Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
CLAAS
slawek1914    0

Witam chce kupić claasa 106 chcałbym się dowiedzieć coś o nim. Czy to prawda ze one się grzeja podczas pracy? Czym to jest spowodowane wadą fabryczną czy usterką do usunięcia. Z góry dziękuje i czekam na informacje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1356

jak jest wszystko w porzadku z osprzetem silnika , chlodnica czysta i silnik w porzadku to nic sie nie grzeje nawet w najwieksze upaly

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek1914    0

Aha czyli można zaryzykować i kupić. Bo mam na oku 106 z silnikiem perkinsa podobno 240 km v8 ze skrzynią mechaniczną i tu też mam pytanie czy te skrzynie mają jekieś wady i czy się psują często to mój pierwszy claas będzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Uziu92    1356

jak bedzie sprzeglo prawidlowo dzialac i przy wybieraniu nie bedzie zgrzytow to skrzynia bedzie chodzic na pewno. Co do silnika to szukaj na mercedesie.


jak bedzie sprzeglo prawidlowo dzialac i przy wybieraniu nie bedzie zgrzytow to skrzynia bedzie chodzic na pewno. Co do silnika to szukaj na mercedesie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek1914    0

Jak jest silnik mercedesa to i odrazu też jest na hydrostacie i do tego dużo większa cena jest takiej 106

Teraz bede mieć dylemat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1356

cena nie bez powodu jest wieksza, niech w perkinsie Ci sie przytka wezyk paliwowy albo jakis paproch wejdzie w pompke i stanie silnik na polu rozgrzany, to zobaczysz co to znaczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek1914    0

Slyszałem że perkinsa jest bardzo cięzko odpowietrzyć. Czy jeszcze jakieś niespodzianki są? No i miejsca w claasie w koło silnika to dużo nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1356

jak jest zwykly silnik 6 rzedoowy to miejsca jest wystarczajaco, wszystko mozna spokojnie zrobic, nie wiem jak bedzie w fałce ale na pewno mniej. Czy sa niespodzianki inne ? Nie ma jako tako slabych punktow w tych kombajnach ale wiadomo jak bedziesz ogladal to zwracaj na wszystko uwage jak to przy kupnie kombajnu, nie bede Ci tu wymienial teraz po kolei co sprawdzac , mam nadzieje ze to wiesz, jezeli nie to poczytaj inne tematy, nie ma sensu sie powtarzac.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek1914    0

Już wstępnie oglądałem go i żle nie wyglada do poprawy jest klepisko bo kamienia łyknął i trochę

przeciągnął klepiska i cepy też słabo wyglądają i te tuleje gumowe od podsiewacza też już się kwalifikują

do wymiany chyba dobrze to nazwałem. Reszta jest ok i nie jest zgnity od rdzy. Jeszcze skrzynie

muszę sprawdzić czy sprzęgło i biegi płynnie wchodzą. Kombajn jest og gospodarza ma go 3 lata.

Ma jeszcze klime ale nie dzała ciekawe co jej może dolegać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1356

klima jak nie dziala to albo nie ma czynnika albo sprezarka padnieta. Co do kamienia to moze byc powod sprzedazy, ogladalem takiego po kamieniu , wszystko niby ladnie pieknie , kombajn zadbany ale wialni nie dalo sie wlaczyc tak bylo pokiereszowane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek1914    0

W tym akurat uruchmiliśmy wszystko tylko nie jeździliśmy. To może byś podpowiedział na co jeszcze spojrzeć? Heder ma 4,5m to nie za mały do 106. A ty czym kosisz u siebie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1356

Heder jaki wybierzesz to juz zalerzy od Ciebie. Ja mam wlasnie 4,5 przy clasie 96 , ma on 5 klawiszy , 106 ma 6 co wiaze sie z lepsza wydajnoscia, wiec 5,1 to spokojnie uciagnie. SPrawdz czy elektryka dziala , czujniki awaryjnosci.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    365

Co do silnika Perkinsa, to ma on 180 KM, a pompę wtryskową ma sekcyjną, więc nie powinno być dużych problemów z odpowietrzaniem. Z dostępem do pompy, filtrów i alternatora nie ma problemu, bo są na silniku. Gorzej z rozrusznikiem, bo jest pod blokiem.

Elektryka jest bardzo ważna. Wiesz co się dzieje z kombajnem. Jak coś trzeba będzie wymienić, to koszta będą duże, więc lepiej niech wskaźnik obrotów bębna/silnika i kontrolki działają.

Przenośniki kłosowy i ziarna trzeba sprawdzić, bo najczęściej są zużyte. Zobacz, czy "aktywny wytrząsacz" jest kompletny. Są to dwa wały z widłami nad wytrząsaczami. Dostęp do jednego jest ze zbiornika, a do drugiego z tyłu, z tej klapy nad wytrząsaczami. Te widły mogą być niekompletne, pokrzywione i mogą powodować zapychanie się słomy zamiast ją przepychać. Sprawdź też, czy heder jest równo podnoszony. Może być skrzywiony przenośnik pochyły (gardziel). Hamulce też trzeba sprawdzić, bo ewentualna wymiana cylinderka może skończyć się rozcinaniem bębna hamulcowego. Hydraulika powinna być w pełni sprawna - wycieki to nic strasznego, ale padnięta pompa lub rozdzielacz to już problem. Ważny jest stan łoża rury wysypu. Jest możliwość, że łoże będzie wyrobione lub naderwane i rura nie będzie się poprawnie otwierać. Podobnie ze ślimakiem w niej. Łożyska, które są na wierzchu nie są dużym problemem i nimi nie trzeba się bardzo przejmować, ale łożyska wału odrzutnika i bębna młócącego lepiej żeby były w dobrym stanie, bo wymiana nie jest łatwa, a ceny są wysokie. Oba te wały nie powinny być nigdzie spawane, bo jeśli ktoś nie pospawał tego porządnie i nie wyrównoważył to może rzucać bębnem.

Jak w każdym kombajnie trzeba zwrócić uwagę na wiele różnych elementów. Claasy są dobre, o ile nie są zużyte, bo wtedy to skarbonka bez dna i można skończyć na wynajmowaniu innego kombajnu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1356

no kolega XMK to juz dokladnie opisal wszystko, ale jezeli kombajn bym w miare zadbany , smarowany, przegladany a operator nie scinal drzew rura wysypu to nie powinno byc tragicznie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    365

Z tymi rurami to różnie bywało. Nie jedna miała spotkanie z drzewem, słupem, itd.

Oczywiście chodzi mi o to, żeby to wszystko sprawdzić, bo naprawy nie są tanie, a porządne przepatrzenie maszyny nic nie kosztuje. Pamiętać trzeba też, że jeśli lakier się błyszczy, to znaczy, że był "picowany" na handel. I jeszcze jedno: jeśli ta 106 ma sieczkarnię, to trzeba sprawdzić, czy nie wibruje podczas pracy, bo wibracje mogą oberwać mocowanie sieczkarni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1356

to masz racje , bo cena niektorych wiekszych czesci jest bardzo duza. Jeszcze lozyska pasy i inne sa w normalnych cenach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×