Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

wczoraj sprawdzałem ciśnienie oleju na zimnym silniku i wskazywało około 4 atm, oczywiście wskazówka drgała tak w zakresie 3,5 - 4. Po dodaniu gazu do połowy było 4,5 atm. Nie sprawdzałem jakie było ciśnienie na ciepłym, bo go nie zagrzewałem dobrze.

 

Czy takie ciśnienie jest prawidłowe?? a ktoś może wie jakie powinno być w tym silniku?? 

 

Silnik Perkins AD 3. 152, przebieg 6700 mth.

Opublikowano

Silniki Perkinsa mają to do siebie że nawet wymagający remontu głównego silnik będzie trzymał ciśnienie oleju:) Oczywiście nie mówię tu o Polskich podróbkach tylko o oryginalnych Perkinsach. A ciśnienie to super tylko na zimnym nie jest to wynik miarodajny. Rozgrzej i wtedy sprawdź.

Opublikowano

Aleś mu udzielił rady. Teraz już z całą pewnością będzie wiedział:)

Kolego Pawelk018 - czesz kupić ciągnik i sprawdzasz czy co? Podstawa to pomiar ciśnienia sprężania ( najlepiej próba olejowa ) ale nie wyobrażam sobie aby ktoś ze sprzedających pozwolił Ci na takie coś. Podstawa w Perkinsie to ma nie puszczać kopcia ( jeśli bez turbo ) i zobacz co z odmy leci (jak para lub delikatny dymek to ok ale jak pluje olejem to coś go boli). 

Opublikowano

No właśnie ciśnienie oleju jest jednym z ważniejszych parametrów stanu silnika (silnik dobrze rozgrzany),bez przyrządów to słuch,wzrok(kolor dymu),odpalanie w niskich temperaturach itp.

Opublikowano

Aleś mu udzielił rady. Teraz już z całą pewnością będzie wiedział :)

Kolego Pawelk018 - czesz kupić ciągnik i sprawdzasz czy co? Podstawa to pomiar ciśnienia sprężania ( najlepiej próba olejowa ) ale nie wyobrażam sobie aby ktoś ze sprzedających pozwolił Ci na takie coś. Podstawa w Perkinsie to ma nie puszczać kopcia ( jeśli bez turbo ) i zobacz co z odmy leci (jak para lub delikatny dymek to ok ale jak pluje olejem to coś go boli). 

 

Robiłem MF który miał 18,16,16atm kompresji, a z odmy (w 100% drożnej) totalnie nic nie puszczał, w sumie to nic i nigdzie nie puszczał. Wyglądał na stan idealny, a tu jednak.

 

Opublikowano (edytowane)

:D aleś mu doradził @akmaly ..

 

 

;) ostatnie pytanie dotyczyło "narzędzi" pomiarowych ...

a sprawdzenie stopnia zużycia silnika bez nich wymaga dużej wprawy i doświadczenia w temacie...a metody o których piszesz bywają często zawodne jak trafnie zauważył kolega @matracz 

Edytowane przez black_shadow
Opublikowano

Kolego @black_shadow - co nie tak mu napisałem? Standardowo Perkins kończy się od góry. Obniżone ciśnienie sprężania połączone z przedmuchami do odmy to normalna kolej rzeczy dla tego sinika. To że w jednym przypadku nie było nic widać po odmie nie czyni z tego reguły. Przeważnie wał jest w tolerancji a zużyte gładzie lub pierścienie. Ciśnienie oleju to podstawa w starych silnikach Ursusa na bazie zetora:) Oczywiście mniejsza kompresja może być spowodowana kilkoma przyczynami i w przypadku np. uszkodzenia uszczelki do kanału chłodzącego nie będzie śladu na odmie. 

Kolego @mtracz - to nie perpetuum mobile, coś musiało się z nim dziać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez karol_365
      Witam. Może ktoś podpowie, czy mam słuszne podejrzenie odnośnie wycia w skrzyni i ewentualnie doradzi jak to zlikwidować. Jakieś 2 lata temu zakupiłem MF 698 w tanich pieniądzach z niesprawnym wzmacniaczem momentu ( dźwigienka pod kierownicą, czyli skrzynia na 2 wajchy). Wzmacniacz ogarnąłem. Były pęknięte pierścienie w nim i przy okazji zregenerowałem kosz wzmacniacza. Przed remontem nie było praktycznie ciśnienia na skrzyni z jazdą, więc dla spokojności wstawiłem nową pompę hydrauliczną. Podczas wymiany zauważyłem że na przekładni pompy hydraulicznej na takiej płycie ( dołączam na zdjęciu) jedne koło zębate było luźne( strzałka na zdjęciu) . Niestety zignorowałem to i złożyłem wszystko do kupy. Efekt? Wszystko działa jak żyleta, wzmacniacz ,wom , podnośnik, cisnienia są luks. Jedynie pozostało głośne wycie. Wycie pojawia się tylko i wyłącznie wtedy gdy załączony jest wzmacniacz momentu, tzw. przyspieszacz. I moje pytanie brzmi, czy te wycie może powodować te małe koło zębate, które miało luz , które ja zignorowałem i zostawiłem? Ciągnikiem dużo nie jeżdżę ale jak już coś robię , to mnie szlak trafia , bo wyje to głośniej niż c360 z kosiarką 😅 W wolnej chwili chciałbym to zrobić ale przed tym wolę się upewnić czy dobrze myślę. Pozdrawiam 




    • Przez kuna9977
      Zastanawiam się nad opryskiwacza wpadł ładny pilmet 1215 używany. Tylko mam górzysty teren i zastanawiam się czy MF 255 z pełnym da radę na 2 biegu. Też mam kilka kawałków w klin jak wygląda sprawa ze zwrotnością? Czy lepiej kupić 800l. Na Zetora 7340. Mf mały zwinny mało pali chodzi również z rozsiewaczem. 
    • Przez Mateusz0110
      Witam
      Niedlugo zaczynam remont mojego MF 255 , może ktoś podpowie jak I czy wg da się przerobić hydraulika w MF 255 żeby hydraulika była niezależna z podnosnikiem, było by to milion razy wygodniejsze. 
      Dzięki za informacje 
      Np jakbym zalozyl dwa takie rozdzielczego jeden z lewej strony do hydrauliki a drugi po prawej do podnośnika żeby nietrzebabylo przekręcać tej dźwigni pod siedzeniem jets to uciążliwe przy rozsiewaczu do nawozu gdzie jest otwierany hydraulicznie 

    • Przez Clark
      Witam. Jestem na etapie wymiany instalacji w MF255. Poza kontrolkami od kierunków wszytko niby działa ale jest jeden podstawowy problem- brak ładowania. Jeśli wzbudzę alternator to wszystko hula jak złoto. Teraz pytanie w jaki sposób w oryginalnej instalacji poprowadzone jest wzbudzenie. Instalacja którą kupiłem ma tylko dwa przewodu. Jeden główny i drugi od kontrolki. Ten od kontrolki nie podaje plusa więc wzbudzenia nie ma. Jeśli podam plus wszystko działa. Co najważniejsze- nowa instalacja jest zrobiona na wzór oryginału a ja mam alternator przerzucony na drugą stronę i jest to on od samochodu. Nie wiem jak w oryginalnym było rozwiązane wzbudzenie. Poprzednio alternator zakładał mi elektryk ale zrobił to metodą gospodarczą i po linii najmniejszego oporu (sama kontrolka od początku nie działała). W necie znalazłem informację, że przez przewód kontrolki chwilowo powinien być podawany plus ale tak się nie dzieje. Czy w oryginale jest jakiś dodatkowy przewód?     
    • Przez kiken
      Witam ogólnie szukam opinii na temat MF 264 najlepiej użytkowników wady i zalety kto co wie i na co zwrócić uwagę przed kupnem ? Jak radzi sobie z turem ten konkretnie jest z napędem 4x4  był plan założyć turą do 3p a teraz zastanawiam się nad takim rozwiązaniem pozdrawiam 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v