Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich forumowiczów. Jestem nowy więc proszę o wyrozumiałość. Nie wiem czy w odpowiednim miejscu otwieram nowy temat, a mianowicie mam problem z ciągnikiem marki NEW HOLLAND Ford 5030 70KM 4x4 95r. Od roku jestem nieszczęśliwym posiadaczem ciągnika a problem wygląda następująco: na zimnym silniku nierówna praca przez chwilę ok. 2-3 min i znaczne kopcenie na siwo a po rozgrzaniu praca silnika idealna i kopcenie częściowo ustało. Zawory ustawiłem a wtryskiwacze wraz z pompą zawiozłem do regulacji do Majdanu Górnego okolice Tomaszowa Lubelskiego. Ciśnienie wtryskiwaczy przed regulacją było ustawione na 190atm a oni przestawili na 240atm według nr końcówki wtryskiwacza a pompę uszczelnili (wymiana wszystkich uszczelek i oringów w środku). Ten zabieg nic nie pomógł a ciągnik nadal kopci jest trudny do odpalenia, słaby, bardzo łatwy do zaduszenia i bardzo dużo pali w orce około 25l na h z pługiem 3x35cm ledwo daje radę. Wstawiłem w zbiornik pompkę elektryczną, zasilającą bo nie ma w oryginale ale i to nic nie pomogło. Zrobiłem pomiar ciśnienia sprężania i było jednakowo na każdym po 21atm. Rozebrałem silnik wymieniłem pierścienie (stare miały szczelinę na zamku 1,30mm a nowe 0,40mm) ale niestety bez rezultatu nadal ciśnienie sprężania na 21atm. W dalszym ciągu jest problem z odpaleniem nawet przy 0 stopni (swieca płomieniowa dobra) jak już odpali to dalej chodzi nie równo. Ciśnienie wtryskiwaczy z powrotem obniżyłem na 190atm i troszkę poprawiło się z odpalaniem ale nie jest tak jak powinno być a mi już brak pomysłów co dalej robić więc proszę o pomoc.

Opublikowano (edytowane)

to moZe ci cos pomoze to

w  c 360 ropa przedostawala sie do silnika  pompa poszla do regeneracji  wtryskiwacze mialy byc wszystkie 4 wymienione najprawdopodobniej wymienili aby 1 i cieknie w dodatku hahaha

traktor nie chce palic  nawet w lato problem jest  jak juz odpali  strasznie kopci i jest slaby  bardzo nie rowno pracuje dopiero jak sie rozgrzeje jest w miare nie kopci ale jak jade np 2000 obr puszcze gaz i dodam to szarpie przed wymiana tego nie bylo  wg mnie pompa paliwa jest u mnie zj***na zle jest ustawiona

dodam ze przed wymiana pompy palil idealnie i nie bylo szarpniecia

moze w tym jest problem i u ciebie

p.S. gdy odpale traktor to w garazu pelno naprawde pelno dymu!!!

Edytowane przez pawel372
Opublikowano

21atm to zdecydowanie za mało jak  na diesla. nie znam dokladnie ciśnienienia sprężania ani stopnia sprężania tego sprzętu, ale napewno powinno być więcej. sprawdzaleś szczelność zaworow??? docierałeś je???

Opublikowano

tak sprawdzalem szczelnosc zalewalem gniazda rozcieczalnikiem nitro i bylo ok.

dziwne ze po wymianie pierscieni cisnienie jest takie samo a szczelina na zamku zmniejszyla sie prawie o 1mm

Opublikowano

A jak wygladaly tuleje? Ile mialy wypracowania? Wlej troche oleju na tlok i sprawdz cisnienie sprezania czy wzrosnie

A jak wygladaly tuleje? Ile mialy wypracowania? Wlej troche oleju na tlok i sprawdz cisnienie sprezania czy wzrosnie

Opublikowano

z jakich dokładnie okolic jesteś ? Ja bym jeszcze spróbował zwieźć do Hrubieszowa(moge dać namiary). Facet mi robił pompe i traktor pali elegancko i dużo mniej dymi niż wcześniej.(też mam Forda). Ja mam tylko problem z min obrotami, ale to sobie wyreguluje i max mam tylko 2000 br, ale będzie ciepło to popatrze, bo może linke trzeba wyregulować. Ten facet ma profesjonalny zakład i robi pompy, pompowtryski, CR. Wcześniej mi robił inny mechanik, to tak samo ciężko odpalał, nie miał siły. Do Hrubieszowa zawiozłem w czwartek, a w poniedziałek już robiłem w polu. Koszt mnie wyszedł 700 zł( 3 cyl silnik) tylko na zmiennikach(WSK Wrocław bodajże). Jak coś pisz, to dam ci namiary na niego. Ja mam ponad 80km do niego, ale opłaciło sie pojechać, bo traktor tylko cyka teraz :)

Opublikowano

prog jest minimalny wyczuwany pod paznokciem tak na oko okolo 0,40~0,5mm na calosci bardziej byly wytarte pierscienie

przed remontem robilem probe olejowa, zalalem olejem tloki to wyszlo 43atm

kolego rafal napisz cos wiecej o swoim sprzecie jakie spalanie czy teraz w chlodniejsze dni odpala bez problemu ile koni ja jestem z okolic bilgoraja

Opublikowano

sorry, że dopiero dzisiaj, ale coś mi AF nie wyświetla wszystkich nowych tematów... Mój to Ford 4610 3 cyl, ok 63KM. Na spalanie nie moge narzekać. W orce(pług 4x30cm) ok 12 l/ha, a jak warunki dobre to ok 10l. Ja pracuje na obrotach 1600-1800 i spalanie wychodzi dobrze. Kiedyś spróbowałem w agregacie robić przy 2000obr, ale spalanie wychodziło dużo większe :P W zime odpala bez większych problemów. W zeszłym roku stał na dworze i przy -25 odpalił po podładowaniu prostownikiem :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez rabit500
      Witam niedawno kupiłem forda/new hollanda 8240 i mam pytanie jaka może być przyczyna agresywnego sprzęgła.
      Sprzęgło działa tylko że przy ruszaniu bierze odrazu na maksa niema niema i odrazu napęd załączony z dość mocnym szarpnięciem. Czy jest jakaś metoda wyregulowania tego oprócz linki pod pedałem. Sprzęgło prawdopodobnie sterowane hydraulicznie z pompy hydrauliki ciągnika. Albo gdzie szukać przyczyny szarpnięć. Półbiegi wchodzą stosunkowo gładko, z minimalnym szarpnięciem. Skrzynia 16x16.
    • Przez rabit500
      Witam.
       
      Mam pytanie czy ma ktoś może opis poszczególnych przełączników/włączników w fordzie/new hollandzie 8240. Interesuje mnie szczególnie do czego służy przełącznik przy lewarkach zmiany biegów.
       
      Jeśli zły dział proszę o przeniesienie.
    • Przez Dayhin
      Witam mam problem od pewnego czasu , mój new Holland t7.200 pc na 19 biegu nie jedzie pełną prędkością tylko np. 39,40 .
      Czasem po dłuższej trasie w czasie jazdy sam przyspieszy do 42,5 .
      Tak jakby coś się działo z blokadą górnej granicy obrotów silnika 
      Dodam tylko że czasem wariuje prędkość na wyświetlaczu 
       
    • Przez martinoss
      Witam,
       
      Mam problem od nowości w swoim New Hollandzie. Mianowicie jak w temacie skrzynia szarpie przy zmianie na podane biegi. Zgłaszając na gwarancję kalibrowali ją, ale oczywiście mówili, że ta skrzynia nie jest idealna i tak ma   Mogłem ich mocniej docisnąć z perspektywy czasu, ale to mój pierwszy ciągnik, nie miałem doświadczenia
      Pojechałem do innego serwisu i wymienili cewkę skrzyni odpowiadającą za te biegi, skalibrowali i... Bajka, wchodzą super.
      Dopóki nie wjechałem w pole. Pod obciążeniem przy przerzuceniu na 7 bieg ciągnik staje na 2 sekundy po czym jakby ktoś młotkiem wbijał ten bieg. Czyli objaw jest taki - podczas jazdy biegi wchodzą super, pod obciążeniem dramat. Ktoś ma jakiś pomysł?
    • Przez bartekpelka
      Witam wszystkich.
      jestem posiadaczem nh t4.95 lecz kupiłem go z błędem 3405.
      Wiem że jest to błąd czujnika temperatury turbiny, układ wydechowy był zdemontowany lecz jest już ogarnięty.
      podpowie ktoś który to czujnik oraz czy można jakoś samemu skasować ten błąd?
       
      dodatkowo wyskakuje czasami błąd od niskiego ciśnienia w układzie kierowniczym. Olej wraz z filtrami wymienione. Wspomaganie działa bez zarzutu. Zaczęło się tak dziać po wymianie sprzęgła gdzie ciągnik był rozebrany. Czyżby układ zapowietrzony?
       
      pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v