5714
      W miarę doświadczenia i nabytej wiedzy, proszę o odpowiedź! 
    • Przez Podol000
      Panowie, jakiej długości i grubości siłownik muszę zastosować, aby przerobić tura z linki na siłownik?
    • Przez kiro67
      Witam, zastanawiam się nad zamontowaniem w swoim ttaktorze-Ursus c328 wspomagania elektrycznego. Widziałem na Youtube filmiki z takimi modyfikacjami w c330, gdzie ludzie wstawiali do ciągników wspomaganie elektryczne z scenica II. W związku z tym mam kilka pytań:
      -Czy w c328 również będzie można takie coś zamontować?
      -Czy będzie trzeba przyciąć zbironik paliwa? A może też coś innego?
      -Czy będzie z tym dużo zabawy? Czy komuś z Was udało się tego dokonać właśnie w c328?
      -Od jakiego samochodu najlepiej wykorzystać wspomaganie-scenic II czy może jakieś inne?

      Z góry dziękuję za odpowiedzi i rady.
      Pozdrawiam serdecznie!
    • Przez Damian71311
      Moja mała modyfikacja  

    • Przez Chochlik
      Witam, posiadam C-330, jakiś czas temu pękło mi łaczenie skrzyni z silnkiem więc kupiłem skrzynie od c-328 ale ona nie posiada wyjścia na licznik obrotów. Posytanowiłem że przewierce się przez skrzynię i wyprowadzę linkę ale okazało się że jest ona za krótka, może ktoś wie od czego mogę dopasować inną linkę albo podpowiedzieć inne rozwiązanie.
×