Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Nie.......jeszcze nie zdejmowałem.Ciężko zwichrować taki kawał żeliwa jak głowica w c-330.Jeszcze nigdy mi się to nie zdarzyło.


No właśnie, równie dobrze może być głowica zwichrowana, a po założeniu nowej uszczelki zaraz działo się to samo?

 

zaraz nie bo z poczatku woda w chłodnicy była czysta , a dziś patrze i tłusta i czarna.( mineło może 0.4 mth pracy silnika)

Gość Profil usunięty
Opublikowano

 

Ciężko zwichrować taki kawał żeliwa jak głowica w c-330.Jeszcze nigdy mi się to nie zdarzyło.

I tu się mylisz, jest bardzo łatwo, blok może się też wichrować.

Opublikowano

Oby tylko blok u góry nie był nie równy bo głowica to pikuś splanować.

Myślałem jeszcze aby zrobić próbę szczelności......

czyli zatkać jeden otwór w termostacie a do drugiego bić powietrze z 3 atmosfery przy zakręconym kraniku w bloku i przy pełnym bloku wody.....wtedy by wycisło wodę tam gdzie olej idzie do wody........

Gość Profil usunięty
Opublikowano

 

  A tylko olej pod ciśnieniem może się przedostać do układu chłodzenia. Taki olej jest tylko w magistrali.

Tak tylko że ten który jest pod ciśnieniem w magistrali się tam nie przedostaje, bo którędy?

Opublikowano

Zaraz obok jest kanał chłodzenia. 

Magistrala to cały układ smarowania silnika.

 

Głowicę trzeba zdjąć i tyle. Na niż wskazuje fakt że po założeniu jakiś czas było ok. czyli nie pęknięcie tylko uszczelka. olej potrzebował czasu żeby sobie na nowo zrobić drogę do kanału wodnego.

Gość Profil usunięty
Opublikowano (edytowane)

 

Zaraz obok jest kanał chłodzenia.

Jeśli dostaje się olej między głowicą a blokiem, czyli obok uszczelki to tam nie ma ciśnienia oleju. Ale tak jak napisałeś sprawdzanie na szczelność na silniku może tego nie pokazać.

Edytowane przez KORSARZ1
Opublikowano

A dokręciłeś dobrze głowice na 200-220 Nm.a druga sprawa pisałem ci jak uszczelka będzie walnięta to masz już wiadomą sprawę a jak nie to na sprawdzenie i planowanie głowicy.Jak wywali uszczelkę pod głowicą to zawsze powinno dać się głowicę do planowania.

Opublikowano (edytowane)

jakieś jest bo olejem pod ciśnieniem jest smarowana klawiatura. Wiele nie trzeba żeby poszło do wody a nie odwrotnie.

Trzeba szukać niestety.

 

Przynajmniej do sprawdzenia. Planowanie nie zawsze jest potrzebne tak jak nie zawsze uszczelka wywalona jest z winy krzywej głowicy.

Edytowane przez seweryn20
Gość Profil usunięty
Opublikowano (edytowane)

 

jakieś jest bo olejem pod ciśnieniem jest smarowana klawiatura. Wiele nie trzeba żeby poszło do wody a nie odwrotnie.

Jest owszem, tylko że klawiatura jest smarowana pod ciśnieniem które idzie laskami popychaczy i to u góry jest wszystko, ciśnienie kończy się na klawiaturze, na dół jest tylko spływ.

Edytowane przez KORSARZ1
Gość Profil usunięty
Opublikowano

Można by wiele gdybać, ale samo to że raz olej poszedł bokiem uszczelki stawia na pierwszym miejscu głowicę jako główną podejrzaną w sprawie i tego się na razie trzymajmy.

Opublikowano (edytowane)

Dokładnie. Zdejmuj, sprawdzaj powierzchnie i daj znać jak wyszło.

 

W 60-ce idzie popychaczami. W 30-ce jest otwór w głowicy po między cylindrami z kraja. taka mała dziurka. Uszczelka w tym miejscu ma zakucie na otworze albo silikon.

Edytowane przez seweryn20
Gość Profil usunięty
Opublikowano (edytowane)

 

. W 30-ce jest otwór w głowicy.

Z 30-ką praktycznie nie miałem do czynienia, to laski muszą być pełne? a jeżeli faktycznie jest tam otwór olejowy to inna sprawa, tylko kurcze musiałbym to widzieć w którym to jest miejscu.

A daleko od kanału wodnego?

Edytowane przez KORSARZ1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez silver1830
      Potrzebuje opini na temat silników Perkinsa euro 3 i Słowackich silników Martin disel po roku 2000 wszystko mnie interesuje awaryjność spalanie i częśći zamienne i remonty
    • Przez miśc360
      Dzień dobry,
      W c330 na 1 stopniu przełącznika grzeje świece żarowe, czy przy kręceniu rozrusznika też powinny grzać?
      Przy kręceniu u mnie grzeją, gdzie jest oryginalny przełącznik, a ciągnik z 1973. Tylko pytanie jak ma być, bo z nudów podłączyłem kontrolkę od świec żarowych i właśnie grzeje przy kręceniu, bo sprawdzałem na odprężniku bez odpalania.
      Jak jest u was?
    • Przez prezesss89
      Witam, kupiłem kiedyś pompę c360 3p po regeneracji tylko bez dekla górnego, dekiel mam już kupiony nowy i składam sobie ją w całość tylko mam pytanie jak  powinna być założona ta sprężynka? Pompa będzie zamontowana do Ursusa c360 3p. Na pompie nie mogę znaleść kodu (ewentyalnie w którym miejscu go szukać?) 

    • Przez ferdek2620
      Cześć 
      Miał ktoś problem z żółwiem zającem w Fergusonie 2620?
    • Przez Dominik07
      Witam od jakiegos czasu przybywa mi oleju w silniku co moze byc przyczyna(new holland t3040 )
      Wykluczylismy dostawanie sie paliwa bo olej nie ma zapachu ropy
      Wiec teraz sprawdzany mozliwosc oleju hydraulicznego,wymienilismy uszczelki na pompie.
      Jesli ktos ma pomysl to prosze pisac
       

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v