Skocz do zawartości

Ciągniki Renault- Płyny eksploatacyjne


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

posiadam 75-14 i mam pytanie

Czy skrzynia jest smarowana tym samym olejem co hydraulika i tylny most ??

Opublikowano

a jak prawidłowo sprawdzić poziom olju w przednich przekładniach planetarnych ?? Ja mam zalane do pełna i boje sie że moze byc za dużo czy nie wypchnie uszczelniacza

Opublikowano (edytowane)

Powinno być 1,75 l na każde koło oczywiście przednie.

Stan powinien być w połowie. Na środku jest śrubka odkręcasz to co wyleci to nadmiar, to co zostanie to stan.

Edytowane przez AlaCapone
Opublikowano

witam mam pytanie spuscilem olej z silnika z reni i wlalem nowy ale niezauwarzylem ze sa dwa spusty i zostalo z 1 litr oleju czy to zaszkodzi

Opublikowano

Czeka cię wcześniejsza wymiana oleju niż zwykle. :D Jeżeli nie odpalałeś ciągnka od momentu zalania silnika olejem to ja odkręciłbym ten drugi korek i spuścił ten stary olej ile się da. Jeżeli ucieknie trochę nowego to trudno a tak już od pierwszego dnia masz w oleju dość dużą ilość niepotrzebnych zanieczyszczeń :(

Opublikowano

Od sądzenia jest sąd.

Podstawowe pytania:

1. jaki olej zaleca producent twojego ciągnika (klasa, lepkość, specyfikacja: wskaźnik lepkości, lepkość kinematyczna...)

2. spójrz na specyfikację produktu (oleju) poszukaj na stronie producenta

3. porównaj te dwie rzeczy czy się zgadzają

4. masz odpowiedź czy nadaje się do twojego ciągnika, czy też nie

 

Jak bardzo obciążony jest ciągnik? Jeżeli jest mechaniczny i parkoczesz nim 50h w ciągu roku to i rzepakowy wystarczy :D

Niektórzy leją "Agrol" i sobie chwalą. Ja po swoich doświadczeniach z C330 już go w życiu nie wleję.

Opublikowano

Witam Koledzy. Wiecie gdzie jest korek stanu oeju hydraulkicznego w renault 75-14? szukałem tutaj przy siłowniku dodatkowym podnosnika, na wysokosci womu po lewej stronie (gdzies czytałem że tam ma być ten korek na 10 kluczyk), ale nic tam nie ma.. gdzie jeszcze może być ten korek? olej we wspomaganiu jest ze skrzyni? co może byc ze przy wiekszych obrotach nie ma wspomagania? jest tam jakiś filtr od wspomagania?

Opublikowano

kolego dobrze czytales, ale o modelu 751.4, jesli masz 75.14 to miarka, jak sie nie myle, jest po lewej stronie gdzies przy schodkach

olej calej hydrauliki jest ten sam, filtr masz po prawej na przzewodzie, drogi przy silniku

co do wspomagania, na poczattek napisz co masz wlane, pozniej sprawdz cisnienie i orbitol

Opublikowano

nie mam pojęcia co tam jest wlane bo niedawno go przyprowadziłem. Poszukam tam tej miarki, zakładałem do niego tura i troche oleju mi uciekło, może jest za mało, doleje mu agrifarm stou lub utto MP. Który bedzie bardziej odpowiedni?

Opublikowano

Witam, właśnie zamówiłem olej FUCHS Agrifarm STOU MC 10W40 60L + 20L . Olej ma być do skrzyni, przednich zwolnic i przedniego mostu

.I tak się zastanawiam czy będzie dobry do przedniego mechanizmu różnicowego, czy powinien tam być jakiś LSD /Limited Speed Differential/ ktoś wie czy tam są jakies tarczki albo mechanizm o ograniczonym poślizgu, czy może lepiej wlać typowo przekładniowy np Olej Agrifarm Gear 80W90 czy Olej Agrifarm Gear LS 90.

Ciągnik to 155.54 skrzynia 16+16

Opublikowano

W/g strony Fuchsa powinien być AGRIFARM UTTO LN, sam już nie wiem, czy utto LN czy stou MC????

I jeszcze jedno; odkręciłem dwa korki zwolnic, duży korek pod tylnym mostem, korek pod przystawką przedniego napędu. Czy to już wszystkie korki?

Gość Profil usunięty
Opublikowano

jakimi olejami zalać celtis 456 rx

Gość Profil usunięty
Opublikowano

do skrzyni przekladniowo-hydrauliczny 10w40 to może być olej mineralny czy półsyntetyczny

Opublikowano

Kolega napisał ci jaki ma być.

 

Nie ma czegoś takiego jak <półsyntetyk>! Jest to pewien slogan nie mający nic wspólnego z rzeczywistością.

 

Jak myślicie ile jest syntetyku w półsyntetyku? Z samej nazwy powinno być 50% a jest??? U jednych jest to 20%, u innych 10%, zaś u niektórych ...

Napisz maila do kilku producentów olejów i podziel się na forum odpowiedziami, jeżeli jakąś otrzymasz. Zadaj następujące pytanie: Jaki jest skład oleju półsyntetycznego produkowanego przez waszą firmę? Ile jest w nim oleju syntetycznego? Poproś o dokumenty potwierdzające ten fakt.

Kupno oleju tzw. <półsyntetycznego> jest najgorszym z możliwych zakupów. Lepiej kupić dobrej jakości olej mineralny, niż półsyntetyczne "homo niewiadomo".

 

Nie dajcie się nabierać na nazwę <półsyntetyk>. W dzisiejszych czasach nawet marka producenta niewiele znaczy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez grzesiekgie
      Witam pacjent Renault Ares 620rz problem z WOM po załączeniu walka pracuje za każdym
      razem około 20sekund po czym wałek się wyłącza na wyswietlaczu zaczyna mrugać pomarańczowa kontrolka od wom, następnie jeśli ponownie włącznikiem go wyłącze i włączę ponowny objaw. Dodam ze w ciągniku przełączniki na błotnikach od wom zmutowane na „krótko” sprawdzony elektrozawor oraz cewka (bez uwag). Jakieś pomysły? 
    • Przez lukasz51195
      Witam, Panowie mam taki dziwny problem z renault 461 a mianowicie po ok 3-4 godzinach postoju ten zbiorniczek na paliwo do świecy płomieniowej jest pusty. Świeca  nowa ok, brak wycieków założyłem też zaworek zwrotny na powrocie od wtryskiwaczy i też nic nie pomogło.Nie wiem od czego zacząć diagnozę i liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam 🙂🤚
       

    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Renault.
    • Przez Aprilars125
      Witam.Mam problem z moim Renault 120.54 A mianowicie dziś przy pracy nagle nie mogłem cofać do tylu A do przodu mogę jechać tylko na 2 polbiegu A na pierwszym i trzecim ciągnik nie może ruszyć. Wie ktoś co może być przyczyną? Sprawa pilna
    • Przez Michałł
      Witam od nie dawna założyłem tu konto i jakoś nie mogę się tu odnaleźć i dużych tematów więc jak zaczynam nowy to sorry. 
      Mam problem taki że oddałem pompę do regeneracji bo ciekła a wcześniej przed pompą sprawdziłem wtryski w moje renault 103.54 z ciekawości bo coś za dużo dymiła jak się okazło każdy lał. Kupiłem drugie za 150zl sztuka  ustawione na 190 bar założyłem a ciągnik nie chce zapalić więc pompa poszła do roboty. Przed wyjęcie czytałem oglądałem co zrobić że nie da się przestawić zapłonu bo ten talerzyk pasuje tylko w jednej pozycji i konieć nie do końca wierzyłem i zaznaczyłem dodatkowo na trybach znaki. Po zrobieniu pompy przyszedł czas na montaż. Poskładałem co i jak trzeba opdpowierzyłem pompę filtr paliwa przewody do wtryskiwaczy itd. Kręcę a ciągnik nie pali jakiś dymek leci ale słabo to wygląda. Jeszcze raz odpowierzyłem a tu dalej nic. Na starych wytryskach palił i pompie również choć paliwo z niej się lało i to ostro był po prostu brak siły.  Dodam że wtryski kupiłem i ustawiał mi je znajomy a pompę oddzielnie dałem do firmy która się tym zajmóje, i może źle zrobiłem bo pompę ustawiają pod wtryski, chociaż jak oglądałem filmiki to wtryski sam chłopak w garażu ustawił a pompę oddał do regeneracji i gitara i niego ciągnik odpalił po drugiej próbie. A  umnie  teraz jest bieda proszę pomóżcie co robić 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v