Skocz do zawartości

ares 550 problem ze zmiana biegow


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

przy ujemnych temperaturach wychodzą powoli usterki w moim aresie.

czasami zdarza sie tak, jak jest zimno to czesto, ze nie moge dźwignią zmiany biegow poruszac w lewo prawo. biegi wchodza dobrze. na wylaczonym silniku nie ma problemu. czyli po kolei. odpalam ciagnik, normalnie moge wrzucić 3 i 4 ale nie moge przesunac dźwigni w lewo zeby wrzucić 1lub 2. dopiero na sile jak przesunę dzwignię w lewo badz prawo cos sie odblokowuje i normalnie lata lewo prawo. jak sie rozgrzeje nie zauważyłem tego problemu. poza tym jak jest zimny ciagnik to pulsuja mi cyfry 1 i 4 od polbiegow, ciagnik jedzie na 4 polbiegu, nie ma mozliwosci ich zmiany do chwili az sie troche rozgrzeje, polbiegi wtedy wracaja. ale to to juz chyba gdzies czytalem ze normalne w mrozy? 

Opublikowano

Półbiegi są blokowane przez komputer bo olej jest gęsty, najlepiej jak ciągnik stoi i się rozgrzewa do momentu odblokowania.

Co do blokady dzwigni to zaraz po odpaleniu włączasz biegi czy czekasz chwile, powinieneś zapalić na sprzęgle i po chwili je zwolnic i potem jeszcze raz wdusić i dopiero włączać bieg, może to być tęż spowodowane czujnikiem od przełączania żółw-zając bo po zbyt szybki przełączeniu tym bardziej w niskiej temperaturze. Spróbuj gasić ciągnik na żółwiu i po zapaleniu przełączać dopiero na zająca jak chwile "pochodzi"

Opublikowano

Dobrze @pawlo36 pisze, nie są to żadne usterki, masz po prostu nie odpowiedni olej. Miałem dokładnie takie same objawy kiedy jeździłem  na Agrolu U, po wyżej zera było ok. jak przychodził mróz pojawiały się objawy jak u Ciebie.

Opublikowano

I co tam kolego zalałeś za olej mu teraz? Tak pytam z ciekawości bo Aresa już nie mam ale Mf 6180 to skrzynie te same także opinia zawsze się przyda bo czas na zmianę oleju :)

Opublikowano

Teraz mam Agro UTTO 10w30 z Orlenu;http://allegro.pl/platinum-agro-utto-10w-30-olej-wielofunkcyjny-20l-i4861625212.html

http://allegro.pl/olej-wielofunkcyjny-orlen-oil-agro-utto-10w30-20-l-i4932316136.html.

Obydwa oleje to praktycznie to samo, spełniają normę dla przekładni GIMA (MF); M-1143 i API GL4, normy z instrukcji obsługi. Ważne żeby był 10W30, świadczy to o gęstości oleju.

Mam go w Aresie i MF3065 i obydwa sprawują się bez zarzutu, na pewno lepiej niż na Agrolu U (w zimie)

Opublikowano

To trochę mnie pocieszyliście i tak na wiosne miałem wymieniac olej w skrzyni ale chyba w takim razie zrobię to teraz. Chociaż pogoda mało sprzyjająca na jakiekolwiek prace.

 

Na stronie Orlenu jak i Fuchs zalecany jest 10W40 a nie 10W30. Ponadto na stronie Orlen jest napisane:

"ORLEN OIL AGRO STOU 10W-30 nie jest zatwierdzony dla przekładni wyposażonych w mokre hamulce tj. Tam gdzie zalecany jest PLATINUM MULTI UTTO 10W-30 lub dla modeli ARES"

Opublikowano

Sprawdzałem tą dobieraczkę i pozmieniali nazwy tych olejów, tylko po co? Kiedy ja szukałem to zalecali do silnika Platinum Ultor Plus 15W-40 a do skrzyni jak już pisałem Agro UTTO 15W-30.

Opublikowano

Półbiegi są blokowane przez komputer bo olej jest gęsty, najlepiej jak ciągnik stoi i się rozgrzewa do momentu odblokowania.

Co do blokady dzwigni to zaraz po odpaleniu włączasz biegi czy czekasz chwile, powinieneś zapalić na sprzęgle i po chwili je zwolnic i potem jeszcze raz wdusić i dopiero włączać bieg, może to być tęż spowodowane czujnikiem od przełączania żółw-zając bo po zbyt szybki przełączeniu tym bardziej w niskiej temperaturze. Spróbuj gasić ciągnik na żółwiu i po zapaleniu przełączać dopiero na zająca jak chwile "pochodzi"

Zrobiłem jak napisałeś, odpalamy przy wcisnietym sprzegle, puszczam, ciągnik chodzi kilka minut i jest ok. Biegi wchodzą dobrze. Myślałem że jak nie ma sprzęgła takiego klasycznego mechanicznego to nie ma to kompletnie znaczenia czy odpalamy na wcisnietym czy nie.

Opublikowano

Bo za bardzo nie ma ale po odpaleniu sprzęgło dostaje ciśnienie i nawet jakbyś odpalił bez sprzęgła (co jest dziwne że tak mogłeś zrobić bo tam powinien być czujnik dzięki któremu ciągnik nie kręci bez wduszenia sprzęgła) to przed włączeniem biegu lepiej raz wdusić sprzęgło i puścić, jakoś inaczej to wtedy chodzi. U mnie przy MF jak zapale na sprzęgle (bo inaczej nie mogę) i przy tym wduszonym sprzęgle zaraz bym włączył bieg i puścił sprzęgło to ciągnik nie ruszy mimo że bieg jest włączony, dopiero jak wduszę drugi raz i puszczam to rusza

Opublikowano

Nie mogę odpalić bez wduszonego sprzęgła,czujnik (włącznik) jest przy sprzęgle pod plastikiem. Nie ma on jakiegoś kluczowego znaczenia, chodzi o względy bezpieczeństwa. Tak samo mam w MF 3065 i był w Zetorze 3320 ale sie popsuł i wystarczyło połączyć kabelki idące do czujnika i już nie trzeba wciskać sprzęgła. Prawdopodobnie masz tak zrobione w swoim.

Opublikowano

Słuchajcie, mam pytanie czy jesttescie zadowoleni ze swojego aresa? czy teraz kupilibyscie cos innego? Przyznam ze szukam takiego ciagnika szczegolnie ares 620, powiedzcie na co musze zwrocic szczegolna uwage przy zakupie takiego ciagnika, prosze o opinie i podpowiedzi czy warto!?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Renault.
    • Przez grzesiekgie
      Witam pacjent Renault Ares 620rz problem z WOM po załączeniu walka pracuje za każdym
      razem około 20sekund po czym wałek się wyłącza na wyswietlaczu zaczyna mrugać pomarańczowa kontrolka od wom, następnie jeśli ponownie włącznikiem go wyłącze i włączę ponowny objaw. Dodam ze w ciągniku przełączniki na błotnikach od wom zmutowane na „krótko” sprawdzony elektrozawor oraz cewka (bez uwag). Jakieś pomysły? 
    • Przez lukasz51195
      Witam, Panowie mam taki dziwny problem z renault 461 a mianowicie po ok 3-4 godzinach postoju ten zbiorniczek na paliwo do świecy płomieniowej jest pusty. Świeca  nowa ok, brak wycieków założyłem też zaworek zwrotny na powrocie od wtryskiwaczy i też nic nie pomogło.Nie wiem od czego zacząć diagnozę i liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam 🙂🤚
       

    • Przez Aprilars125
      Witam.Mam problem z moim Renault 120.54 A mianowicie dziś przy pracy nagle nie mogłem cofać do tylu A do przodu mogę jechać tylko na 2 polbiegu A na pierwszym i trzecim ciągnik nie może ruszyć. Wie ktoś co może być przyczyną? Sprawa pilna
    • Przez Michałł
      Witam od nie dawna założyłem tu konto i jakoś nie mogę się tu odnaleźć i dużych tematów więc jak zaczynam nowy to sorry. 
      Mam problem taki że oddałem pompę do regeneracji bo ciekła a wcześniej przed pompą sprawdziłem wtryski w moje renault 103.54 z ciekawości bo coś za dużo dymiła jak się okazło każdy lał. Kupiłem drugie za 150zl sztuka  ustawione na 190 bar założyłem a ciągnik nie chce zapalić więc pompa poszła do roboty. Przed wyjęcie czytałem oglądałem co zrobić że nie da się przestawić zapłonu bo ten talerzyk pasuje tylko w jednej pozycji i konieć nie do końca wierzyłem i zaznaczyłem dodatkowo na trybach znaki. Po zrobieniu pompy przyszedł czas na montaż. Poskładałem co i jak trzeba opdpowierzyłem pompę filtr paliwa przewody do wtryskiwaczy itd. Kręcę a ciągnik nie pali jakiś dymek leci ale słabo to wygląda. Jeszcze raz odpowierzyłem a tu dalej nic. Na starych wytryskach palił i pompie również choć paliwo z niej się lało i to ostro był po prostu brak siły.  Dodam że wtryski kupiłem i ustawiał mi je znajomy a pompę oddzielnie dałem do firmy która się tym zajmóje, i może źle zrobiłem bo pompę ustawiają pod wtryski, chociaż jak oglądałem filmiki to wtryski sam chłopak w garażu ustawił a pompę oddał do regeneracji i gitara i niego ciągnik odpalił po drugiej próbie. A  umnie  teraz jest bieda proszę pomóżcie co robić 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v