Skocz do zawartości
Gość Profil usunięty

Alfa romeo 147

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Witam, ma ktoś w posiadaniu Alfe romeo 147 ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

to super, jaki masz silnik ? opowiedz cośo nim. jak to wygląda u Cb z awaryjnościa. pisz pisz ile się da ;d zamierzam coś takiego sobie kupić. ale interesuje mnie motor 120-150 km. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rava1155    1

ja ma alfa romeo z 2001 dizelek silnik JTD 1,9 115km jak dla mnie wystarczy co do awaryjności to się nie psuje za bardzo jedynie co to napinacz paska klinowego ogólnie nie jest taki zły v-max jakieś 210km/h

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

a czemu wziąłeś na rope a nie na benzykę ? 

sam auto wybierałeś czy z mechanikiem byłeś ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mekiss    28

Hej polecam forum alfaholicy org ,tam dowiesz sie wszystkiego  co cie interesuje,jezeli szukasz  tej Alfy z silnikiem 150 km to chyba lepszym wyborem bedzie 1.9 mjtd  diesel ,gdyz 2.0 ts nie ma za dobrej opini ,natomiast jezeli wystarczy Ci 120 km to mozesz zainteresowac sie silnikiem 1.6 ts 120 km

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    263

Ja mam 156 2,4 JTD 140KM. Poza zawieszeniem z przodu, które trzeba robić całościowo i na porządnych częściach, to jest to bardzo udane auto. 147 to w sumie 156 bez kufra. Polecam silniki diesla - o wiele lepsze niż benzyniaki, trwalsze i mniej awaryjne. Najlepsze w swojej klasie jak na tamte lata. Silniki JTD były montowane m in. w oplach przez kilka lat. Mają bardzo dobrą opinię wśród mechaników.

Nie kupuj wersji z tiptronikiem (sterowanie skrzynią przy kierownicy/drążkiem sekwencyjnie). Jak coś padnie, to zazwyczaj elektrohydrauliczny wybierak biegów, to ciężko to naprawić i dość drogo wychodzi.

Silniki jtdm mają większą moc, ale też swoje wady, np kierownicę w kolektorze dolotowym, zawór egr - elementy podatne na awarię.

Jak na swoją moc są dość ekonomiczne. Moja pali od 5,5l do 6,6l na 100km, a zazwyczaj jeżdżę pełnym samochodem wożąc ludzi do pracy, albo kręcę się po mieście. W trasie na dystansie 860km, z tego 450 po autostradzie (przelotowa 140km/h) w 4 osoby spalanie 6,1l.

 

Edytowano przez jahooo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ziomster    64

Ja przez kilka lat bujałem się 156 1,8TS, teraz brat jeździ Brerą 2,4 JTDM i o obu autach złego słowa nie można powiedzieć - ale my generalnie jestesmy fanami włoskiej motoryzacji:). Faktycznie diesel wychodzi taniej w eksploatacji pod warunkiem że się nic nie zepsuje - jak się coś sypnie to części bywają drogie (ale są tio podobne koszty jak w innych markach). części eksloatacyjne (zawieszenie, hamulce, itp) są ogólnie dostepne i można dostać różne wersje jakościowe.

 

benzyna jest wrażliwa na złe traktowanie - sypią się np panewki jeśli żadko zmienia sie olej albo leje się jakieś słabe jakosciowe berbeluchy (ja Motula zmieniałem co 8-10 tyś km). Benzyna ma ciekawsze osiągi (kręcenie silnika do 7000 obr + fajny wydech = miodzio doznania słuchowe). Spalanie jakie miałem to od 7 litrów przy naprawdę spokojnej jeździe do 20 przy ciągłej jeździe z obrotomierzem na czerwonym polu. Benzyna fajnie znosi LPG (ja nie miałem ale koledzy sobie chwalili)

 

w 147 nie montowali diesla 2,4 ale godna polecenia jest 1,9 150 km (łatwo ją wzmocnić programowo). brera mojego brata (2,4 200 km) po mieście pali koło 11 litrów (krótkie dojazdy do pracy), w trasie jadąc po emerycku schodzi do 7. 

 

auto polecam bo w tym miałkim krajobrazie wypełnionym VW, Fordami i innymi Oplami, Alfa mimo swoich lat ciągle wygląda atrakcyjnie (to kawał świetnie narysowanego samochodu)

 

ktoś tu polecał forum alfaholików - faktycznie to ogromna porcja wiedzy o alfach. można tam znaleźć oferty aut od alfaholików z udokumentowaną historią.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianzbr    992

Omijaj 2.0 ts bo wyciągniesz wał z panewkami razem :D

No właśnie nie koniecznie, jak kolega wyżej wspomniał, trzeba przypilnować zmian oleju, bo alfa nie jest idioto odporna jak np. audi 80 w której olej można było zmienić co 50 tys i nic się nie stało.

 

Rekord alfy jaki znam to 30 tys bez zmiany oleju i przy mrozie -30 st. szlak trafił pierwszą panewkę.

Newralgiczny punkt to cewki zapłonowe w TS, jeśli już padnie to tanie zamienniki długo nie pochodzą, a komplecik świec, cewek i przewodów dobrej jakości to koszt bez mała minimum 1500 zł, gdzie alfy te można kupić za 6000-9000 zł, ot taki paradoks.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ziomster    64

jak damian pisze - alfa wymaga świadomego motoryzacyjnie użytkownika. Włoszki bywają kapryśne ale potrafią się odwdzięczyć. jeśli Ci to nie pasuje szukaj czegoś niemieckiego...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bronson    2

Dokładnie, tak jak pisze kolega. Piękne auto, ale trzeba dbać. Np idzie zima, to sporo precesów konserwacyjnych należałoby zrobić.

No i auto raczej do garażowania niż pod chmurkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adammadry    0

Miałem kilka Alf, ostatnio Giuliettę. Może te poprzednie były nie do końca niezawodne ale za to świetnie jeździły i mialy to coś w sobie. Finansowanie w leasingu polecam przez - Kalkulator Leasingowy Nr 1 - Mają leasing kalkulator, finansowanie na samochody i maszyny dla rolników - bankowe. I długo działają.

Edytowano przez adammadry

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jopek91    0

Osobiscie bym sie bał kupić Alfę/Fiata. Przeciez nawet mechanicy boją sie tego. Lepiej coś niemieckiego.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adammadry    0

Osobiscie bym sie bał kupić Alfę/Fiata. Przeciez nawet mechanicy boją sie tego. Lepiej coś niemieckiego.

 

Czy wiesz kto wymyślił bezpośredni wtrysk JTD? Fiat. I jego pierwsza generacja jest nie do zdarcia, w przeciwieństwie do diesli niemieckich np VW. Stereotypy nie poparte niczym.  Starych benzyn można się obawiać bo żaden silnik nie jest wieczny, tym bardziej wyżyłowany, ale czasy awaryjnych alf już dawno minęły, a tak jak piszę stare JTD są bezproblemowe bardziej niż niemieckie i japońskie diesle.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Wojtek1693
      Witam czytałem dzisiaj temat o liczbie mtg w ciągnikach i pomyślałem żeby założyć coś podobnego ale o samochodach. Ja może nie mam własnego samochodu ponieważ ma dopiero 15 lat, Ale mój tata ma Opla Astre 2 Przebieg to: 202586 km
    • Przez Mario9
      witam
      chciałby się dowiedzieć czegoś więcej (niż to co jest w ogłoszeniu http://allegro.pl/pr...2194124655.html) o przyczepach tego producenta. mile widziane osoby które są ich posiadaczami.
    • Przez michal7211jaron
      Na targach Sima 2013 New Holland zaprezentował nowe skrzynie biegów
      w ciągnikach serii T6 nazwane Auto Command. Są to skrzynie bezstopniowe
      i będą montowane w czterocylindrowych modelach.
       
      Ciekawe są słowa pana z New Hollanda o serii T5, przytoczone w artykule w drugim linku:
       
      http://sima.newholla...duct_en_38.aspx
      http://www.agrofoto.pl/technika-rolnicza/maszyny-rolnicze/new-holland-t6-teraz-z-przekladnia-bezstopniowa,42132.html
       
      Zastanawiam się czy będą chętni klienci na takie rozwiązanie w tym przedziale mocy
      dla tej marki? Tym bardziej, że to pewnie będzie niosło za sobą podwyżkę ceny.
    • Przez Jarecki88
      Witajcie.
       
      Kupiłem traktor Same Antares z 99 roku. Nie dopytałem poprzedniego właściciela do czego służy przycisk AUTO, dokładnie taki jak na zdjęciu:
       

       
      (zdjęcie zapożyczone)
       
       
       
      Problem nr 2:
       
       
      Nie działają światła hamowania. Wykluczyłem czujniki przy pedałach jak i bezpiecznik. Jutro zabieram się za dalsze grzebanie bo diagnosta przeglądu nie podbije, ale czy może jest jakiś trik na tą usterkę?
       
      Za wszelką pomoc bardzo dziękuję.
    • Przez kurak
      Witam
      Wybieram się za wielką wodę na "wakacje" i przyszło mi do głowy, aby przy okazji kupić sobie u nich nawigację. Siedzę i czytam o tym wszystkim ale nie mam pewności więc proszę bardziej zorientowanych o sprostowanie pewnych rzeczy.
      1. Bardzo mi się podoba GREENSTAR 3 2630 jednakże koszty są dość wysokie i dla mnie GREENSTAR 2 1800 powinien wystarczyć. Pytanie do znawców tematu - jakie korzyści mogę mieć z 2630 i czy warto się pompować na ten panel?
      2. Antena. No właśnie, antena odgrywa kluczową rolę. StarFire 3000 wydaje się być najrozsądniejszym rozwiązaniem ale nurtuje mnie antena StarFire iTC - czym się różnią te anteny? Dlaczego niektóre anteny StarFire 3000 mają taką małą antenkę a inne nie? Co w ogóle oznacza iTC? Doczytałem, że sygnał SF1 w StarFire 3000 jest uwzględniony w cenie anteny. Jaką mogę uzyskać dokładność u nas, w Polsce, na takiej antenie? Czy rozszerzenie licencji na SF2 (~2") będzie miało sens w naszych realiach i czy wystarczy sama taka antena z wykupioną licencją w naszym kraju na tak dokładną jazdę?
      3. AutoTrac Universal - informacje zamieszczone na stronie producenta mówią, że będzie to fajnie współpracować z zarówno GS 3 2630 jak i z GS 2 1800. Czy potrzebuję jakieś dodatkowe pozycje aby to fajnie pracowało? Rozumiem, że okablowanie jest przy urządzeniu, jeśli nie to jakie kable są potrzebne?
       
      Jeśli się mylę, to proszę o opisanie czego tak naprawdę będę potrzebował abym mógł skompletować cały system jazdy równoległej? Widziałem w internecie gotowe pakiety AutroTrac Uniwersal ale tam chyba jest antena StarFire 300, czyli spada jej dokładność ale za to inny panel. Może ktoś to fajnie opisać?
×