Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam chce kupić claasa 106 chcałbym się dowiedzieć coś o nim. Czy to prawda ze one się grzeja podczas pracy? Czym to jest spowodowane wadą fabryczną czy usterką do usunięcia. Z góry dziękuje i czekam na informacje

Opublikowano

Aha czyli można zaryzykować i kupić. Bo mam na oku 106 z silnikiem perkinsa podobno 240 km v8 ze skrzynią mechaniczną i tu też mam pytanie czy te skrzynie mają jekieś wady i czy się psują często to mój pierwszy claas będzie.

Opublikowano

jak bedzie sprzeglo prawidlowo dzialac i przy wybieraniu nie bedzie zgrzytow to skrzynia bedzie chodzic na pewno. Co do silnika to szukaj na mercedesie.


jak bedzie sprzeglo prawidlowo dzialac i przy wybieraniu nie bedzie zgrzytow to skrzynia bedzie chodzic na pewno. Co do silnika to szukaj na mercedesie.

Opublikowano

jak jest zwykly silnik 6 rzedoowy to miejsca jest wystarczajaco, wszystko mozna spokojnie zrobic, nie wiem jak bedzie w fałce ale na pewno mniej. Czy sa niespodzianki inne ? Nie ma jako tako slabych punktow w tych kombajnach ale wiadomo jak bedziesz ogladal to zwracaj na wszystko uwage jak to przy kupnie kombajnu, nie bede Ci tu wymienial teraz po kolei co sprawdzac , mam nadzieje ze to wiesz, jezeli nie to poczytaj inne tematy, nie ma sensu sie powtarzac.

Opublikowano

Już wstępnie oglądałem go i żle nie wyglada do poprawy jest klepisko bo kamienia łyknął i trochę

przeciągnął klepiska i cepy też słabo wyglądają i te tuleje gumowe od podsiewacza też już się kwalifikują

do wymiany chyba dobrze to nazwałem. Reszta jest ok i nie jest zgnity od rdzy. Jeszcze skrzynie

muszę sprawdzić czy sprzęgło i biegi płynnie wchodzą. Kombajn jest og gospodarza ma go 3 lata.

Ma jeszcze klime ale nie dzała ciekawe co jej może dolegać.

Opublikowano

klima jak nie dziala to albo nie ma czynnika albo sprezarka padnieta. Co do kamienia to moze byc powod sprzedazy, ogladalem takiego po kamieniu , wszystko niby ladnie pieknie , kombajn zadbany ale wialni nie dalo sie wlaczyc tak bylo pokiereszowane.

Opublikowano

Heder jaki wybierzesz to juz zalerzy od Ciebie. Ja mam wlasnie 4,5 przy clasie 96 , ma on 5 klawiszy , 106 ma 6 co wiaze sie z lepsza wydajnoscia, wiec 5,1 to spokojnie uciagnie. SPrawdz czy elektryka dziala , czujniki awaryjnosci.

Opublikowano

Co do silnika Perkinsa, to ma on 180 KM, a pompę wtryskową ma sekcyjną, więc nie powinno być dużych problemów z odpowietrzaniem. Z dostępem do pompy, filtrów i alternatora nie ma problemu, bo są na silniku. Gorzej z rozrusznikiem, bo jest pod blokiem.

Elektryka jest bardzo ważna. Wiesz co się dzieje z kombajnem. Jak coś trzeba będzie wymienić, to koszta będą duże, więc lepiej niech wskaźnik obrotów bębna/silnika i kontrolki działają.

Przenośniki kłosowy i ziarna trzeba sprawdzić, bo najczęściej są zużyte. Zobacz, czy "aktywny wytrząsacz" jest kompletny. Są to dwa wały z widłami nad wytrząsaczami. Dostęp do jednego jest ze zbiornika, a do drugiego z tyłu, z tej klapy nad wytrząsaczami. Te widły mogą być niekompletne, pokrzywione i mogą powodować zapychanie się słomy zamiast ją przepychać. Sprawdź też, czy heder jest równo podnoszony. Może być skrzywiony przenośnik pochyły (gardziel). Hamulce też trzeba sprawdzić, bo ewentualna wymiana cylinderka może skończyć się rozcinaniem bębna hamulcowego. Hydraulika powinna być w pełni sprawna - wycieki to nic strasznego, ale padnięta pompa lub rozdzielacz to już problem. Ważny jest stan łoża rury wysypu. Jest możliwość, że łoże będzie wyrobione lub naderwane i rura nie będzie się poprawnie otwierać. Podobnie ze ślimakiem w niej. Łożyska, które są na wierzchu nie są dużym problemem i nimi nie trzeba się bardzo przejmować, ale łożyska wału odrzutnika i bębna młócącego lepiej żeby były w dobrym stanie, bo wymiana nie jest łatwa, a ceny są wysokie. Oba te wały nie powinny być nigdzie spawane, bo jeśli ktoś nie pospawał tego porządnie i nie wyrównoważył to może rzucać bębnem.

Jak w każdym kombajnie trzeba zwrócić uwagę na wiele różnych elementów. Claasy są dobre, o ile nie są zużyte, bo wtedy to skarbonka bez dna i można skończyć na wynajmowaniu innego kombajnu.

Opublikowano

Z tymi rurami to różnie bywało. Nie jedna miała spotkanie z drzewem, słupem, itd.

Oczywiście chodzi mi o to, żeby to wszystko sprawdzić, bo naprawy nie są tanie, a porządne przepatrzenie maszyny nic nie kosztuje. Pamiętać trzeba też, że jeśli lakier się błyszczy, to znaczy, że był "picowany" na handel. I jeszcze jedno: jeśli ta 106 ma sieczkarnię, to trzeba sprawdzić, czy nie wibruje podczas pracy, bo wibracje mogą oberwać mocowanie sieczkarni.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez 4pakplus
      Witam
      Wiecie może Panowie jaka jest średnica wału jezdnego od tej strony co zakłada się koło jezdne - czapka chińczyka?
      to chyba coś takiego:
      https://agro-serwis24.pl/pl/p/WAL-GLOWNY-JAZDY-CLAAS-MERCATOR-ZESTAW-LOZYSK-630179/1558
    • Przez Adamek001
      Witam serdecznie, mam pytanie czy ktoś może naprawiał blokowanie kolumny kierowniczej w kombajnie claas dominator? W zeszłym tygodniu zakupiłem bardzo dobrze utrzymany egzemplarz, a skoro jest już po sezonie postanowiłem zabrać się za małe remonty. Mam pytanie jak się do tego zabrać, ponieważ nigdy tego nie robiłem i nie wiem czego się spodziewać. Kolumna czy zablokowana czy nie, lata góra dół. 
    • Przez janek884
      Do sprzedania 
      Dominator 118 SL maxi 1992r. Heder 6m z 1999r na grubym ślimaku, kosa na śrubki. Silnik V6 mercedes 270 koni. Zadbany, klimatyzacja sprawna. Kamera cofania, poziomowanie hedera w joysticku. Hydrostat. 2 kosy boczne elektryczne. Elektroniczny dokładny pomiar prędkości. Oświetlenie Led 9 szt. Zawsze garażowany. Cena 133 tysiące. Dolnośląskie 57-160. Tel 500132349

    • Przez Pawel1344
      Witam, tak jak w temacie mam problem z tym urządzeniem mianowicie nie włącza mi się ta zielona lampka w prawym górnym rogu, która sygnalizuje, że heder jest w pozycji roboczej i powinno rozpocząć się naliczanie hektarów, (na wyświetlaczu też nic się nie pokazuje oprócz 0.00) do tego nie pokazuje też długości przejechanej trasy. Wiecie może gdzie znajduje się czujnik odpowiedzialny za włączanie położenia roboczego w bordinformatorze, a może trzeba szukać gdzie indziej przyczyny. Proszę o pomoc
    • Przez PrzemoO
      Mam problem z komputerem odpaliłem kombajn było ok a po chwili coś takiego




×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v