Skocz do zawartości

Remont i ustawienie na nowo rozrządu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam w pracy przymierzam się do remontu silnika d240 bez turba w którym pekły wszystkie 4 tłoki i na 3 były odbite zawory.
Silnik znajdóje się w mtz 800/820 a przynajmniej tak mówi tabliczka znamionowa. Znalazłem już że luz na zaworach mam ustawić 0,3-0,25 na zimnym zarówno ssący jak i wydechowy jaki i z siłą 200Nm dokręcić głowicę i kolejność dokręcania śrub. Nie znalazłem jeszcze takich żeczy jak :
-luz pierścieniowy

-ustawienia kół żębatych rozrządu (podejżenie przeskoczonego rozrządu) może być nawet rysunek z znakami

-dokładne etapy dokręcania głowicy bo odrazu dokręcanie na 200Nm raczej mi się niewidzi

-moment z jakim mam zakręcić korbowody

W silniku głowica będzie po remoncie (prowadnice, gómki, sprawdzenie szczelności i szlif w miarę potrzeb) nowe tłoki, pierścienie, korbowody i śróby głowicy.

Pozdrawiam i proszę o pomoc

Edytowane przez xxxkris89xxx
Gość Profil usunięty
Opublikowano

Witam w pracy przymierzam się do remontu silnika d240 bez turba w którym pekły wszystkie 4 tłoki i na 3 były odbite zawory.

Silnik znajdóje się w mtz 800/820 a przynajmniej tak mówi tabliczka znamionowa. Znalazłem już że luz na zaworach mam ustawić 0,3-0,25 na zimnym zarówno ssący jak i wydechowy jaki i z siłą 200Nm dokręcić głowicę i kolejność dokręcania śrub. Nie znalazłem jeszcze takich żeczy jak :

-luz pierścieniowy

-ustawienia kół żębatych rozrządu (podejżenie przeskoczonego rozrządu) może być nawet rysunek z znakami

-dokładne etapy dokręcania głowicy bo odrazu dokręcanie na 200Nm raczej mi się niewidzi

-moment z jakim mam zakręcić korbowody

W silniku głowica będzie po remoncie (prowadnice, gómki, sprawdzenie szczelności i szlif w miarę potrzeb) nowe tłoki, pierścienie, korbowody i śróby głowicy.

Pozdrawiam i proszę o pomoc

Przy dokręcaniu głowicy pamiętaj, żeby zacząć od samego środka i posuwać się na boki dookoła, żeby się dobrze ułożyła. Sprawdź też czy tuleje nie są po przycierane, znaczy się czy nie są brązowe w środku tam gdzie tłok chodzi i czy są od góry do dołu równe a nie powycierane.

Jeśli chodzi o rozrząd to dobrze poszukaj, ponieważ na kołach zębatych są a przy najmniej powinny być wybite kropki czyli ustawienie rozrządu.Ja nigdy jeszcze nie miałem w ręku klucza dynamometrycznego, ale masz dociągnąć tak, żeby nie urwać. wiesz co mam na myśli rurka i z umiarem, żeby np urwać śrubę na klucz 24 już trzeba się narobić wiec się nie bój ciągnąc.

Opublikowano (edytowane)

A więc tak jak ustawić rozrząd już mam tak samo jak kolejność dokręcania śrób w głowicy i co najważniejsze to też wiem że maksymalną siłą jaką mogę dokręcić głowicę jest 160Nm.
Tuleje, tłoki i korby będą nowe w zakładowym traktorze a więc na to nawet nie zaglądam.
D 260 rozrząd

Edytowane przez xxxkris89xxx
Opublikowano

Moment dokręcenia łożysk korbowodowych 140-160 Nm, panewek głównych 200-220 Nm.

Luz na zamku nowych pierścieni w nowym cylindrze 0,45-0,78 mm. 

Luz zamku nowych pierścieni w starej tulei nie większy niż 1,2 mm.

Moment dokręcania głowicy 160-180 Nm.

  • Like 1
Opublikowano

Moment dokręcenia łożysk korbowodowych 140-160 Nm, panewek głównych 200-220 Nm.

Luz na zamku nowych pierścieni w nowym cylindrze 0,45-0,78 mm. 

Luz zamku nowych pierścieni w starej tulei nie większy niż 1,2 mm.

Moment dokręcania głowicy 160-180 Nm.

 

I to jest konkretna odpowiedz :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v