Skocz do zawartości

Polecane posty

marocda1    1

Witam forumowiczów.

Przeglądając te wszystkie ogłoszenia i aukcje z grzałkami- podgrzewaczami wody do C-360, postanowiłem sam coś takiego zmontować,tak by nie trzeba było wiercić w termostacie jakiś otworów czy go demontować. 

Oto kilka fotek z przebiegu pracy:

 

Na początek zwykła rura , grzałka bojler 3KW oraz wspawana mufka.

 

post-35579-0-19717900-1418365069_thumb.jpg

 

post-35579-0-70705200-1418365371_thumb.jpgpost-35579-0-68930800-1418365403_thumb.jpg

 

Następnie wspawałem dojście i wyjście Wody- płynu.

 

post-35579-0-37774200-1418365577_thumb.jpg

 

post-35579-0-89595200-1418365601_thumb.jpg

 

Oraz pompka która będzie tłoczyła płyn:

 

post-35579-0-31619900-1418365733_thumb.jpg

 

No i troszkę koloru na to wszystko:

 

post-35579-0-28381100-1418365895_thumb.jpg

 

post-35579-0-64292800-1418365912_thumb.jpg

 

post-35579-0-18704300-1418365944_thumb.jpg

 

Ok, narazie tyle. Więcej fotek z montażu wrzucę wieczorem.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ile dałeś za pompę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

marocda1    1

Konkter jest, bo już po pierwszej próbie i działa ok. porobie kilka zdj i wieczorem może uda mi się wstawić.

koszt pompy to 190 zł. nowa oryginał Bosch. Można kupić też używana za pół ceny ale ja wychodzę z założenia że im coś jest tańsze tym drożej na koniec wychodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bratrolnika    1861

taką pompkę można znaleźć na każdym złomie, wiele niemieckich aut ma takie coś, począwszy od Golfa II, poprzez wszelkiej maści Ople, Mercedesy i BMW, rzecz raczej nie sprzedawalna, więc pewnie za parędziesiat złotych takie coś kupisz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    573

Da się zrobić i bez pompki. Ważne tylko jak się wepniesz żeby działała grawitacja i nie grzało chłodnicy. Wpinając się w kolektor wodny i dolny gumowy przewód chłodnicy będziesz miał ten sam efekt bez pompki i dwie stówy w kieszeni.

 

Co do takiej pompki ze szrotu skoro sie nie sprzedają to już daje do myślenia. Może nie bez powodu. Osobiście wolę dołożyć i kupić nowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

koszt pompy to 190 zł. nowa oryginał Bosch.

No właśnie widziałem, że jest nowa dlatego pytałem o cenę.

 

taką pompkę można znaleźć na każdym złomie, wiele niemieckich aut ma takie coś, począwszy od Golfa II, poprzez wszelkiej maści Ople, Mercedesy i BMW, rzecz raczej nie sprzedawalna, więc pewnie za parędziesiat złotych takie coś kupisz

Taką pompę ma każde auto wyposażone w ogrzewanie postojowe, nie tylko niemieckie, ale każde. I jest to część jak najbardziej sprzedawalna i potrafi osiągać spore ceny jak na używaną część. Więc nie wiem skąd takie "rewelacje" wytrzasnąłeś. W ogóle wszystkie części do ogrzewań postojowych sporo kosztują. Mam na półce Hydronic ale benzynowe, i Webasto Termo Top Diesel, które mam za darmo i myślę żeby takie coś zamontować jako podgrzewacz silnika. Moc 5kW, zużycie paliwa 0,5l/h i w 20 minut nagrzeje silnik bez dostępu do sieci elektrycznej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bratrolnika    1861

No właśnie widziałem, że jest nowa dlatego pytałem o cenę.

 

Taką pompę ma każde auto wyposażone w ogrzewanie postojowe, nie tylko niemieckie, ale każde. I jest to część jak najbardziej sprzedawalna i potrafi osiągać spore ceny jak na używaną część. Więc nie wiem skąd takie "rewelacje" wytrzasnąłeś. W ogóle wszystkie części do ogrzewań postojowych sporo kosztują. Mam na półce Hydronic ale benzynowe, i Webasto Termo Top Diesel, które mam za darmo i myślę żeby takie coś zamontować jako podgrzewacz silnika. Moc 5kW, zużycie paliwa 0,5l/h i w 20 minut nagrzeje silnik bez dostępu do sieci elektrycznej.

 

taką pompkę mają też auta bez ogrzewania postojowego, taka pompka miesza np. wodę po zgaszeniu silnika

skąd wiem że takie rzeczy się nie sprzedają? pracowałem 4 lata na stacji demontażu pojazdów, niewiele osób o takie coś pytało, również na allegro było ciężko to puścić, a ceny mieliśmy przystępne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

To szkoda, że wcześniej o tym nie wiedziałem, bo kilka lat temu hurtem montowałem ogrzewania postojowe i sporo kasy musiałem płacić za części. Czasami miałem 3-4 auta tygodniowo. Wtedy płaciłem 150 zł za używaną pompę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bratrolnika    1861

a no bywa, ja tez już parę lat tam nie pracuję, więc z wspólnych biznesów nici, pozdrawiam B)

tak sobie myślę, ta pompa będzie zasilana z instalacji ciągnika, a grzałka z sieci, prawda???

Edytowano przez bratrolnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marocda1    1

Pompka oczywiście z instalacji a grzałka oczywiście z sieci.

Zasilanie dla zbiornika z cieczą w którym znajduje się grzałka z kolektora wodnego:

 

post-35579-0-38349100-1418410019_thumb.jpg

 

I już wszystko zmontowane:

 

post-35579-0-13020600-1418410114_thumb.jpg

 

post-35579-0-53042600-1418410172_thumb.jpg


post-35579-0-06025300-1418410315_thumb.jpg


Wszystko działa. W 20 minut blok jest w każdym miejscu tak samo ciepły. Grawitacyjnie przy takiej grzałce i małym zbiorniku płyn by się po prostu gotował.Poza tym to wpinanie się w przewody od pompy czy z chłodnicy to już rzeźba, a niech taki w czasie żniw strzeli to raczej szybkość wymiany jest ważna a nie kombinowanie.

Co do ceny pompki, to dziwna dyskusja bo w sumie każdy co chce to kupuje. Używka na popularnym portalu aukcyjnym ok.100-120 zł i nie wiadomo jak ze szczelnością itd.

Cena nowej choć trochę wyższa ale produkt nie używany z dwu letnią gwarancją, więc co kto woli. Zobaczymy jak to się w prawdziwe dwucyfrowe mrozy spisze. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    573

Bardzo fajnie zrobione. 

Co do grawitacji to krąży i nie ma z tym problemu. Najważniejsze żeby ciepła była góra silnika głowica i choć trochę tuleja. Już powietrze które przy pierwszym obrocie wpada do cylindra jest ciepłe. Silnik zapala jak w lecie od pierwszego wtrysku paliwa. 

Przed zimowym sezonem sprawdź czy grzałka jest czysta w środku. Na pewno będą się w niej gromadzić zanieczyszczenia. 

 

 

 

P.S.

Grzała ma 3 kW. Może grawitacja nie wyrobić.

 

Edytowano przez seweryn20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marocda1    1

I właśnie dla tego zastosowana jest pompka. Jak włącz samą grzałkę to rura moment się robi gorąca, że aż farba się kleji ale tuż po włączeniu pompki całe ciepło idzie do silnika i później przepływający płyn powoli rozgrzewa silnik, także jest ok. Mam nadzieję że w konkretne mrozy będę z tego zadowolony. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    573

Będziesz zadowolony. W rusie rewelka. Żadne świece tak nie pomagają. Wada to trzeba przy gniazdku stać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marocda1    1

Wynalazek może i doby. Też patrzyłem na to zanim zabrałem sie za zrobienie swojego.

Na plus jest to , że jest na to gwarancja i wszystko zamknięte jest w ładnej obudowie.

Jednak co w sytuacji gdy już po gwarancji wysiądzie nam w tym grzałka lub pompka? 

Być może sprzedawca sprowadza części zamienne,ale gorzej jak nie.

A taka grzałkę na samoróbkę kupisz zawsze w każdym elektrycznym (koszt 40zł) i z pompką też problemu nie ma.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×